skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zajímavé zboží nejen z aukra
21:57:35
17.04.2020
17.04.2020
Matsoft
20:43:45
17.04.2020
17.04.2020
isti
14:46:54
17.04.2020
17.04.2020
castrol
08:04:09
17.04.2020
17.04.2020
Luky
-> Jarda: je jasný, že je lepší adoptovat důchodce s bytem v Praze než někde na vesnici, takhle to dotyční líp najdou ("protože sekci "koupím" přece nikdo nečte")
01:40:40
17.04.2020
17.04.2020
ondie
Protože prostě fšichní ostatní dělníci i felicie "zábava" (jak říká google translator) prostě shnily !
01:34:44
17.04.2020
17.04.2020
ondie
-> Doyle: To znám. Na nějakým FB feldapikapklubu se tenhle chlapík občas pochlubil s fotkama,tak během dvou let dozadu občas dal pěknou fotku. To auto neni jenom nejetý a dobře uskladněný. Tohle auto je navíc vypiplaný a vydetailingovaný do extrému.
Nad cenou je asi volovina spekulovat,pro každýho drahý a nesmyslný,ale kdo bude chtít do sbírky úlet,jinde líp nekoupí.
Nad cenou je asi volovina spekulovat,pro každýho drahý a nesmyslný,ale kdo bude chtít do sbírky úlet,jinde líp nekoupí.
23:12:30
16.04.2020
16.04.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Doyle 16.04.20 23:10:44: tak ten je...
23:10:44
16.04.2020
16.04.2020
Doyle
22:51:38
14.04.2020
14.04.2020
Bukaj
-> krtik: Provokatére
22:26:24
14.04.2020
14.04.2020
krtik
Héj, kupte to někdo, ať to nemusim kupovat já... :-D
www.facebook.com/groups/. ../2612883505700596?sale_p ost_...
www.facebook.com/groups/. ../2612883505700596?sale_p ost_...
09:43:49
08.04.2020
08.04.2020
dragon_cb_cz
Kolega prodává: nakladni-uzitkove-vozy.hy
perinzerce.cz/obytne-autom
obily/.../15292576-mercede
s-viano-westfalia-marco-po
lo-2-2-cdi-2004-nabidka-br
no-mesto
Neskutečný, jak si tyhle věci drží cenu... Osobák s podobnou původní pořizovačkou ze stejný doby a se stejným nájezdem by dneska stál třetinu...
Neskutečný, jak si tyhle věci drží cenu... Osobák s podobnou původní pořizovačkou ze stejný doby a se stejným nájezdem by dneska stál třetinu...
18:44:54
05.04.2020
05.04.2020
saskyn2
-> Tomaso435 05.04.20 15:41:04: Jsme se vždycky vykalený bavili tím že jsme volali na inzeráty různýmjehovistům. Škoda že se nedá chodit do hospody, střízlivej mu volat nebudu, ale myslím že by to byla dobrá prdel když bych po něm chtěl zlikvidovat hotovost
18:25:26
05.04.2020
05.04.2020
stepan
-> Tomaso435: Tak stát by ji stejně zlikvidoval, tak proč ne.
18:22:38
05.04.2020
05.04.2020
Tomaso435
-> hans1: hlavně s tou hotovostí
18:20:27
05.04.2020
05.04.2020
hans1
-> Tomaso435: Je pěkné že v téhlete době se najdou lidé co rádi pomohou.
15:41:04
05.04.2020
05.04.2020
Tomaso435
ostatni.bazos.cz/inzerat/
.../stari-bez-deti.php no to snad není možný
13:56:51
04.04.2020
04.04.2020
isti
21:41:58
28.03.2020
28.03.2020
PeeterCZ
-> Tom Troll: Já taky ne Jasně, třeba se časem objeví nějaký nový spolehlivý zdroj informací
21:04:19
28.03.2020
28.03.2020
Tom Troll
-> PeeterCZ: Já to nějak útočně nemyslel, spíš že to prostě vytesaný v kameni bylo míň, než se nechá zdát, a vedení žádnýho podniku by takový informace nikdy nenechalo veřejnejma kanálama prolízt ven.
Asi je to tajemství do budoucna pro všechny.
Asi je to tajemství do budoucna pro všechny.
19:16:30
28.03.2020
28.03.2020
PeeterCZ
-> Tom Troll: Vidíš, takže podle vzorníků to vypadá, jako kdyby se v Kvasinách ke konci ty sedany vůbec nedělaly, přitom se tam dělaly, což vyplývá i z toho, co dal Jozka. A tady na virtu je pár kvasinských GL taky.
Vím, že s díly od subdodavatelů byly problémy, sám už jsem to tu několikrát zmínil... Tak jak psal Jozka, občas šly auta ven z továrny bez stěračů nebo zrcátek a ty se tam domontovávaly až před prodejem, protože prostě nebyly ve výrobě k dispozici... Nebo nebyly otáčkoměry, tak auta stála na ploše expedice bez otáčkoměrů a pak se tam domontovávaly, až přišla dodávka. Nebo nebyly zrovna barvy, tak se to skříkalo skoro všechno bíle, přitom bílé auto nikdo nechtěl.... Tohle všechno vím a uznávám Mně šlo čistě o ten fakt, že to, jak má které auto vypadat, bylo prostě předem určený a jestli zrovna dělník namontuje Garde-čelo nebo úzké nebylo dílem náhody Ale znova zdůrazňuju, že mohly nastat výjimky potvrzují pravidlo, ale rozhodně to nebylo v nějak velkém měřítku... Nikdy jsem se nesetkal u orginálního kousku s nějakým paskvilem, který by vyjel z továrny a to mi těch aut prošlo rukama fakt hodně (nemluvím o tuzexu, exportu a autech na přání, které se od běžné produkce lišily - opět záměrně). Výjimkou jsou auta z konce výroby v r. 89, tam už se to opravdu skládalo z toho, co dal sklad a každá 125 byla trochu jinak vybavená... Ale tady se bavíme o r. 83.
Hele Tome, prdel si z toho nedělám... V klidu, vždyť o nic nejde... Každý na to máme jiný názor a ani jeden z nás není schopen to čímkoli dokázat Chtěl jsem ti jen vyvrátit tvrzení, že na užovce mohlo být z výroby M-zadní čelo. Já říkám, že ne, ale rád se nechám přesvědčit o opaku a nemyslím to vůbec ironicky ...dobovou fotkou nebo opravdu zachovalým originálním autem
PEACE
Vím, že s díly od subdodavatelů byly problémy, sám už jsem to tu několikrát zmínil... Tak jak psal Jozka, občas šly auta ven z továrny bez stěračů nebo zrcátek a ty se tam domontovávaly až před prodejem, protože prostě nebyly ve výrobě k dispozici... Nebo nebyly otáčkoměry, tak auta stála na ploše expedice bez otáčkoměrů a pak se tam domontovávaly, až přišla dodávka. Nebo nebyly zrovna barvy, tak se to skříkalo skoro všechno bíle, přitom bílé auto nikdo nechtěl.... Tohle všechno vím a uznávám Mně šlo čistě o ten fakt, že to, jak má které auto vypadat, bylo prostě předem určený a jestli zrovna dělník namontuje Garde-čelo nebo úzké nebylo dílem náhody Ale znova zdůrazňuju, že mohly nastat výjimky potvrzují pravidlo, ale rozhodně to nebylo v nějak velkém měřítku... Nikdy jsem se nesetkal u orginálního kousku s nějakým paskvilem, který by vyjel z továrny a to mi těch aut prošlo rukama fakt hodně (nemluvím o tuzexu, exportu a autech na přání, které se od běžné produkce lišily - opět záměrně). Výjimkou jsou auta z konce výroby v r. 89, tam už se to opravdu skládalo z toho, co dal sklad a každá 125 byla trochu jinak vybavená... Ale tady se bavíme o r. 83.
Hele Tome, prdel si z toho nedělám... V klidu, vždyť o nic nejde... Každý na to máme jiný názor a ani jeden z nás není schopen to čímkoli dokázat Chtěl jsem ti jen vyvrátit tvrzení, že na užovce mohlo být z výroby M-zadní čelo. Já říkám, že ne, ale rád se nechám přesvědčit o opaku a nemyslím to vůbec ironicky ...dobovou fotkou nebo opravdu zachovalým originálním autem
PEACE
18:36:53
28.03.2020
28.03.2020
Tom Troll
-> PeeterCZ: V Kvasinách to podle vzorníků bylo:
M78- 110R,
M79- 110R + 120GLS,
M80- 110R + 120GLS,
M81- GARDE + 120GLS,
M82- GARDE + 120GLS,
M83- GARDE + 120GLS,
M84- GARDE,
M85, M86 120/130 RAPID,
M87, M88 -135 136 RAPID
M90- 136-RAPID
Jinak si z toho děláš prdel, přeháníš a vytváříš scénku, ale občas prostě nebylo co dávat a skládaly se vtipný věci, nebo se neskládaly vůbec.
M78- 110R,
M79- 110R + 120GLS,
M80- 110R + 120GLS,
M81- GARDE + 120GLS,
M82- GARDE + 120GLS,
M83- GARDE + 120GLS,
M84- GARDE,
M85, M86 120/130 RAPID,
M87, M88 -135 136 RAPID
M90- 136-RAPID
Jinak si z toho děláš prdel, přeháníš a vytváříš scénku, ale občas prostě nebylo co dávat a skládaly se vtipný věci, nebo se neskládaly vůbec.
14:16:51
28.03.2020
28.03.2020
Jozka
-> PeeterCZ: A ve spoustě starejch SM jsou "panelový diskuse" o potížích se subdodávkama počínaje "progesívními plasty" a konče blbejma plecháčema..
Když třeba nestíhal PAL se stírátkama, auta šly do Mototechen bez nich a pokud se nedařilo, tak se některý bez nich i prodaly.. ona to fakt manufaktura byla, tehdy se za hranici velkosériové výroby u automobilů (nasál jsem dobově v nějaký "ekonomice řízení") byla 250 000 ks/rok.
Jinak ad Kvasiny - nic moc detail, ale v podstatě oficiální zdroj:
Když třeba nestíhal PAL se stírátkama, auta šly do Mototechen bez nich a pokud se nedařilo, tak se některý bez nich i prodaly.. ona to fakt manufaktura byla, tehdy se za hranici velkosériové výroby u automobilů (nasál jsem dobově v nějaký "ekonomice řízení") byla 250 000 ks/rok.
Jinak ad Kvasiny - nic moc detail, ale v podstatě oficiální zdroj:
14:08:32
28.03.2020
28.03.2020
ondie
-> Bukaj: Tak já mám za to,že tyhle mezitypový čela štítky (tedy dírky) normálně měly,pokud to nebyla zrovna 105GL/120GLS,který měly nerez označení na spojlírku.
I ta ÁÁÁčková níže to tak má. Pokud jsem pochopil tvou otázku.
Nebo jestli to tam dovrtávaly za pochodu (jakožto třeba i dírky pro GLS lemování) ?
Já doma jedno tohle čelo nový mám,ale musel bych se podívat,zda má dírky,ale sedan to je (dle sklonu držáku pro zámek).
-> PeeterCZ: Aha,dobrá.. Pravda,že jsem v těch Kvasinách úplně zapomněl na ty poslední sedany 135/6 GL/GLi,to je vlastně pravda.
I ta ÁÁÁčková níže to tak má. Pokud jsem pochopil tvou otázku.
Nebo jestli to tam dovrtávaly za pochodu (jakožto třeba i dírky pro GLS lemování) ?
Já doma jedno tohle čelo nový mám,ale musel bych se podívat,zda má dírky,ale sedan to je (dle sklonu držáku pro zámek).
-> PeeterCZ: Aha,dobrá.. Pravda,že jsem v těch Kvasinách úplně zapomněl na ty poslední sedany 135/6 GL/GLi,to je vlastně pravda.
13:47:56
28.03.2020
28.03.2020
Bukaj
12:58:55
28.03.2020
28.03.2020
PeeterCZ
V jednom starém Světě Motorů byla hodně podrobná několikastránková reportáž z AZNP o tom, jakým způsobem se zajišťuje návaznost jednotlivých operací na lince s vazbou na zásobování... A tam to bylo přesně popsáno. Každá směna předem věděla, co bude vyrábět a podle toho probíhalo zásobování... Až budu mít někdy čas, tak to najdu a naskenuju... Chápu, že i kdyby tam byl bordel, tak to tehdy nenapíšou, ale z principu by to bez toho plánování nemohlo fungovat, protože by to dopadlo jako s tím Frantou a Pepou... Někde jsem viděl fotku, že ke každé karoserii byl průvodní v igelitu zalisovaný seznam přesné modifikace a odběratele vozu (Mototechna, prodejny AZNP, Tuxex, popř. cizí stát) a podle toho se chystaly díly a pak montovaly...
Jinak nedělám z AZNP ukázkový podnik... co se týče kvality výroby, tak ta pokulhávala brutálně, ale fakt nemohl dělník na lince rozhodovat svévolně o tom, jaké vyrobí auto
Jinak nedělám z AZNP ukázkový podnik... co se týče kvality výroby, tak ta pokulhávala brutálně, ale fakt nemohl dělník na lince rozhodovat svévolně o tom, jaké vyrobí auto
12:53:34
28.03.2020
28.03.2020
PeeterCZ
-> Bukaj: Souhlasím s tebou, že různé inovační prvky nabíhaly postupně a ne vždy dle původně určeného data - právě s ohledem na ne/možnosti subdodavatelů a určité drobné odchylky od výbavy bych byl taky ochotný připustit, ale nedokážu odkývat představu, že to na lince fugnovalo stylem:
Franta se rozhodl, že dá na tuhle kastli Garde-čelo, protože se zrovna vyspal tak, že se mu líbí víc než klasické úzké... O kus dál na lince Pepa montuje blinkry a z dálky volá na Frantu: "Nedávej tam ty Garde-čela, já mám tady v krabici už jenom úzké lampy. Co mám dělat? Zastavíme linku a jdeme se podívat do skladu, jestli tam nemají Garde-lampy."
Franta se rozhodl, že dá na tuhle kastli Garde-čelo, protože se zrovna vyspal tak, že se mu líbí víc než klasické úzké... O kus dál na lince Pepa montuje blinkry a z dálky volá na Frantu: "Nedávej tam ty Garde-čela, já mám tady v krabici už jenom úzké lampy. Co mám dělat? Zastavíme linku a jdeme se podívat do skladu, jestli tam nemají Garde-lampy."
12:20:30
28.03.2020
28.03.2020
PeeterCZ
-> ondie: Jo určitě, jak užovky, tak i eMka vznikaly i ve Vrchlabí i v Kvasinách. Ve Vrchlabí víceméně kontinuálně skoro po celou dobu výroby 742, ale v Kvasinách dle mého názoru jen v určitých etapách, kdy měli volné kapacity na lince a kdy Vrchlabí nestíhalo - nemám to sice potvrzené, ale tak nějak jsem si to vydedukoval z vlastních zkušeností :-)
Pokud se budu držet doložitelných faktů tak:
Vrchlabí - první 742 vznikly koncem r. 76 (40 ks předsérie GLS), pak zruba o rok později náběh sériové výroby GLS a pak už se tam bez přerušení vyráběly nejvyšší výbavy 742 až do pol. r. 88. Fotka poslední vyrobené tu nedávno proběhla.
Kvasiny - v r. 78 začali dělat GLS (prý z důvodu, že měli volnější kapacity kvůli klesajícímu zájmu o zastaralé 110R na západních trzích, což byl samozřejmě hlavní výrobní program Kvasin). Nevím přesně, v jakých počtech tam pak 742 dělali a kdy přestali, ale osobně jsem se setkal pouze s kvasinskými GLS ročníků 78 až 80 a jeden známý mi říkal, že měl z Kvasin zakázkovou LS z r. 82 (ale auto ani papíry jsem neviděl). Pak dle mého názoru dlouho nic, protože se plně věnovali výrobě Garde/Rapid a náhradních karoserií Š100/110. Další potvrzenou výrobu sedanů 742 v Kvasinách mám pak až v letech 88-90 (135 GLi a 136 GL). Jestli ale vznikly v Kvasinách nějaké sedany i v tom mezidobí 82 až 88, to netuším, ale myslím, že spíše ne
Pokud se budu držet doložitelných faktů tak:
Vrchlabí - první 742 vznikly koncem r. 76 (40 ks předsérie GLS), pak zruba o rok později náběh sériové výroby GLS a pak už se tam bez přerušení vyráběly nejvyšší výbavy 742 až do pol. r. 88. Fotka poslední vyrobené tu nedávno proběhla.
Kvasiny - v r. 78 začali dělat GLS (prý z důvodu, že měli volnější kapacity kvůli klesajícímu zájmu o zastaralé 110R na západních trzích, což byl samozřejmě hlavní výrobní program Kvasin). Nevím přesně, v jakých počtech tam pak 742 dělali a kdy přestali, ale osobně jsem se setkal pouze s kvasinskými GLS ročníků 78 až 80 a jeden známý mi říkal, že měl z Kvasin zakázkovou LS z r. 82 (ale auto ani papíry jsem neviděl). Pak dle mého názoru dlouho nic, protože se plně věnovali výrobě Garde/Rapid a náhradních karoserií Š100/110. Další potvrzenou výrobu sedanů 742 v Kvasinách mám pak až v letech 88-90 (135 GLi a 136 GL). Jestli ale vznikly v Kvasinách nějaké sedany i v tom mezidobí 82 až 88, to netuším, ale myslím, že spíše ne
11:26:09
28.03.2020
28.03.2020
Luky
-> Bukaj: v tý modrý mikině v popředí s lahváčem?
10:42:28
28.03.2020
28.03.2020
Bukaj
Tak zrovna u zadního čela s velkými "M" lampami by asi jediné úskalí záměny byly dirky na štítek označení typu u "M" čela a jejich absence u toho užovčího. Nebo ta užovková čela se dělala s dírkami i bez? Jakými způsoby to řešili u Mka vím, ale užovky moc zmáknuté nemám.
Pamatuji z mládí jednu "obyč" 120L modelu 83, která měla prepregy a čelo se zapuštěnými M lampami, ale už si nevybavuji, zda měla štítek či nikoli.
Foto z roku 1992, jiné fotky toho auta nemám:
Jinak předpokládám, že u dílů, jejichž záměna nějak ovlivňuje další části, to bylo, jak píše -> PeeterCZ: , ale u "nepodstatných" dílů, záměnných jako celek bez vlivu na funkci dalších skupin a také dílů nadstandardní výbavy, se přikláním k tvrzení -> Tom Troll: .
Stejně tak u "přechodových" vozů (mezi dvěma modelovými roky) různé drobné změny nabíhaly postupně, některé modernizace dílčích částí byly i v rámci jednoho modelového ročníku, podle toho, jaké byly stavy skladů a jak zvládali modernizovat dodavatelé...
P.S.: kdo mne pozná na fotce: :-D
Pamatuji z mládí jednu "obyč" 120L modelu 83, která měla prepregy a čelo se zapuštěnými M lampami, ale už si nevybavuji, zda měla štítek či nikoli.
Foto z roku 1992, jiné fotky toho auta nemám:
Jinak předpokládám, že u dílů, jejichž záměna nějak ovlivňuje další části, to bylo, jak píše -> PeeterCZ: , ale u "nepodstatných" dílů, záměnných jako celek bez vlivu na funkci dalších skupin a také dílů nadstandardní výbavy, se přikláním k tvrzení -> Tom Troll: .
Stejně tak u "přechodových" vozů (mezi dvěma modelovými roky) různé drobné změny nabíhaly postupně, některé modernizace dílčích částí byly i v rámci jednoho modelového ročníku, podle toho, jaké byly stavy skladů a jak zvládali modernizovat dodavatelé...
P.S.: kdo mne pozná na fotce: :-D
05:40:20
28.03.2020
28.03.2020
ondie
-> Nevšovjan: No.. hladká kapota na eMkovým čele s půlenejma nárazníkama,tak to je teda velikej hnus
-> PeeterCZ: Tak ok,já si v tom plošným použití úzkýho hřebínku v GB nebyl tak jistej,tak jsem to nechtěl tvrdit na hotovo ;) Já mám GB1980ku a logicky tam neni,pač ještě v tý době nebylo Gardete,nebylo hřebene.
Jinak ale Kvasinský eMko neexistuje ne?
Ale Vrchlabská úžovka tedy ano ?
-> Tom Troll: Mám dojem,že vlastně s Peetrem lavírujete na tenký ale podobný hranici. Kdybych hledal konsensus,tak si myslim,že takovýhle divnosměsi klidně mohly omezeně vzniknout,ale zas abysme si nepředstavovali na tý lince úplnou punkovou zvůli a bordel,to zase asi ne.
A fakt je,že dobový výměny kastlí a bouračky s těma zaručeně původníma autama v týhle kombinaci tu situaci taky určitě zamíchaly. A to převážně.
-> PeeterCZ: Tak ok,já si v tom plošným použití úzkýho hřebínku v GB nebyl tak jistej,tak jsem to nechtěl tvrdit na hotovo ;) Já mám GB1980ku a logicky tam neni,pač ještě v tý době nebylo Gardete,nebylo hřebene.
Jinak ale Kvasinský eMko neexistuje ne?
Ale Vrchlabská úžovka tedy ano ?
-> Tom Troll: Mám dojem,že vlastně s Peetrem lavírujete na tenký ale podobný hranici. Kdybych hledal konsensus,tak si myslim,že takovýhle divnosměsi klidně mohly omezeně vzniknout,ale zas abysme si nepředstavovali na tý lince úplnou punkovou zvůli a bordel,to zase asi ne.
A fakt je,že dobový výměny kastlí a bouračky s těma zaručeně původníma autama v týhle kombinaci tu situaci taky určitě zamíchaly. A to převážně.
20:14:16
27.03.2020
27.03.2020
Zdendys Š.
Dominik Hašek také měl. Dokonce bez spoileru a v lipové zeleni, pravděpodobně exportní verze do Zimbabwe, prodávaná pouhé tři týdny v červnu '83. Jasně prokazující existenci eMkových čel ve výrobě již na začátku léta. Čirou náhodou jejich sousedé ji také měli. Záhada rozluštěna, můžete mi děkovat.
19:24:48
27.03.2020
27.03.2020
PeeterCZ
-> Tom Troll: Já si těchto paskvilů s M-čelama apod. pamatuju taky docela dost, v 90. letech byla takhle dobastlená každá třetí užovka, ale všechny, u kterých jsem měl možnost si to ověřit, byly vyměněný... Lidi do inzerátů napíšou dneska lecjakou pohádku o tom, jaký unikát prodávají a že je to bastl okecají tím, že je to unikátní mezityp z tuzexu Podle mě tahle 105L z tuzexu nebude, protože nemá ani opěrky hlavy, což byl základní příplatkový prvek, který měly všechny tuzexovky, co jsem viděl
19:13:02
27.03.2020
27.03.2020
Tom Troll
-> PeeterCZ: Podložený to neni, bylo to u toho pouze napsaný, ale nedivil bych se tomu. Naprosto stejný paskvily jezdily na linkách všude kolem - třeba ve státech, kde byly auta poskládaný halabala tim co bylo, a to ve státech, který byly automobilová velmoc, tak by museli mít auta bezchybný, ne?
Řekl bych že si to představujete jako raketovou vědu, a přitom to z nějakejch ohledů tu manufakturu klidně připomínat mohlo. Těch paskvilů byly spousty, a čela fakt, fakt nikdo neřešil.
Řekl bych že si to představujete jako raketovou vědu, a přitom to z nějakejch ohledů tu manufakturu klidně připomínat mohlo. Těch paskvilů byly spousty, a čela fakt, fakt nikdo neřešil.
18:54:26
27.03.2020
27.03.2020
PeeterCZ
-> Tom Troll: Já ti nevím... Nechce se mi věřit, že by takový paskvil vyjel z továrny. Jestli dobře vidím, má to dokonce M-zadní lemy... žlábky na střeše bohužel nevidím. Já bych to tipoval spíše na auto po velké ráně zezadu, které prošlo celkovou opravou někdy před 30 lety s celolakem a následně relativně nedávno výměna předních blaníků (čistě tipuju podle toho, jak to vypadá). Máš k tomu nějaké bližší info? Třeba datum výroby? A že je to původní stav je jak ověřené? Jestli to tvrdí majitel a není to opravdu člověk, kterému bys mohl 100% věřit, tak to nelze brát jako jistotu... Já jsem se setkal se "zaručeně originálním" rapidem, který měl 2-písty a kyvku a v pořadí asi 8. majitel mi tvrdil, že je to tam zaručeně už z výroby
17:33:14
27.03.2020
27.03.2020
Tom Troll
-> ondie: -> PeeterCZ: A pak jsou auta jako tohle, až na měněný (přední!!) blatníky původní stav, Tuzex. Co teď?
15:33:05
27.03.2020
27.03.2020
PeeterCZ
Ukoncenim vyroby 1203 mam namysli presun do Trnavy v r. 81
15:30:55
27.03.2020
27.03.2020
PeeterCZ
-> ondie: Clovece ja bych dokonce rekl, ze pravaci (pro GB) model 82 a 83 mely hreben vsechny... Jinak lepsi uzovky se delaly v Kvasinach i ve Vrchlabi, rekl bych tak v podobnych poctech... a po ukonceni vyroby 1203 uz pak dominovalo Vrchlabi, protoze uz tam pak delali jenom 742, zatimco v Kvasinach se delaly soubezne kupe...
14:56:00
27.03.2020
27.03.2020
ondie
-> PeeterCZ: Já jsem se třeba až relativně nedávno s podivem dozvěděl,že většina těch posledních lepších (LS/GLS/LSE) úžovek,který šly ven (konkrétně vím o anglii) , už měly hřebínek.
A v případě úžovek se bavíme ještě spíš o Kvasinách , než o Vrchlabí ne ?
A v případě úžovek se bavíme ještě spíš o Kvasinách , než o Vrchlabí ne ?
14:02:59
27.03.2020
27.03.2020
PeeterCZ
-> ondie: Jako netvrdím, že nemohly občas nastat výjimky potvrzující pravidlo... Ale Tom to popisuje na můj vkus až příliš extrémně Takový bordel v té fabrice fakt nebyl...
13:43:04
27.03.2020
27.03.2020
PeeterCZ
-> ondie: Shodou okolností jsem něco podobného viděl taky, úzká prepregová GLS, r.v.83, M-zadní čelo, M-střecha, ale pak jsem zjistil, že VIN začíná písmenem E, takže to byla dle mého názoru M1, kterou někdo předělal na úzké nápravy a úzký čumák... Oproti tomu jsem viděl prokazatelně jednu z posledních úzkých GLS (výroba Vrchlabí, konec července 83) a měla všechno jako regulérní mezitypová užovka s vyjímkou hřebenového řízení...
13:35:32
27.03.2020
27.03.2020
ondie
-> Tom Troll: Viděl jsem i prepregovou GLSu co taky měla eMkový čelo,byla to jedna z posledních úžovek,já nevim cca těch 7-8/83´ ?
I kastle už nesla několik eMkovejch prvků , např horní hrana chladičové stěny už měla uprostřed tu dírku,do který se u emka šroubuje držák 2dílné masky. Auto vypadalo celé netknuté,původní.
Věřim,že v tý době už eMkový čelo existovalo,když měli eMko vyvinutý. Jak kdyby byla zásobovací přihrádka s mezityp čelama prázdná,tak tam jebli eMkový. Takže si taky myslim,že určitej chaos a zvůle v automobilce v tý době existovala.
I kastle už nesla několik eMkovejch prvků , např horní hrana chladičové stěny už měla uprostřed tu dírku,do který se u emka šroubuje držák 2dílné masky. Auto vypadalo celé netknuté,původní.
Věřim,že v tý době už eMkový čelo existovalo,když měli eMko vyvinutý. Jak kdyby byla zásobovací přihrádka s mezityp čelama prázdná,tak tam jebli eMkový. Takže si taky myslim,že určitej chaos a zvůle v automobilce v tý době existovala.
13:24:16
27.03.2020
27.03.2020
PeeterCZ
-> Tom Troll: Celý svět řeší koronavirus a nás pár bláznů se tu dohaduje, jak se vyráběly před 40 lety škodovky Taky znám lidi, kteří v té době v AZNP dělali, znám i lidi, kteří pracovali ve značkových prodejnách AZNP a vycházím i z dobových tištěných pramenů... A v neposlední řadě i z osobních zkušeností, protože novou 742 měla polovina příbuzenstva a známých... Nechci zpochybňovat, že ti to pamětníci takto líčí jako extrémní peklo, ale lidi rádi přehánějí a s odstupem těch 30 až 40 let tím tuplem...
13:13:57
27.03.2020
27.03.2020
stepan
-> Tom Troll: Je to 30 let, ty pamětníci to buď zapomenou, nebo si to přikreslí, aby byli zajímavý. Je potřeba je brát s hodně velkou rezervou.
12:54:09
27.03.2020
27.03.2020
Tom Troll
-> PeeterCZ: Bavil jsem se s lidma co tyhle informace měli z první ruky, a tady už to taky dost lidí co se bavilo s pamětníkama psalo, tak věřte čemu chcete, ale já tomu věřim.
12:43:25
27.03.2020
27.03.2020
PeeterCZ
-> stepan: Přesně tak, jak píšeš...
12:39:04
27.03.2020
27.03.2020
Tom Troll
-> stepan: Tak znova, když ve svařovně dopředu s jistotou nevěděli jestli kastle bude 120 nebo 130, jak měli vědět jestli to bude mega tuzex nebo normální? Jelo se prostě z toho co bylo.
12:36:16
27.03.2020
27.03.2020
stepan
-> Tom Troll: Nemůžeš si dovolit, aby kterýkoliv z X tisíc dílů došel a zastavila se kvůli tomu linka.
12:34:30
27.03.2020
27.03.2020
stepan
-> Tom Troll: Protože když vyrábíš něco tak složitýho jako auto v tak obrovský sérii, tak musíš hlídat skladovou zásobu.
12:27:23
27.03.2020
27.03.2020
Tom Troll
-> stepan: Jednak to toho co ho tam bude dávat těžce nebude zajmat, a druhak, proč by nemoh? Kor když tam žádná konkrétní specifikace neni, nebo nejsou zrovna užovkový výlisky, atd.