-> MOLSO:
Ale jak ten plovák může ovládat ventil, když převod z tyčky plováku jde jen a pouze na tenkou plastovou osičku, která prochází skrz multiventil a na druhé straně tvoří ručičku palivoměru?
www.fahrzeugteile-vogler.
de/WebRoot/.../Tomasetto_M
VZYL30_176_.JPG
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> Bukaj: tlak v nadrzi je rovnaky pri plnej aj skoro prazdnej nadrzi, meni sa len hladina a ovladat by to mal plavak
Pánové - dotaz k funkci multiventilu:
Právě jsem vyškubl z auta 10 let starou nádrž Stako, místo ní jdu dát novou (nějaký polský výrobce) - rozměrově je +- stejná, objemově též, jen ta novější je z o něco tenčího "plechu".
Rád bych při té příležitosti optimalizoval vlastnosti plnění nádrže plynem. Doposud plnění fungovalo tak, že do 45 litrové nádrže se pohodlně vešlo 25-30 litrů LPG a poté buď začal multiventil přerušovat tankování (klasický zvuk rachtající kuličky v plnicím hrdle), nicméně šlo natankovat 40-45 litrů (prakticky 100% - vím, že oficiálně se má tankovat do 80%, což je 36 litrů), nebo po těch 25-30 litrech prostě stop a už nešlo natlačit nic. Záviselo to pravděpodobně na síle čerpadla u konkrétního stojanu LPG.
A mne by zajímalo, jak "seřídit" multiventil, aby šlo natankovat alespoň těch 36-40 litrů?
Radili jste mi přihnout plovák, ale co jsem koukal, tak plovák je tam pravděpodobně pouze kvůli mechanickému "palivoměru" na multiventilu. Alespoň si to myslím (vzhledem k plastové osičce, procházející multiventilem přímo do budíku palivoměru).
A dle mého názoru si multiventil reguluje plnění jen na základě vnitřního tlaku v nádrži.
Mám tento ventil: shop.zavoli.de/images/... /90_0.jpg
a na obrázku je vidět jak plovák, tak pružina se šroubem, kterým lze něco regulovat. Předpokládám, že buď plnicí tlak, nebo maximální "bezpečný" tlak v nádrži (než začne ventil "odfukovat" přebyatečný tlak).
A pokud je to regulátor plnicího tlaku, tak pro zvýšení "využitelného obsahu nádrže" je třeba povolit či utáhnout (zvýšit či snížit přítlak pružiny)?
Nerad bych něco zvojtil, ale předpokládám, že toto už mnozí z vás řešili a jsou znalí (co, Jardo, Kingu, ...?)![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Právě jsem vyškubl z auta 10 let starou nádrž Stako, místo ní jdu dát novou (nějaký polský výrobce) - rozměrově je +- stejná, objemově též, jen ta novější je z o něco tenčího "plechu".
Rád bych při té příležitosti optimalizoval vlastnosti plnění nádrže plynem. Doposud plnění fungovalo tak, že do 45 litrové nádrže se pohodlně vešlo 25-30 litrů LPG a poté buď začal multiventil přerušovat tankování (klasický zvuk rachtající kuličky v plnicím hrdle), nicméně šlo natankovat 40-45 litrů (prakticky 100% - vím, že oficiálně se má tankovat do 80%, což je 36 litrů), nebo po těch 25-30 litrech prostě stop a už nešlo natlačit nic. Záviselo to pravděpodobně na síle čerpadla u konkrétního stojanu LPG.
A mne by zajímalo, jak "seřídit" multiventil, aby šlo natankovat alespoň těch 36-40 litrů?
Radili jste mi přihnout plovák, ale co jsem koukal, tak plovák je tam pravděpodobně pouze kvůli mechanickému "palivoměru" na multiventilu. Alespoň si to myslím (vzhledem k plastové osičce, procházející multiventilem přímo do budíku palivoměru).
A dle mého názoru si multiventil reguluje plnění jen na základě vnitřního tlaku v nádrži.
Mám tento ventil: shop.zavoli.de/images/... /90_0.jpg
a na obrázku je vidět jak plovák, tak pružina se šroubem, kterým lze něco regulovat. Předpokládám, že buď plnicí tlak, nebo maximální "bezpečný" tlak v nádrži (než začne ventil "odfukovat" přebyatečný tlak).
A pokud je to regulátor plnicího tlaku, tak pro zvýšení "využitelného obsahu nádrže" je třeba povolit či utáhnout (zvýšit či snížit přítlak pružiny)?
Nerad bych něco zvojtil, ale předpokládám, že toto už mnozí z vás řešili a jsou znalí (co, Jardo, Kingu, ...?)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> isti: Na plynivce jsem mel odvetravani motoru od jistyho stupne opotrebeni motoru zavedeny do kanystru s dratenkou, protoze krome tlakovani to i nechutne zaolejovavalo filtrbox :-)
-> King: Už to mám prevrtané,tak to nie je nezmysel ale v tom prípade by musela byť odpojená tá hadica z filterboxu a zavedená do nejakej nádobky.
-> isti: V zasade muze bejt pripojka podtlaku pro reduktor kdekoli mezi klapkou karbu a hlavou. Na opotrebenejsim motoru ale hadice odvetravani klikovky docela funi do filtrboxu a pri volnobehu a absenci odsavani pod klapku (nas pripad), to muze rozhazovat tlak v oblasti mixeru a tim padem negativne ovlivnovat volnobeh.
Chalani,mením na 136 motore prevarené favo sanie na originál a nechce sa mi prevrtať sanie kvôli hadice podtlaku.Môžem to dať na karbes namiesto tenkej trubky z filterboxu či to tak nebude fungovať?
-> Bukaj: tak změnu na 3 mistne mam i u rapida
jasně, že plovak nikdo takto nezjistí...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jarda: Nojo, ale takovej přihnutej plovák je legislativně nekontrolovatelná věc - asi těžko někdo bude třeba na stk rozebírat multiventil
Jinak docela dobrej úlet byla ofiko namontovaná LPG sada v Maluchovi - za sedačkou řidiče nastojáka válec a v TP změna na třímístné auto![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak docela dobrej úlet byla ofiko namontovaná LPG sada v Maluchovi - za sedačkou řidiče nastojáka válec a v TP změna na třímístné auto
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: No spiš by mohl byt problem s tim plovakem (ale to by se muselo neco stat), pokud se pod tu nadrz nekdo podepise, tak jsi z obliga a kdyz mi teoreticky povolil ten valec pod auto, kterej neni urcenej pro externi montaz :) z moji hlavy to teda neni: www.madeinrussia.cz/galle
ry-lada/.../¨
a takto umistenou nadrz jsem videl i u pandy 4x4, to jsem cumel....
a takto umistenou nadrz jsem videl i u pandy 4x4, to jsem cumel....
-> Jarda: Legislativní problém s jinou nádrží, nebo s přihnutým plovákem? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: no me u nivy to zacne rachotit pri 60l a kdyz je silne cerpadlo, tak taky natlaci tech 80, nastval me v Albanii - LPG za 8kč čerpadlo tlacilo a on to utnul, jak to zacalo rachotit, pak uz jsem se s tak levnym plynem nesetkal.
Práve je problém s tou sedačkou. Spíš bych přihnul ten plovák
Legislativní problém by být neměl....
Práve je problém s tou sedačkou. Spíš bych přihnul ten plovák
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda: Díky za recenzi
Nádrž samozřejmě válcovou za sedačky, toroid do škodovky snad ani nejde (už jen kvůli rezervě jako součásti deformační zóny), jen mi šlo o to, jestli se vejde nějaká větší, než je ta 45 litrů.
U většiny LPG čerpaček se mi daří natlačit tam mezi 42-45 litry (tzn prakticky 100% objemu), jen posledních 12-15 litrů rachotí kulička v hrdle - multiventil to omezuje). Po tankování vždy alespoň 15 km jedu a na slunku se snažím neparkovat (ono by se moc nestalo, multiventil by jen při vyšším tlaku odpustil ven trochu plynu...).
U některých čerpaček ale mají slabší čerpadlo a natlačí tam jen 28-30 litrů a multiventil to utne
A Je celkem rozdíl, jestli "na plnou" ujedu 550 km, nebo 350. Proto bych chtěl větší nádrž.
Spíš mne zajímalo, jestli výměna nádrže za větší podléhá nějakému schválení, nebo je to záměnný díl. A co jsem koukal, tak větší nádrž by se tam vešla (délka stejná, jen jiný průměr válce), jen kryt multiventilu by asi prošel skrz sedačku...
Asi by to chtělo si vypůjčit nějakou (třeba starou prošlou) nádrž a vyzkoušet to napasovat.
Nebo nádrž stejně velkou a přihnout plovák, abych tam těch aspoň 40 litrů dostal kdykoli...
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Nádrž samozřejmě válcovou za sedačky, toroid do škodovky snad ani nejde (už jen kvůli rezervě jako součásti deformační zóny), jen mi šlo o to, jestli se vejde nějaká větší, než je ta 45 litrů.
U většiny LPG čerpaček se mi daří natlačit tam mezi 42-45 litry (tzn prakticky 100% objemu), jen posledních 12-15 litrů rachotí kulička v hrdle - multiventil to omezuje). Po tankování vždy alespoň 15 km jedu a na slunku se snažím neparkovat (ono by se moc nestalo, multiventil by jen při vyšším tlaku odpustil ven trochu plynu...).
U některých čerpaček ale mají slabší čerpadlo a natlačí tam jen 28-30 litrů a multiventil to utne
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
A Je celkem rozdíl, jestli "na plnou" ujedu 550 km, nebo 350. Proto bych chtěl větší nádrž.
Spíš mne zajímalo, jestli výměna nádrže za větší podléhá nějakému schválení, nebo je to záměnný díl. A co jsem koukal, tak větší nádrž by se tam vešla (délka stejná, jen jiný průměr válce), jen kryt multiventilu by asi prošel skrz sedačku...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Asi by to chtělo si vypůjčit nějakou (třeba starou prošlou) nádrž a vyzkoušet to napasovat.
Nebo nádrž stejně velkou a přihnout plovák, abych tam těch aspoň 40 litrů dostal kdykoli...
-> Bukaj: já kupoval membrány tady a 9let / asi 240 tis. km jsem na to nesahnul, ale nebylo to teda BRC, ale Lovato www.automania.cz/prodejna
/lpg_nabidka_03.php , nádrž můžes dát takovou, jaká se tam vejde, ona se tam vetsi asi nevejde no, misto puvodni instalace by jsi mel zachovat, takze treba dopredu do kufru by Ti to težko nekdo zapsal nebo toroid do rezevy u 130, na to by se asi taky moc netvarili :). Co jsem se bavil s plynarem, tak by mi možna akceptoval u nivy i maly valec pod auto
Treba u feldy si taky muzes vybrat jestli toroid nebo valec, ale u té 130 moc moznosti nemas.
V rapidu mam 45l s tím, že mi to plovák zastavuje na 36l, tzn. na predpisovych 80%, mel bych s tím neco udelat, u feldy jsem se nastval, že se tam vešlo jen 27l a ohnul jsem plovak a vejde se 39,5 :), no ono o nic nejde, pokud s tim človek hned jede (já vetsinou asi 30 km po natankovani bezne jedu), ale nejde to natankovat a postavit nekde na slunicko, z toho by mohl byt pruser..
U těch nádrží je problém s expirací, klidně Ti jsou schopni prodat jen na 8 let, já jsem měl domluveno, že mi prodá starou jen 4 mesíce, ale pak se to objednavalo na jiny jmeno a poslal rok starou
, takze uz jen na 9 let, coz je i klasika pri montazich no :/.
Jinak nádrž jsem kupoval na tom shopu, co mas origo membrány, ale tenkrat ji tam mel za 1890,- kč.
Chtel bych se zeptat - v nive mam takovyhleho macka: www.lpg-shop.cz/products/ valcova-nadrz-na-lpg-prume r-360-delka-880mm-80lt nedá se nekde sehnat levneji? a membrány bych taky mel uz poresit, mam tam reduktor Elpigaz Cometa a má to pořád nějaké problémy s volnoběhem, nekdy to nekolik set km drzi a jindy, jak dam nohu z plynu, tak to chcipne. I jsem uvazoval jestli nedat jinej reduktor, protoze elpigaz ma pritelkyne ve fabii a jsou s tim jen problemy :(.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
V rapidu mam 45l s tím, že mi to plovák zastavuje na 36l, tzn. na predpisovych 80%, mel bych s tím neco udelat, u feldy jsem se nastval, že se tam vešlo jen 27l a ohnul jsem plovak a vejde se 39,5 :), no ono o nic nejde, pokud s tim človek hned jede (já vetsinou asi 30 km po natankovani bezne jedu), ale nejde to natankovat a postavit nekde na slunicko, z toho by mohl byt pruser..
U těch nádrží je problém s expirací, klidně Ti jsou schopni prodat jen na 8 let, já jsem měl domluveno, že mi prodá starou jen 4 mesíce, ale pak se to objednavalo na jiny jmeno a poslal rok starou
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Jinak nádrž jsem kupoval na tom shopu, co mas origo membrány, ale tenkrat ji tam mel za 1890,- kč.
Chtel bych se zeptat - v nive mam takovyhleho macka: www.lpg-shop.cz/products/ valcova-nadrz-na-lpg-prume r-360-delka-880mm-80lt nedá se nekde sehnat levneji? a membrány bych taky mel uz poresit, mam tam reduktor Elpigaz Cometa a má to pořád nějaké problémy s volnoběhem, nekdy to nekolik set km drzi a jindy, jak dam nohu z plynu, tak to chcipne. I jsem uvazoval jestli nedat jinej reduktor, protoze elpigaz ma pritelkyne ve fabii a jsou s tim jen problemy :(.
Pánové, doporučte mi nějaký e-shop, kde nakupujete díly pro vaše LPG systémy?
Potřebuju koupit sadu membrán (moje jsou už 9 let staré a letos v létě se začalo auto trochu hůř chovat - hlavně studené starty jsou bída) a novou nádrž (u mé končí použitelnost koncem roku).
Reduktor mám BRC AT 90 E, nádrž 45 litrů (víc jsem tam nikdy nenatlačil
)
Membrány jsem našel třeba tady originál:
www.lpg-shop.cz/products/ sada-membran-pro-reduktor- brc-at-90-eco-original
nebo neorigo:
www.fedorauto.cz/membrany -lpgcng-ekonomik?epc=4169
Je nějaký rozdíl v kvalitě (trvanlivost, spolehlivá funkce)? Rád bych, abych prakticky nemusel dalších 9 let do LPG sáhnout, takže asi ty originální...?
Další dotaz je k nádrži - jaká je rozumná cena za (novou) nádrž (použitelnost 10 let) do škodovky? Na výrobci asi nezáleží, vše je snad stejné, ne?
Případně dala by se pořídit nádrž o větším objemu, nebo je to neschválená úprava?
Díky za rady![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Potřebuju koupit sadu membrán (moje jsou už 9 let staré a letos v létě se začalo auto trochu hůř chovat - hlavně studené starty jsou bída) a novou nádrž (u mé končí použitelnost koncem roku).
Reduktor mám BRC AT 90 E, nádrž 45 litrů (víc jsem tam nikdy nenatlačil
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Membrány jsem našel třeba tady originál:
www.lpg-shop.cz/products/ sada-membran-pro-reduktor- brc-at-90-eco-original
nebo neorigo:
www.fedorauto.cz/membrany -lpgcng-ekonomik?epc=4169
Je nějaký rozdíl v kvalitě (trvanlivost, spolehlivá funkce)? Rád bych, abych prakticky nemusel dalších 9 let do LPG sáhnout, takže asi ty originální...?
Další dotaz je k nádrži - jaká je rozumná cena za (novou) nádrž (použitelnost 10 let) do škodovky? Na výrobci asi nezáleží, vše je snad stejné, ne?
Případně dala by se pořídit nádrž o větším objemu, nebo je to neschválená úprava?
Díky za rady
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> isti: jistě že ano.
-> King: LPG má rád podtlak nie?Čo ten otvorený filter,nebolo by to lepšie zrušiť?
-> isti: Prisavani teplyho vzduchu na lpg je samozrejme spatne i kdyz to asi nevadi tolik, jako original s funkcni termostickou klapkou. Jinak se da sehnat dvouderovej mixer na Sedr s belošskou vyskou, na kterej se pak vejde i originalni filtrbox. Mne se dokonce po lehkym kladivkovym tuningu vesel origo filtrbox i na favomotor s favoritim BMM sacim potrubim, redukcni podlozkou pod sedr a lovato mixer.
Originál filterbox sa tam nezmestí,ale tento nie je príliš nízké?Teraz z hlavy neviem ale je to vysoké asi tak 3cm.
Zdravím spolok,potrebujem poradiť,momentálne mám v aute takto riešený filterbox ako na fotke.Otázka znie či to nejak prerobiť alebo je to dobré tak ako je.Nechať tam ten otvorený filter(čo je podla mňa totálná kravina) a predohrev?
-> JoseA: jak u kterých
Když koupím nové svíčky upravit (zmenšit) elektrodovou vzdálenost?
-> King: taky mam zkusenost, ze silvery vydrzi jen neco okolo 30tis. km
jo championy z prvovýroby feldy daly 160tis. km a z toho 90tis. na LPG, vymenil jsem je preventivne za silvery, protoze mi kazdej rikal, ze na sjetejch gumach to taky jede a ona to byla pekna blbost, mozna by spolehlive fungovaly jeste ted....
tak týden jsem jezdil s feldou sice couracky, ale spotreba 10,3l a pak jsem to lehounce priskrtil a jel v kuse cca 500km a spotreba 5,03 lpg
plovák to pusti do plna, takže tam to nebude, že by to uzavřelo pokažde jinak...
jo championy z prvovýroby feldy daly 160tis. km a z toho 90tis. na LPG, vymenil jsem je preventivne za silvery, protoze mi kazdej rikal, ze na sjetejch gumach to taky jede a ona to byla pekna blbost, mozna by spolehlive fungovaly jeste ted....
tak týden jsem jezdil s feldou sice couracky, ale spotreba 10,3l a pak jsem to lehounce priskrtil a jel v kuse cca 500km a spotreba 5,03 lpg
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Chali: To se neda takhle smahem odsoudit. Kdyz jsem mel na plynivce jeste motor 105, co byl v dobe instalace lpg uz za zenitem, tak silvery byly vylozene pro zlost a vydrzely tak 5000. Po prestavbe na favomotor jsem je ze zvedavosti zkusil a byl od nich snad 40tkm pokoj. Ovsem stejnou sluzbu odvedly i obycejny Boschky nebo Brisky predepsany pro 136 s mirne zmensenou elektrodovou vzdalenosti.
-> JoseA: Moje zkušenost s Brisk silver,který jsou sice určený pro LPG ale ani omylem nemůžu doporučit.Nájezd na Silvery cca 8000 a bylo po nich a na obyč Brisky jsem najel 30000 a ještě by vydržely,bylo to teda jen na Fáčku.
-> King: Tak tak, tady je sada svíček otázkou necelé tisícovky. Jdu na to mrknout a příští pondělí vezu auto plynařovi, tak se ho můžu ještě jednou zeptat na svíčky, ale před rokem řekl, že nemá smysl vůbec řešit rádoby spešl svíčky na LPG a kupovat jenom klasiku.
-> JoseA: Svicky na lpg jsou alchymie. Samozrejme, ze fungovat muzou uspokojive i normalni "benzinovy" svicky, ale... Pri vyssi teplote ve spalovaku se muze treba zvysit mezera, kvuli vyssi el. pevnosti se muzou elektrody vic opalovat...Treba to odsrala jenom jedna svicka...Proste na lpg radsi mit jednu sadu svicek na policce na troubleshooting. Ono se to keca, kdyz moje sada lpg svicek stavala 120Kc :-)
Tak mám najeto na nové svíčky v oktavce 1,8T (AUM) s LPG nějakých 20tis a při studeném motoru trochu kolísá volnoběh. Na diagnostice žádná závada, studený motor znamená ještě před přepnutím na LPG. Trochu to škube i při rozjezdu. Tak jsem zatím jenom vyměnil vzduchový filtr a zkusil druhou váhu vzduchu, ale tu by vyhodila jednotka do závad myslím a nejsou tam žádné. Další věc mě napadly hned ty svíčky. Nedíval jsem se na ně, protože vytáhnout je a dávat zpátky mi přijde blbost, ale na druhou stranu po 20tis km mi přijde brzo měnit svíčky, když výrobce udává interval 60tis km. Ikdybych počítal s intervalem 1/2 nebo 2/3 tak je to nějakých 30-40tis km. Mám tam klasické brisk (ne na LPG jak mi bylo doporučeno revizákem LPG), tak nevím jestli koupit stejné nebo jiné/pro LPG. Možná taky je závada jinde a nevím kde hledat, když diagnostika neporadí.
-> MOLSO: Vďaka
-> isti: asi áno tam sa to lámalo tusším 2000 / 2001
-> MOLSO: Z predpokladu že to je montované pred 9 rokmi malo by to tam byť?
-> isti: elektromagneticky ventil
-> Tomaso435: OK
-> MOLSO: Keby som vedel čo je to solárné čosi,to sa je či pije?
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MOLSO: Keby som vedel čo je to solárné čosi,to sa je či pije?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> isti: ak máš na multiventile el. solenoid, moze sa pouzit povodny. Ak nie, v LPG servise by ti ten bez solenoidu mali odmietnut namontovat....
-> isti: no kompletní nová nádrž vč ventilu montáže a papírování.
-> spartra: Je v tom všetko len onedlho končí platnosť nádrže a rozmýšlám či mám nechať prehodiť z druhého auta alebo zaplatiť nové.
Hm teraz vidím že ten nový nádrž je len kus železa a je k tomu potrebné aj kúpiť nový ventil.Alebo si to premontujú zo starej?
Hm teraz vidím že ten nový nádrž je len kus železa a je k tomu potrebné aj kúpiť nový ventil.Alebo si to premontujú zo starej?
-> isti 06.08.15 13:33:58:
www.lpg-shop.cz/lpg-nadrz e-valcove
pokud nemáš ventil tak +
www.lpg-shop.cz/lpg-multi ventil
www.lpg-shop.cz/lpg-nadrz e-valcove
pokud nemáš ventil tak +
www.lpg-shop.cz/lpg-multi ventil
-> Tomaso435: Se vším všudy myslíš len na výmenu a papierovačku alebo aj na niečo iné?
-> MOLSO: To je ešte zvládnutelné,teraz nevie či mám počkať a kúpiť nový keď končí platnosť tejto alebo radšej dať do toho tú čo mám v druhej(platnosť ešte na 7 rokov)a zohnať niečo schopné do toho ktorú budem predávať.Lebo to aj tak predám ešte v tomto desaťročí
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MOLSO: To je ešte zvládnutelné,teraz nevie či mám počkať a kúpiť nový keď končí platnosť tejto alebo radšej dať do toho tú čo mám v druhej(platnosť ešte na 7 rokov)a zohnať niečo schopné do toho ktorú budem predávať.Lebo to aj tak predám ešte v tomto desaťročí
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> isti: kolem 6000 - 7000kč se vším všudy
-> isti: cca 100 - 120 €
Vie mi niekto poradiť že približne kolko stojí nová lpg nádrž do radu 742?Stačí približne či okolo 100,150,200 eur
Zdravim,nemate nekdo kontakt na dobreho montaznika lpg ktery by byl ochoten namontovat plyn do jedne zachovale 742.To co mi predvedli mistni specialisti uz nechci opakovat.Nekoho s individualnim pristupem,treba elektriku bych si rad natahal sam.Nechci to levne,chci to dobre.Okoli M Boleslavi.dik
Chlapi, mám na vás otázku.
Po nahodení plynu a po prejdení pár kilometrov mi začalo niečo strašne pískať v karburátore. Neviem presne z ktorej strany karburátora to ide, pretože je to veľmi výrazné a hlasné. Keď idem na benzín, zvyčajne to prestane, ale akonáhle prepnem na plyn začne to pískať.
Čo môže toto spôsobovať? Vyskytol sa tento problém aj niekomu z vás? Ak áno, ako ste ho vyriešili?
A ešte jedna otázka: bol by lepší na plyn LEKR, alebo je to pri plyne úplne jedno?
P.S. Mám SEDR 2951
Po nahodení plynu a po prejdení pár kilometrov mi začalo niečo strašne pískať v karburátore. Neviem presne z ktorej strany karburátora to ide, pretože je to veľmi výrazné a hlasné. Keď idem na benzín, zvyčajne to prestane, ale akonáhle prepnem na plyn začne to pískať.
Čo môže toto spôsobovať? Vyskytol sa tento problém aj niekomu z vás? Ak áno, ako ste ho vyriešili?
A ešte jedna otázka: bol by lepší na plyn LEKR, alebo je to pri plyne úplne jedno?
P.S. Mám SEDR 2951
-> King: Tak jsi na tom úplně stejně jako já. Mám všechno udělané jako ty, akorát zatím nemám startér s reduktorem. Je tam původní startér ze 120-tky, takže v mrazech je to znát. Kvůli tomu jsem dal 82 Ah baterku a docela to jde. Startér s reduktorem se mi podařilo sehnat včera zánovní, v bezvadném stavu a ten, co tam teď je, tak zatím šlape jak hodinky, tak ho budu dávat asi před zimou. I když na původní chytal i v zimě na druhé, třetí otočení i na plyn.
-> srdcar 120L: No, jako "panelakovej" jsem asi ve vyhode, ze kdyz se mi podari jednou za cas zaparkovat cumakem k baraku, tak tolik nenamrza predni sklo, ale jinak bych si to za venkovni stani povazovat dovolil :-) Pravda, favomotor, ETZ a starter s reduktorem nebyly ve 105 uplne v zakladu, ale v tyhle sestave to nejpozdejc do 2 vterin blaflo na LPG az do -20 (min uz u nas nebylo). Do -10 to chytalo prakticky na cvrnknuti. Sousedy to obcas zaskocilo, kdyz skochtle, jako jedna z mala, v rannim mrazu, nejen ze chytla, ale bez obvyklych projevu studenyho motoru i dustojne odfrcela :-) Nez se to ale dotahlo do tohodle stavu, nejakou kacku a praci to stalo. S vylitanym 5-kanalem a obyc. starterem - na plyn pod -5, bez sance :-)
-> King: Nevím, jak to to máš ty, ale mě stojí škůdka celý rok pod širákem. Takže když bylo cca pod -16, tak jsem to zkusil na benál. To jen proto, že plynu bylo v nádrži už málo a nechtěl jsem baterku moc trápit. A hlavně jsem potřeboval odjet na čas. Tak na vysvětlenou.
-> srdcar 120L: Startovat v mrazech na benzin? Masochismus! :-))
-> srdcar 120L: No, reduktor jsem rozebraný nikdy neměl, tak netuším, že jsou tam sedla ventilů...
Jinak také jezdím převážně na plyn, když mi zrovna nedojde
A abych startoval na benzín - to bych si musel vždy před dojetím domů vzpomenout a přepnout na benzín, aby se naplnila plovákovka. Na to, abych každé ráno lezl do motoru a čerpal ručně fakt nemám morálku...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Jinak také jezdím převážně na plyn, když mi zrovna nedojde
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A abych startoval na benzín - to bych si musel vždy před dojetím domů vzpomenout a přepnout na benzín, aby se naplnila plovákovka. Na to, abych každé ráno lezl do motoru a čerpal ručně fakt nemám morálku...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Myslí sedla ventilů v reduktoru. Já startuji a jezdím jen na plyn bez benzinu i v zimě, ale jednou za čas to musím zkontrolovat, jak to je seřízené i na benzinu a jestli neodchází benzinová pumpa, aby to fungovalo, když by přišly v zimě větší mrazy. Pumpa už jednou mě takto vypekla, zrovna když byla potřeba. Plyn tam mám od toho, abych na něj jezdil a šetřil korunky, ne na parádu.
-> King 01.05.15 18:01:35: Na sedlech ventilů úsady nebudou (pokud myslíš sedla v hlavě válců) - hlava je nová![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)