skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> MOLSO: No a co ten tvuj problem? Ha? :-)
-> Bukaj: To ti tam ta současná teda moc dlouho nevydržela... nechceš tam radši dát pořádnej motor? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj: prospeje
LPG má rado vyšší KP, lepšie sa využije potenciál paliva. Otázne je, kolko vydrží tá liatina ....
predstih nastaviť čo najvyšší, ale aby to nedetonovalo a išlo teplé naštartovať![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
predstih nastaviť čo najvyšší, ale aby to nedetonovalo a išlo teplé naštartovať
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Zeptám se tady...
...potřebuji na své 130L plynivce vyměnit hlavu a mám rezervní hlavu, která je sice nová, ale snížená na minimum. Co na to řekne motor s LPG? Motor je jinak naprostá série.
Prospěje LPG vyšší KP, nebo spíše uškodí? A jaký nastavit předstih?
Díky za názory![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
...potřebuji na své 130L plynivce vyměnit hlavu a mám rezervní hlavu, která je sice nová, ale snížená na minimum. Co na to řekne motor s LPG? Motor je jinak naprostá série.
Prospěje LPG vyšší KP, nebo spíše uškodí? A jaký nastavit předstih?
Díky za názory
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> kure: škrťák na hadici v smere hodinovych ruciciek o 1/8 až 1/4 otáčky
rychlý dotaz skoda felicia mpi reduktor zn. Lovtec potřebuji vědět na kterou stranu otočit regulačním šroubem tak abych ho utáhl ubral jezdím ted kolem komína za 9,3l/100km dik za info
pokud vim a nejsem hluchy tak se cerpadlo ani nehne.... p.s. jinak tim ze je to automat co se tyce prepinani paliv,tak benzin moc dlouho v nadrzi nezustava stary-max jednou za tri tydny musim stejne tankovat....
-> drsnak: Klasickej problem plynivejch filcek je, ze sporic honi v nadrzi dokolecka brecku, ktera byla kdysi benzinem a ta casem odrovna cerpadlo. Jestli si to jeste dobre pamatuju, tak ovladaci impulz pro natlakovani palivovyho okruhu jde z ECU a pres rele v pojistkovce ovlada napeti pro cerpadlo. Je otazkou jestli ta lpg RJ nema ficuru, ktera vypina benzinovy cerpadlo pri provozu na plyn a jestli neco v ni vyhorelo, tak to tentokrat na benal fungovat nemusi.
Rozbehne se cerpadlo na vterinu pri zapnuti zapalovani?
Rozbehne se cerpadlo na vterinu pri zapnuti zapalovani?
-> drsnak: Nevozíš suchú nádrž?
pojistka je vpoho... v minulosti když se vypalila jelo pote auto automaticky na benzin.... problém je ze ani cerpadlo benzinu se nesepne,jakou to muze mit spojitost????
-> drsnak: Řídící jednotka by měla mít ještě samostatnou pojistku, někde v kabelu přívodu. Pokud ti nesvítí kontrolní panel, bude problém zřejmě zde.
Já mám sice ještě nasávaný plyn, ale samostatnou pojistku k ovládání mám taky a měl jsem s ní taky jednou problém, když vyrezl držák a udělal se přechodový odpor.![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Já mám sice ještě nasávaný plyn, ale samostatnou pojistku k ovládání mám taky a měl jsem s ní taky jednou problém, když vyrezl držák a udělal se přechodový odpor.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
zdravim,potreboval bych poradit(pomoct)... Mam feldu 1.3MPI se sekvencnim vstrikovanim LPG s ridici jednotkou Magic2. Auto prestalo cestou do práce jet,chciplo a uz neslo natocit,kontrolky palubovky sviti,starter toci,pote zjisteno:NEZAPINA SE BENZINOVE CERPADLO ANI NESVITI KONTROLNI PANEL NA LPG(oboji jako by bylo bez proudu),jinak to ma automaticke prepinani(prepne na plyn po ohrati).... Rady a tipy nez to k nekomu odvezu??? Pojistky jsem kontroloval... diky
-> King: Tak a jsou doma. Cena nakonec taková tragédie není. Vzal jsem je v obchodě kde máme slušné vztahy a tak nakonec cena byla 60,- CZK za kus. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz: Tak jasně, že ve válce s blbostí se nepostavíme protivníkovi tváří v tvář v megabitvě, ale na druhou stranu se to úplně vzdávat nesmí - sem tam vyhodit do vzduchu most, přepadnout konvoj nebo rozhodit letáky nezaškodí :-)
-> King:
Ale tak pokud se nějaká blbost ujme, tak ono ti nakonec nezbyde než jí používat - máš totiž na výběr tři možnosti:
1) Používat jí a riskovat rozzlobeného stréce.
2) Nepoužívat jí a riskovat, že tě většina lidí nepochopí.
3) Věčně někoho poučovat a riskovat, že to začne lidi srát.
Jinými slovy, nad blbostí vyhrát nelze![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
1) Používat jí a riskovat rozzlobeného stréce.
2) Nepoužívat jí a riskovat, že tě většina lidí nepochopí.
3) Věčně někoho poučovat a riskovat, že to začne lidi srát.
Jinými slovy, nad blbostí vyhrát nelze
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz: Vždycky si vzpomenu na na neboztika strejce, jak serval mýho dvorního automechanika: "Jak kurva muze vyucenej automechanik vypustit z huby, ze na motoru klepou ventily?! To bych zabíjel!" ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: No proto jsem taky mlčel, protože jsem si řekl "ok, asi se to prostě říká" - i když se mi to pořád moc nezdá (vždycky jsem slyšel jen to "elektrodová vzdálenost").
-> dragon_cb_cz: Tak řešit zažité výrazy asi nemá moc smysl.
-> King: Už nějakou dobu kroutím hlavou nad tím, když někdo mluví u svíček o "odtrhu", ale implicitně jsem předpokládal, že jsem blbej já... jsem rád, že občas nejsem ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> King: Jo super, mě jde právě o to, aby to bezproblémově fungovalo. Jsem ochoten si připlatit za bezproblémový provoz. Samozřejmě, že se mi taky nechce vyhazovat peníze za něco, co neužiju, ale jestli že YC stojí 46,- czk a YS 94,- tak rozdíl na sadě 200,- CZK při lepší funkci a výdrži mě nezabije.
K tomu "odtrhu"... technicky asi správně bude "elektrodová vzdálenost" viz:
www.brisk.cz/zapalovaci-s vicky/.../uprava-elektrodo ve-vzdalenosti
K tomu "odtrhu"... technicky asi správně bude "elektrodová vzdálenost" viz:
www.brisk.cz/zapalovaci-s vicky/.../uprava-elektrodo ve-vzdalenosti
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Alibisticky jsem psal jenom "silver"
Fungovaly by asi ty obyč "YC", ale ty silvery nebo A-line maj výhodu v tom, že díky odolnější střední elektrodě se tato pak může vyrobit s menším průměrem, což se při stejný elektrodový vzdálenosti projeví nižším napětím nutným pro přeskok jiskry.
PS: nevím, jestli je "odtrh" technicky správně. Přepokládám, že je to taková hodně vzdálená analogie odtrhu na kontaktech rozdělovače, ale u svíčky se imho nic netrhá :-)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Fungovaly by asi ty obyč "YC", ale ty silvery nebo A-line maj výhodu v tom, že díky odolnější střední elektrodě se tato pak může vyrobit s menším průměrem, což se při stejný elektrodový vzdálenosti projeví nižším napětím nutným pro přeskok jiskry.
PS: nevím, jestli je "odtrh" technicky správně. Přepokládám, že je to taková hodně vzdálená analogie odtrhu na kontaktech rozdělovače, ale u svíčky se imho nic netrhá :-)
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Bohatě stačí obyč DR15YC.. Tam je hlavní ten odtrh :)
-> King:
-> vhml:
Díky za info. Akorát koukám do katalogu BRISKu a je tam trochu jiné značení, nicméně jste jezdili předpokládám ty SILVERy - (LPG) co tam jsou značené jako DR15YS. Je tak?
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml:
Díky za info. Akorát koukám do katalogu BRISKu a je tam trochu jiné značení, nicméně jste jezdili předpokládám ty SILVERy - (LPG) co tam jsou značené jako DR15YS. Je tak?
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml: jasne, jsou to 15tky. 17tky jsou pro 40kW...uz si taky prd pamatuju :-)
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 21.09.14 14:18:44: já jezdil Brisky DR15YCY , odtrh asi taky 0,6mm. Za 40Kč asi není co řešit
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Na BMM 50kW jsem jezdil na Brisk Silver s "odtrhem" 0,6mm a no problém. Presnej typ si nepamatuju..tuším, ze 17tky.
Zdarec, potřebuju radu...
kdysi jsem jezdíval na LPG Favoritu (LEKR) svíčky CHAMPION, bohužel už nevím a nedohledám typ a tak se nemám od čeho odpíchnout. Potřebuju info jestli, a jaké máte zkušenosti, nebo co by bylo nejvhodnější na Feldu BMM za svíčky + kolik dáváte odtrh?
Díkes.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
kdysi jsem jezdíval na LPG Favoritu (LEKR) svíčky CHAMPION, bohužel už nevím a nedohledám typ a tak se nemám od čeho odpíchnout. Potřebuju info jestli, a jaké máte zkušenosti, nebo co by bylo nejvhodnější na Feldu BMM za svíčky + kolik dáváte odtrh?
Díkes.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda: Neee, neprodávám, jen pro informaci jsem ofotil papíry
LPG je fajn - jakou "zábavu" jsi měl na mysli?
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
LPG je fajn - jakou "zábavu" jsi měl na mysli?
-> dragon_cb_cz: No, dovolím si tvrdit, že na LPG už jezdím straaaašně dlouho, a co jsem hledal, tak se mi instalace v Praze nikdy nevyplatila, vždycky jsem zajel autem až k Litomyšli, kde znm šikovného chlapíka s certifikátem na instalaci BRC sestav a vždycky jsme to tam společnými silami dostali za cenu nižší než malou :) V Zelenči instaluje také celkem svědomitý chlapík, ale není vyloženě levný a dělá jen Lovato/Lovtec...
-> Bukaj: jo to je R01, u rapida mam vse ve formatu E4 67R 00xxxxxx, pouze multiventil a nadrz mam R01
to prodavas Ty? prechod na benzin u spotrebaka nejak nechapu, ja jsem s LPG hoodne spokojenej i pres obcasnou "zabavu"
to prodavas Ty? prechod na benzin u spotrebaka nejak nechapu, ja jsem s LPG hoodne spokojenej i pres obcasnou "zabavu"
-> dragon_cb_cz: jj, jasne posli![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Mil@n: -> Jarda: Když bych vám poslal oscanovaný papíry od toho LPG, poznáte co je to zač?
...no, ale asi to bude jedna část toho čísla - všechna čísla jsou ve formátu E(číslo)-67R-01(číslo), např. E8-67R-011546.
a to 67R-01 mají všechny komponenty LPG v mé příloze společné![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
a to 67R-01 mají všechny komponenty LPG v mé příloze společné
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
No, jak tak koukám do papírů, tak tam nené žádné R00, nebo R01, jen číslo homologace MDČR daného zařízení a u každé komponenty ještě její homologační číslo...
-> dragon_cb_cz: V příloze TP to najdeš, asi i v příloze OTP...
-> Jarda: Aha, takže tohle prohlídnout v papírech, jak to je? Kde přesně to hledat (plynifku jsem nikdy neprovozoval)?
-> dragon_cb_cz: jak pise milan, musi byt R01, lisi se to pouze elektroventilem na nadrzi, stejne jsou dnes uz vsechny provozovane R00 předelane na R01 (povinnost pri vymene nadrze po 10 letech, potom se uz meni jen zelezo a multiventil se nechava, ale LPG firmy radi zapocitavaji multiventil znova, takze je to o 2500 drazssi, kdo o tom nema sajnu, toho oberou), jenze v papirech cele sestavy je R00 a urednik to neprepise do jineho auta
-> dragon_cb_cz: Pokud to je stará homologace tak to už nejde zapsat
Nová začínala kolem roku 2000 kdysi jsem chtěl zapsat také a nakonec jsem dával komplet nové LPG protože tam už nebyl takový cenový rozdíl
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
LPGisti, poraďte, kde v Praze nechat udělat montáž? Zvažuju od nejmenovaného virťáka koupit použitý LPG co teď vyhodil z auta a řeším kde to nechat udělat aby se nad tím neofrňovali a nestálo to majlant ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Kocvin: Naopak, potěšil :)
-> King: Asi tě nepotěším, ale benzínovou sekci mám zprovozněnou a šlape to na ní jako hodinky :)
Jinak včera jsem přetěsnil karbec i mixér, všechno vyčistil. Jednu závadu to sice vyřešilo, ale volnoběh se mi stále nedaří nastavit.
-> srdcar 120L: Díky za odkaz. Asi už mi nezbývá jiná možnost než udělat repas reduktoru.
Jinak včera jsem přetěsnil karbec i mixér, všechno vyčistil. Jednu závadu to sice vyřešilo, ale volnoběh se mi stále nedaří nastavit.
-> srdcar 120L: Díky za odkaz. Asi už mi nezbývá jiná možnost než udělat repas reduktoru.
-> Kocvin: V první řadě seřiď motor a karbec na benzin a teprve pak začni laborovat s plynem.
Pokud chceš, aby ti všechno pořádně makalo, musíš rozebrat celý reduktor, zvlášť když nevíš, kolik má naběháno. Já měl zanešený přívod plynu do reduktoru a pod jednotlivými ventilky bylo dost usazenin, i pod membránami. To všechno musíš vyčistit a pořádně vymýt rozpouštědlem. Nejlépe je dát do toho nové membrány a ventilky, nestojí to majlant. Náhradní díly mají zde: www.elpege.cz/lpg-shop/, je to i s cenami. Já měl zase opačný problém, sice to jelo, ale žralo to nehorázně. Příčinou byly usazeniny pod ventilky a tudíž nedovíraly tak, jak by měly. A to jezdím tankovat na spolehlivou pumpu a měním membrány po 60 až 70.000 km. Dělá mi je sice servisák, ale celou dobu jsem u toho, takže vím, co s tím provádí. Je to můj velmi dobrý kámoš, hned na to udělá i revizi.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Pokud chceš, aby ti všechno pořádně makalo, musíš rozebrat celý reduktor, zvlášť když nevíš, kolik má naběháno. Já měl zanešený přívod plynu do reduktoru a pod jednotlivými ventilky bylo dost usazenin, i pod membránami. To všechno musíš vyčistit a pořádně vymýt rozpouštědlem. Nejlépe je dát do toho nové membrány a ventilky, nestojí to majlant. Náhradní díly mají zde: www.elpege.cz/lpg-shop/, je to i s cenami. Já měl zase opačný problém, sice to jelo, ale žralo to nehorázně. Příčinou byly usazeniny pod ventilky a tudíž nedovíraly tak, jak by měly. A to jezdím tankovat na spolehlivou pumpu a měním membrány po 60 až 70.000 km. Dělá mi je sice servisák, ale celou dobu jsem u toho, takže vím, co s tím provádí. Je to můj velmi dobrý kámoš, hned na to udělá i revizi.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Kocvin: obligatni a otravna otazka : co benzinovej volnobeh? Typicka odpoved zni: "Na benzinovej volnobeh seru, bo jezdim na LPG!" ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MOLSO: ok dík :)
-> Kocvin: ono je to tak primitivne ze by tam nemalo byt uz nic ... mozes skusit pozret tu membranuci nie je napr. nahodou bola roztrhla
-> MOLSO: A nic jiného v prdeli tam být nemůže?? Zítra to rozeberu a uvidím, zároveň ještě jednou přetěsním ten mixér a karbec atd.. Už toho mám plnou prdel..
-> Kocvin: ja som repasoval kvoli rovnakemu problemu splynovac, a po vymene membran to robilo furt .... nakoniec osm zistil ze to prisavalo pod mixerom ...
Neviem co mas za reduktor, ale napr lovato ide otvorit bez vypustania vody a demontaze z auta .... povolis len tych 6 alebo 8 ? imbusov po obvode a membranu si mozes pekne skontrolovat![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Neviem co mas za reduktor, ale napr lovato ide otvorit bez vypustania vody a demontaze z auta .... povolis len tych 6 alebo 8 ? imbusov po obvode a membranu si mozes pekne skontrolovat
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MOLSO: No tohle jsem právě všecko prověřil, jinak bych sem ani nepsal![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Kocvin: tak to prisava okolo filterboxu / mixéru. na 1200% ;)