![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> Kocvin: Btw od tebe sem se právě dočetl ty Brisky a, že si spokojenej. To je taky v řiti, každej něco jinýho a já abych si vybral. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tomaso435: Co to zase meleš??
-> ochoda: Nevím co má tomaso za problém, ale Brisky fungují naprosto normálně.. :) Mám je ve třech lpg autech a naprostá pohoda, bez jakéhokoliv problému a to na nich mám ve škodárně najeto momentálně už 40 000km..
Tím samozřejmě neříkám, že championy nebudou fungovat, jen nemám rád, když někdo šíří bludy..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> ochoda: Nevím co má tomaso za problém, ale Brisky fungují naprosto normálně.. :) Mám je ve třech lpg autech a naprostá pohoda, bez jakéhokoliv problému a to na nich mám ve škodárně najeto momentálně už 40 000km..
Tím samozřejmě neříkám, že championy nebudou fungovat, jen nemám rád, když někdo šíří bludy..
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tomaso435: Tak tejhle reakci odpovídá stav svíček v autě.
Sou tam nějaký Brisky, ale nevim jaký. Každopádně docela mazec a odtrh možná trošku přes 1mm. Nechtělo to startovat. Takže koupim žampiony. Díky ti. ![22](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/22.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![22](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/22.gif)
-> ochoda: champion rc 89 pyc
-> ochoda: ty vole, jenom to né ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Čaute páni, potřebuju nový svíčky a dopídil sem se k Briskům D15YC a nastavit 0,6mm odtrh (nebo jak se tomu řiká). Potřebuju to do feldy 1.3 Mpi. Jezdil to v ní někdo? Nebo máte někdo jiný doporučení? Díky moc.
hotovo.. uvidime efekt :D
-> Kocvin: fajn, zejtra po tom hrábnu....
-> Tomaso435: Přesně tak.
-> Kocvin: .. takže když to jako uplně vyšroubuju , tak to nahoře jako by utáhnu ve vyšroubovaným stavu jo?
-> Tomaso435: Jde to přitáhnout v obou polohách a má to být otevřený..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Chali: jasný jasný tak uvidime...
jinak ten budíček - ukazatel hladiny v bombě, je asi KO. přemejšlim že když ho kuchnu a propájím že by moh fachčič.. posílá mi nesmysl do ukazatele na palubce.
jinak ten budíček - ukazatel hladiny v bombě, je asi KO. přemejšlim že když ho kuchnu a propájím že by moh fachčič.. posílá mi nesmysl do ukazatele na palubce.
-> Tomaso435: Musí to bejt povolený,a vypadnout to asi nemůže,já to nikdy teda nezkoušel.
-> Chali: a jak to má bejt nastavený ?
když to uplně vypadne... lze to vubec uplně vyšroubovat?
když to uplně vypadne... lze to vubec uplně vyšroubovat?
-> Tomaso435: Ruční zavírání přívodu do směšovače.
kuci k čemu je vlasně toto ? a jak to máš bejt volně nebo zašroubovaný ? já jen že je to tam volně pohybující se a tím chvěním se obávám aby to nevypadlo :D
-> Sejki: to lpg, co jsem si nechal namontovat do fely za 13tis. kc, tak to montovali v polsku v prepoctu za 8tis. kc
-> srdcar 120L: tak uvidim, treba je donuti ta nizsi cena benzinu jit s cenama dolu, nebo alespon na chvili udelat akci...
-> Sejki: Tak pod něco takového by se ti podepsal leda šílenec. S firmou by ses mohl domluvit, že si koupíš věci a oni ti to namontují. I když nikoho takového neznám, co by se připravoval o zisk z přeprodeje komponent
-> MisakusX: Ano, pokud jsou v reduktoru membrany, tak je to jen o neco malo min tupej podtlakovej system. To, ze ty serva na hadici k mixeru casem menej, v lepsim pripade na ozdobu a v tom horsim na problem, neni zadna vzacnost. Pokud je reduktor v poradku a dobre sestelovanej, pak to servo je tam jenom jako ozdoba na doladeni smesi ve statickejch rezimech. I s tim zaseklym servem jsem prosel emisema s velkou rezervou a ten plynar mi natvrdku radil, abych to zatuhly servo neresil, kdyz to jezdi bez problemu. Mne to teda nedalo, povrtal jsem se v nem, prostrikal WDckem a zprovoznil. Neprojevilo se to nijak - spotreba stejna, zadna zmena. Katalyzator byl pravdepodobne v cajku (viz vysledek emisi) a krabicka obstaravajici ojebavani ECU falesnym signalem spokojene lambdy pracovala na vybornou, protoze diagnostikou nebylo co mazat :-)
-> King: Jo, je mi to jasné, kde je jádro pudla, měl jsem se jasněji vyjádřit, já tu mluvím o klasickém karburátorovém neřízeném podtlaku a vy to prostě berete tak, že když je to membrána, je to prostě podtlak. Jenže to už není klasický podtlak, to už je právě řízený systém, který je na jednobod určený. Já už viděl na HTP i BMM namontované poodtlakové systémy bez řízení a problémy to dělalo bez výjimky vždy, takže v tom se naše zkušenosti dost zásadně neshodují. Mám ve formanu tentýž řízený systém, jaký tu byl zmiňován - jen nevím, jak jsi přišel na to, že byl ten škrtící ventil zarezlý, mně zatuhnul za ty roky jenom jednou (vypadnul kabel) a okamžitě jsem to poznal, protože to skoro nejelo. Měli jsme s kamarádem na emisích formana 40 kw stříkačku s neřízeným podtlakem a opakovaně s tím byl problém, ne kvůli tomu, že tam ten systém nepatří, ale právě kvůli hodnotám.
Na 1,6MPI mám tovární LPG (dodavatel Landi Renzo) a upřímně, ten systém pokládám (až na měřák nádrže) za naprosto dokonalý, tak by to mělo vypadat.
-> Kocvin: No, mně na emise pes nesere, já je musím projít legálně, každopádně, že těch aut jezdí mraky, to vím, že jezdí bez problémů? Toho jsem si alespoň u mě v okolí nevšiml.
Na 1,6MPI mám tovární LPG (dodavatel Landi Renzo) a upřímně, ten systém pokládám (až na měřák nádrže) za naprosto dokonalý, tak by to mělo vypadat.
-> Kocvin: No, mně na emise pes nesere, já je musím projít legálně, každopádně, že těch aut jezdí mraky, to vím, že jezdí bez problémů? Toho jsem si alespoň u mě v okolí nevšiml.
-> MisakusX: Nevím jak moc se pohybujes v autoopravárenství, ale takovýchto aut jezdí a funguje naprosto bez problemu mraky(viz. King). A na emise sere pes...
-> MisakusX: Ehmm...do relativniho nedavna jsem byl vlastnikem Fe 1.3BMM v prdech, ktera mela prakticky od novoty (1997) legalne plyn a to v ty dobe standardni BRC AT90E - t.j. tupej podtlak pro motory do 90kW. Soucasti zastavby bylo skrtici servo mezi reduktorem a mixerem, ktery bylo teoreticky ovladany z RJ lpg na zaklade monitoringu lambdy. To servo bylo prakticky celou dobu zarezly v nejaky mezipoloze.Proste klasika. Za sest let to nikdy nikam nestrelilo a to se na plyn i startovalo v mrazech a klidne se tomu dal humpolacky dat "plnej" az k podlaze a nic (ve smyslu "vystrelu" :-) Na emise jsme jezdil 15km k manikovi, kterej lpg montoval uz deset let a sam mel jednickovou octavku a v ni, jak jinak, to samy BRC akorat s vykuchanym servem, protoze to je jenom takovy siditko pro homologaci a v realu jenom troublemaker. Cili pro BMM je dtto cistej podtlak naprosto v pohode, u MPi je to trosku slozitejsi, protoze mezi mixerem a hlavou je pomerne dlouhy sani. U 1.6 feldy to uz byla loterie, protoze se k tomu pridalo jeste plastovy sani, coz i pri montazi protizaslehovy klapky, dokazalo zmenit saci potrubi na hromadku trsatek :-)
-> Kocvin: Pokud se to ve stříkačkových autech vyskytuje, tak pouze z toho důvodu, že jim to tam nějaký Vydřiduch Levnovrt zvaný Jitrnička namontoval, i když to tam nepatří ... uznávám, že se to občas stává, ale právě proto, že to může za určitých okolností střílet do sání, nebo hořet do výfuku, případně prostě nenastartovat, tak je to principielně volovina. Důležitý faktor taktéž je, že auto obvykle neprojde emisemi, dokud technik úplně nepřiškrtí bohatost - ovšem v tomto stavu to auto zase sotva vyjede z haly, při regulérním měření podtlak na BMM, neřku-li něčem složitějším, většinou neprojde.
-> Borderer: Proto pisu a ted zduraznuju: "v rukach ne-ignoranta" ;-)
Jo, podtlak z něčeho takovýho měl kamarád v MPi feldě asi půlroku, pak to skončilo tim, že se plyn dostal do katíku a felda shořela...
Neznate nejakou firmu, kdyz bych si nakoupil nove dily na lpg a provedl montaz , kdo by se mi pak pod to podepsal? kdyztak sz diky
Nemáte někdo zkušenosti s DieselGas ?
-> MisakusX: Podtlak je na bmm či MPI naprosto běžná věc..
-> MisakusX: Dovolil bych zapolemizovat. Na felde jednobodu je belossky udelanej podtlak naprosto v pohode. Dokonce i na MPi to muze v rukach ne-ignoranta fungovat, ale ve fobii bych se toho bal.
Podtlak patří na karbec, na stříkačce s tím dříve či později budou problémy.
-> ZZ__Top: Já to tak mám a cca půl roku a zatím funguju... Spotřeba kolem 9-10l ale jezdím s tím jak prase :D
-> Tomaso435: Dík. Já jen, že jsem viděl nabídku lpg z fava. Vypadalo to solidně, ale už mi poslal fotku a jediné co má tak je kulatá bomba za sedačky, reduktor nebo jak se to jmenuje (to na boku kam vedou i hadice s vodou) a ventily na palivo a za 2200,- s dopravou. To je k ničemu
-> ZZ__Top: to bych asi nedělal.... tam to nebude dávat správný množství a bude lambda nadávat a katík to třeba nedá...
Pánové rychlý laický dotaz. Je vůbec nějak možné naroubovat podltak lpg z fava do feldy mpi?
tak sem pokuchal ten podtlak a vyčistil svíčky.. no kuuuurva na to se nemusí vubec šlapat
-> čert: jo to by mohlo ;)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> čert: jo to by mohlo ;)
-> čert: nepamatuju si :( ale byly z prvovyroby feldy
nemate zkusenosti s touto diagnostikou? www.projekt-tech.cz/?65,i nterfa... dost o ni uvazuju, ale nikde tam nevidim AGC Compact sequent, to ma pritelkyne ve fabii
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
nemate zkusenosti s touto diagnostikou? www.projekt-tech.cz/?65,i nterfa... dost o ni uvazuju, ale nikde tam nevidim AGC Compact sequent, to ma pritelkyne ve fabii
-> Jarda: -> Tomaso435: díky a jakej typ těch championu? RC9YC?
-> Jarda - zrušená registrace 07.12.15 20:54:31: Co dům dal.. :D
kdyz jsem koupil nivu, tak me dostaly svicky - 1. klasika, 2. dvouelektrodova, 3.tříelektrodova, tak na 4. válci jsem čekal čtyřelektrodovou :) a ona tam obyč
ty lidi clovek nechape...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
a já po té co se mi rozpulila svíčka champion sem dal brisky nějaký jako že kurva lepší no a asi po 10 000km sem dal zase championy a jezdim dal.
-> Jarda: A to já mám opačnou zkušenost obyč Brisk výdrž 30tis a měnil jsem jen preventivně a silvery max 10tis a šly ven.
-> čert: PAL klasika nevydrzi nic, silvery okolo 30tis. km, ale mohu doporucit champion, daly 160tis. km a vymenil jsem je preventivne, coz byla chyba, nektere bosch pry jsou jeste dobre
-> čert: Osvědčilo se mi 0.6 mm.. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Kocvin: díky, a jakej odtrh?
-> čert: Stačí běžné zapalovací svíčky, předepsané pro favorita..
www.skoda-dily.cz/eshop/1 01000049af-zapalovaci-svic ka-dr15yc.html
www.skoda-dily.cz/eshop/1 01000049af-zapalovaci-svic ka-dr15yc.html
Zdravim, jaký použít zapalovací svíčky do FAV BMM na LPG? díky
-> King: ono to auto bylo utopeny a asi ne jednou, podle bahna pod pristrojovkou, dalo mi to dat elektriku do takoveho stavu, aby to fungovalo, neprestavalo jet, svitit a aby se porad neco nepalilo... takze se podivam do te LPG ŘJ, navic tu RJ nekdo unistil pod mrizku kapoty, kde neni vubec chranena. Zahnute kolinko dozadu v motorovem prostoru jsem zkousel a chovalo se to podobně. Znam cloveka, ktery ma elpigaz (asi stejnou ŘJ) v motoru se stejnym vstrikovanim a LPG mu funguje naprosto bez problemu, takze to jit musi... :)
-> Jarda: Jestli se denne nebrodis metrovou vodou, tak by mizna stalo za to zkusit nasavat vzduch nekde v zavetri mot. prostoru.
To je otazka, co leze za "ojebavaci" signal z RJ plynu - chtelo by to porovnat tvar a amplitudu originalu a napodobeniny. Jeste si matne vzpominam, ze lpg RJ bejvaj rele pro prepinani cesty signalu z lambdy, tak jestli neni problem treba v kontaktech...
To je otazka, co leze za "ojebavaci" signal z RJ plynu - chtelo by to porovnat tvar a amplitudu originalu a napodobeniny. Jeste si matne vzpominam, ze lpg RJ bejvaj rele pro prepinani cesty signalu z lambdy, tak jestli neni problem treba v kontaktech...
-> King: nj, tak ten podtlak me nenapadnul, jak tomu zabranit? pomohl bych si treba s nejakym platnem? asi moc ne... a ta benzinova RJ by to oblbovani lambdy taky nemela brat jako, ze je bez signalu