-> PeeterCZ: V Kvasinách to podle vzorníků bylo:
M78- 110R,
M79- 110R + 120GLS,
M80- 110R + 120GLS,
M81- GARDE + 120GLS,
M82- GARDE + 120GLS,
M83- GARDE + 120GLS,
M84- GARDE,
M85, M86 120/130 RAPID,
M87, M88 -135 136 RAPID
M90- 136-RAPID
Jinak si z toho děláš prdel, přeháníš a vytváříš scénku, ale občas prostě nebylo co dávat a skládaly se vtipný věci, nebo se neskládaly vůbec.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zajímavé zboží nejen z aukra
14:16:51
28.03.2020
28.03.2020
Jozka
-> PeeterCZ: A ve spoustě starejch SM jsou "panelový diskuse" o potížích se subdodávkama počínaje "progesívními plasty" a konče blbejma plecháčema..
Když třeba nestíhal PAL se stírátkama, auta šly do Mototechen bez nich a pokud se nedařilo, tak se některý bez nich i prodaly.. ona to fakt manufaktura byla, tehdy se za hranici velkosériové výroby u automobilů (nasál jsem dobově v nějaký "ekonomice řízení") byla 250 000 ks/rok.
Jinak ad Kvasiny - nic moc detail, ale v podstatě oficiální zdroj:
Když třeba nestíhal PAL se stírátkama, auta šly do Mototechen bez nich a pokud se nedařilo, tak se některý bez nich i prodaly.. ona to fakt manufaktura byla, tehdy se za hranici velkosériové výroby u automobilů (nasál jsem dobově v nějaký "ekonomice řízení") byla 250 000 ks/rok.
Jinak ad Kvasiny - nic moc detail, ale v podstatě oficiální zdroj:
14:08:32
28.03.2020
28.03.2020
ondie
-> Bukaj: Tak já mám za to,že tyhle mezitypový čela štítky (tedy dírky) normálně měly,pokud to nebyla zrovna 105GL/120GLS,který měly nerez označení na spojlírku.
I ta ÁÁÁčková níže to tak má. Pokud jsem pochopil tvou otázku.
Nebo jestli to tam dovrtávaly za pochodu (jakožto třeba i dírky pro GLS lemování) ?
Já doma jedno tohle čelo nový mám,ale musel bych se podívat,zda má dírky,ale sedan to je (dle sklonu držáku pro zámek).
-> PeeterCZ: Aha,dobrá.. Pravda,že jsem v těch Kvasinách úplně zapomněl na ty poslední sedany 135/6 GL/GLi,to je vlastně pravda.
I ta ÁÁÁčková níže to tak má. Pokud jsem pochopil tvou otázku.
Nebo jestli to tam dovrtávaly za pochodu (jakožto třeba i dírky pro GLS lemování) ?
Já doma jedno tohle čelo nový mám,ale musel bych se podívat,zda má dírky,ale sedan to je (dle sklonu držáku pro zámek).
-> PeeterCZ: Aha,dobrá.. Pravda,že jsem v těch Kvasinách úplně zapomněl na ty poslední sedany 135/6 GL/GLi,to je vlastně pravda.
13:47:56
28.03.2020
28.03.2020
Bukaj
12:58:55
28.03.2020
28.03.2020
PeeterCZ
V jednom starém Světě Motorů byla hodně podrobná několikastránková reportáž z AZNP o tom, jakým způsobem se zajišťuje návaznost jednotlivých operací na lince s vazbou na zásobování... A tam to bylo přesně popsáno. Každá směna předem věděla, co bude vyrábět a podle toho probíhalo zásobování... Až budu mít někdy čas, tak to najdu a naskenuju... Chápu, že i kdyby tam byl bordel, tak to tehdy nenapíšou, ale z principu by to bez toho plánování nemohlo fungovat, protože by to dopadlo jako s tím Frantou a Pepou... Někde jsem viděl fotku, že ke každé karoserii byl průvodní v igelitu zalisovaný seznam přesné modifikace a odběratele vozu (Mototechna, prodejny AZNP, Tuxex, popř. cizí stát) a podle toho se chystaly díly a pak montovaly...
Jinak nedělám z AZNP ukázkový podnik... co se týče kvality výroby, tak ta pokulhávala brutálně, ale fakt nemohl dělník na lince rozhodovat svévolně o tom, jaké vyrobí auto
Jinak nedělám z AZNP ukázkový podnik... co se týče kvality výroby, tak ta pokulhávala brutálně, ale fakt nemohl dělník na lince rozhodovat svévolně o tom, jaké vyrobí auto
12:53:34
28.03.2020
28.03.2020
PeeterCZ
-> Bukaj: Souhlasím s tebou, že různé inovační prvky nabíhaly postupně a ne vždy dle původně určeného data - právě s ohledem na ne/možnosti subdodavatelů a určité drobné odchylky od výbavy bych byl taky ochotný připustit, ale nedokážu odkývat představu, že to na lince fugnovalo stylem:
Franta se rozhodl, že dá na tuhle kastli Garde-čelo, protože se zrovna vyspal tak, že se mu líbí víc než klasické úzké... O kus dál na lince Pepa montuje blinkry a z dálky volá na Frantu: "Nedávej tam ty Garde-čela, já mám tady v krabici už jenom úzké lampy. Co mám dělat? Zastavíme linku a jdeme se podívat do skladu, jestli tam nemají Garde-lampy."
Franta se rozhodl, že dá na tuhle kastli Garde-čelo, protože se zrovna vyspal tak, že se mu líbí víc než klasické úzké... O kus dál na lince Pepa montuje blinkry a z dálky volá na Frantu: "Nedávej tam ty Garde-čela, já mám tady v krabici už jenom úzké lampy. Co mám dělat? Zastavíme linku a jdeme se podívat do skladu, jestli tam nemají Garde-lampy."
12:20:30
28.03.2020
28.03.2020
PeeterCZ
-> ondie: Jo určitě, jak užovky, tak i eMka vznikaly i ve Vrchlabí i v Kvasinách. Ve Vrchlabí víceméně kontinuálně skoro po celou dobu výroby 742, ale v Kvasinách dle mého názoru jen v určitých etapách, kdy měli volné kapacity na lince a kdy Vrchlabí nestíhalo - nemám to sice potvrzené, ale tak nějak jsem si to vydedukoval z vlastních zkušeností :-)
Pokud se budu držet doložitelných faktů tak:
Vrchlabí - první 742 vznikly koncem r. 76 (40 ks předsérie GLS), pak zruba o rok později náběh sériové výroby GLS a pak už se tam bez přerušení vyráběly nejvyšší výbavy 742 až do pol. r. 88. Fotka poslední vyrobené tu nedávno proběhla.
Kvasiny - v r. 78 začali dělat GLS (prý z důvodu, že měli volnější kapacity kvůli klesajícímu zájmu o zastaralé 110R na západních trzích, což byl samozřejmě hlavní výrobní program Kvasin). Nevím přesně, v jakých počtech tam pak 742 dělali a kdy přestali, ale osobně jsem se setkal pouze s kvasinskými GLS ročníků 78 až 80 a jeden známý mi říkal, že měl z Kvasin zakázkovou LS z r. 82 (ale auto ani papíry jsem neviděl). Pak dle mého názoru dlouho nic, protože se plně věnovali výrobě Garde/Rapid a náhradních karoserií Š100/110. Další potvrzenou výrobu sedanů 742 v Kvasinách mám pak až v letech 88-90 (135 GLi a 136 GL). Jestli ale vznikly v Kvasinách nějaké sedany i v tom mezidobí 82 až 88, to netuším, ale myslím, že spíše ne
Pokud se budu držet doložitelných faktů tak:
Vrchlabí - první 742 vznikly koncem r. 76 (40 ks předsérie GLS), pak zruba o rok později náběh sériové výroby GLS a pak už se tam bez přerušení vyráběly nejvyšší výbavy 742 až do pol. r. 88. Fotka poslední vyrobené tu nedávno proběhla.
Kvasiny - v r. 78 začali dělat GLS (prý z důvodu, že měli volnější kapacity kvůli klesajícímu zájmu o zastaralé 110R na západních trzích, což byl samozřejmě hlavní výrobní program Kvasin). Nevím přesně, v jakých počtech tam pak 742 dělali a kdy přestali, ale osobně jsem se setkal pouze s kvasinskými GLS ročníků 78 až 80 a jeden známý mi říkal, že měl z Kvasin zakázkovou LS z r. 82 (ale auto ani papíry jsem neviděl). Pak dle mého názoru dlouho nic, protože se plně věnovali výrobě Garde/Rapid a náhradních karoserií Š100/110. Další potvrzenou výrobu sedanů 742 v Kvasinách mám pak až v letech 88-90 (135 GLi a 136 GL). Jestli ale vznikly v Kvasinách nějaké sedany i v tom mezidobí 82 až 88, to netuším, ale myslím, že spíše ne
11:26:09
28.03.2020
28.03.2020
Luky
-> Bukaj: v tý modrý mikině v popředí s lahváčem?
10:42:28
28.03.2020
28.03.2020
Bukaj
Tak zrovna u zadního čela s velkými "M" lampami by asi jediné úskalí záměny byly dirky na štítek označení typu u "M" čela a jejich absence u toho užovčího. Nebo ta užovková čela se dělala s dírkami i bez? Jakými způsoby to řešili u Mka vím, ale užovky moc zmáknuté nemám.
Pamatuji z mládí jednu "obyč" 120L modelu 83, která měla prepregy a čelo se zapuštěnými M lampami, ale už si nevybavuji, zda měla štítek či nikoli.
Foto z roku 1992, jiné fotky toho auta nemám:
Jinak předpokládám, že u dílů, jejichž záměna nějak ovlivňuje další části, to bylo, jak píše -> PeeterCZ: , ale u "nepodstatných" dílů, záměnných jako celek bez vlivu na funkci dalších skupin a také dílů nadstandardní výbavy, se přikláním k tvrzení -> Tom Troll: .
Stejně tak u "přechodových" vozů (mezi dvěma modelovými roky) různé drobné změny nabíhaly postupně, některé modernizace dílčích částí byly i v rámci jednoho modelového ročníku, podle toho, jaké byly stavy skladů a jak zvládali modernizovat dodavatelé...
P.S.: kdo mne pozná na fotce: :-D
Pamatuji z mládí jednu "obyč" 120L modelu 83, která měla prepregy a čelo se zapuštěnými M lampami, ale už si nevybavuji, zda měla štítek či nikoli.
Foto z roku 1992, jiné fotky toho auta nemám:
Jinak předpokládám, že u dílů, jejichž záměna nějak ovlivňuje další části, to bylo, jak píše -> PeeterCZ: , ale u "nepodstatných" dílů, záměnných jako celek bez vlivu na funkci dalších skupin a také dílů nadstandardní výbavy, se přikláním k tvrzení -> Tom Troll: .
Stejně tak u "přechodových" vozů (mezi dvěma modelovými roky) různé drobné změny nabíhaly postupně, některé modernizace dílčích částí byly i v rámci jednoho modelového ročníku, podle toho, jaké byly stavy skladů a jak zvládali modernizovat dodavatelé...
P.S.: kdo mne pozná na fotce: :-D
05:40:20
28.03.2020
28.03.2020
ondie
-> Nevšovjan: No.. hladká kapota na eMkovým čele s půlenejma nárazníkama,tak to je teda velikej hnus
-> PeeterCZ: Tak ok,já si v tom plošným použití úzkýho hřebínku v GB nebyl tak jistej,tak jsem to nechtěl tvrdit na hotovo ;) Já mám GB1980ku a logicky tam neni,pač ještě v tý době nebylo Gardete,nebylo hřebene.
Jinak ale Kvasinský eMko neexistuje ne?
Ale Vrchlabská úžovka tedy ano ?
-> Tom Troll: Mám dojem,že vlastně s Peetrem lavírujete na tenký ale podobný hranici. Kdybych hledal konsensus,tak si myslim,že takovýhle divnosměsi klidně mohly omezeně vzniknout,ale zas abysme si nepředstavovali na tý lince úplnou punkovou zvůli a bordel,to zase asi ne.
A fakt je,že dobový výměny kastlí a bouračky s těma zaručeně původníma autama v týhle kombinaci tu situaci taky určitě zamíchaly. A to převážně.
-> PeeterCZ: Tak ok,já si v tom plošným použití úzkýho hřebínku v GB nebyl tak jistej,tak jsem to nechtěl tvrdit na hotovo ;) Já mám GB1980ku a logicky tam neni,pač ještě v tý době nebylo Gardete,nebylo hřebene.
Jinak ale Kvasinský eMko neexistuje ne?
Ale Vrchlabská úžovka tedy ano ?
-> Tom Troll: Mám dojem,že vlastně s Peetrem lavírujete na tenký ale podobný hranici. Kdybych hledal konsensus,tak si myslim,že takovýhle divnosměsi klidně mohly omezeně vzniknout,ale zas abysme si nepředstavovali na tý lince úplnou punkovou zvůli a bordel,to zase asi ne.
A fakt je,že dobový výměny kastlí a bouračky s těma zaručeně původníma autama v týhle kombinaci tu situaci taky určitě zamíchaly. A to převážně.
20:14:16
27.03.2020
27.03.2020
Zdendys Š.
Dominik Hašek také měl. Dokonce bez spoileru a v lipové zeleni, pravděpodobně exportní verze do Zimbabwe, prodávaná pouhé tři týdny v červnu '83. Jasně prokazující existenci eMkových čel ve výrobě již na začátku léta. Čirou náhodou jejich sousedé ji také měli. Záhada rozluštěna, můžete mi děkovat.
19:24:48
27.03.2020
27.03.2020
PeeterCZ
-> Tom Troll: Já si těchto paskvilů s M-čelama apod. pamatuju taky docela dost, v 90. letech byla takhle dobastlená každá třetí užovka, ale všechny, u kterých jsem měl možnost si to ověřit, byly vyměněný... Lidi do inzerátů napíšou dneska lecjakou pohádku o tom, jaký unikát prodávají a že je to bastl okecají tím, že je to unikátní mezityp z tuzexu Podle mě tahle 105L z tuzexu nebude, protože nemá ani opěrky hlavy, což byl základní příplatkový prvek, který měly všechny tuzexovky, co jsem viděl
19:13:02
27.03.2020
27.03.2020
Tom Troll
-> PeeterCZ: Podložený to neni, bylo to u toho pouze napsaný, ale nedivil bych se tomu. Naprosto stejný paskvily jezdily na linkách všude kolem - třeba ve státech, kde byly auta poskládaný halabala tim co bylo, a to ve státech, který byly automobilová velmoc, tak by museli mít auta bezchybný, ne?
Řekl bych že si to představujete jako raketovou vědu, a přitom to z nějakejch ohledů tu manufakturu klidně připomínat mohlo. Těch paskvilů byly spousty, a čela fakt, fakt nikdo neřešil.
Řekl bych že si to představujete jako raketovou vědu, a přitom to z nějakejch ohledů tu manufakturu klidně připomínat mohlo. Těch paskvilů byly spousty, a čela fakt, fakt nikdo neřešil.
18:54:26
27.03.2020
27.03.2020
PeeterCZ
-> Tom Troll: Já ti nevím... Nechce se mi věřit, že by takový paskvil vyjel z továrny. Jestli dobře vidím, má to dokonce M-zadní lemy... žlábky na střeše bohužel nevidím. Já bych to tipoval spíše na auto po velké ráně zezadu, které prošlo celkovou opravou někdy před 30 lety s celolakem a následně relativně nedávno výměna předních blaníků (čistě tipuju podle toho, jak to vypadá). Máš k tomu nějaké bližší info? Třeba datum výroby? A že je to původní stav je jak ověřené? Jestli to tvrdí majitel a není to opravdu člověk, kterému bys mohl 100% věřit, tak to nelze brát jako jistotu... Já jsem se setkal se "zaručeně originálním" rapidem, který měl 2-písty a kyvku a v pořadí asi 8. majitel mi tvrdil, že je to tam zaručeně už z výroby
17:33:14
27.03.2020
27.03.2020
Tom Troll
-> ondie: -> PeeterCZ: A pak jsou auta jako tohle, až na měněný (přední!!) blatníky původní stav, Tuzex. Co teď?
15:33:05
27.03.2020
27.03.2020
PeeterCZ
Ukoncenim vyroby 1203 mam namysli presun do Trnavy v r. 81
15:30:55
27.03.2020
27.03.2020
PeeterCZ
-> ondie: Clovece ja bych dokonce rekl, ze pravaci (pro GB) model 82 a 83 mely hreben vsechny... Jinak lepsi uzovky se delaly v Kvasinach i ve Vrchlabi, rekl bych tak v podobnych poctech... a po ukonceni vyroby 1203 uz pak dominovalo Vrchlabi, protoze uz tam pak delali jenom 742, zatimco v Kvasinach se delaly soubezne kupe...
14:56:00
27.03.2020
27.03.2020
ondie
-> PeeterCZ: Já jsem se třeba až relativně nedávno s podivem dozvěděl,že většina těch posledních lepších (LS/GLS/LSE) úžovek,který šly ven (konkrétně vím o anglii) , už měly hřebínek.
A v případě úžovek se bavíme ještě spíš o Kvasinách , než o Vrchlabí ne ?
A v případě úžovek se bavíme ještě spíš o Kvasinách , než o Vrchlabí ne ?
14:02:59
27.03.2020
27.03.2020
PeeterCZ
-> ondie: Jako netvrdím, že nemohly občas nastat výjimky potvrzující pravidlo... Ale Tom to popisuje na můj vkus až příliš extrémně Takový bordel v té fabrice fakt nebyl...
13:43:04
27.03.2020
27.03.2020
PeeterCZ
-> ondie: Shodou okolností jsem něco podobného viděl taky, úzká prepregová GLS, r.v.83, M-zadní čelo, M-střecha, ale pak jsem zjistil, že VIN začíná písmenem E, takže to byla dle mého názoru M1, kterou někdo předělal na úzké nápravy a úzký čumák... Oproti tomu jsem viděl prokazatelně jednu z posledních úzkých GLS (výroba Vrchlabí, konec července 83) a měla všechno jako regulérní mezitypová užovka s vyjímkou hřebenového řízení...
13:35:32
27.03.2020
27.03.2020
ondie
-> Tom Troll: Viděl jsem i prepregovou GLSu co taky měla eMkový čelo,byla to jedna z posledních úžovek,já nevim cca těch 7-8/83´ ?
I kastle už nesla několik eMkovejch prvků , např horní hrana chladičové stěny už měla uprostřed tu dírku,do který se u emka šroubuje držák 2dílné masky. Auto vypadalo celé netknuté,původní.
Věřim,že v tý době už eMkový čelo existovalo,když měli eMko vyvinutý. Jak kdyby byla zásobovací přihrádka s mezityp čelama prázdná,tak tam jebli eMkový. Takže si taky myslim,že určitej chaos a zvůle v automobilce v tý době existovala.
I kastle už nesla několik eMkovejch prvků , např horní hrana chladičové stěny už měla uprostřed tu dírku,do který se u emka šroubuje držák 2dílné masky. Auto vypadalo celé netknuté,původní.
Věřim,že v tý době už eMkový čelo existovalo,když měli eMko vyvinutý. Jak kdyby byla zásobovací přihrádka s mezityp čelama prázdná,tak tam jebli eMkový. Takže si taky myslim,že určitej chaos a zvůle v automobilce v tý době existovala.
13:24:16
27.03.2020
27.03.2020
PeeterCZ
-> Tom Troll: Celý svět řeší koronavirus a nás pár bláznů se tu dohaduje, jak se vyráběly před 40 lety škodovky Taky znám lidi, kteří v té době v AZNP dělali, znám i lidi, kteří pracovali ve značkových prodejnách AZNP a vycházím i z dobových tištěných pramenů... A v neposlední řadě i z osobních zkušeností, protože novou 742 měla polovina příbuzenstva a známých... Nechci zpochybňovat, že ti to pamětníci takto líčí jako extrémní peklo, ale lidi rádi přehánějí a s odstupem těch 30 až 40 let tím tuplem...
13:13:57
27.03.2020
27.03.2020
stepan
-> Tom Troll: Je to 30 let, ty pamětníci to buď zapomenou, nebo si to přikreslí, aby byli zajímavý. Je potřeba je brát s hodně velkou rezervou.
12:54:09
27.03.2020
27.03.2020
Tom Troll
-> PeeterCZ: Bavil jsem se s lidma co tyhle informace měli z první ruky, a tady už to taky dost lidí co se bavilo s pamětníkama psalo, tak věřte čemu chcete, ale já tomu věřim.
12:43:25
27.03.2020
27.03.2020
PeeterCZ
-> stepan: Přesně tak, jak píšeš...
12:39:04
27.03.2020
27.03.2020
Tom Troll
-> stepan: Tak znova, když ve svařovně dopředu s jistotou nevěděli jestli kastle bude 120 nebo 130, jak měli vědět jestli to bude mega tuzex nebo normální? Jelo se prostě z toho co bylo.
12:36:16
27.03.2020
27.03.2020
stepan
-> Tom Troll: Nemůžeš si dovolit, aby kterýkoliv z X tisíc dílů došel a zastavila se kvůli tomu linka.
12:34:30
27.03.2020
27.03.2020
stepan
-> Tom Troll: Protože když vyrábíš něco tak složitýho jako auto v tak obrovský sérii, tak musíš hlídat skladovou zásobu.
12:27:23
27.03.2020
27.03.2020
Tom Troll
-> stepan: Jednak to toho co ho tam bude dávat těžce nebude zajmat, a druhak, proč by nemoh? Kor když tam žádná konkrétní specifikace neni, nebo nejsou zrovna užovkový výlisky, atd.
12:17:55
27.03.2020
27.03.2020
stepan
-> Tom Troll: Není to tak trochu blbost? I v násobně menších firmách musíš vědět co kam dáváš, kvůli reklamacím, odhalení vadných sérií (svolávačky), kvůli hlídání stavu skladu... Rozhodně si Franta na lince nemůže říct "teď tam plácnu třeba tohle čelo, mně se líbí víc".
12:03:35
27.03.2020
27.03.2020
Tom Troll
-> PeeterCZ: Takhle pohádkový to fakt nebylo, dost mazáků co na linkách motnovalo řikalo že tam mlátili co tam patřilo podle nestandardní výbavy, ale jinak tam dávali co přišlo pod ruku, až to bylo zdánlivě chaotický. Vinka se mlátily až po laku, a často se sekali v přednim určení 120/130 (dodělávaný 4p držáky na původně 2p katle, protože se ve svařovně sekli co to bude za typ...), tak mi řek ni jak měli za dob užovek určit jestli tohle čelo pujde na auto pro tuzex nebo pro socany.
Je pravda že koncová destinace se kreslila na stěnu voskovkou, pokud nějaká byla předurčená, a pak to podle toho taky vypadalo, ale pokud to byly auta pro nás (Mototechna, Tuzex) bez týhle designace, tak se tam fakt dávalo co bylo, a těhle aut máš na očích u nás velkou většinu.
Z tohohle v lehčích případech L auta s S přístrojema a naopak, v extrémech vyšly 105 s vlečkama, a za dob užovek se to projevovalo v čelech, preprezích.
Je pravda že koncová destinace se kreslila na stěnu voskovkou, pokud nějaká byla předurčená, a pak to podle toho taky vypadalo, ale pokud to byly auta pro nás (Mototechna, Tuzex) bez týhle designace, tak se tam fakt dávalo co bylo, a těhle aut máš na očích u nás velkou většinu.
Z tohohle v lehčích případech L auta s S přístrojema a naopak, v extrémech vyšly 105 s vlečkama, a za dob užovek se to projevovalo v čelech, preprezích.
10:23:29
27.03.2020
27.03.2020
PeeterCZ
-> darklord: Já jsem podobné bádání absolvoval kvůli exportní 110L, u které jsem chtěl zjistit místo původního určení... Teď budu střílet z hlavy, ale ber to tak, že existovalo třeba 10 základních typů počínaje 105S, exportovalo se do třeba 30 zemí a skoro každá země měla specifické požadavky - když si pak vypočítáč kombinace, kolik jich bude?
10:16:44
27.03.2020
27.03.2020
PeeterCZ
-> darklord: Tak se někdy vyprav do archivu v MB, tam je mají
10:09:38
27.03.2020
27.03.2020
darklord
-> PeeterCZ: tie stovky kombinacii by som si pozrel. Pokial sa teda za kombinaciu nepocita aj tlak v penumatikach.
09:59:14
27.03.2020
27.03.2020
PeeterCZ
-> Tom Troll 25.03.20 14:19:04: Ještě k té "ne/organizovanosti&
quot; v AZNP... Fabrika vyrábějící 150 tisíc aut ročně nebyla středověká manufaktura Byl předem připravený plán a každá karoserie měla předem určenou výbavu a odběratele, čímž byla jasně daná specifikace provedení, to mělo návaznost na zásobování od subdodavatelů atd. Existovaly tak pro každý modelový rok desítky, možná i stovky kombinací provedení podle typu a země, kam auto putovalo (popř. i dle konkrétního prodejce) - tím byl jasně daný systém, co na které auto patří... Takhle to bylo i s těmi garde-čely a prepregy. Věř mi, systém v tom byl a rozhodně to nebylo tak, že by to plácali náhodně...
20:18:40
25.03.2020
25.03.2020
PeeterCZ
-> michael: Jo, od náběhu modelu 82 to bylo na všech 105 GL a 120 GLS, u ostatních typů pak jen na export do některých zemí a nebo za příplatek...
19:45:09
25.03.2020
25.03.2020
michael
-> PeeterCZ: To jo jen mě zarazilo v 81 na 742 již toto zadní nové čelo.
19:36:03
25.03.2020
25.03.2020
PeeterCZ
-> michael: -> Pavel P..: Všechno čela z Garde :-)
18:56:03
25.03.2020
25.03.2020
Pavel P..
18:47:08
25.03.2020
25.03.2020
Enggik
-> PeeterCZ 25.03.20 17:02:47: Asi tak, s tímhle bych se já naplno ztotožnil
17:02:47
25.03.2020
25.03.2020
PeeterCZ
-> Tom Troll: Jasně, ale vývozní auto vyfocené dealerem na prospektu v cizině je už určitě sériovka vyrobená klidně několik měsíců po náběhu M1. Já jsem to myslel tak, že kdyby měli už v době užovek k dispozici M čelo, tak by určitě nemontovali na všechny předsériové M1 (vyrobené cca v 5-6/83) čelo z Garde. Jsem si na 99,99 % jistý, že v té době totiž ještě M-čelo neexistovalo a začali ho vyrábět až v 8/83 s náběhem sériových M1
16:33:08
25.03.2020
25.03.2020
Tom Troll
-> Enggik: Na tohle ti už nikdo neodpoví, ale klidně bych tomu věřil. ¯\_(ツ)_/¯
-> PeeterCZ: Nebral bych na ně zřetel. To, že předprodukční auta z fabriky tzv. předváděcí jsou extra šetrně načančaný, neni žádný tajemství, a například vývozní M1 mají čela na prospektech normální.
-> PeeterCZ: Nebral bych na ně zřetel. To, že předprodukční auta z fabriky tzv. předváděcí jsou extra šetrně načančaný, neni žádný tajemství, a například vývozní M1 mají čela na prospektech normální.
14:33:05
25.03.2020
25.03.2020
PeeterCZ
-> Tom Troll: Jsem přesvědčený o tom, že i užovky tady na virtu mají M-čelo dodatečně namontované (po nehodě nebo prostě tuning v 80. letech). M-kové čelo vzniklo opravdu až při příchodu M1 v pol. r. 83. Zkus se podívat na propagační fotky prvních předsériových M1, všechny mají ještě čelo z Garde
14:28:42
25.03.2020
25.03.2020
Enggik
-> Tom Troll: A ona tahle čela fakt byla už před příchodem eMka???
14:19:04
25.03.2020
25.03.2020
Tom Troll
-> PeeterCZ: Když už byly tak tam mlátili co bylo, připisuješ fabrice víc organizovanosti než tam ve skutečnosti bylo. A vúbec, ty auta jsou i tady.
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../11596_2016-0 8-18_07-22-41_19.jpg
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../11596_2016-0 8-18_07-22-41_19.jpg
13:24:48
25.03.2020
25.03.2020
PeeterCZ
-> Tom Troll: Na užovky jenom gardečkovské čelo, M-kové čelo na užovce origo z výroby nebylo nikdy To si tam lidi montovali až dodatečně sami v 80. letech, aby auto opticky omladili... Dokonce první M z předsérie (1983) měly taky ještě čelo z Garde - viz představení M84 v časopisech . A asi i úplně první sériovky... Jednu takovou M1 1983 znám.
21:49:14
24.03.2020
24.03.2020
Tom Troll
-> Jozka: -> Tuner#2: Gardí, a pozdějc eMkový čela se na užovky bouchaly jak jim to přišlo pod ruce. Prepregy více méně taky, s tim že všechny ty věci se pak promítly ve faktuře, a prepregy měli hlavně nějaký speciální auta, t.j. Export, Tuzex nebo na objednávku.
20:54:45
24.03.2020
24.03.2020
Jozka
Ex-švagr kdysi tuhle podivnost vlastnil, určitě s prepreg-ama a volant asi užovkovej klasika (tim si jsem jistej tak na 80%, je to dlouho).. Ale v přechodovým období bylo asi možný kde co..
20:28:07
24.03.2020
24.03.2020
Cumper
-> 11mAjA11: Jo to bude asi ono.. to mi taky vlastně už někdo říkal, že si zkurvil sedačku mokrým mytím, ale už nevím co to bylo za auto, škodovka ne.
Jak se teda mají tyhle sedačky správně vyčistit, když je potřeba?
Jak se teda mají tyhle sedačky správně vyčistit, když je potřeba?