skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motorkáři sobě
-> castrol: -> vhml: Naší době se nebude přezdívat doba plastová, ale doba bateriová, protože se cpou baterky úplně do všeho...
-> vhml: ja sa idem v sobotu previestv na nejakej cestnej na baterky
-> Tuner#2 - zrušená registrace 06.08.19 10:22:05: no rozhodně neděláš olej každý 4 hodiny a GO co 15 hodin, jak na ostrý krosce
-> vhml 06.08.19 08:42:15: To žádnej servis bych s klidným svědomím vynechal, když vidím životnost dnešních motorů, vinutí a konstrukce obecně...
Vcera jsem mel pujcenou poradnou motorku. Zadnej kravál, žádnej servis, ovladani pro debily. Jen kdyby to nestalo vic jak auto. Ale svezeni geniální
-> Luky: třeba myslel co obsahuje pod kapotou![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> urbi21: a co teprve objem...
Hmm BardzoMocnyWydaj s cislem 5 je masakr teda to jo
-> m8rinek: Správně .. bahenní pumpa .. skvělý stroj ..
-> 11mAjA11 25.07.19 13:15:59: ked sa niekto bavi o podvozku a jeho tuhosti ...vzdy si pozriem toto video a mam usmev od ucha k uchu...
-> CHIP: bahenní pumpa :D
Mam GSX-R 750 r.v.82 Streeta (bo to bylo vcelku hodnekrat rozstipany) a to je jak jezdit na zelatine
, prirovnal bych to ku Jawe 350 s brutalnim vykonem a trochu lepsima brzdama ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> 11mAjA11 24.07.19 12:49:08: mal som 3 sezony bandita 600N ponahanal som sa po lesnych vlasenkach kde s kym... ram a motor bol v pohode , tlmice sem upgradoval a brdzy boli OK ake boli ...brzdit moc netrebalo :-) trebalo len tahat za heft a bez strachu ze to ustreli ako na premotorovanej motorke...
Tak objem no ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> U-Geen: asi 2D motor
-> 11mAjA11: cs.wikipedia.org/wiki/Obs ah
cs.wikipedia.org/wiki/Obj em
-> Luky: baví![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> 11mAjA11: cs.wikipedia.org/wiki/Obs ah
cs.wikipedia.org/wiki/Obj em
-> Luky: baví
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> MATTESS: asi plochej motor :)
-> MATTESS:
Kawasaki KZ550B - obsah byl 550 radovy ctyrval olejak, krasna motorka.
Jinak obsah CBX i Katany by byl jedno litr nebo sedmpade je v pohode, proste radovy ctyrval olejem a vzduchem chlazeny s trubkovym želé rámem a gumovými brázdami![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Kawasaki KZ550B - obsah byl 550 radovy ctyrval olejak, krasna motorka.
Jinak obsah CBX i Katany by byl jedno litr nebo sedmpade je v pohode, proste radovy ctyrval olejem a vzduchem chlazeny s trubkovym želé rámem a gumovými brázdami
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> 11mAjA11: obsah? ![41](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/41.gif)
![41](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/41.gif)
Spis litr, ale i mensi obsah nevadi, zacinal sem na KZ550B nadherna klasika a tak nejak mi to zustalo..
-> Luboš: Možná myslel CBX 1000 ...
Je to boží Hondice, ja toužím po Katane 1100 případně CBX..![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> U-Geen: Pravdu máš předsedo .. je krásnej .. budu se o to muset trošku postarat .. je to taková patinovka.
-> CHIP: krasnej stroj
-> Borderer: Tak mánie .. měl jsem dva stejné motocykly .. a tak jsem jeden vyměnil za tohle .. co jsem ještě neměl. Rozhodně je to zajímavý stroj, na kterém se da dokonce velmi slušně jezdit ..
-> CHIP: To je nějaká mánie, už asi pátej člověk v poslední době, co vidím, že si CXo pořídil. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Výměnou zajímavého stroje jsem získal jiný zajímavý stroj .. který jsem ještě neměl. Jede to velmi slušně.
-> 11mAjA11: Jehličkové ložisko na pístním čepu je právě míň náchylný na poměr mazání. pevný futra vyžadují víc oleje. Co se týče olejů vyloženě závodní tak většinou to byl Shell CikFIM jezdilo v mistraku ve 125,a byl nepredredeny a jezdil se 1:25. Predredeny jsou pro motory s odděleným mazáním, použitelný i klasické míchání. Hlavní je ale konstrukce motoru, kdy dneska sice ano syntetický, málo kourivy,nezalepuje to priveru,ale ty motory jsou i v 50ccm vysokootáčkový s nízkým pístem, tenký pístní kroužky, rozměrově a materiálove kvalitní píst,a ve spojení s nikasilovym válcem. To diametrálně jiná hudba oproti Jawa,ať už pincek nebo velký 350. ( Nebýt toho že jsem si tím prošel a taky tripade zadřel na olej do motorových pil) tak to sem nepíšu. Jinak kdo nezná ten MS20, tak to za socialismu fasovali jezdci Svazarmu od vojaku z letiště a jezdili to v motokrosovych ČZ, kdy standard M2T bylo nahovno a tuzexové oleje nedostatek. Až jsem si to znova zajížděl na, "minerální" olej na radu člověka který to zažil - tak jsem potom u toho zůstal a v poměru 1:50 to mimo plný kotel a vysoké otáčky vůbec nekouřila..
Fakt ho tam nenalil málo..ani pomer michani nepodcenil.. spíš ty jehly na toto mazani prostě nejsou vhodné, bronz by to pravděpodobně v pohodě vydržel.
-> 11mAjA11: Pořádně si přečíst, co je na pixle. Závodní oleje bejvaj předředěný až už pro použití v odděleným mazání nebo prostě pro jednodušší míchání a pak je potřeba toho tam nalejt mnohem víc. Nicméně pokud byl celej motor suchej, možná bych zapřemejšlel nad tím, jestli nenastala chyba obsluhy - vlivem zakecání, únavy, čehokoliv tam někdo nalil málo (či vůbec) olej. Nebyl by první a ani poslední, protože zrovna na tenhle olej běžně jezdí lidi, co stavěj fichtly na závody.
Tak holt tomu never, jeli sme v noci, kdy treba ve ctvrtek bylo 14° cili kosa jak cyp, davkovani oleje nebylo 1:50 ale 1:30 coz je vic nez je potreba, a ten motor byl a je uvnit proste suchy, po sundani valce co jezdil na Mogul Alfa 2t byl karter a kanaly cervene a to jezdilo 1:50 bez potizi. Nejelo se hodinu v kuse se zalomenym plynem.
Jelikoz mel jehlicky na pistnim cepu tak to nemuze byt puvodni pist ani vrtani ani ojnice ani cep, jehlickove lozisko ma jiny rozmer nez bronz.
Proste ten olej nemazal jak by mel, jestli neni vhodny do tohoto typu stroje nebo z jinych duvodu uz se nikdo nejspis nedozvi..
Jelikoz mel jehlicky na pistnim cepu tak to nemuze byt puvodni pist ani vrtani ani ojnice ani cep, jehlickove lozisko ma jiny rozmer nez bronz.
Proste ten olej nemazal jak by mel, jestli neni vhodny do tohoto typu stroje nebo z jinych duvodu uz se nikdo nejspis nedozvi..
-> 11mAjA11: "velkorysé dávkování" tomu říkám teda hodnota poměru
Ono taky záleží na chlazení, když tak koukám na tu bagáž, tak to dotyčný musel drtit celou dobu na max aby to trochu jelo... Z pincků už jsem pravda dávno vyrostl
Ale když vidím tři kroužky, tak sehnat výbrusový píst jiný, než se dvěma byl taky problém, čili bych vsázel na původní vrtání? Jako upřímně nevěřím tomu, že by na vině byl olej...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tak to sme mávali, já teda určitě. Měl sem červenou integralku, bilou Dainesku a popelářskou vestu..
![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> 11mAjA11: Vida, Potkali jsme vás, ale už si přesně nevzpomenu na město.
Jeli jsme v podstatě přesně opačně, z Liberce do Jeseníků. Na Jawě 640 ve dvou, s bagáží a už tak nám v kopcích zoufale chyběl výkon.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já liju Mogul Ester a úplně v pohodě to funguje, ložisko mám klasické kluzné, dojížděl sem na Mogul Alfa bo Ester došel..
Ten kousnuty motor jel na Castrol Power 1 Racing 2T v dávkování vice než velkorysém a stejně ten motor byl uvnitř úplně suchý, takže zodpovědně mužů napsat ze nemazal a za tím si budu stát.
Ten kousnuty motor jel na Castrol Power 1 Racing 2T v dávkování vice než velkorysém a stejně ten motor byl uvnitř úplně suchý, takže zodpovědně mužů napsat ze nemazal a za tím si budu stát.
-> 11mAjA11: Až pojedete příště - dám Ti tip, Sežeň si MS20 Ruský letecky SAE60 naředíš 1:40 a v životě litinový válec správně vyhonovaný a správně spárovaný píst nezadřeš ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MB_CML 07.07.19 22:20:25: Já jsem na tyhle značky s profláklou reklamou a aurou výjimečnosti trochu alergický.
-> Jirik_Tuňák1983: Tak on taky není Castrol, jako Castrol. Pokud to někdo mazal nějakým 10w-40 na místo přímo pro 2T určeným olejem, tak se není čemu divit. Tyhle debaty o tom, který olej je TOP a který největší shit mne vždycky baví, neboť jsou o ho*ně. Je úplně jedno, kdo ten olej vyrábí/prodává. 99,9% selhání na mazání je způsobené nesprávně zvoleným olejem, jeho poměrem (v případě 2T) nebo zanedbáním údržby/intervalu výměny. Jestli tam leje Mogul/Mobil/Shell/TOTAL/X
XX je úplně jedno ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: ba ba, jedině M2T ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> 11mAjA11 07.07.19 16:05:06: A proto znám kastrol obecně jen jako shluk písmenek a do ničeho jsem ho, krom jednoho pokusu před 20 lety, nikdy nelil.
Tak výlet parádní, 758km ujeto, jeden stroj 20km před domovem fatálně zkolaboval.. pravděpodobně na špatné mazací schopnosti oleje Castrol.. všechno co by uvnitř mělo být za normálních podmínek mastné , bylo úplně bez olejového filmu..
Tímto zkolabovaly jehličky na pístním čepu..
Tímto zkolabovaly jehličky na pístním čepu..
-> 11mAjA11: před lety jsme s klukama jeli na dachlech od Plzně 2 dny do Hodonína kouknout na hraniční přechod a pak zase 2 dny zpátky
Dohromady tuším kolem 950 km
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> 11mAjA11: ![156](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/156.gif)
![156](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/156.gif)
Expedice Mácháč 2019 , 345km, 12h 30min..
Výjezd 19.00 z domova
Výjezd 19.00 z domova
-> Jirik_Tuňák1983: Tak startérem si ubíráš energii potřebnou pro zapalování, proto to jde nožní pákou "hned". Taky většinou ta nožní páka roztočí motor rychleji.
Nová svíčka by tomu určitě taky neuškodila. A vypouštět "benzín", jestli se tomu tak ještě dnes dá říkat, je nesmysl. Vyschnou těsnění a je vymalováno, řešením je tankovat před odstavením Vervu nabo jiný benzín bez biosložek.
V tvém případě bych koupil VIF, předávkoval bych ho, cca na třikrát tu plechovku a počkal bych na opravu ponecháním![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Nová svíčka by tomu určitě taky neuškodila. A vypouštět "benzín", jestli se tomu tak ještě dnes dá říkat, je nesmysl. Vyschnou těsnění a je vymalováno, řešením je tankovat před odstavením Vervu nabo jiný benzín bez biosložek.
V tvém případě bych koupil VIF, předávkoval bych ho, cca na třikrát tu plechovku a počkal bych na opravu ponecháním
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)