![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> MOLSO: aha
Zkrátka mám podezření na nějakou poruchu reduktoru nejde mi naštelovat volnoběh a celkově to jede nějak divně dpč..
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Kocvin: plyn syčí všetkými smermi z reduktora ? ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Jak poznám poškozenou membránu směšovače?
-> Kocvin: únik si zkontroluješ doma... sběhlí montér retkem, méně odvážnej jarem. :-D
-> MartinGLS: Je možno taky to tak mám.. Pak jsem si jen zajel za kámošem plynařem, který mi zkontroloval únik.. Nikdo nepozná že sis to montoval sám a v TP to máš ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ahoj.Mám 120ku na LPG.Nemá STK a zařízení na plyn,které bylo ve voze se odmontovalo.V TP je pořád zapsáno.Bohužel zařízení pro chod na plyn nemám (bomba,smešovač atd...) Chci se zeptat zdali je možno vzít LPG zařízení z jiné 120ky (krom bomby) a nebo je lepší dát do nějakého speciálního servisu popřípadě jaká bude cena.Nemá někdo zkušenost?Dík za radu ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> darklord: -> suri: Tak já zvíře rohatý až dosud myslel, že to, jestli je auto Japonec nebo nejaponec je druhotný - primární je, jestli jde o atmosférák, o konstrukci motoru, otáčky atd. Doposud jsem žil v přesvědčení, že větší nízkootáčkový atmosférický motor je pro konverzi na LPG naopak ideální.
nj ale japonec není favorit
-> Shackall: no ono japky su na ten plyn celkom haklive, ak tam nemas primazavanie, tak sa mohol hryznut a upalit ventil...
Zdravím, pánové, rád bych vyvolal takovou malou debatu - mám Nissana Teranno II 2,4 benzín s LPG, najeto 312 tisíc, tč. v servisu kvůlima nepravidelnému chodu motoru. Diagnóza - špatná komprese na jednom válci, návrh terapie GO motoru v ceně cca 90 tisíc (odmítnuto). A teď pozor - mechanik říkal, že je to způsobené právě LPG, které (doslova cituju) "ničí motory". Na to jsem namítnul, že jsem měl LPG před tím ve Formanu, který šel pryč (tj. na magnet) s nájezdem přes 450 tisíc a motoru nic nebylo (a to jsem ho nešetřil). Na to mi bylo řečeno, že Forman nemá čidla a elektroniku, přičemž plyn motor poškozuje díky (opět cituji) rozdílným teplotám (směsi???, nevim). Co si o tom kdo myslíte? Já myslím, že by to pár lidí zajímat mohlo, ona je ta problematika konec konců obecnější ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MOLSO: Ďakujem za radu..
keď som sa dostal na 1/2 otáčky začalo cukať.. teraz mám 1/4 otáčky aj kúsok ide pekne uvidíme ako sa to prejaví pri tankovaní..
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Opravte me nekdo, jestli se pletu, ale ta kulicka s pruzinou v plnicim hrdle je imho jenom zpetnej ventil, aby po odpojeni pistole vevystriknul obsah plnici trubky ven. Plneni nadrze se zastavuje na zaklade narustu plniciho tlaku po zavreni ventilu ovladanyho plovakem v nadrzi (soucast multiventilu). Na moji prvni nadrzi (tusim Elpigas) se to chovalo podobne tzn. Na cca 80% nadrze to zacalo pri tankovani "rehtat".
-> Kocvin: To jestli někde je, nebo není samoobsluha neřeším - pokud to jde, natankuju si sám, ale zrovna tady u nás mají stojan se spínačem na klíček...
-> MisakusX:
Díky za tip, to, že je tam plyn, vím, párkrát jsem to už rozdělával (u jiných aut). Dokonce bych tu měl někde mít celé to tankovací hrdlo z rozebraného auta, ale kde, to netuším, už je to dávno, co jsem tu 125ku vrakoval...
Multiventil nevím, ten to snad nedělá, rachtá to přímo v tom hrdle (jednou se při tankování vyklepala pojistka plnicí pistole a ta vyskočila (na jedné čerpačce, kde maj takovou opotřebovanou pojistku) - od té doby už dávám tu pistoli vždy pojistkou nahoru![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Díky za tip, to, že je tam plyn, vím, párkrát jsem to už rozdělával (u jiných aut). Dokonce bych tu měl někde mít celé to tankovací hrdlo z rozebraného auta, ale kde, to netuším, už je to dávno, co jsem tu 125ku vrakoval...
Multiventil nevím, ten to snad nedělá, rachtá to přímo v tom hrdle (jednou se při tankování vyklepala pojistka plnicí pistole a ta vyskočila (na jedné čerpačce, kde maj takovou opotřebovanou pojistku) - od té doby už dávám tu pistoli vždy pojistkou nahoru
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MisakusX: Na nádrži jsou ventily pro zavření jak čerpací tak provozní větve. Při opravě jen zavřeš ventil
-> Bukaj: No já jsem dlouhodobým pozorováním zjistil že nejdál dojedu na plyn ze shellky.. Netuším jestli je to kvalitou plynu, nebo čerpadlem a nebo že to neojebávají.. A ve frýdku na shellce je taky samoobsluha takže cajk.. Nebo vlastně není
Ale než stihne přijít ten pikolík, tak už mám půl bomby![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: No já jsem dlouhodobým pozorováním zjistil že nejdál dojedu na plyn ze shellky.. Netuším jestli je to kvalitou plynu, nebo čerpadlem a nebo že to neojebávají.. A ve frýdku na shellce je taky samoobsluha takže cajk.. Nebo vlastně není
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Kocvin: No, to je právě problém, že tady, kde běžně jezdím, je jen jedna LPG čerpačka (vlastně dvě, ale ta druhá je drahá a když jedu kolem večer, tak má zavřeno) a tam právě mi natankujou jen 30 litrů...
...rád jsem tankoval v Mukařově - jsou levní a samoobsluha, takže bez problému, ale tam jsem jezdil jen občas, když jsem jel do Říčan na jednu realizaci, která ovšem už je zrealizovaná...
...rád jsem tankoval v Mukařově - jsou levní a samoobsluha, takže bez problému, ale tam jsem jezdil jen občas, když jsem jel do Říčan na jednu realizaci, která ovšem už je zrealizovaná...
-> Bukaj: : Pod kuličkou je pružinka, kdysi mi matlové při instalaci LPG soustavy špatně utáhli matku nad kuličkou a při prvním čerpání šlo všechno ven (i s kuličkou), každopádně tehdy stačilo dát dohromady a utáhnout. Přestože je nádrž zavřená, v té přípvodní trubce je tlak, takže počítej s tím, že přes hrdlo ven půjde plyn, pokud se v tom hodláš vrtat.
Můj typ je prasklá, nebo unavená pružina pod kuličkou, jak už jsi také psal, ale ověř, zda při tom rachtání necvaká v multiventilu, pokud ano, byl by tvůj problém poněkud zásadnějšího charakteru...
Můj typ je prasklá, nebo unavená pružina pod kuličkou, jak už jsi také psal, ale ověř, zda při tom rachtání necvaká v multiventilu, pokud ano, byl by tvůj problém poněkud zásadnějšího charakteru...
-> Bukaj: To je na hovno no.. Nebo ještě můžeš jezdit jen tam, kde si tankuješ sám a nemusíš to řešit![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Kocvin: Prej jsou proškolený, že to musí vypnout. Někde zase říkali, že jim to ničí čerpadlo. No, nevim, jakej je vlastně skutečnej důvod, ale je to pakárna, někdy na nádrž ujet 500 km a někdy 350![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bukaj: Ten problém co popisuješ jsem v životě nezažil ani vrčení nikdy neslyšel
Obsluha to vypne protože kmitající kulička omezí plnění? Nebo se jen bojí toho zvuku? Jako zhruba chápu jak se to může stát, ale jak tomu předejít netuším..
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Kocvin: No, to asi jo, ale bůví, kdy se na tu revizi dostanu, možná to bude za rok a půl, až projde platnost nádrže...
Ale zajímavý na tom ještě je, že kulička cvaká od cca 30 litrů v nádrži, ale necvaká až do plna. Přestane cvakat, když je nádrž skoro plná (tak 5 litrů před maximem)...![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale zajímavý na tom ještě je, že kulička cvaká od cca 30 litrů v nádrži, ale necvaká až do plna. Přestane cvakat, když je nádrž skoro plná (tak 5 litrů před maximem)...
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Bukaj: Jestli pojedeš na revizi tak jim to řekni a oni si poradí :) Já myslím že tam ani žádná pružinka není. Kulička se zavírá tlakem plynu. Nebo alespoň já to tak měl když jsem si dával plyn do svojí :)
Mám dotaz, zda jde něco udělat s ventilem v tankovacím hrdle LPG - má tu vadu, že při plnění plynu v něm začne lítat kulička (takové to klasické trrrrrr
) už když je v nádrži teprve o něco víc, než půlka...
U čerpaček, kde tankuju sám, je to v pohodě, tam si natlačím nádrž do plna (cca 45 litrů se vejde), ale u čerpaček s obsluhou někdy nechtějí dotlakovat nádrž do plna a hned, jak začne "trrrrr", tak vypínají čerpadlo. Většinou je tam nějak kolem 30 litrů...
Co je za tímto problémem? Unavená pružina pod kuličkou?
Mám to zkusit řešit sám, nebo s tím zajet k plynařům? (tam se stejně chystám, prý mají LPG auta chodit na nějaké preventivní prohlídky každý rok a tohle auto bylo naposledy v roce 2007)...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
U čerpaček, kde tankuju sám, je to v pohodě, tam si natlačím nádrž do plna (cca 45 litrů se vejde), ale u čerpaček s obsluhou někdy nechtějí dotlakovat nádrž do plna a hned, jak začne "trrrrr", tak vypínají čerpadlo. Většinou je tam nějak kolem 30 litrů...
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Co je za tímto problémem? Unavená pružina pod kuličkou?
Mám to zkusit řešit sám, nebo s tím zajet k plynařům? (tam se stejně chystám, prý mají LPG auta chodit na nějaké preventivní prohlídky každý rok a tohle auto bylo naposledy v roce 2007)...
-> Marty227: škrtiaci ventil na hadici priškrtiť (v smere hodinových ručičiek) o nejaku 1/8 otáčky , prevez sa, vyskúšaj dynamiku, znova privri o kúsok znova sa prevez ..... pokial to pojde stale +- rovnako tak uškrcuj. Ak pocítiš pokles výkonu tak sa vráť naspäť o tú 1/8 otáčky
Zdravím plyňáci.. favorit 135 lpg ide pekne no zachutilo mu papať plyn zo spotreby 7,5-9 litrov sa pri rovnakých trasách a jazde vyšvihla spotreba takmer cez 11 litrov.. sviečky, káble nové, filter tiež O.K. dostali sa ku mne rady potočiť z koliečkom na bohatosť zmesy.. otázka je do ktorej strany to potočiť aby sa spotreba zmenšila ? niekto hovorí že ubrať (celkom logické) a niekto hovorí zas ,že pridať lebo keď je ubraté treba viacej skákať na plyn.. atd.. Preto sa vás pýtam čo s tým ?
pridať alebo ubrať ?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Vojtisek: no vidis to ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
tak zahada vyresena :-D Stacilo vymenit svicky a ty zklepnout jak rikal MOLSO :-) Diky
-> MOLSO: ok
-> Vojtisek: mas ich sklepnute na 0.55mm ? ak nie skus ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MOLSO: svicky budu davat novy, plyn jsem o otacku povolil a ventily jsou serizene. Snad ro bude tema 1letyma svickama
-> Vojtisek: svicky ? ventily ? moc uskrteny plyn na hadici ?
mam uz 4 zapalovaci listu na sve felde 1.3 a na plyn mi strili do sani, na benzin ne. Vi nekdo duvod? diky
-> Pivodak 01.05.14 22:01:39: Zkontroluj ukostření plynového ventilu, (pouští plyn do systému) stane se, že po delší odstávce se zaoxiduje očko pod šroubkem. Chce to očistit a pak funguje, jak má. Jestli ti chrčelo relátko, tak bych to typoval na tuto závadu. Přes el. cívku plynového ventilu nejde moc velký proud a sebemenší odpor ve vedení ho vyřadí z provozu.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
jezdi to stejne jako kazdy jiny auto na LPG. Jen je fakt, ze zrovna v tomto pripade to chce nekoho kdo to umi a urcite kvalitnejsi system nez neco nejlevnejsi. Musi se to nakrmit a mit silny trubky aby to stihalo plnit i v plnym vykonu.
-> doly120: Segra na 1.8T jezdila LPG 10 let, chce to někoho kdo to umí udělat, ale pak to funguje bez problémů.
-> doly120 30.06.14 18:49:29: oboje je kravina, jak jsme si psali přes SZ.
Jen se k tomu nesmí pustit dřevák co umí přestavit leda felicii.
Jen se k tomu nesmí pustit dřevák co umí přestavit leda felicii.
-> doly120: Dušan, vhml ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Pánové,takový dotaz,je tady někdo kdo má zkušenosti s LPG u turbomotoru? Konkrétně 1.8T
Slyšel jsem že se to může dusit nebo přisávat zbytečně hodně benzínu...
Děkuji
Slyšel jsem že se to může dusit nebo přisávat zbytečně hodně benzínu...
Děkuji
Ahoj Plynaři,mám problém u lpg ale bohužel ne u škodovky ale u Fiatu punto 1.1 55 r.v.1996.V lpgčku jsem absolutní lajk ale pokusím se popsat daný problém......auto jezdilo na plyn v pohodě vše fungovalo na cca půl roku se auto odstavilo a nejezdilo.Začlo se znova jezdit a po přepnutí na plyn auto hned chcipne krabička na přepínání svítila normálně akorát v motorovém prostoru chrčelo relátko vyměnilo se a ted krabička na přepínání vůbec nesvítí a nereaguje....
-> Nwkt: dekuji
-> Jarda: že by pomohlo www.motordiag.cz/msm/inde
x.php
-> Nwkt: vagem? to mi psalo chybu :( a pise to i u te nove (teda jine)
-> Jarda: Tu klapku musíš pak vyresetovat ne
tak jsem vyndal klapku a vycistil to a na plyn se to chovalo stejne, ale na benzin zacaly kolisat volnobezne otacky od 1500 do 3000 (predtim byl benzin OK), to jsem to teda opravil
dal jsem jinou klapku a zda se to byt ok - benzin i lpg, jeste jsem to teda poradne neprojel
nechapu, co je s tou puvodni klapkou
a proc jsem to vycistenim doj*bal![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
dal jsem jinou klapku a zda se to byt ok - benzin i lpg, jeste jsem to teda poradne neprojel
nechapu, co je s tou puvodni klapkou
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Vojtisek 16.02.14 14:57:53: mě praskla hadice od reduktoru, nevim co za šmejdy použili, voda pryč a nezamrznul sem ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> francomk: zkousel jsem, ale porad stejne :(
zkusim rozdelat klapku, myslim, ze to nic jineho nemuze byt
zkusim rozdelat klapku, myslim, ze to nic jineho nemuze byt
-> Jarda: Kedysi sa to stávalo aj mne, ale nespomeniem si, čo bolo príčinou. Niekto by na to povedal "it´s not a bug, it´s a feature"
Skus resetovat RJ
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Skus resetovat RJ
chci se zeptat, jestli nekdo nevi, cim to muze byt - felda mpi mi najednou drzi na lpg volnobeh na cca 1700 ot/min., napred jsem myslel, ze to je nejaka mechanicka zavada - pridrena klapka nebo lanko plynu, ale na benzin to neudelalo ani jednou, kdyz jsem to zkousel
a na lpg jak vyradim tak tam je 1700, kdyz mirne slapu na plyn, tak se to vraci na tech 1700, kdyz na plyn slapnu ostre, tak to spadne pod 1000, nechapu...![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Chali: jj,jakmile jsem bez vody tak je z něj koule ledu