skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> Matthes, záškodník z TechWebu 21.01.22 18:28:07: Za 7 let moji LPG kariery jsem jako vidlak nemel potrebu parkovat v podzemi, OC u nas ma garaz lpg friendly a treba na Cernaku se da parkovat na strese.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak podzemní garáže jsou téměř výhradně záležitostí center větších měst - a tam je stejně neradno autem zajíždět
Asi jediné místo, kde bych to občas (tak jednou až dvakrát ročně) využil, by bylo OC Nový Smíchov. Ale holt neparkuju zadara v garáži, ale pár kroků od tama na ulici - a zatím jsem nikdy nemusel platit odpustek městu via Eltodo...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Asi jediné místo, kde bych to občas (tak jednou až dvakrát ročně) využil, by bylo OC Nový Smíchov. Ale holt neparkuju zadara v garáži, ale pár kroků od tama na ulici - a zatím jsem nikdy nemusel platit odpustek městu via Eltodo...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Stejně nechápu jak to děláte s LPG, když se nesmí do garáží? Vždyť to má plno nákupáků, kin... Serete na zákaz nebo jezdíte parkovat někam ven?
Děkuju za odpovědi,ještě jsem nikam nevolal,jen mě to napadlo,že by to tady někdo mohl vedet![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> King: samozřejmě technicky lze všechno že :))) a nebejva tomu jinak, ale
Ofiko ale jak píšu. ;)
Ofiko ale jak píšu. ;)
-> Tomaso435 21.01.22 16:25:53: Servis ma razitko. Ja si to predjednal, premontoval z auta do auta, frajer si to prohlidnul, uznale pokyval a odborne orazitkoval :-)
-> Karel. 21.01.22 14:08:15: vždy to musí udělat servis kterej na to má oprávnění. Ten ti sebere papír od plynového zařízení( ten kam se píšou revize) kterej kamsi posílá, a dá ti papír o ofiko demontáži a jak píšou tak i změnu váhy. Jdes na úřad a lpg.se vyskrtne, Pokud jde o starší auto, vaha bude vyšší než byla, páč se dneska řeší vaha včetně řidiče ( tuším 75kg) , dostaneš novej malej tp a je to
-> Bukaj 21.01.22 15:20:00: Tak zas jako kdyby chtěl, tak do toho ZTP co má napsané na každém techničáku kouknout může bych řekl
Ale to jsme zase u toho, jestli má stát sloužit občanovi nebo občan státu...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz: Tak tam je nasnadě, že úředník těžko bude (ani na to nemá pravomoc) zjišťovat, jaké mají být v TP hodnoty...
-> Bukaj: No třeba v mém případě to byl první český TP, ale auto s LPG už přijelo z Itálie.
-> dragon_cb_cz: Aha, tak pokud byl vydán nový TP a sken původního nebyl k dispozici na úřadě, tak asi ano.
Takto to bylo u mého bývalého Rapida:
Takto to bylo u mého bývalého Rapida:
-> Bukaj 21.01.22 14:23:30: Což ovšem platí jen za předpokladu, že ty původní hodnoty v tom TP jsou uvedené (což právě nebyl můj případ) ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak teda evidenčku jsem myslím nedělal, ale nějak zároveň s tím se dělala technická, tak možná se to sfouklo v jednom... už nevím.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak teda evidenčku jsem myslím nedělal, ale nějak zároveň s tím se dělala technická, tak možná se to sfouklo v jednom... už nevím.
-> Bukaj 21.01.22 14:23:30: to bylo zbytečně jednoduché, takhle úředník nefunguje.
-> Karel.: Předpokládám, že (jako u většiny úkonů) bude záležet na úředníkovi. někdo bude vyžadovat lejstro od plynařů, někomu bude stačit jen protokol z TK ("evidenční kontrolu" budeš potřebovat 100%).
-> dragon_cb_cz 21.01.22 14:15:14: Tak pro úředníka není nic snazšího, než do poznámky v TP napsat: "Dotčené hmotnosti (případně počet míst k sezení) se vracejí na původní hodnoty."![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz 21.01.22 14:15:14: Tak pro úředníka není nic snazšího, než do poznámky v TP napsat: "Dotčené hmotnosti (případně počet míst k sezení) se vracejí na původní hodnoty."
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> 11mAjA11: A při tom nahlášení budou chtít papír od odborné firmy co to demontovala s potvrzením, o kolik se tím změnila pohotovostní hmotnost vozidla, aby to v TP mohli upravit. Kdysi mi to celkem přidělalo vrásky...
Demontáž = zdemonzovani celého systému - zrušení provozu na LPG ?
To si udělás sám (nevím o tom že by to nutné musel dělat certifikovaný plynar), ale musís to na úřadě nahlásit,že systém byl zdemonzovany a v TP to musí zapsat. Jinak to neprojde STK.
Nicméně není nic jednodussi zavolat na místě příslušný úřad kde LPG zapisují a na to zrušení se informovat napřímo.
To si udělás sám (nevím o tom že by to nutné musel dělat certifikovaný plynar), ale musís to na úřadě nahlásit,že systém byl zdemonzovany a v TP to musí zapsat. Jinak to neprojde STK.
Nicméně není nic jednodussi zavolat na místě příslušný úřad kde LPG zapisují a na to zrušení se informovat napřímo.
jak je to prosím s demontáží lpg, musí to dělat přímo lpg firma nebo je jiné řešení? Děkuji
Díky pánové![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Venca. 21.01.22 12:51:21: na nádrži je elektroventil a ten je bez napětí zavřený. Takže jen odšroubovat trubku. A pak někde na průvanu a na vršku otevřít a nechat vybublat.
-> Venca.: Na nádrži je multiventil a na něm je uzavírací šroub - ten je lepší před demontáží uzavřít, ale není podmínkou. Jinak počítej s tím, že v trubce je natlakované kapalné LPG, takže při povolení převlečné matice si "upšoukne"...*6
*
Ahoj, mam takovej dotaz, potrebuju vyndat z auta lpg nádrž(toroid felicie). Je tam nějaké riziko/potreba speciálniho procesu nebo prostě odšroubuju trubku a je to?
-> King: Provedu!
Spony tam byli, ale po té "opravě" teď nevím. Ostatně seřídili a vyladili to krásně. Akorát mi přehodili trubku toho přívodu dolů k víku ventilů, trubky do boxu zůstaly neutěsněné takže hezky přisávalo vzduch mimo filtr i s bordelem a filtr dali VIKA který byl 10 let starý a jetý... Takže z toho se servisákem byla celkem legrační konverzace a od té doby mi hapruje i zavírání okna u řidiče a mám z potrhané folie pod tapecem podezření, že ho někdo vyměnil. Auto tam bylo týden a bohužel klasika hrabal se v tom někdo jiný a servisák mi dělal jen to seřízení. Když jsem mu pak ukazoval a ptal se co to jako je tak bylo ticho. Chápu, že svoji energii nebude plýtvat na lehkou mechanickou práci, ale... Co se týká seřízení a jak to běhá tak pohoda. Jen si nerozumíme s tím startem no... A já jsem asociál a když si na něco zvyknu, tak mě to pak sere když to tak není. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 08.01.22 12:44:08: Je potreba bez milosti zakratit konce hadice a pokud tm nejsou, tak dat spony.
-> King: Na ten podtlak se podivam ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 08.01.22 10:38:48: Tech promenejch, ktery rozhodujou o tom, jestli to na LPG blafne hned nebo az po chvili toceni starterem, je vic.
Muj tupej reduktor Zavolli to taky umel (velmi podobny Lovatu), ale muselo se splnit par podminek.
Musi perfektne tesnit tenka hadicka podtlaku od sacihch parohu do reduktoru. Jinak pri startu nevznikne dostatecnej podtlak pod malou membranou a do sani jde chuda smes.
A co se tyce "sytice " - setkal jsem se se dvema extremama - elektromagnet sice cvakal, ale nedonutil velkou membranu nastriknout plyn do sani, a pak i stav, kdy ten elektromagnet i v klidu drazdil velkou membranu tak, ze ventil 2. stupne lehce propoustel plyn do sani.
Mne to teda chytalo do -10C na jedno az dve steknuti starteru, ale v mrazech jsem musel nejdriv nastriknout pul vteriny "syticem ", pak par vterin pockat a startovat s nepatrne seslaplym plynem. Uplne bez plynu to startovalo dlouho a kdyz se na plyn slaplo vic, tak taky.
Muj tupej reduktor Zavolli to taky umel (velmi podobny Lovatu), ale muselo se splnit par podminek.
Musi perfektne tesnit tenka hadicka podtlaku od sacihch parohu do reduktoru. Jinak pri startu nevznikne dostatecnej podtlak pod malou membranou a do sani jde chuda smes.
A co se tyce "sytice " - setkal jsem se se dvema extremama - elektromagnet sice cvakal, ale nedonutil velkou membranu nastriknout plyn do sani, a pak i stav, kdy ten elektromagnet i v klidu drazdil velkou membranu tak, ze ventil 2. stupne lehce propoustel plyn do sani.
Mne to teda chytalo do -10C na jedno az dve steknuti starteru, ale v mrazech jsem musel nejdriv nastriknout pul vteriny "syticem ", pak par vterin pockat a startovat s nepatrne seslaplym plynem. Uplne bez plynu to startovalo dlouho a kdyz se na plyn slaplo vic, tak taky.
-> Bukaj: Tak nevim cim to bylo, ale me cerveny starik chytal hned. Dokonce i v -20. Tam to sice bylo s prodlevou a znělo to jako bych starter z feldy vymelnil za starter skody 120, ale chytil. Na benzin to jelo jednou rocne aby se vyjel a natankoval cerstvy, jinak porad LPG. Tak vidim, ze to bude asi normalni...
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Já startuju taky téměř výhradně na LPG (130LPG), ale startér vždy točí poměrně dlouho, než to poprvé blafne - za studena i za tepla. Na benzín chytá hned, takže to považuju za vlastnost![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> 11mAjA11: Patrně mám špatný návyk ze starého Favorita, který vždycky jezdil téměř výhradně na LPG s tím, že se to dalo startovat jak jsem popsal níže. Proto mě to asi štve, že to nefugnuje jak si pamatuju z jiného auta. ![71](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/71.gif)
![71](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/71.gif)
Na školení vytloukali do hlav, že startování na LPG je pouze jako nouzové, že se to nemá furt používat. Proč to netuším nikdy to nijak dále nerozváděli.
-> Dušan: Jééé já jsem trumpeta. Je to karburátor. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: je to karbec nebo jednobod ?
Zdravím všechny.
Na Formanu mám po opravě LPG - asi půl roku - měnili se membrány a dělalo se seřízení. Na benzín to běhá jak má, ventily, předstih vše OK. Na LPG mi to špatně startuje první start a pak už je to v pohodě. Je pravda, že s tím běžně nejezdím, spíš okrajově. Po prvním startu už je pak vše v pohodě a jede to jak má. Jakmile to stojí přes noc (zima nezima) tak ten ranní start je utrpení pro baterku. Samozřejmě to teď řeším přepnutím na benzín, ale ze starého Favorita si pamatuju, že stačilo cvaknout po "sytiči" LPG a naskočilo to hned. Takhle to teď staruje jen na beznín. Sešlápnu a pustím plyn, otočím klíčkem a hned to vrčí. Co s tím? Díky.
Na Formanu mám po opravě LPG - asi půl roku - měnili se membrány a dělalo se seřízení. Na benzín to běhá jak má, ventily, předstih vše OK. Na LPG mi to špatně startuje první start a pak už je to v pohodě. Je pravda, že s tím běžně nejezdím, spíš okrajově. Po prvním startu už je pak vše v pohodě a jede to jak má. Jakmile to stojí přes noc (zima nezima) tak ten ranní start je utrpení pro baterku. Samozřejmě to teď řeším přepnutím na benzín, ale ze starého Favorita si pamatuju, že stačilo cvaknout po "sytiči" LPG a naskočilo to hned. Takhle to teď staruje jen na beznín. Sešlápnu a pustím plyn, otočím klíčkem a hned to vrčí. Co s tím? Díky.
-> palinator 05.01.22 12:15:39: Narod militantnich kolenovrtu!![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Asi to cidlo v pici no. Protoze když rozpojuju hadice tak to všude natlakovany je.
Jsem myslel jak to vyřeším za 3 kila a ta svine stoji pomalu 2000
Jsem myslel jak to vyřeším za 3 kila a ta svine stoji pomalu 2000
-> vhml: potom je ještě možnost, že se ti vypne elektromagnet na přívodu před reduktorem. Nevím jak je ten systém postavenej, ale vadný vstupní elektro ventil = shodí se a jsi bez plynu. Tlakový senzor = co je za reduktorem prozměnu sleduje co je ke vstřikům. Může být sám o sobě vadný. Ten by šel teoreticky zjistit, protože pokud by to plyn vypnulo a ty bys manuálně oddělal hadici ke vstřikům tak by to bylo buď bez tlaku = ten elmg. je zavřenej a pokud pod tlakem tak snímač. Toho odfuku se není třeba bát, ale není dobrý u toho kouřit ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Dušan 16.12.21 14:31:10: taky z toho mám ten pocit. Chová se to prostě jak když o má prázdnou nádrž, ale je tam dost. Už minulej tejden se mi vlastně jednou bezdůvodně vypnul plyn za jízdy, ale šel hned zapnout.
To je součástí reduktoru? Ten mám snad ještě v záruce, "nedávno" se dával novej protože starej proreznul.
To je součástí reduktoru? Ten mám snad ještě v záruce, "nedávno" se dával novej protože starej proreznul.
bude v háji tlakovej senzor.. krabička napojená na sání a reduktor
-> Borderer 16.12.21 14:01:47: v návodu na G3 ale o takové funkci nic nepíšou. Já mám tenhle starší přepínač a bliká mi ta červená a modrá nad tlačítkem
-> vhml: Tady je to pro Magic 4. Bohužel máme v práci zakázáno mnoho stránek, tak nemůžu pohledat, ale třeba to bude stejný. www.lpgprofi.cz/files/...
/navod-k-pouziti-magic-g4.
pdf
-> Borderer 16.12.21 13:34:35: dokážeš mi odkázat kde to najít? zatím se mi to nepovedlo.
-> Nwkt: Nebo komoru? Německý to je, tak třeba síla zvyku...
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: Právě. Počet a návaznost blikajících diod a počet tónů ti říká chybu. Jejich soupis je sepsanej v manuálu.
-> vhml: Transformace v plynovou lokomotivu zahájena? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer 16.12.21 12:41:54: kouknu na to. Ale řve to souvislým tonem a bliká jak semafor na přejezdu.
-> vhml: Stáhni si návod, počet pípnutí a blikání diod na přepínači ti hlásí druh závady. Od toho bych se odpíchnul.
Začal mi včera kravnout plyn na Sharanu, LPG Magic 3. Cvaknou elektroventily na nádrži a na reduktoru a pak to hned začně pískat. Podobně jako když třeba dojde plyn.
Nějaký tipy kde začít hledat? Dávalo by mi smysl, že v reduktoru není tlak podobně jako při prázdné nádrži.
Stalo se to včera. Dnes ráno to fungovalo normálně a teď zase ne.
Nějaký tipy kde začít hledat? Dávalo by mi smysl, že v reduktoru není tlak podobně jako při prázdné nádrži.
Stalo se to včera. Dnes ráno to fungovalo normálně a teď zase ne.
-> RoboSK 01.12.21 02:33:15: Tak v tom případě ,moc nechápu nad čím se pozastavuješ - prostě, nefunguje-li mi redusktor, tak ho rozeberu, zjistím, co je špatně a nebudu mudrovat nad tím, že se tam nemá co posrat ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Noo a sme tam unavená pružina kurví hodnotu tlaku..