skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
-> Eidy: -> swičak: 1000 MB měla tu červenou pánvičku o dost deelší, než pozdější škodovky, tak jestli náhodou nemáš spojovačku z tisícovky? Poznal bys jí podle toho, že na ní jsou mazničky pro klouby...
-> Eidy 14.02.22 12:49:37: Fotku jsem zapomněl udělat a dostanu se k tomu až o víkendu.. Ale tak 1,5-2mm, proto mě to zarazilo. Pánev sem kupoval u Lišky a spojovačku jsem kdysy dostal od někoho s dalšíma dílama. Že by se po dotažení roztáhla a vystředila je asi nesmysl, to spíš praskne ne? ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> swičak: Obě pánvičky (červená a bílá) jsou shodné pro oba typy řízení.
Jak moc je volná?
Jak moc je volná?
Prosím poraďte, plastová pánev ve spojovací tyči řízení (ta červená) je stejná pro oba typy řízení? Skládám maticové řízení a když dám pánev do spojovačky tak je malá a má vůli
předpokládám Teda že mám pánve pro hřeben..
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bukaj: Je to táty puvodem 125ls. Pružiny, horní domky a tlumiče zustali. Stálý převod 4,22 a motor 120ls tam také zustává. No budem ladit dál.
-> ZdrubT: jak píšou kluci, pootocit pružinu, aby vycházela závitem mimo. Čím tužší pružina tím tam bude menší mezera. Žároveň to chce podvazat tak, aby se moc neodlepovala z uložení.
-> ZdrubT 16.04.21 12:48:02: Tohle není vlečková pružina - co je to zač? Vlečková se tak prohne do oblouku, že spíš uprostřed škrtá o tlumič, než že by vadila unašeči...
Edit: Možná by pomohlo otočit pružinu spodním závěrným závitem směrem k ramenu (unašeči), aby se vyboulila na druhou stranu...
Edit: Možná by pomohlo otočit pružinu spodním závěrným závitem směrem k ramenu (unašeči), aby se vyboulila na druhou stranu...
Taky mě to škrtalo,než se udělala geometrie.
-> ZdrubT 16.04.21 12:48:02: Asi by som začal nastavením geometrie. Na začiatok posunúť trochu šikmé ramená ďalej od pružín, aby to nedrhlo.
Pootočit pružinu,aby se trochu jinak boulila,by nepomohlo ?
Tu příčku je dobrý zkontrolovat (zda je opravdu "Mková") vyloženě rozměrem mezi ušima.
Podle 5q dolíku či výztuhy to bejvá občas ošemetný.
Tu příčku je dobrý zkontrolovat (zda je opravdu "Mková") vyloženě rozměrem mezi ušima.
Podle 5q dolíku či výztuhy to bejvá občas ošemetný.
Unašece. Po projetí při stavu auta na kolech tam jsou 3mm mezera.
-> ZdrubT: a drhnu unasace alebo len dlhe skrutky co drzia poloos?
Je to Mková vlečka, příčka pro 5q. Bouda je taky Mko. Puvodně 125Ls
Jedinej nápad co mám, je otočit želvy a tim dostat jinej uhel a pružiny dál od unašeču. Na foto je současnej stav.
-> ZdrubT: Jaký vlečky, jaká příčka, jak máš orientovaný buchty?
Přátelé a kamarádi. Po montáži vlečky se netočej zadní kola. Drhnou vnitřní unšeče o pružiny.
-> stepan: -> Eidy: -> SO545: Díky moc za rady ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> stepan: Aha. No tak asi jedině zrenovovat původní.
-> Shader 14.03.21 20:25:13: robim to vo zveraku. Tak ze jednu celust opriem o koniec tyce /kludne tam necham matku aby bola vacsia plocha a druha celust sa oprie o konik jemne zovriem zverak a mam kruzok vonku.... ale zverak mam velky kasper tam vojde aj cele rameno.
Rozobral a aj poskladal som tych ramien uz vnom dost. Vzdy na velku pohodu.
Rozobral a aj poskladal som tych ramien uz vnom dost. Vzdy na velku pohodu.
-> Eidy: Právě že stavím 2 originály. Na zelený imbusy mám.
-> Shader: Strč do ramene nůžkovej zvedák a konce trochu roztáhni. Dostaneš se pak k pojistným kroužkům.
-> stepan: Předpokládám, že nestavíš originál, tak použij imbusy.
-> stepan: Předpokládám, že nestavíš originál, tak použij imbusy.
-> Shader: Musíš ve svěráku odmáčknout kozlíka proti konci čepu a vyndat pojistný kroužek.
Taky mám dotaz, dají se někde sehnat šrouby M8 s hlavou 12mm na kozlíky horních ramen?
Taky mám dotaz, dají se někde sehnat šrouby M8 s hlavou 12mm na kozlíky horních ramen?
Jak demontujete osy ramen přední nápravy? Já už si zaboha nemůžu vzpomenout jak jsem to dělal před léty a dneska jsem celkem maturoval, navíc jsem si včera roz*ebal palec, takže potřebuju nějaké nenáročné řešení
...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> stepan: Mám tu pár použitelných navíc, pokud bys chtěl.. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml: Nohavice rada hnijú.
-> vhml: Nohavice docela brutálně hnijou. Zdravý sehnat je dost problém.
To už je taková nouze i o tak bezporuchovou věc jako je nohavice ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Nemůžu sehnat úzký nohavice, tak mě napadlo vzít široký, odbrousit sváry domku ložiska, zkrátit trubku a znova svařit. Nezkoušel to někdo? Podle mě by to jít mělo vcelku bez problému.
-> Eidy: Děkuji
-> doly120: Já je teda zkracoval. A většina lidí odsud taky.
Prosím,o zkušenost se silentbloky horních ramen (š130) od Pemitu. Zkracují se nebo ne? Je delší o cca 7mm oproti sérii.
Děkuji![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Děkuji
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jozka 01.02.21 13:04:10: Tak přesně tomuhle bych věřil.
-> Bukaj 01.02.21 09:32:36: Jsme koncem minulýho století došli při nějakým tlachání na kdesi na sraze k tomu, že jim to u embéček prostě "takhle vyšlo"...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 01.02.21 09:32:36: Přesně. Tam je tohle na těsno, brousil jsem teď i svar na vyztuze na začátku, aby k tomu nedocházelo.
-> stepan: Třeba u Mka s vlečkou rameno právě kvůli tomu vyosení silentbloku s kastlí často koliduje
A u tisícovky k tomu nedocházelo - má úplně jinak řešené uchycení ramene do kastle...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
A není to třeba kvůli tomu, že se rameno kýve, tak aby při pružení nekolidovalo s kastlí?
-> Eidy 31.01.21 20:07:14: Navíc buchta je konstrukčně shodná od 1000MB, kdy žádné jiné varianty šířky ani typu použité nápravy nebyly, takže v tom zakopanej pes nebude...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Antony: Pravdou je, že buchta se otáčela dle šířky a typu nápravy a dané karoserie. Tudíž žádnou logiku v podobě pružení, pevnosti nebo čehokoliv jiného v tom opravdu nevidím.
-> Eidy: jenže to ujetí je o 10,5mm a to ještě v přívětivém směru, to se poddá jak ve spoji šikmeho a podelného ramene, tak i v silentu šikmého ramene. A pokud použiješ unibal i do šikmého, tak už není o čem.
-> Antony: No protože když navrhneš díru v kastli vůči ramenu ujetou do strany, tak pak musíš ujet i unibalem. Jinak by neseděla geometrie.
-> Eidy: taky nemám jiný vysvětlení. Jestli to bylo kvůli technologií výroby buchty. Ale zas proč je vyosenej i L/Ačkovej unibal.
-> Antony: Jediný rozumný vysvětlení podle mě je, že museli mít soudruzi pořádnou kocovinu, když to vymysleli.
Pánové, jedna hypotetická. Tušíte někdo proč jsou buchty vyosený k jedný straně? Vždyť kdyby byly souosý, tak to musí fungovat stejně, ne?
-> hans1: Echt origo O-kroužků do převodky tu mám fůru (dle katalogu 30x22, v reálu 30,5x21,5 mm, průřez 4,5 mm)... Na náhon taky, ale tam se tomu kdyžtak dá pomoci tmelem - je to pevný spoj. S hokejkou převodovky je to horší, tam dávám, co seženu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: Dík, ale to bych ho nejdřív musel najít:D
Zase jsem chytřejší,takže asi nezbude nic jiného než jak jsem to dělal do teď a to je zkoušet...
nebo sehnat echt origo a na trnu pokusit změřit.
nebo sehnat echt origo a na trnu pokusit změřit.
-> hans1: Bohužel tu normu nemám, ale bude to cca 18x2,3.