-> Jarda/felda: nelegalni. Vic jak 75kg tam urcite neni. Ale nerikam, ze by to neslo.
A feldi motor by mohl pohanet treba sterace.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> Bukaj: jako ze bys tam dal celou feldu? To nene...
-> Jarda/felda: No, do Volva by se to možná vešlo, ale co s tím? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda/felda 21.09.23 10:20:02: blitze mam ted v 1.3 mpi
do nivy euro 5 bych potreboval nejakou sekvenci, fungovalo by tam neco treba z fabie euro 4?
do nivy euro 5 bych potreboval nejakou sekvenci, fungovalo by tam neco treba z fabie euro 4?
-> Jarda/felda: Tak z toho asi nic nevyužiju...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Bukaj 20.09.23 19:24:28: řízení je BRC blitz (řízeno lambdou) reduktor je at-07
-> Jarda/felda: Co je to za výrobce?
nechcete někdo LPG z jednobodový feldy ? nádrž propadlá
-> Bukaj 04.09.23 00:39:22: německo/rakousko
-> Bukaj 04.09.23 00:39:22: po me chteli i v Rakousku v Kitzbühelu, ale tam se slo s obsluhou domluvit - nechal jsem ji tam ridicak nebo obcanku uz nevim, ale v Nemecku s Gertrudou to neslo :/
-> vhml: Kde? V Německu, nebo i jinde?
-> Bukaj 03.09.23 15:34:36: ja daval zalohu spis vzdycky
-> ajok: Zálohu za redukci po mně nikdo nechtěl, jen u té jedné čerpačky v Holandsku měla "ta správná" redukce tak ohlomejzdanej závit, že jsem se bál, jestli to nevylítne, až připojím bajonetovou pistoli...
-> Bukaj 27.08.23 17:23:20: po me chteli v nemecku 50 E zalohu za pujceni :/ takovou hotovost s sebou v EU nevozim, kdyz se vse da platit kartou
jinak u rapida jsem redukoval z M10 na M8, aby mi tam sly redukce...
jinak u rapida jsem redukoval z M10 na M8, aby mi tam sly redukce...
-> vhml: A k té redukci - v Německu jsem se ptal na 3 dálničních čerpačkách a neměli nic ani na jedné, v tom Holandsku měli sice redukce všude, ale s výjimkou těch dvou míst, které jsem popisoval níže, neměli nikde nic se závitem M10 - měli tam závity M12, M14, M16 a nějakej withworth (nebo jak se to píše) 21,8 mm. A jeden Holanďan mi i zkoušel vygůglit, kde bych redukci sehnal, ale v NL internetu nenašel nikde tu správnou se závitem M10. Prostě tam mají úplně jiné standardy.
-> vhml 27.08.23 17:01:07: Přesně. V Rakousku (a i mnoha jiných zemích - třeba v tom Německu taky nic moc) je cena plynu tak vysoká, že to nemá smysl řešit. Navíc Rakousko projedeš pomalu na jednu nádrž LPG (natankovanou v ČR) celé tam i zpět... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 27.08.23 14:54:03: me se jeste nestalo, ze bych redukci nesehnal.
-> darklord 27.08.23 16:02:25: v Rakousku stejne stoji plyn 1.5E, to muzes jet rovnou na benzín
-> darklord 27.08.23 16:02:25: v Rakousku stejne stoji plyn 1.5E, to muzes jet rovnou na benzín
-> Bukaj: v rakusku tie pumpy su, len nie uplne vsade.
-> vhml: Jo, to jsem zapomněl napsat, díky za připomenutí:
V Německu (alespoň na dálnicích) nemají k zapůjčení ani prd.
V Holandsku mají snad na každé pumpě sadu adaptérů k zapůjčení, jen je problém, že prakticky nikde nemají tu správnou redukci z Italského systému na ten jejich bajonet. Uspěl jsem jen na dvou čerpačkách (ze sedmi) v Holandsku - na jedné kombinací dvou adaptérů (Italská M10 na belgickou a belgická na holandský bajonet) a na druhé měli přímo bajonet se závitem M10.
Jinak jsem vůbec netušil, kolik těch verzí je - na většině čerpaček v NL měla obsluha 5-7 adaptérů a žádný z nich neměl kýžený závit M10...
Tady je hezky popsáno vše, ale v tom Holandsku měli X dalších adaptérů, které v tom článku nejsou...: autanaplyn.com/lpg/v-zahr anici
A ještě další věc - v tom článku popisují standardy ve všech zemích, ale jsou země, kde na LPG čerpačku nenarazíte - myslím, že třeba ve Švýcarsku jsem se kdysi ptal a nikdo o žádné nevěděl, nebo v Rakousku to taky není úplně běžný typ pohonu, Švédsko a Finsko - tam LPG nenajdete prakticky nikde...
V Německu (alespoň na dálnicích) nemají k zapůjčení ani prd.
V Holandsku mají snad na každé pumpě sadu adaptérů k zapůjčení, jen je problém, že prakticky nikde nemají tu správnou redukci z Italského systému na ten jejich bajonet. Uspěl jsem jen na dvou čerpačkách (ze sedmi) v Holandsku - na jedné kombinací dvou adaptérů (Italská M10 na belgickou a belgická na holandský bajonet) a na druhé měli přímo bajonet se závitem M10.
Jinak jsem vůbec netušil, kolik těch verzí je - na většině čerpaček v NL měla obsluha 5-7 adaptérů a žádný z nich neměl kýžený závit M10...
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Tady je hezky popsáno vše, ale v tom Holandsku měli X dalších adaptérů, které v tom článku nejsou...: autanaplyn.com/lpg/v-zahr anici
A ještě další věc - v tom článku popisují standardy ve všech zemích, ale jsou země, kde na LPG čerpačku nenarazíte - myslím, že třeba ve Švýcarsku jsem se kdysi ptal a nikdo o žádné nevěděl, nebo v Rakousku to taky není úplně běžný typ pohonu, Švédsko a Finsko - tam LPG nenajdete prakticky nikde...
-> Bukaj 27.08.23 14:14:10: redukce se většinou nechá zapůjčit u obsluhy
Pár aktuálních postřehů pro ty, kteří se chystají s LPG autem přes Německo do Holandska:
Má pracovní cesta do Holandska vedla nejrychlejší cestou (tedy po dálnicích) přibližně jak je patrno z přiložené mapky.
Nejel jsem škodovkou, ale VW Caddy Maxi 1,6 BSE 75 kW s dodatečně namontovaným LPG systémem (byla i verze s továrním LPG) a nádrží o užitečném objemu cca 55 litrů LPG.
Ve svém autě vozím redukci z italského systému plnění (používanému v ČR, Polsku a částečně či úplně i v dalších okolních evropských státech) na holandský systém (bajonet), ale zapomněl jsem ji vzít s sebou, redukci na německý (belgický) systém nevlastním.
Cestou tam se spěchalo, takže Caddy s velmi krátkou převodovkou točila prakticky neustále 4-4,5 tisíce ot./min. (rychlost 130-140 km/h), což se projevilo na spotřebě (a tedy i dojezdu) -průměrná spotřeba kolem 13-14 l LPG na 100 km, dojezd kolem 400 km na nádrž.
Tankoval jsem v Praze na Barrandově (Shell) a náhodou jsem v Německu na dálnici potkal pumpu shodou okolností též Shell), kde měli též italskou plnicí pistoli a bylo tedy možno dotankovat i bez redukce. V severní části Německa většinou natrefíte na čerpací stojany s belgickou verzí plnicí pistole, někdy mívají na benzince více stojanů na LPG (případně jeden stojan s více hadicemi) s různými koncovkami, ale je to spíše výjimečné. Po zbytek cesty do Holandska už jsem v Německu nepotkal žádnou čerpací stanici s italskou pistolí, takže posledních cca 150 km jsem jel na benzín.
V Holandsku je situace úplně jiná - LPG tam seženete téměř na všech benzinkách, prakticky všude tam mají pistole holandského typu (bajonet s pákou), na jedné benzínce u hranic s D měli i stojan s belgickou pistolí. Velký rozdíl je také v ceně LPG - v Holandsku je cena srovnatelná s cenou v ČR, v Německu je téměř dvojnásobná...
Cestou zpět jsem se rozhodl, že v Německu tankovat nebudu a tím, že nebyl spěch, tak dle mých propočtů by mělo při úsporné jízdě jít přejet Z NL do ČR na jednu nádrž LPG. Auto bylo cestou zpět po střechu naloženo materiálem (látky) a mělo ještě menší ochotu akcelerovat, než bez nákladu (i tak bída). Ale cestovní rychlost v rozmezí 80-100 km/hod byla fajn nejen na spotřebu, ale i pro mne - aspoň jsem neměl bolehlav z hluku vozu jako cestou tam a jízda byla plynulá i v hustším provozu.
Natankoval jsem v Holandsku u hranic plnou, pak ještě pár krátkých pojížděk v Německu a pak přímý směr domů - myslel jsem, že k hranicím ČR je to něco mezi 550 a 600 km, nakonec to bylo 634 km a LPG mi došlo při 636 km - respektive ve stoupání před UL jsem jel 1 km na benzín a pak přišlo dlouhé táhlé klesání k Ústí, takže celkově jsem na 55 l nádrž LPG ujel přesně 650 km což je cca 8,5 l/100 km, palubní počítač vozu ukazoval průměr 7,3 l/100 km... V Ústí dotankováno (opět na Shell - v sobotu po jedenácté večerní už měly ostatní LPG čerpačky zavřeno) a o půlnoci doma...
Jinak pro srovnání ještě ceny LPG (srpen 2023):
ČR 14-16 Kč/l
D 25-30 Kč/l (cca 1-1,3 Euro)
NL 14-17 Kč (0,6-0,7 Euro)
Má pracovní cesta do Holandska vedla nejrychlejší cestou (tedy po dálnicích) přibližně jak je patrno z přiložené mapky.
Nejel jsem škodovkou, ale VW Caddy Maxi 1,6 BSE 75 kW s dodatečně namontovaným LPG systémem (byla i verze s továrním LPG) a nádrží o užitečném objemu cca 55 litrů LPG.
Ve svém autě vozím redukci z italského systému plnění (používanému v ČR, Polsku a částečně či úplně i v dalších okolních evropských státech) na holandský systém (bajonet), ale zapomněl jsem ji vzít s sebou, redukci na německý (belgický) systém nevlastním.
Cestou tam se spěchalo, takže Caddy s velmi krátkou převodovkou točila prakticky neustále 4-4,5 tisíce ot./min. (rychlost 130-140 km/h), což se projevilo na spotřebě (a tedy i dojezdu) -průměrná spotřeba kolem 13-14 l LPG na 100 km, dojezd kolem 400 km na nádrž.
Tankoval jsem v Praze na Barrandově (Shell) a náhodou jsem v Německu na dálnici potkal pumpu shodou okolností též Shell), kde měli též italskou plnicí pistoli a bylo tedy možno dotankovat i bez redukce. V severní části Německa většinou natrefíte na čerpací stojany s belgickou verzí plnicí pistole, někdy mívají na benzince více stojanů na LPG (případně jeden stojan s více hadicemi) s různými koncovkami, ale je to spíše výjimečné. Po zbytek cesty do Holandska už jsem v Německu nepotkal žádnou čerpací stanici s italskou pistolí, takže posledních cca 150 km jsem jel na benzín.
V Holandsku je situace úplně jiná - LPG tam seženete téměř na všech benzinkách, prakticky všude tam mají pistole holandského typu (bajonet s pákou), na jedné benzínce u hranic s D měli i stojan s belgickou pistolí. Velký rozdíl je také v ceně LPG - v Holandsku je cena srovnatelná s cenou v ČR, v Německu je téměř dvojnásobná...
Cestou zpět jsem se rozhodl, že v Německu tankovat nebudu a tím, že nebyl spěch, tak dle mých propočtů by mělo při úsporné jízdě jít přejet Z NL do ČR na jednu nádrž LPG. Auto bylo cestou zpět po střechu naloženo materiálem (látky) a mělo ještě menší ochotu akcelerovat, než bez nákladu (i tak bída). Ale cestovní rychlost v rozmezí 80-100 km/hod byla fajn nejen na spotřebu, ale i pro mne - aspoň jsem neměl bolehlav z hluku vozu jako cestou tam a jízda byla plynulá i v hustším provozu.
Natankoval jsem v Holandsku u hranic plnou, pak ještě pár krátkých pojížděk v Německu a pak přímý směr domů - myslel jsem, že k hranicím ČR je to něco mezi 550 a 600 km, nakonec to bylo 634 km a LPG mi došlo při 636 km - respektive ve stoupání před UL jsem jel 1 km na benzín a pak přišlo dlouhé táhlé klesání k Ústí, takže celkově jsem na 55 l nádrž LPG ujel přesně 650 km což je cca 8,5 l/100 km, palubní počítač vozu ukazoval průměr 7,3 l/100 km... V Ústí dotankováno (opět na Shell - v sobotu po jedenácté večerní už měly ostatní LPG čerpačky zavřeno) a o půlnoci doma...
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Jinak pro srovnání ještě ceny LPG (srpen 2023):
ČR 14-16 Kč/l
D 25-30 Kč/l (cca 1-1,3 Euro)
NL 14-17 Kč (0,6-0,7 Euro)
Na golfu sme nebyli schopni doladí systém AC Gas, nakonec to dopadlo tak, že jednotka letěla do křoví a se STAGem to jezdí od té doby bez nutnosti jakéhokoli zásahu..on ten Magic není žádná hitparáda..
-> Petr Urban: LPG vstřiky se zapojí do serie před benzínové, takže pak je vypnou a zároveň z "nich" berou signál
-> Petr Urban 14.07.23 13:13:39: signal to bere z civek. Ale tim to neni. Ono to otacky v lpg diagnostice zobrazuje az kdyz to na lpg bezi jsem zjistil.
-> vhml: No to je možný, ale kdybys nesehnal dej vědět. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml: Když jede plyn, tak se snad vstřiky vypnou ne ? Takže z tama nejde brát signál ...
-> jans 14.07.23 12:59:13: no hele to, to je ona. Tak jsem to na bazosi nejak prehlid kdyz jsem to hledal. Obvolam to, díky
-> vhml 14.07.23 11:34:08: Co tenhle inzerát, jednotka vypadá podobně jako Tvoje?
auto.bazos.cz/inzerat/... /zbytky-lpg-systemu.php
auto.bazos.cz/inzerat/... /zbytky-lpg-systemu.php
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 14.07.23 12:02:40: tyhle starý už se nedělaj a cenu za novou by se mi stejně asi platit nechtělo.
-> vhml: V HL Propanu jsi zkoušel?
Neválí se někomu LPG jednotka Magic?
Nic jsem s tím nevymyslel. V servisu si taky neporadili a tvrdí, že je jednotka v prdeli, že se to prej stává.
Snímáním otáček to není. Jednotka prostě všechny vstupy má v pořádku, ale rozhodne se, že se na plyn nepřepne. Musím podržet LPG tlačítko a zapnout plyn ručně.
Nic jsem s tím nevymyslel. V servisu si taky neporadili a tvrdí, že je jednotka v prdeli, že se to prej stává.
Snímáním otáček to není. Jednotka prostě všechny vstupy má v pořádku, ale rozhodne se, že se na plyn nepřepne. Musím podržet LPG tlačítko a zapnout plyn ručně.
Dneska to na plyn jelo normalne. Tak ja nevim. Musim to napichnout znova jestli to ted ty otacky cte, nebo co to melo znamenat.
-> vhml: je to pravděpodobné, na magicu i jiných systémech se nic moc dalšího k motru nepřipřijuje pokud si to dobře pamatuju, měl jsme někde schéma, ale nevím zda by yblo čitelné..
-> OTA-MTX 23.06.23 18:35:38: to znamena ze ma teda od nějakýho vstriku upadlej drat? Nebo proc by to nemělo vedet otacky?
-> vhml: Magic jsem měl ve feldě MPI a otáčky si bere ze vsřikovačů
Odkud si LPG Magic bere pocet otacek? Nejde mi zapnout plyn, pise to 0 otacek.
To bere primo z RJ motoru, nebo nejak paralelne napojeny na snimac otacek na motoru?
To bere primo z RJ motoru, nebo nejak paralelne napojeny na snimac otacek na motoru?
-> Borderer: asi pravda. Mám podtlak a navíc mi končí bomba za rok takže je asi lepší to poslat celé dál.
-> Evž@: Smysl to má, pokud je to sekvence, v původním autě to bez problémů funguje a člověk má plynaře, který dá jen razítko a člověk si to demontuje sám.
Ahoj. Nechával si tady někdo předělávat lpg z jedné feldy do druhé? Má to smysl z finančního hlediska nebo už je lepší nová zástavba?
-> Jarda/felda: -> dragon_cb_cz: ok, díky za info
-> Peca 27.02.23 09:17:48: při montáži jsem evidenčku nedělal, jen papíry od firmy ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Peca: Fyzickou demontáž mi dělal jiný mechanik, který se ale s tím plynařem předem dohodl, že na to dá štempl (plynař je taky primárně Saab servisák).
Evidenčku jsem myslím nemusel... ale už si to nepamatuju, kupoval jsem auto s propadající technickou, kde se toho muselo dělat víc. Takže po koupi šlo rovnou do servisu, kde mi následně vyřizovali i tu STK atd. Když si večer vzpomenu, tak se ti mrknu do protokolu z STK, jestli tam nějaký nesoulad byl. Ale podle mě už jsem podruhé na úřad nemusel.
Ale už je to taky pár let... ideálně bych si na úřad zavolal a zeptal se, co chtějí. Znáš jak to v ČR chodí, každý úřad si vykládá pravidla po svém. To samé s tím plynařem od kterého budeš chtít razítko. Snad musí být "autorizovaný" nebo jak se to říká pro ten konkrétní systém/hromadnou přestavbu, kterou budeš demontovat (byť to na úřadě nijak neověřovali a prostě jim stačil papír s razítkem).
Evidenčku jsem myslím nemusel... ale už si to nepamatuju, kupoval jsem auto s propadající technickou, kde se toho muselo dělat víc. Takže po koupi šlo rovnou do servisu, kde mi následně vyřizovali i tu STK atd. Když si večer vzpomenu, tak se ti mrknu do protokolu z STK, jestli tam nějaký nesoulad byl. Ale podle mě už jsem podruhé na úřad nemusel.
Ale už je to taky pár let... ideálně bych si na úřad zavolal a zeptal se, co chtějí. Znáš jak to v ČR chodí, každý úřad si vykládá pravidla po svém. To samé s tím plynařem od kterého budeš chtít razítko. Snad musí být "autorizovaný" nebo jak se to říká pro ten konkrétní systém/hromadnou přestavbu, kterou budeš demontovat (byť to na úřadě nijak neověřovali a prostě jim stačil papír s razítkem).
-> dragon_cb_cz: žádná evidenčka s autem, nic? A plynař to dal jen za peníze, aniž by auto viděl?
-> Peca 27.02.23 08:29:34: Myslím, že jsem to dělal přesně takhle - od plynaře jsem dostal papír o demontáži s razítkem a s tím zašel na úřad udělat výmaz, ještě před STK. Na úřadě chtěli, aby na papíru byla napsaná hmotnost té demontované soupravy, aby mohli upravit hmotnosti v TP (tak si to ideálně někdo vyzkoumej kolik tam napsat, aby ti pak seděly štítky atd).
Jde udělat výmaz LPG systému u Formana s propadlou nádrží, pokud auto nemá STK? Chci to řešit zároveň, těch oprav bude muset být víc aby to prošlo... Ideální moje představa je nechat si někde dát štempl (sólo papír nebo do TP?), že je LPG pryč a pak si to v klidu doma vyházet, opravit díry a připravit auto na STK už bez toho.
Je to kravina?
Je to kravina?
-> Bukaj:
Díky za pomoc, sehnal jsem dnes onu mosaznou fíčuru..
... Reduktory na díly/rezerva určitě přijímám, jak nemám všechno 5x, jsem nervózní...![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Díky za pomoc, sehnal jsem dnes onu mosaznou fíčuru..
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> K.D.B. 25.01.23 20:38:48: Mám slíbený reduktor (možná víc), ale říkal jsem, že mi to nehoří, takže kdo ví, kdy to bude... ![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 23.01.23 10:14:20:
Léta používám v mých angličanech na LPG svíčky DR15YC od Brisku. Měním je po cca 20000km. Jiné neměly pozorovatelný přínos. Pokud se nepletu, ty samé jsou použitelné v Fa/Fe.
Nemá smysl svíčky při provozu na LPG drtit přehnaně dlouho. Pak to odnáší kabely a cívky.
Léta používám v mých angličanech na LPG svíčky DR15YC od Brisku. Měním je po cca 20000km. Jiné neměly pozorovatelný přínos. Pokud se nepletu, ty samé jsou použitelné v Fa/Fe.
Nemá smysl svíčky při provozu na LPG drtit přehnaně dlouho. Pak to odnáší kabely a cívky.