skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> Klubko_: A co te vede kupovat takovou picovinu?
Jinak když už jsem zde, tak se zeptám - jak je u karburátorových favoritů řešen směšovač LPG?
Uvažuji nad montáží LEKRu do 130LPG...
Nepodařilo se mi totiž dosud sehnat bezproblémový směšovač na SEDR...
A ještě mne napadlo - nebylo by úplně nejlepší mít směšovač pod karburátorem (mezi karburátorem a sáním) a nikoli nad ním?
Uvažuji nad montáží LEKRu do 130LPG...
Nepodařilo se mi totiž dosud sehnat bezproblémový směšovač na SEDR...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
A ještě mne napadlo - nebylo by úplně nejlepší mít směšovač pod karburátorem (mezi karburátorem a sáním) a nikoli nad ním?
-> Klubko_: To jo, ale možná by bylo vhodnější téma "Jaký vůz" nebo jiné podobné...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj:
tož ptám se, protože tady jsou kapacity i přes jiny auta a paliva ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj 29.12.20 09:34:28: preco nie...je tam tato hlaska...ta sama o sebe predava :
Vůz po Německém privátním majiteli, který ho uchoval v top stavu
Vůz po Německém privátním majiteli, který ho uchoval v top stavu
-> Klubko_: Když se ptáš v tomto tématu, myslíš, že Ti zde někdo doporučí naftu?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
borci, chci koupit BMW X3 e83 a teď jde o to, jestli 2,5 LPG kupsiauto.cz/nabidka-vozu
/bmw-x3-25i-lpg-top-stav kde plyn byl instalován 2012, takže jestli se nepletu, výměna nádoby bude 2022 anebo 2 litra turbo naftu? kupsiauto.cz/nabidka-vozu
/bmw-x3-20d
Teď mě zajímá váš názor, jestli jít do plyňáka, u kteryho vím, že za 2 roky do toho dám +-10 na tuty za novou nádobu a mimo jiné se může vysypat cokoli
anebo do nafťáka, na kterym se může taky vysypat cokoli a může i nemusí vysypat turbo apod.
Provoz příměstský, takže málo časo na zahřátí motoru anebo pochopitelně druhej extrém, někam s rodinou na dovo anebo s vozíkem a 2ma motorkama 100+km na okruh.
Teď mě zajímá váš názor, jestli jít do plyňáka, u kteryho vím, že za 2 roky do toho dám +-10 na tuty za novou nádobu a mimo jiné se může vysypat cokoli
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Provoz příměstský, takže málo časo na zahřátí motoru anebo pochopitelně druhej extrém, někam s rodinou na dovo anebo s vozíkem a 2ma motorkama 100+km na okruh.
-> King 08.12.20 17:33:21: nejnebezpecnijsi zazitek s lpg byl na pamiru, kdyz se mi uklepala privodni trubka do reduktoru a niva to ma tak blbe, ze to foukalo na vyfukove svody
Jo tenkrat jsem se taky lekl, rikam plynarovi mam pul nadrze a on normalne vyndal multiventil...
Spis vetsi pruser to rozdelat by mohl byt, kdyz mi neslo do poloprazdne nadrze natankovat, ale nastesti jsem linej a nez se to snazit upustit, tak jsem to radeji uplne vyjel a pak uz natankoval normalne.
Jo tenkrat jsem se taky lekl, rikam plynarovi mam pul nadrze a on normalne vyndal multiventil...
Spis vetsi pruser to rozdelat by mohl byt, kdyz mi neslo do poloprazdne nadrze natankovat, ale nastesti jsem linej a nez se to snazit upustit, tak jsem to radeji uplne vyjel a pak uz natankoval normalne.
-> Jarda: Tak tohle je uz "different level "![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> vhml 08.12.20 13:14:57: jednou jsem ho normalne vylil do snehu, moc tam nebylo, tak 3l![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> palinator 08.12.20 13:12:42: nee, muzes to zkusit, fakt jsem se neudusil, no v tom teple jsem strach mel, pomalu jsem to odsroubovaval, ale kdyz to nic moc nedelalo...
Ono kdyz mi kdysi u rapida upadla saci trubka do nadrze, tak to plynar taky normalne rozdelal.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> palinator 08.12.20 13:12:42: nee, muzes to zkusit, fakt jsem se neudusil, no v tom teple jsem strach mel, pomalu jsem to odsroubovaval, ale kdyz to nic moc nedelalo...
Ono kdyz mi kdysi u rapida upadla saci trubka do nadrze, tak to plynar taky normalne rozdelal.
Přelejvat vroucí kapalnej plyn je fakt nápad ty jo ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda:
A na dejchání jsi měl vytaženou kopex hadici nad auto nebo jak? Zdá se mi, že příběh byl popsán jen napůl a chybí ještě ona pověstná třešnička na dortu.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A na dejchání jsi měl vytaženou kopex hadici nad auto nebo jak? Zdá se mi, že příběh byl popsán jen napůl a chybí ještě ona pověstná třešnička na dortu.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 04.12.20 18:40:33: normalne to prelijes... ( cim bude chladneji, tim lip...) ale hlavne nekourit a neudelat jiskru, ja v chrvatsku vyndal multiventil na plne natankovane nadrzi, protoze se zasekl a jak rychle jsem to opravil... Auto jsem pak pul dne vetral.
Lidi cumeli na ta omrzla okna, nejvetsi strach jsem dostal, kdyz se na to sel podivat chlapek s cigaretou :)
Lidi cumeli na ta omrzla okna, nejvetsi strach jsem dostal, kdyz se na to sel podivat chlapek s cigaretou :)
-> Jarda/felda: Já vím..
-> Jozka 05.12.20 16:10:43: s jakoukoliv tlakovou nádobou ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> isti 04.12.20 17:27:14: A je to.
-> Bukaj: Sere me to, takovej peknej zasobnik ke kompresoru to moh bejt :-)
-> Bukaj 04.12.20 18:40:33: Z "kovošrotu" by tě nejspíš vyprovodili i s nádrží..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> peter13789: A beží to furt![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> isti: cerpadlo napojis miesto toho el.ventilu co ti uzatvara privod benzinu do karburatora. Cize ked prepnes na benzin, pusti sa cerpadlo a dotlaci benzin behom kratuckej chvile
-> Bukaj 04.12.20 18:40:33: ja castecne odsrouboval víko nadrze aby to zaclo uchazet a nechal ji proste vybublat. Jen to chce delat nekde, kde to nezaleze do nejaky diry.
-> King: No, nechtěl bych být obsluhou lisu v kovošrotě...
Jinak ne, že by mi bylo nějak líto toho plynu, ale spíš z hlediska té bezpečnosti - hodit to do sběru plné je dle mne prasárna a zmrazit trávník (vypouštět půlku nádrže) na zahradě taky nechci.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak ne, že by mi bylo nějak líto toho plynu, ale spíš z hlediska té bezpečnosti - hodit to do sběru plné je dle mne prasárna a zmrazit trávník (vypouštět půlku nádrže) na zahradě taky nechci.
-> Bukaj: Kdyz jsem rozebiral skochtli, zustala mi skoro plna lpg nadrz. Pak mi na felde potichu odeslo benzinovy cerpadlo a a nasledne dosel plyn, takze smolik. Dojel jsem pro tu plnou, a pres medenou vystupni trubku jsem "dotankoval " nadrz ve felde. Nadrze byly zhruba stejne velky, takze se podelily 50:50 a zbytek se vyresil sam, protoze pres nasi zahradku se prohnalo stado "sberacu kovu "![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> King 04.12.20 17:42:33:
Jinak taky tu mám už 4 roky jednu nádrž (původem z LPG Rapida), která je poloplná a koumal jsem nad využitím toho plynu. Asi nejrozumnější varianta se mi jeví postupně "přelít" (přepustit) do prázdné 10 Kg PB lahve, ale zatím jsem nad tím nekoumal, jak moc snadno je to realizovatelné...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak taky tu mám už 4 roky jednu nádrž (původem z LPG Rapida), která je poloplná a koumal jsem nad využitím toho plynu. Asi nejrozumnější varianta se mi jeví postupně "přelít" (přepustit) do prázdné 10 Kg PB lahve, ale zatím jsem nad tím nekoumal, jak moc snadno je to realizovatelné...
-> King: Čože?Nerozumiem ani slovo
Vyberať sa mi to nechce,je to plné a bolia ma kríže.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> isti: Zavres ventily na multiventilu, vyndas nadrz, najdes co nejvetsi jamu, otevres vystupni ventil, pockas a skrtnes sirkou.
-> peter13789: Vlastne ako funguje takéto čerpadlo?Akú dobu to tlačí benzín,od čoho to súvisí?Ak sa dlhšie nejazdí na benál tak by to natlačilo na prvú šupu(počas jazdy)?
Ako vypustiť plyn z nádrže ak ja auto komplet rozobraný?Lpg je ešte kompletný.Minule som nahodil baterku a skúsil som či to nevyfučí cez hadicu u tankovacieho hrdla ale to nešlo.
Ako vypustiť plyn z nádrže ak ja auto komplet rozobraný?Lpg je ešte kompletný.Minule som nahodil baterku a skúsil som či to nevyfučí cez hadicu u tankovacieho hrdla ale to nešlo.
-> Jarda: presny model uz neviem, ktovie ci po tych 7 rokoch co je vonku bude aj zit, ale daco take ako na foto, a pred natrubkom Tcko s vratkou do nadrze
-> Bukaj: tak na blok hodit zalepku a vozit so sebou dve tesnenia a ac pumpu s podlozkou neni problem, ale pri cene tohto cerpadla cca 18€, radsej nosit nahradne cerpadlo
-> Bukaj: tak na blok hodit zalepku a vozit so sebou dve tesnenia a ac pumpu s podlozkou neni problem, ale pri cene tohto cerpadla cca 18€, radsej nosit nahradne cerpadlo
-> peter13789 25.05.20 15:08:48: jj, taky jsem uvazoval, jake mas?
-> Bukaj 25.05.20 15:18:59: tak v pripade nouze vzdy clovek muze to mechanicke nahodit, jsou to 3 sroubky
-> Bukaj 25.05.20 15:18:59: tak v pripade nouze vzdy clovek muze to mechanicke nahodit, jsou to 3 sroubky
-> peter13789: Nad tím jsem též uvažoval, ale je to další elektrická nesériová věc, která v případě poruchy bude problém. Palivových čerpadel, respektive jejich součástí mám dostatek, takže to neřeším
-> darklord 25.05.20 14:58:31: To ale asi bylo druhovýrobní nebo letitou zpuchřelou membránou, ne?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> darklord 25.05.20 14:58:31: To ale asi bylo druhovýrobní nebo letitou zpuchřelou membránou, ne?
-> Jarda: namiesto toho ventilu som nahodil el.cerpadlo ktore sa spina len pri prepnuti na benzin a problem vyrieseny
-> Bukaj: mne sa na formane rozpadla membrana asi po mesiaci jazdenia nasucho... Kentus z toho bol az v nadrzi
-> darklord: Já bez benzínu jezdím a nemám s palivovým čerpadlem jiné problémy, než přehřátím uvolněné nátrubky...
Ale fotky nahraj, rád se podívám![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ale fotky nahraj, rád se podívám
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Bukaj: odpojit privod paliva pred cerpadlom.... Niekde pohladam ako vypada rozobrate palivove cerpadlo ked sa jazdi bez benzinu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: Tak teoreticky to ničemu nevadí, dát elektroventil hned za palivové čerpadlo, škodovky to tak přece mají též. Jediná výhoda toho zapojení, které popisuješ, je v tom, že palivové čerpadlo je stále ochlazováno proudícím benzínem a nehrozí tak přehřátí a v případě potřeby přepnutí z LPG na BA to eliminuje problémy, se kterými jsem se dlouho potýkal (nicméně tyto problémy jsem vyřešil montáží FA spodku čerpadla (které má vyšší zdvih), takže to asi netřeba u FA řešit.
Ideální by bylo přívod paliva odpojit před čerpadlem, aby se vyloučilo jakékoli mechanické selhání, jehož důsledkem je nekontrolovaný únik paliva pod tlakem, ale z principu funkce těchto elektroventilů to nepůjde a muselo by se to vyřešit například elektricky ovládaným dvoucestným ventilkem...
Ideální by bylo přívod paliva odpojit před čerpadlem, aby se vyloučilo jakékoli mechanické selhání, jehož důsledkem je nekontrolovaný únik paliva pod tlakem, ale z principu funkce těchto elektroventilů to nepůjde a muselo by se to vyřešit například elektricky ovládaným dvoucestným ventilkem...
-> darklord 25.05.20 13:18:21: jde to? shanel jsem origo odbublinkovac, 2 tekly...
vyhorela fungl nova auta, uz po ceste z mototechy, ze treba vylitnul natrubek
Tak jak to je zapojeny jsem s tim najel 75tis.km a problem nebyl, auto 4 roky nejelo a kdyz jsem to vytahl, tak to teklo vsude a bioslozkou zalepenej ventil volnobehu, hadicky tvrdy a rozblemcany, priruba karbu rozpadla, vse jsem povymenoval - hadicky continental, je velmi pravdepodobne, ze uz problem nebude, ale rad minimalizuji moznosti rizik, clovek nikdy nevi.
vyhorela fungl nova auta, uz po ceste z mototechy, ze treba vylitnul natrubek
Tak jak to je zapojeny jsem s tim najel 75tis.km a problem nebyl, auto 4 roky nejelo a kdyz jsem to vytahl, tak to teklo vsude a bioslozkou zalepenej ventil volnobehu, hadicky tvrdy a rozblemcany, priruba karbu rozpadla, vse jsem povymenoval - hadicky continental, je velmi pravdepodobne, ze uz problem nebude, ale rad minimalizuji moznosti rizik, clovek nikdy nevi.
-> Jarda: zaklad je mat auto v stave ze to tiect nezacne.
Jak myslite, ze je lepsi zapojit benzin u lekru? ja to mam od plynare, ze to ventil zavira az na vstupu do karbu z odbublinkovace a benzin stale koluje vratkou do nadrze.
Nebylo by lepsi to odpojit hned za AC? u te varianty od plynare mi prijde nebezpecne, kdyz nekde benzin zacne tect, auto jede na plyn a pumpa to stale pozene.
Nebylo by lepsi to odpojit hned za AC? u te varianty od plynare mi prijde nebezpecne, kdyz nekde benzin zacne tect, auto jede na plyn a pumpa to stale pozene.
-> Jarda/felda 19.11.19 18:13:36: jo, jen delka saci hadicky se muze lisit, ty stare multiventily se montovaly do roku 2000, nemely elektricke odpojeni, montazni zamena tam byla take
-> Bukaj 16.11.19 08:55:32: vyrobená je 2012 ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Dušan 02.11.19 00:09:44: toho jsem se vzdycky bal, tak to na fabii zkusim...
-> Jarda/felda: Měly by být kompatibilní, jen do roku cca 2002 byly multiventily staršího provedení, na které už bys dnes neměl dostat revizi...
jsou multiventily stejný ve všech nádržích ? konkrétně ted mam gzwm nádrž a nová bude nejspíš bormech
-> vhml: tyto neznam, ale predpokladam, ze staci spodek odsroubovat. Vycistit cimkol. Je to jen zelezo nebo jiny slitiny. Ja to bral klasickym cisticem na brzdy. Jedine si davat pozor na nejaky gumicky. Ale jak rikam. Je to vcelku banalni system.
Nepamatuju se akorát jestli jsou takhle v liště nebo zvlášť. Vymejvá se to předpokládám nějakým benzínem, čističem brzd apod?
-> vhml: nevim co je tam za vstriky, ale je to vicemene jednoduchej ukon. Rozeberes, vymejes a slozis. Otazka 5min vstrik. Kdyz jsi to nedelal tak 15min. A samozrejme se neleknout, ze ti odfoukne pretlak co ma na vstrikach.
-> vhml: Já to nechal na plynaři, už jen proto, že vyčistil komplet soustavu a celý to vyzkoušel přeš diagnostiku, jestli všecko pracuje jak má. Hlavně to měl za dvě hodiny hotový, řekl si tisícovku i s novejma filtrama. Já bych se s tim prcal celej den s nejistým výsledkem.
Problém toho parafinu je, že je pěkně lepivej a s teplotou měkne/tuhne. Co mi říkal, tak se v reduktoru pěkně ohřeje a dostane se v podstatě všude, kde zase s grácií ztuhne.
Po týhle anabázi sem pořídil odstředivej filtr a mam klid.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Problém toho parafinu je, že je pěkně lepivej a s teplotou měkne/tuhne. Co mi říkal, tak se v reduktoru pěkně ohřeje a dostane se v podstatě všude, kde zase s grácií ztuhne.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer 01.11.19 08:12:43: Netuším. Ale filtry už jsou tam zas pomalu rok a půl. Ale vliv na to má fakt asi zima, protože teď první tejden mrzne a problém. A odpoledne cestou z práce se to defakto neděje. Takže vstřik rozebrat a vykoupat v benzínu? Má smysl se s tím prcat doma nebo to zadám plynaři?
-> vhml: Jakej tam máš filtr? Tohle se mi stalo, když sem natankoval LPG s bordelem a ten se dostal do vstřiků. Byly zalepený parafinama. Jak se to ohřálo, začalo to fungovat, protože parafin změkl a vstřik povolil.
LPG MagicJet mi jde na Sharanu za studena na 3 válce po přepnutí. Po pár desítkách metrů se chytí a běží jako by se nic nedělo. Podezřívám správně nějaký jeden vstřík, který zůstane viset? Mají najeto cca 130tisíc.