kluci dekuju za trpelivost...tu teorii sem si ted nekolikrat objasnil ale na leve strane se mi zda byt sikme rameno dal od pruziny... kdezto na prave strane mam sikmy u pruziny... i kdyz mam na obou podelnych kostku uprostred udelam foto upozornuju vsak ze jedno rameno je druhovyroba a ted zjistim ktere...
-> 105: Jakoby se rozšiřuje náprava, prostě rameno nevykonává pohyb jen dopředu a dozadu, ale vychyluje se do strany. je to logické, když si nakreslíš body kde ramena drží a zkusíš vzít stejnou délku a tu si posunout kde se Tě to protne.
-> 105: S oběma rameny hejbeš vlastně po kružnici se středem v silentbloku. Takže když hejbeš šikmým dopředu, tak ho vlastně vychyluješ ven, stejně jako podélný. V důsledku toho se ti zvětší sbíhavost
-> 105: jn, nicim jinym to byt nemuze. Zkus proste povoli spoj, kostku a nekde na rovnym zatlac auto parkrat dopredu dozadu tak, aby se kolo aspon 1 otocilo a nez pojedes na geometriu to muzes aspone takle nahrubo sraovnat.
Pozorovali jste nejake vyrazne zmeny v celkove prilnavosti predni napravy vy, kteri jezdite vepredu 2 a vice mm sbihavost?
Ja kdyz mel nejakym omylem nastavenou 3mm sbihavost, tak auto sice zbesile reagovalo na kazde pohnuti volantem, ale gumy v zatacce zacaly piskat mnohem driv a vubec jsem byl v zatackach pocitove o dost pomalejsi, protoze predek se sunul mnohem driv ven.
Od te doby jezdim sbihavost kolem 0,5mm, aby pri jizde po zapocteni deformace silentbloku atd. byla kola presne rovne a vyhovuje mi to asi nejlip.
Auto na volant nereaguje prilis iniciativne a surovy "grip" predku je asi nejlepsi ze vsech moznych nastaveni, ktere jsem zkousel.
-> 105: tak mam asi spatne prevarenou pricku...na levym rameni kdyz dam sikmy uplne dozadu na doraz (k pruzine) tak sroub kostky v podelnym je na konci te ovalne diry..
ale na druhe strane mam rameno na doraz a sroub je uprostred... dneska vymenim pricku
-> Ultim: to taky neni vzdy tak uplne pravda ... zalezi na tom kde a v jake vzajemne pozici sou ty ramena uchycene ve skeletu, vzdalenosti tech mist kde sou uchycene ne tehlici atd, jakou cast kruznice zrovna opisuje
neco takovehle kdyz bude menit misto uchyceni toho horniho ramene jak v ramu tak na tehlici tak se posunuje misto kde kdyby se ty dve ramena prodlouzily tak se protnou (ebo neprotnou) a meni se samo i vliv na odklony
-> Crestik: Nerozumím řeči tvého kmene Větší odklony myslíš větší áčka? Pokud ano pak jsou to záporné adklony. Nicméně při propružení se odklony zmenšují, tedy zvětšují se áčka, resp. zmenšují véčka (při sériovém nastavení). To je dáno konstrukčně kratším vrchním ramenem.
-> Ultim: dle při propružení PN u 120tky se odkon změní minimálně, a troufnu si tvrdit, že při extrémním podložení kozlíků bude mít za následek v klidu větší odklony, které se při pohybu auta dolů budou zmenšovat (víc do "plusu")
Kdyz si vemu co delaji vnejsi kola na skodovce pri prujezdu zatackou,tak tyto hodnoty jenom dale zvetcuji. Odklon se ti zmensi,neboli priklon se ti zvetci. Vzadu se ti zvetci sbihavost.
No ostatni napravy na jinych autech tohle mozna umi,ale nase skodovky ne.
Ale nejaky pekny obrazek sem klidne hod,jen tak pro zajimavost
tak ono tohle sou udaje kdyz jsou kola rovne a zrovna moc to nerika .... zalezi na geometrii a konstrukci naprav a spouste dalsich veci ktere se dejou ve chvili kdy auto zataci nebo na nej pusobi dalsi sily at uz pri prujezdu zatackou nebo brzdeni nebo akceleraci
na netu se da vygooglit spousta clanku nebo knih o tehle tematech a je videt ze na ruznych zavesenich se da dosahnout spravneho chovani opacnyma hodnotama :)
Jenom pořád přemejšlím o tý sbíhavosti. Jak tam byla loni ta rozbíhavost tak to sice bylo neřiditelný ale vrhalo se to do zatáček samo. Teď to nemá takovou ochotu
Takže náš konečnej setup. Vepředu sbíhavost 0,6 , odklon 1,5stupně , záklon 8,5 stupně. Vzadu sbíhavost 2,5 , odklon 3,5 ( do budoucna se musí předělat příčka - uši na ramena. A ideálně i tak aby nečuměla tolik pod auto)
Po loňské sézoně byla vepředu rozbíhavost 9mm, asi to někde dostalo ránu. Auto už konečně jede na rovinách rovně a v zatáčkách zatáčí. Jenom se ještě na T2 pružiny musí udělat dorazy úplně jinak, protože na klasickou RZ jsou ty cca 3cm vůle v dorazu málo.
Přemejšlím i o předělání horního dorazu přední nápravy, protože jsme si dvakrát skočili přímo v zatáčce, tak aby to drželo kola dýl na silnici. Ale nevím co na to pak silenbloky atd který se budou hodně kroutit. Názory?
ja tu radsej nepisem nic, pretoze o geometrii ani nic neviem.....ale konecne sme vpredu rozbiehavost nastavili na zbiehavost a je to celkom poslusne aj pri vyssich rychlostiach...teda aspon po letisku to islo fajne
-> Tuner#2: jj je vidiet nesmierne rozdiely a zasa sami potvrdilo ze mi geo vyhovuje myslim ze som pojazdil slusne a podla oci divaka to aj slusne drzi i ked ja by som si to vedel predstavit aj viacej. ale problem neni ziadne na to ze bud nedobrzdim dostatocne alebo sa auto stane neovladatelnym s dovodu pretacavosti :)
-> havlik: uz jsem to spravil dal jsem delsi popruhy. Ted to mam tak, ze kdyz se mi vyvesi rameno, tak pruzina zustane dole v gume jen u osy, ale nevypadne z ni verze jedna byla kratka tak, ze to na ceste u garaze a baraku max na 2ku sitelne tahalo.
-> Klubko_: no kdybys dal kratky tak ti to nevypadne. Ale kazdopadne jde o to jak moc to dovolis vyvesit no... A taky jak s tim jezdis jestli s tim nekde skaces tak to asi udelej kratsi kazdopadne ja s vypadavanim nemam proble a to mam asi nejkratsi pruziny asi na virtu vzadu na vlecce