skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Brzdy
Aha.tak to je pěkný. Ale mam pocit ze to nehazelo když jsem ho v únoru vezl domu.bubny jsem prave koupil kvuli vibracim.tlumiče to delat nemůžou? Jak to vse overim?
-> Pavell: klidně můžou bejt křivý nový bubny nebo unašeče, dokonce i hřídel může házet
Tak mam komplet předek novej, vzadu prasata a bubny taky novy a kdyz brzdím z vetsi rychlosti tak mi vibruje celý auto? Cim ti muze byt? Ty brzdy jsou prokletý
-> MOLSO: Pred 4 rokmi som kúpil normálne ešte aj 9,5 mm 130 kotúče. Už majú 80 tis. km, tak snáď ešte nejaký ten piatok vydržia![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MOLSO: takže je to v pořádku, zítra budu montovat upravené ze 120ky.
-> Pavell: 130 mala 9.5mm hrubku ... potom zacali robit obe varianty 9mm
-> Bukaj: co jsem tedá já našel, tak mají oboje 9mm
-> Pecyn: jen upřesním, že 100/105/120 kotouče jsou nejen většího průměru, ale i menší tloušťky (tuším o 0,5 nebo 1 mm), ale na funkci to vliv příliš nemá, jen se rychleji opotřebují na minimální toleranční rozměr...
-> Pecyn: To je rada,,díky pane![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Pavell: Já to řešil nákupem kotoučů na dvoupísty a nechal na soustruhu stáhnout průměr. Rapidí jsou menší. Jinak plug and play ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tomaso435: Díky , ale dement nejsem, jen že kotouče na rapida právě už moc nejsou, pokud je to tak jednoduché, tak mi pošli link.
-> Pavell: burza? aukro ? bazos? nebo čínský možná kdekoliv v autokelly? nebo mužu jit a koupit ti je a pak i namontovat no
Kde se dají koupit rapidí přední kotouče?
-> minno: No teď už to asi funguje. Štelovalo se to čůro co kouká z posilovače. Ale jen nevím proč, když to v únoru ještě normálně fungovalo. snad je tedy OK .
No brzdiče byly repasované cca 2 roky zpátky, je to vše zdravé, šlo jen o lakování.
STK ukáže, zda je vše OK![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
No brzdiče byly repasované cca 2 roky zpátky, je to vše zdravé, šlo jen o lakování.
STK ukáže, zda je vše OK
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Pavell: síce to asi nesúvisí s tvojim problémom, ale prečo si pri rozborke brzdičov nedal do nich rovno aj nové gumiíčky? Inak ak to už brzdí, len pedál zaberá príliš nízko, nechal by som to už nateraz tak a keď už bude auto pojazdné, prebehol to, trochu pobrzdil, nech si to sadne a potom riešil ďalej. Dočasne si môžeš vyšróbovať pedál trochu do vyššej polohy.
Ještě nějaký nápad? :(
-> MVM: jo dělam vše jak se má.
Nejdřív odvzdušňuju vývody z HBV :
spodní
horní
pz
lz
pp
pl
už nevím co dál
Nejdřív odvzdušňuju vývody z HBV :
spodní
horní
pz
lz
pp
pl
už nevím co dál
-> Toušík: jakou tyčku myslíš? z posilovače? dneska jsem tam dal HBV který jsem osobně vymontoval z bývalého auta co jsem rušil.
-> Pavell: Odvzdušňováky na třmenech děláš v pořadí: vniřní,venkovní,horní?
-> Pavell: A nemáš špatně složenej HBV? Nemůžeš vyzkoušet původní co tě fungoval? Jinak já u stovky jsem taky déle odvzdušňoval když jsem to poskládal vše nové, ale jel jsem asi 3x kolem auta a našlapal jsem nakonec v klidu.A nebo bych ještě vyzkoušel vytočit tyčku, aby se tě nevrátila kapalina do nádobky a vyzkoušet našlapat zda bude pružit nebo ne.
-> juze143: dal jsem jiný a výsledek stejný.
Když tam mám napojený vzduch tak je to OK. Odpojim a jsem na podlaze. Dal jsem nový hadičky mezi HBV a nádobku. Prostě stále stejný výsledek.
Když tam mám napojený vzduch tak je to OK. Odpojim a jsem na podlaze. Dal jsem nový hadičky mezi HBV a nádobku. Prostě stále stejný výsledek.
-> Pavell 23.08.15 13:52:07: ak máš k dispozicii druhy hbv tak ho skus vymenit to je chvilka ja som mal chybny kus uplne novy a trapil som sa zbytocne 2 tyzdne![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MVM: To už je na mě moc složité.:) Jdu zkusit vyměnit původní hadičky z vyrovnávací nádržky a dám tam sjeté destičky.
-> vhml: ručká mám seřízenou, ta chodí pěkně.
-> Pavell: Nevím jestli jsi měl někdy hlavní válec rozebranej. Pokud ne - je lepší tohle dělat s někým. To je poloha když se nedotýkáš pedálu a pístky válce jsou blíže k posilovači.(tandemový znamená že jsou "za sebou" v jednom válci) Tlačná pružina je vrací do krajní polohy.. Druhým směrem stlačuje pístky řidič pedálem. Dokud nejsou písty v základní poloze - neodkryjí se plnící dírky a válec si nemůže nasát kapalinu.
-> Pavell 23.08.15 13:52:07: ještě mi napadá máš utaženou ručku? Bez ní to taky bude brzdit až na podlaze.
-> MVM: a jaká je výchozí poloha HBV?
-> Pavell: Desky jsou starý lepší v tom smyslu/účelu aby pístky neměly snahu zasouvat,vracet se při odbrždění zpátky do třmenu. Často u repasovaných třmenů. Místo toho aby HBV nasál kapalinu - tak zalezou pístky. Pokud je samostav ok, vymezí se sám, ale nejdřív musíš mít vše(oba okruhy) zalitý kapalinou. Při trocha citu to zjistíš na pedálu jestli to brzdí -tlačí -na oba okruhy. A dvouhadicový má zapojení zadku částečně i předek jestli se vzpomínám - tudíž je tam postup otvírání odvzdušňováků..
-> MVM: ted jsem to zkoušel 2 x pres ventilek a proste nic. Odpo zkusím vyměnit hbv.ty destičky to je tak dulezity ? Vzadu se samostavy odskočí pres prachovku? Tzn šroubovákem zapáčim a sami stav popojede.je to tak spravne?.dam tam stary desky a znova komplet odvzdusnim. Takove komplikace jsem teda necekal
-> Pavell: Ten tlak jsem měl redučákem sníženej co nejvíc na tu nejmenší možnou hodnotu. Jak psal Stepan FUN. Je potřeba mít v pořádku propojovací hadičky od nádobky. Ale hlavně nesmí být prošlápnutý HBV. Tzn musí oba písty (obou okruhů) ve výchozí poloze aby si válec mohl nabrat v obou okruzích kapalinu. -zkrátka aby chodil. (Je potřeba šlapat co nejkratším krokem.) A právě proto nejdřív "zaplním" po opravě okruh pomocí víčka s ventilkem. I přesto - že teče čistá je dost pravděpodobný že je někde vzduch který nemá cestu ven. Proto různý náklony aby bublina vyběhla. Někdy se podaří hned ,jindy je to prokletí s několika rozborkama HBV a stejně to je gumoový. Přesně jak psali kolegové - musí tam být tenký starý desky. Prostě práce k nasrání..
-> Stepan FUN: takže do víčka si udělam ventilek, to chápu, ale jak tam budu dolejvat kapalinu? To vždycky vypnu vzduch a doleju?
A pak bude pedál jak beton? :)
A pak bude pedál jak beton? :)
-> Pavell: Ne. Naleješ nádobku, našroubuješ víčko s ventilkem a pustíš tam vzduch. Max. 1Bar (stačí 0,5) a odvzdušňuješ... Ale musíš si hlídat hladinu v nádobce. Nesmíš si ten vzduch protlačit až do válce (tudíž musí tam bejt nejaká hladina brzdovky). Má to výhodu, že Ti nikdo nemusí šlapat. Je to v podtatě taková obdoba plničky brzdovky. Jen musíš hlídat a dolejvat, což u plničky nemusíš.
-> MVM: to jste pouštěli do systému vzduch a zalejvali brzdovkou ? Předek a zadek zvlášť?
-> MVM: no to je pěkný teda.
Takže myslíte, že HBV měnit nemám? V únoru jsem auto kupoval, to normálně fungovalo. Takže HBV s posilovačem jsem pouze od sebe oddělil abych nalakoval pedálovku a posilovač. Trubky a hadice jsou nové, 4 pístky brzdiče jsou z jiného auta, to samé zadek, taky z jiného auta.
Dnes se trochu pedál zlepšil, ale stejnak je to velká slabota.
Takže myslíte, že HBV měnit nemám? V únoru jsem auto kupoval, to normálně fungovalo. Takže HBV s posilovačem jsem pouze od sebe oddělil abych nalakoval pedálovku a posilovač. Trubky a hadice jsou nové, 4 pístky brzdiče jsou z jiného auta, to samé zadek, taky z jiného auta.
Dnes se trochu pedál zlepšil, ale stejnak je to velká slabota.
-> Antony: brzdiče jsem měl rozdělaný téměř úplně (kvůli lakování), ale gumičky jsem jako jediný neměnil. V klidovém stavu trochu vidět jsou.
-> Pavell: Já zažil "trápení" s brzdama Rapid u bráchovýho auta. Pomohlo odvzdušňovat s nadzvednutým předkem/zadkem. Upravený víčko nádobky s ventilkem a velice nízký tlak vzduchu. Autem jsem prolil tři litry brzdovky několikrát za sebou a taky tekla čistá. Až na 378pokus zahrčelo v trubkách a vylítnul vzduch... a bylo hotovo ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Pavell: podstata je mít desky na odvzdušnění slabší, než který pak jezdíš. Ale pokud jsi brzdiče neměl rozdělaný, pak je chyba jinde.
Edit: a když pedál pustíš, kolik mm jsou vidět? resp. o kolik se vrátí?
Edit: a když pedál pustíš, kolik mm jsou vidět? resp. o kolik se vrátí?
-> Antony: já jsem gumičky neměnil. a desky nový taky nemám. Pístky jsou vidět tak 3-5 mm při sešlápnutí
-> Pavell: když máš nový gumičky na pístkách, tak se ti pístky moc vracejí a máš dlouhý chod pedálu. Odvzdušni to se sjetýma deskama a oak dej nový ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml: tomu trochu nerozumim. Jak to mysliš s těma destičkama na fest? Pístek se opře o destičku.
-> Pavell 22.08.15 21:10:34: co ta vůle destiček? Destičky musí jít do brzdice na fest. Nesmíš vložit desky do volnýho brzdiče a pak k tomu došlapat pístky.
Dnes další pokus a pořád je pedál dole. Tam to teprve začně brzdit. Pořádně se odvzdušnil HBV vývod dole pak nahoře pak PZ LZ PP LP. Samostavy vypadají že jsou OK. Když nandam bubny tak pak přes prachovku ve štítu odcvaknu samostav. Co dál? Mám zkusit jiný HBV?
Děkuji za další rady.
Systém je na 100% bez bublin
Děkuji za další rady.
Systém je na 100% bez bublin
-> castrol: těžko říct. Troufnu si tvrdit že je to bez bublin
-> havlik: no je to možné. Jak to zkontroluju popř. nastavím? má tam být 0,5 až 1 mm ale jak to ověřim?
A nemáš špatně nastavený to čůro co jde do posilovače případně do hbv?
-> Pavell: nieco podobne sa stalo aj mne na fele ked som odvzdusnoval zadne kotuce ,brzdovka prepumpovana snad 5x a pedal jak blato tak ma napadlo zvesit brzdice pod uroven auta a svete div sa hned vyletela bublinka a pedal stvrdol
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ted už se tam nepodívám jsem v práci. Ale při našlápávání jsem viděl jak to opírá desky o kotouč.
-> Pavell: Ohni hřbet a podívej se, jestli nemáš mezeru mezi pístkama a deskou, popřípadě deskou a kotoučem...
-> MajoLR: no dřív byl postup jak píšeš ty a teď zas nejkratší cesta. To si ale myslím, že tak nevadí. Prostě není tlak v pedálu