skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Repase převodovky - aktuálně
Tak zrovna v 1000MB převodovce bylo skoro vše jiné, než ve 105/120. Možná hodně podobné, ale dost často nezáměnné a když, tak často pouze jako celá skupina dílů...
-> SO545: Měnilo se tam nějaký ložisko myslím a nějaké další detaily. Ale vzhledem k tomu s jak minimální péčí ty převodovky jezdily si myslím, že pokud jim jednou za 10 let dopřeješ výměnu převoďáku, tak to na víkendový provoz je těžké rozmazlování ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MVM 09.03.21 10:26:58: asi ano kamarat mal rozfotene upgrade mazania na MBX...snad to u tych novsich nieje potrebne ???
-> SO545: Prava 1000MB ma vevnitř těch odlišností vice. Moc jich není ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Tak na to prdím, si ji zatím ponechám. Dovnitř se číhnout můžu až bude nuda
Díky za názory![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Díky za názory
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> SO545: Kdyžtak na techwebu je to sepsané celkem detailně: www.skoda-techweb.cz/clan
ek.php?id=487
-> dragon_cb_cz 08.03.21 20:50:02: tak to mam spravne aj kilo aj LS su od prveho majitela v povodnom stave.
A ked nehrala rolu vybava/motorizacia...tak tvoje zistenie potvrdzuje moju domienku. Vdaka.
A ked nehrala rolu vybava/motorizacia...tak tvoje zistenie potvrdzuje moju domienku. Vdaka.
Dědek měl kliky dovnitř a spínač na tunelu. Já to mám v převodovce, ale původní rok výroby kastle si netroufám ani odhadovat.
-> SO545: Jsi mě to přinutil dohledat. Změna byla od modelového roku 74, tzn srpna 73. Nebyl jsem si jistý, jestli to nebyla jedna z těch věcí, kdy byl v průběhu let pohyb "oběma směry"...
-> dragon_cb_cz: V mojí stovárně z 1970 je to taky ještě v tunelu. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz 08.03.21 20:42:22: na mojej S100 rok 73 som mal este spinac pri saltpake
Na 110LS 74 uz mam na skrini...ale mozno to jej aj vybavou
to zase netusim.
Ale zeby 1000 mala uz spinac na skrini tak preco by to drbali zase na 100 do tunelu ???
Na 110LS 74 uz mam na skrini...ale mozno to jej aj vybavou
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Ale zeby 1000 mala uz spinac na skrini tak preco by to drbali zase na 100 do tunelu ???
-> SO545: Jj koukal jsem - kdy přesně se to lámalo nevím, ale mám matný pocit, že snad už v době MBček? Na svém kile už mám spínač na skříni, na MB z hlavy nevím. Ale na věci to moc nemění
-> dragon_cb_cz 08.03.21 19:57:37: ta na obrazku je nasjkor z novsej 100vky alebo este novsie...ma to ked sa nemylim spinac spiatocky na obale...To asi 1000nemala co ?
-> czechino: Mezi 120kovou převodovkou s 4.44 převodem a kilí/MB v zásadě není rozdíl, takže ne, moc to cenu nemá. Minimálně by to chtělo kouknout dovnitř, v jakém stavu ty střeva jsou.
-> czechino: Po repasi je ti k prdu,když to někdo nechá na pospas vlhku. Všem říkám, buď si to dej hned do auta nalit olej a jezdit. A nebo uložit na suchým místě. Rez je svině a i samopal na větru a dešti zkoroduje....
-> vhml: Já nějaké díly mám, jeden poměr 4,22 tam leží také.. teď jen sehnat svor a poskládat.
Ale díky![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Ale díky
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Byla pod přístřeškem, zase je to po repasu s naskládaným 4,44 poměrem do 120l.. to ma tak malou hodnotu?
To bych si ji radši nechal když za to neseženu ani 5q![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
To bych si ji radši nechal když za to neseženu ani 5q
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml 08.03.21 14:02:24: No ještě bych ale potřeboval, aby potřebovala míň práce než ta moje
Ale to je u týhle taky otázka..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> czechino: Jestli je to vevnitř rezavý, tak je cena nulová. Resp. možná 2 stovky za obal. Chce to prohlídnout. Jinak v tomhle stavu tak litr, možná 1500?
-> dragon_cb_cz 08.03.21 13:50:19: nedávnou inventurou jsem doma napočítal krásných 25 převodovek
Jestli bys něco potřeboval, tak si přijeď na Chodsko :-)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> czechino: Ta ležela někde v trávě, ne? Jinak zrovna takovou bych asi i užil, ale jaká je fér cena netuším.
Hoj,
při nákupu dílů pro můj staronový projekt jsem přivezl i zrepasovanou převodovku 4,44 ze stálákem 1000mb. Jakou to může mít hodnotu? Případně bych vyměnil za nějakou slušnou 4,22 na suché poloosy.
Mě je k ničemu, max. Je kolem 140km/h. Vhodné na kopec![121](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/121.gif)
při nákupu dílů pro můj staronový projekt jsem přivezl i zrepasovanou převodovku 4,44 ze stálákem 1000mb. Jakou to může mít hodnotu? Případně bych vyměnil za nějakou slušnou 4,22 na suché poloosy.
Mě je k ničemu, max. Je kolem 140km/h. Vhodné na kopec
![121](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/121.gif)
-> Bukaj: Jestli si tím "nevystřílíš" nějaký protislužby, taky bych jednu tubu užil.. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> suri: Zkusím se poptat kamaráda, nebo souseda, kteří by to mohli umět sehnat za dobře, zatím dík ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: Vedel by som to aj za lepšie , funguje to fakt super , dokonca aj fušerom čo to neobrúsia a neodmastia
-> suri: Když i v Kelly to mají do 2000, tak to nebude tak zlé
www.autokelly.cz/Product/ .../9149361
To mi vydrží nadosmrti - tedy pokud je to opravdu tak, že je to stále plastické a nezatuhne mi to po prvním použití v tubě![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
www.autokelly.cz/Product/ .../9149361
To mi vydrží nadosmrti - tedy pokud je to opravdu tak, že je to stále plastické a nezatuhne mi to po prvním použití v tubě
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: AMV18820003 funguje to luxusne , len to stojí viac ako celá škodovka
-> Bukaj 14.06.20 21:56:25: presne,,ten smrad si každý zainteresovaný bude pamätať do smrti,,![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> SO545: Díky za tip - má to nějaké označení? A dá se to sehnat v normální prodejní síti, nebo je to běžně nedostupné?
-> Bukaj 14.06.20 21:56:25: odporucam tesniacu hmotu na prevodovky od VW-servisu...drzi krasne a len zavedne...a fakt tesni. Mam to vyskusane na svojej 120 prevodovka pekne zoxidovala/skoda/ co ju nechranil olejovy sajrajt z nej...
-> hans1 14.06.20 19:25:25: Hermosal byl takovej karcinogenní sajrajt, kterej se používal k ledasčemu, ale z výroby v autě nebyl. Také ztvrdne a pak se drolí...
A smrdí jak bolavá noha - ten pach mám zarytý z dětství a mám na něj averzi...
A k té převodovce - už jsem se v ní vrtal a sice si nepamatuju, co a jak (bylo to v době, kdy jsem měl fůru práce a okrádal jsem spánek), ale mám takové tušení, že buď je v jiném obalu, nebo že má jinej stálej převod, tudíž bylo potřeba vymezit vůle...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A k té převodovce - už jsem se v ní vrtal a sice si nepamatuju, co a jak (bylo to v době, kdy jsem měl fůru práce a okrádal jsem spánek), ale mám takové tušení, že buď je v jiném obalu, nebo že má jinej stálej převod, tudíž bylo potřeba vymezit vůle...
-> Bukaj 10.06.20 09:20:24: nebyl originál něco jako hermetik?originál název myslím hermosal nebo tak nějak.-> Borderer 09.06.20 16:23:30: co takhle sám ? pokud nemáš na závody atd. není na funkční převodovce co moc repasovat max. ložiska a synchrony nějaké to těsnění...velké ložiska diferáku jsem neměnil.pokud člověk vrátí všechny vymezovací podložky na správná místa tak není problém.
-> Borderer: C6 = nižšia hlučnosť. Ale nemusí to v reále znamenať nič zásadné. Len je väčšia šanca, že budú tichšie ako bez C6. Ale aj bez C6 môžu byť tolerančne blízko C6.
A či aj zbadáš rozdiel, je otázne.
A či aj zbadáš rozdiel, je otázne.
Pro ujištění, pokud auto stojí s nastartovaným motorem na místě a převodovka se točí na neutrál, tak hvízdá. Pokud šlápnu na spojku, slyším jak se dotáčí. Tzn. špatné ložiska na hnané hřídeli od motoru, dle katalogu: 30204 C6 (963-020406) a 30205 E/C6 (963-020599)?
A navazující dotaz, v ložiskárně mi nabídli akorát ZKL 30204 A a 30205 A, lze je použít nebo raději hledat starý originály?
A navazující dotaz, v ložiskárně mi nabídli akorát ZKL 30204 A a 30205 A, lze je použít nebo raději hledat starý originály?
-> Bukaj 10.06.20 09:20:24: Já to myslel tak, že to teče hned po naliti.. což se mi děje i teď...
já jsem to zatím vyřešil nesmerovym guferem z FPM a zatím to vždy fungovalo. stará gufera zůstala vždy u něj.
já jsem to zatím vyřešil nesmerovym guferem z FPM a zatím to vždy fungovalo. stará gufera zůstala vždy u něj.
-> Borderer: úplně stejnej dojem jako-> Tuner#2: nikdy víc to radši sám poskládat.Samé výmluvy, pak že má strašně práce v podstatě ho zdržuješ a domluva v podstatě neexistuje,on je někdo víc...
-> Syny: To by ses možná i divil....
Co se tmelů týká používám pouze Victor Reinz a vanu musím kolikrát i nahřát, aby to povolilo.
První misto kde převodovka začne tect je nahon tahometru, pak hokejka.
Co se týká gufer, tak vždy nové směrové, ono každý řeší gufero, ale aby si zkontroloval plochu poloosy, ke které to těsní to už ne.... pak to teče.
Štefty se dají taky maznout aby těsnili....
Co se tmelů týká používám pouze Victor Reinz a vanu musím kolikrát i nahřát, aby to povolilo.
První misto kde převodovka začne tect je nahon tahometru, pak hokejka.
Co se týká gufer, tak vždy nové směrové, ono každý řeší gufero, ale aby si zkontroloval plochu poloosy, ke které to těsní to už ne.... pak to teče.
Štefty se dají taky maznout aby těsnili....
-> Bukaj: Právě. Zkusím si domluvit dílnu se zvedákem, tam sem si tou pakárnou už prošel, kdybych to měl ale dělat venku, tak si na to asi sám netroufám. Beztak je asi nejlepší to vyndat jako celek i s agregátem. Na kameny do diferáku mám vyrobený udělátko, které si tu sdílel. :-))
-> Borderer: Tak případnou časovou náročnost bych viděl jen v tom vyndavání a nandavání do auta - u kyvky to dělám dost nerad...
...jinak je to práce na odpoledne i s očistou, když je převodovka venku.
...jinak je to práce na odpoledne i s očistou, když je převodovka venku.
-> 11mAjA11: Podle popisu to vypadá dobře, až na poznámku: "Není vhodné pro těsnění olejových van"...
A taky bych asi těžce snášel "smrdí jako Kanagom" - protože z toho se mi vždy chtělo zvracet...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
A taky bych asi těžce snášel "smrdí jako Kanagom" - protože z toho se mi vždy chtělo zvracet...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Díky koroně dovolenou nemám, tak bych ti mohl koukat přes rameno a klást pitomý otázky jen o víkendu. Navíc nemám páru o časové náročnosti. Tak bych to spíš viděl tak, že bych přijel jen s převodovkou, abych nebyl závislej na tom, jestli se to přes víkend celé stihne.
-> Bukaj:
Toto sme používali na motorky (olejem a vzduchem chlazené) a fungovalo to parádně. Smrdí to jak Kanagom ale je to trvale plastické tesnivo. Neumí to ale pobrat příliš velké nerovnosti (nepříliš rovinné plochy to neutěsní).
Pěkně slicovane odmaštěné plochy ale paráda.
eshop.wuerth.cz/Kategorie -produktu/.../CZK
Toto sme používali na motorky (olejem a vzduchem chlazené) a fungovalo to parádně. Smrdí to jak Kanagom ale je to trvale plastické tesnivo. Neumí to ale pobrat příliš velké nerovnosti (nepříliš rovinné plochy to neutěsní).
Pěkně slicovane odmaštěné plochy ale paráda.
eshop.wuerth.cz/Kategorie -produktu/.../CZK
-> suri 10.06.20 09:21:47: Jak říkám, s tím tmelem, který používám (tuba 290 ml za necelých 700 Kč) mám zkušenosti dobré, jen jsem přemýšlel o něčem trvale plastickém...
-> Borderer 10.06.20 09:43:42: Případně bys mohl autem přijet a celé bychom to spáchali u mne. Jen tedy pokud bys měl pár dní volno...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Borderer 10.06.20 09:43:42: Případně bys mohl autem přijet a celé bychom to spáchali u mne. Jen tedy pokud bys měl pár dní volno...
-> Bukaj: Upřímně se na tebe vůbec nezlobím a všeobecně si vážím tvé snahy, která tehdy proběhla pár dnů před odjezdem do Bosny.
Pokud by sis našel čas, pokusím se vyhodit špajzku z auta do konce měsíce a domluvíme se.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Bukaj: vyskúšaj koncernový XYLEN tmel , len tuba stojí viac ako škodovka ... tuším Molso by mohol poreferovať
-> Borderer 09.06.20 16:23:30: Pokud mi dáš ještě jednu šanci napravit to, co jsem při skládání Tvé převodovky v polospánku podělal, tak v první půlce července bych našel čas udělat to pořádně. Dost mi to leží v hlavě, mrzí mne komplikace, které kvůli tomu máš a stydím se za takto odvedenou "práci".
-> COL 09.06.20 19:29:01: -> minno 10.06.20 08:13:46: -> Jarda - zrušená registrace 09.06.20 23:14:22: To s tím tečením převodovek před/po opravě bude způsobené tmely, používanými k těsnění. Zatímco originální těsnicí hmota byla trvale tvárná a lepivá (přirovnal bych to k něčemu mezi plastelínou a rozteklým bonbonem), tak v dnešní době používané tmely povětšinou po aplikaci zatuhnou a po čase se nějaký spoj "vyklepe" a začne prolínat. Mám dobrou zkušenost s jedním tmelem (na bázi "MS hybrid polymers"), se kterým se mi daří převodovky a motory utěsnit tak, že minimálně ze začátku z nich nic nekape. První místa, kde olej začne prolínat, je kolem hokejky řazení, přes závity šteftů bočních vík, případně kolem gufer u vlečky. Bohužel se mi nepodařilo zjistit, jakým materiálem byly škodovácké převodovky a motory těsněné ve výrobě a zda je takový či podobný tmel dostupný dnes.
Ad. směrová gufera - ze zkušenosti méně tečou původní ojetá (ale nepoškozená) 30 let stará gufera, než směrové gufero nasazené opačně. Takže u svých převodovek pro denní jezdění používám zachovalá stará gufera a je to OK, případně vyměním za směrové jen na té pravé straně. Nová originální si schovávám pro lepší příležitosti![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Ad. směrová gufera - ze zkušenosti méně tečou původní ojetá (ale nepoškozená) 30 let stará gufera, než směrové gufero nasazené opačně. Takže u svých převodovek pro denní jezdění používám zachovalá stará gufera a je to OK, případně vyměním za směrové jen na té pravé straně. Nová originální si schovávám pro lepší příležitosti
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno: Olej ze prolina pres hlinik? To asi ne, hele :) Spis prolina skrz spoje a pak vzlina i tam, kde bys ho necekal a muze se to zdat, ze to tedy leze z obalu jen tak.
Ono ten olej prelína aj povrchom cez ten porézny hliník, prevodovka je potom stále mastná. Riešenie je zalakovať skriňu :)
-> minno: preto je najlepšie si to dojebať sám doma :D
-> COL 09.06.20 19:29:01: jen prolina? ja mam zkusenost ze opacne gufero vyhazi fakt hodne oleje...