skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> Vojtisek: Jak ti může zamrznout reduktor?tohle se mi nestalo ani při -15°C natož teď na jaře.Buď tam máš málo fridexu,nebo je špatnej okruh a voda neproudí.
-> Tomaso435: sem to nechal běžět na volnoběh
-> Vojtisek: tak to po startu do ohřátí tak nehoň.
Stane se něco, když mi zmrzne reduktor? Může vzniknout nějaká netěsnost plynu?
-> castrol: Ten to nepřežije. :o)))
-> castrol:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> castrol:
tak ty si to uplne zabil teraz
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> King: cyklozmrd na triskovy motor z toho bude mat mathes radost ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> King:
genialne
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> srdcar 120L: Přesně. Proto jsem každej den na ten benál apoň na 1km přepnul a v případě nějakejch nepěkností to ASAP řešil. Jinak jsem samozřejmě šampion v pokrastinaci, ale žádná z mejch škochtlí nemusela nikdy jet na laně :) (teda jednou jo, kvůli rozpadlýmu vnitřnímu klubu na vlečce, ale to byl extrém :)
-> King 26.01.14 00:30:57: Tak to se mi přesně vymstilo, když jsem to nejméně potřeboval. Přes 3 roky jsem jezdil jen na plyn i v zimě, pak přišly mrazy a potřeboval jsem každý den jezdit. Nechtěl jsem riskovat start na plyn, co kdyby a tak jsem to chtěl hodit na benzín, sice jsem před tím natankoval, ale motor ani neškytl. Benzin nešel do karbecu. Podezření jsem měl nejdřív na benzinový ventil a nakonec to bylo v AC pumpě, popraskala membrána a rozpadly se ventilky, nemělo tahat co. Takže pěkně ve studeném odchovu vyndat a rozebrat, vyměnit a zpátky namontovat. No a samozřejmě jsem to odmarodil. Takže doporučuji radši před zimou si to přezkoušet, než dopadnout jako já.
-> Kocvin: Takže vlastně problém vyřešen - oprava ponecháním.
-> King: Tak otravování kámošů.. Děláš jakoby mě tam dotahovali každý den.. Pořád mám ještě počítadlo kilometrů a to, že početní chybou někde zůstanu viset je velmi sporadické.. Jinak auto mi na benzín po nasazení 135 motoru normálně jezdilo, všechno jsem si nastavil, odzkoušel, porovnal a tím to pro mě haslo.. Se sedrem je to prostě ojeb a fakt zatím nemám takový ranec času abych v tom stále ležel a koumal proč to zas na ten benzín nejede.. Nebo jede ale blbě :) Teď nějak přečkám zimu na léto půjde z depozita pug a bude čas se hrabat ve škodovce..
-> Kocvin: Otravování kámošů je jenom jedna stránka problému. Pokud správně nefunguje karbec na benzín, nedá se správně nastavit benzínovej volnoběh, kterej je výchozí pro nastavování lpg. Navíc se člověk připraví o možnost porovnání benál/lpg při řešení prolémů, ale nikomu to necpu :)
-> Kocvin: tak si zvyš lehce otáčky na reduktoru, třeba toho jde málo a pak je to chudý.
-> King: Naštěstí mám vždy po ruce nějakého přítele který mě na pumpu při pozbytí plynu dotáhne, takže neřeším. jezdím jen kolem komína..
Tak nakonec hovno i po odpojení benzínové sekce problém přetrvává :/
Tak nakonec hovno i po odpojení benzínové sekce problém přetrvává :/
-> Kocvin: Nemít kompletně funkční a nastavenej benzínovej režim je na plynivce krajně nemoudré - ale každej svýho štěstí mašinfíra.
-> kninak: nepotřebuju ho :D
-> Kocvin: ten ventil na benal se da jednoduse opravit dle me tam bude uz unavene perko-jako z propisovacky tak staci bud natahnout a nebo vymenit resil jsem podobny problem
-> jaromír: To červené tlačítko (asi sytič) vůbec nepoužívám. Ani při studeném startu. Jen mírně sešlápnu plyn a startuju.. Zatím chytlo vždy :)
Tak nejspíš měl pravdu tomaso.. Nasadil jsem místo černé průhlednou hadičku na benzín a viděl jsem jak při nastartovaném autě na plyn pomalu teče i benzín do karbu.. když jsem přidal plyn tak se to zahltilo a zdechlo.. tak jsem ventil natvrdo zavřel a zatím klid tak uvidím..
-> MisakusX: Se zamrzáním jsem problém nikdy neměl a to jsem startoval i minulou zimu každé ráno na plyn.. A to mám lovato..
-> MisakusX: Se zamrzáním jsem problém nikdy neměl a to jsem startoval i minulou zimu každé ráno na plyn.. A to mám lovato..
-> Kocvin:
skoro to samý mě dělá forman na lpg. podtlak
většinou při špatném přepnutí na lpg (když to nevychytám za jízdy) - za to může zbytek benzínu
ale potom i když je karb. bez benzínu tak taky někdy nechce nastartovat ale plyn tam jde.
zapalování mám v pořádku. tim to není. ale taky může být - to už mám zasebou
připadá my že plynu je moc a dalším startováním + třeba sytičem LPG se to jen zhoršuje.
nejlíp mi to de nastartovat s vypnutým lpg. motor protáčím někdy i chytne-zdechne a pak nastartuji normálně.
u mě to dělá asi reduktor kterej se měl už před 30 000 vyměnit.
skoro to samý mě dělá forman na lpg. podtlak
většinou při špatném přepnutí na lpg (když to nevychytám za jízdy) - za to může zbytek benzínu
ale potom i když je karb. bez benzínu tak taky někdy nechce nastartovat ale plyn tam jde.
zapalování mám v pořádku. tim to není. ale taky může být - to už mám zasebou
připadá my že plynu je moc a dalším startováním + třeba sytičem LPG se to jen zhoršuje.
nejlíp mi to de nastartovat s vypnutým lpg. motor protáčím někdy i chytne-zdechne a pak nastartuji normálně.
u mě to dělá asi reduktor kterej se měl už před 30 000 vyměnit.
V těchto teplotách ti může při startu zamrznout, propan zůstává v kapalné fázi a zamrzá uvnitř výparníku i s případnou sraženou vodou a dalším bordelem, což by zhruba odpovídalo tomu, co se ti děje. BRC mi to v životě neudělal, ale Lovtecy jsou k tomu náchylnější...
-> Tomaso435: Jo sytič mi takhle funguje no.. Vyzkouším.. Doufám že to bude ono.. :)
-> Kocvin: když ti to tohle začne dělat řekni si někomu at ti drží plyn (nebo páčka sytiče jestli funguje jako u fáva "ruční plyn") a jdi se kouknout jestli tam někde nepřezkakuje jiskra,
-> Tomaso435: Tu modrou stodvacítku.. Benzín stejně nepoužívám tak zkusím rovnou odpojit ventil nebo hadičku a uvidím jestli to pomůže.. díky
to zní jako když že ti tam vobčas někde proškvrkne trocha benálu s plynem a to je jaxi nehořlavé. nemáš blbě zavřenej ventil na benál ?, . druhá varianta je zkrat , nevim co máš za auto na plyn ale u fáva na cívce ráda přezkakuje jiskřička mezi kontaktama a vývodem pro zapalování.. otřít zatěsnit z kabel vrátit...
-> MOLSO: Hned jsem se tam byl podívat, kontakty vypadaly čistě proškrábnul jsem je a nastříkal kontaktolem..
-> Kocvin: zaoxidocvane kontakty na selenoidoch ?
-> darklord: Vody je dost předevčírem jsem dělal spojovačky pod autem a lil tam nový fridex.. Jezdil jsem už kdysi bez vody a reduktor mi zamrznul hned tohle se třeba týden neobjeví..
-> Kocvin: nezamrza ti reduktor? vody je dost?
Chlapi mám problém pokusím se ho popsat.. Auto jede naprosto normálně, startuju na lpg i teď při cca -5.. Ale sem tam při jízdě z kopce nebo při dobrždování před křižovatkou, když chci podřadit auto zdechne a když pustím spojku aby znova chytlo tak nechytne.. Zatavím pokusím se nastartovat auto chytne ale okamžitě zdechne.. Udělá to tak asi 20x někdy víckrát někdy jen párkrát ale pokaždé znova po těchto pokusech chytne.. Poté má chvíli takový chrchlavý běh a když jí dost netočím zdechne znova.. Je to jakoby mi někdo na minutu zavřel kohoutek od plynu a pak zas pustil.. Nevíte co se tam může vždycky osrat? Už mě nebaví vždycky někde brzdit provoz než to znova nahodím.. Díky za postřehy![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
king: no já nic neřešil jezdil a jezdil za cca 7-8l motor 1,1 ale při demontáži z vozu do vozu jsem valil oči jak jsem to rozpojil a koukám koule z izolačky :-) a pod ni takový sprostý propoj káblíkem ale po odpojeni to jede tak i tak na druhém autě už jsem nezapojil ani polovinu zůčastněných vodičů jede mi to cca na 3 kable v motoráku důležitý u vstřikovače a potáku
-> kure: Na mojí felicii to kupodivu zapojený bylo a při přepnutí na lpg to skutečně posílalo do ECU emulovanej signál "správný" bohatosti. Funguje to samozřejmě i bez ní, akorát je dobrý občas resnout ECU.
-> Vrba: ja to rozdelaval nekolikrat a tesni to![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
tak něco přispěji zjistil jsem při montáži do mého druhého vozu z jednobodovým vstřikováním , je uplně na nic tato krabička funguje to jen z tou přepínací v kabině tato neni zapojená je tam jen na oko :-d
-> King: To myslíš vážně s tím netěsněním a nebo mě strašíš? Gumička vypadala redy,... Nadrž už je v autě a večer ji jedu naplnit (kolega bude tankovat a já budu zkoušet ,zda neutíká). Jinak tu ručičku beru orientačně a řídím se počítadlem km,ale tak když už jsem to tunil,tak jsem si s tím pohrál,at to v rámci možností něco ukazuje,když už to tam je.
-> Vrba: Tak a teď už ta nádrž nebude těsnit a vyhodíš do vzduchu celý sídliště! :) Jinak na tu ručičku ukazatele stavu nádrže bych se jednoduše vybod - prostě mám nějakou LPG nádrž, na kterou ujedu tolik a tolik. Takže tankuju tak, aby mi pokud možno plyn nedošel a pokud dojde, aspoň je motivace mít v pořádku primární pohon na benzín.
Jinak k tý chudý směsi - u lpg je to větší průser kvůli vyšší teplotě hoření LPG obecně a pro chudou je to ještě horší. A při úpravách typu vyššího k.p. se to namáhání motoru ještě zhorší. Pak je navíc i kritickej průběh regulace přestihu, protože nejhorší je chudá směs s malým předstihem (dohořívání při otevřeným výfuk. ventilu)
Jinak k tý chudý směsi - u lpg je to větší průser kvůli vyšší teplotě hoření LPG obecně a pro chudou je to ještě horší. A při úpravách typu vyššího k.p. se to namáhání motoru ještě zhorší. Pak je navíc i kritickej průběh regulace přestihu, protože nejhorší je chudá směs s malým předstihem (dohořívání při otevřeným výfuk. ventilu)
při plné nádrži se plovák dotkne stěny o něco dříve než je jeho doraz - zbývá 1mm dráhy ukazatele
-> King: A nějaká možnost "vybrakovani" toho ventilu tam neni? Ze by plovák fungoval a ukazoval porad stejne a nadrz sla preplnit?
-> Vrba: Zatím jsem viděl jenom střeva dvou nádrží a plovák byl vždycky společnej.
-> King: Je to možné,že není uplne v ideálním náklonu. To splynování v nádrži se děje tak posledních 5km,kdy už motor nejede více jak na pul plynu a pak min a mín,až nejede vůbec.Pak je nádrz uspodku přimrzlá a nebo orosena. Jen tehdy se tam něco stane a natankuju uplne plnou 45l.A plovak ukazatele je zároven plovák uzavíracího ventilu a nebo jsou tam plovaky dva?
-> King: ja som mu hovoril nech ju otoci ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Vrba: Na prázdný nádrži sundat multiventil a plovák buď úplně vyhodit nebo jenom přihnout "páku", aby stop-ventil zabíral až při vyšší hladině. Zamrzlou nádrž si nějak neumím představit - nasávací tribička bere kapalnou fázi těsně nade dnem nádrže a jakmile začne reduktor odebírat už jenom plyn, motor se neudrží v chodu. Nemáš tu nádrž namontovanou v nevhodným úhlu?
Umí někdo poradit,jak nejjednoduseji uplne vyřadit uravírací ventil v multiventilu? Když tankuju do uplne prazdne ,uz primrzle bomby,tak vemu 45L, pokud tankuju do bomby v dobe,kdy jeste jde kapalná fáze a bomba neprimrzá,tak natankuju okolo 32L. Takze bych ten uzavírací ventil rád vyřadil,abych mohl brat vždy plnou. Rizika znám.
-> King: A kdo jinej jezdí na plyn? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> MOLSO: Tak nejak,ale jak rikam, je to v podstate umelej problem, protoze zatacky na volnobeh rezou jenom extremni kolemovrti ;-)
-> King: takže to nie je chyba ale vlastnost ?
no super ...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)