
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zajímavé zboží nejen z aukra
-> vhml 18.06.25 22:16:36: Ale předpokládám, že to není profi výrobek od Bosche - a tedy nic takového na SME nemají, protože tam mají vybavení Bosch...

-> Bukaj 18.06.25 22:14:05: zrovna kabel na LPG mam doma i já, to stojí 2000korun a má to snad deset různejch mezikusů.
www.lpgprofi.cz/interface -ccy-usb-port-12redukci
www.lpgprofi.cz/interface -ccy-usb-port-12redukci
-> vhml: Já jsem předpokládal, že se o něco u Volva pokusí, ale kouknul do TP a jen cvaknul na motor snímač otáček...
...ono i kdyby nakrásně spároval diagnostiku s autem, tak na LPG by stejně musel měřit bez přípojky - nepředpokládám, že mají na SME i redukce ke spojení s jednotkami LPG systémů...
...ono i kdyby nakrásně spároval diagnostiku s autem, tak na LPG by stejně musel měřit bez přípojky - nepředpokládám, že mají na SME i redukce ke spojení s jednotkami LPG systémů...
-> Bukaj 18.06.25 22:02:45: hele já se mu na emisích taky vysmál, čím jako plánuje tu Miatu připojit, když ani nemá obd konektor. Zašel do skříně, vytáhnul správnej mezikus a boschácká diagnosticka bedna to načetla. Ale divili jsme se oba :-)
-> kpt.Budha 18.06.25 13:07:47: Slovo "atest" či "atestace" je příliš obecné. Napadá mne tak maximálně všem zde známý "ATEST 8 SD" - asi jediná věc, která to má přímo v názvu...

-> MATTESS 18.06.25 09:40:21: Však přímo v tom odkazu, co mi posíláš, máš napsáno, že atest je synonymum ke slovu atestace...

-> vhml 18.06.25 09:04:36: To by musel na STK mít něco, co komunikuje s tím Volvem (ač to Volvo má OBD konektor, tak s ŘJ motoru se spojí jen nějaká spešl diagnostika a na emisích to nepřipojovali a řešili "postaru"). Ale u novějších vozů asi ano (pokud nemá někdo původní ŘJ a jen upravený SW).
-> kpt.Budha 18.06.25 13:07:47: Jojo, dnešní certifikát B 3.1 se mi vybavil, já lovím v paměti v podstatě ještě časy bolševický (nebo přechodový). A pravdu máš, v hovoru to stejně skončí vždycky "atestem"..

-> Jozka: Česky je to Inspekční certifikát 3.1 nebo 3.2 dle EN 10204, "atest" spíše nikde nebude zmíněn
Ale všichni píší, že potřebují atest 


-> Tomaso435: Jasně, termín zažitej až zažranej - já jen tak "lingvisticky" plkám - výrobce (nebo někdo jím najatej) provede příslušný zkoušky (neboli testy) a vystaví glejt.. kterej je nazvanej podle normy.. jenom jak už jsem blbej, nedokážu si vybavit už ani hlavičku na papírech od nerez trubek z VT Chomutov, kterejch jsme u firmy spotřebovali několik desítek kilometrů.. jestli tam byl použitej ten termín "atest"..
Ona terminologie bude otázka jak hovorových zvyklostí (v daným jazyce), tak i těch norem a předpisů - docela nám trvalo, než jsme se s Amíkama sladili, která kontrola je "checking" a která už "testing".. a o vizuální jsme se tuším nakonec ani neshodli..

Ona terminologie bude otázka jak hovorových zvyklostí (v daným jazyce), tak i těch norem a předpisů - docela nám trvalo, než jsme se s Amíkama sladili, která kontrola je "checking" a která už "testing".. a o vizuální jsme se tuším nakonec ani neshodli..
-> Jozka 18.06.25 10:08:49: atest od trubek je běžná věc, deklaruje to kvalitu materiálu, přesný procenta složení.... Atestace je spíš jako odbornost k určitému oboru, výkonu, aj.
Normálně už vím, co budu dělat večer = hledat (zatím nevím kde) stopy po "atestech" trubek z minulosti (NHKG, Chomutov). Atest se tomu běžně říkalo, ale jak přesně zněl název dokumentu, už po těch letech netuším.. ostatní národi to ovšem nazývali v angličtině "certificate"..
-> Bukaj 18.06.25 07:54:44: tak se vrátíme k inzerátu - tam je uvedeno atestace, nikoliv atest. Atest a atestace není totéž...
slovnik-cizich-slov.abz.c z/web.php/hledat?cizi_slov o...
slovnik-cizich-slov.abz.c z/web.php/hledat?cizi_slov o...
-> Bukaj 18.06.25 08:44:25: práskne mu to na emisích řídící jednotka. Alespoň u VW si v názvu nese motorizaci a výkon.
-> Tomaso435: Jinak když už je řeč o tom, co technik pozná, tak při dnešních počtech typů aut s různými motory technik na STK nemůže znát všechny kombinace, co byly z výroby, zvláště u ne úplně běžných typů vozů. Je jasné, že když tam přijede někdo s Fabií a na bloku motoru bude nápis Nissan, pak bude mít problém. Ale jestli v mém Volvu S70 je motor 2,0 93 kW, 2,4 103 kW nebo 2,5 121 kW, to nepoznám ani já, natož technik na STK - leda by to byl fanda značky...

-> Tomaso435: Netvrdím, že se na číslo (typ) motoru nedívá. Ale bavili jsme se o focení a to opravdu nefotí ani na jedné STK/SME, kde jsem dosud byl...
-> Bukaj 18.06.25 07:50:32: u nissana byl jen Zápis, číslo motoru nelze kvůli umístění kontrolovat. Pac zam.je číslo motoru tak šikovně, ze musí ven z auta.
-> Kocvin 18.06.25 07:41:00: zvláštní, každý si vyfotí číslo motoru a to pak na monitoru porovnává s údaji v tp :D
Protože pokud se na číslo motoru někde nedívá, pak tam můžu mit vopravdu cokoliv co nemá ani se značkou nic společnýho
Protože pokud se na číslo motoru někde nedívá, pak tam můžu mit vopravdu cokoliv co nemá ani se značkou nic společnýho
-> Kocvin 18.06.25 07:41:00: Přesně tak.

-> Tomaso435 18.06.25 06:44:54: Ne. Ani u jiného auta. Třeba u tátovy Octavie jsem kdysi měnil blok motoru bez toho, abych nechal udělat úřední výmaz čísla motoru z TP - vzhledem k tomu, že číslo je vyjiskřené na orezlém litinovém bloku (bez obroušení nálitku není čitelné a brousit jsem to nezkoušel, takže kdo ví, jestli bude čitelné po obroušení) a bez demontáže zapalovacího modulu k němu není přístup, tak jsem v klidu, že by to někdy někdo při TK v rámci evidenčky kontroloval...

-> Tomaso435 17.06.25 17:10:45: Motor se nefotí. Levozadek, pravopředek, kilometry, VIN. Pokud je vozidlo vybaveno štítkem, tak se fotí i ten(od nějakého měsíce roku 2000 povinné), stejně tak pomocný vin, ale u toho nevím ty podmínky, kdy ho už auto musí mít. To je vše, mají to všechny STK a ME stejně, na všechny tyhle fotky jsou v té jejich mobilní aplikaci rubriky a jde to rovnou do databáze MDČR.
-> Bukaj 17.06.25 22:56:57: to si pleteš jabka a hrušky. Odpověď hledej v kodexu FIVA. Ty jsi dostal po testaci nějaký atest?
-> Bukaj 17.06.25 22:56:57: ani u jiného auta než v 742?
-> MATTESS 17.06.25 09:39:45: Proč blbost?
slovnik-cizich-slov.abz.c z/web.php/.../atest
-> PeeterCZ 17.06.25 12:44:05: Normálně zaplatíš, ale samotné "měření emisí" je omezeno jen na vizuální kontrolu emisního systému...
-> COL 17.06.25 16:19:15: To, co na "evidenčce" na STK - auto z předoboku a zadoboku, VINko, stav počítače ujeté vzdálenosti.
-> Tomaso435 17.06.25 18:48:02: Motor mi nikdy nefotili ani na SME ani na STK...
slovnik-cizich-slov.abz.c z/web.php/.../atest
-> PeeterCZ 17.06.25 12:44:05: Normálně zaplatíš, ale samotné "měření emisí" je omezeno jen na vizuální kontrolu emisního systému...
-> COL 17.06.25 16:19:15: To, co na "evidenčce" na STK - auto z předoboku a zadoboku, VINko, stav počítače ujeté vzdálenosti.
-> Tomaso435 17.06.25 18:48:02: Motor mi nikdy nefotili ani na SME ani na STK...
-> COL: ano fotí se vše tak jak při standartní emisní kontrole. Tak jak udává metodika.
-> Tomaso435 17.06.25 17:10:45: číslo motoru mi nikdy nefotil, možná to bude tim že je krásně skrytý že nejni vidět




-> PeeterCZ 17.06.25 12:44:05: bohužel musíš mít "emise" bez toho protokolu je systém nepustí aby zadali údaje pro technickou 

-> COL: když máš zapsáno, neeviduje se cislo, avšak typ zůstává stále v evidenci.
Ale upřímně, v 99% nikdo neřeší, kde to je vyznačený
Ale upřímně, v 99% nikdo neřeší, kde to je vyznačený
-> Tomaso435: číslo motoru i tehdy, když se neeviduje? dochází mi 742.136 bloky, ale mám jeden nový mpi, který bych eventuelně využil v zadohrabu 136...
-> COL 17.06.25 16:19:15: Předbok, zadobok, vin, pomocné vin, číslo motoru.
Žádnej vejfuk karby ani nic se nefotí.
Žádnej vejfuk karby ani nic se nefotí.
-> PeeterCZ 17.06.25 12:44:05: záleží kam jedeš. Někde platíš celou částku, někde nic, někde jen půlku.... Musíš si najít správný rodinný podnik a né zmrdy.
-> 11mAjA11 17.06.25 13:22:52: Co přesně se fotí?
-> MATTESS: -> 11mAjA11: No jo, pokud je to někde za polovinu, tak to se ještě dá, ale to bude asi jen pár výjimek, jinak skoro všude to mají za plnou částku... A to mi už přijde lepší nechat si to rovnou i změřit a při té příležitosti si aspoň doladit bohatost směsi...Každopádně děkuji za info 

I na černých číslech s testací na emise jedeš tak či tak.
Tam proběhne kontrola agregátu (shodnost) a případné úpravy v rámci zásahu do systému, ty pak můžou být důvodem neprojít STK, fotí se to na emisích a pak následni opět na lince STK.
někde mají emise pro veteránské testace snížené, někde plné.
Viz. třeba tam co jezdím já - stkradvanice.cz/cenik
Tam proběhne kontrola agregátu (shodnost) a případné úpravy v rámci zásahu do systému, ty pak můžou být důvodem neprojít STK, fotí se to na emisích a pak následni opět na lince STK.
někde mají emise pro veteránské testace snížené, někde plné.
Viz. třeba tam co jezdím já - stkradvanice.cz/cenik
-> PeeterCZ: ano, platí se komplet částka. Z mého pohledu zase ojebávka lidí
-> MATTESS: -> Bukaj: no ať už testace či atestace...
Když jste vzpomněli ty emise, jakou máte zkušenost, když jedete na emise s testovaným autem na normálních bílých značkách? Chtějí po vás zaplatit i když emise neměří? Nebo jdete rovnou na linku STK? Já jsem vždycky žil v domnění, že testovaný veterán je od měření emisí osvobozený a za měření tak majitel ušetří. Ale kámoš tam byl nedávno a sice mu emise neměřili, ale dali mu nějaký protokol s potvrzením pro STK, že emise se neměřili, protože je od toho osvobozen. No ale přesto po něm chtěli naprosto stejnou částku, jako kdyby emise měřili... 


-> Bukaj 17.06.25 08:43:25: to si vzal kde tu blbost?
Žádný atest nikdo nedostává. I na emisích jsou jen omylní lidé.....

-> PeeterCZ 13.06.25 18:38:40: Až se takováhle M1 objeví v brilantní oranžové a ve verzi 120L, tak po ní skočím...

-> MATTESS: Však je to správně - ten proces se nazývá "testace" a pokud vyhoví, dostane "atest" či "atestaci" (dokument o úspěšné testaci)...
I na emisích se mne vždycky ptají, jestli ta která škodovka, se kterou tam jedu, má atestaci...


I na emisích se mne vždycky ptají, jestli ta která škodovka, se kterou tam jedu, má atestaci...

-> PeeterCZ: a zase nějaký doktor s atestací

-> j_j: nebo jenom jeden z mnoha dalších fejkových inzerátů.
Aktuálně třeba na bazoši se rozmohly součástky na Favorita Felicii a ŠKODU 120 focené nasrané škodovácké bublinkové fólii.
Všechno je to podvrh a pokud někdo tomu pošle peníze napřed, tak hodně zajisté přišel.
Fotkama je to vykradený eshop s dílama který již dlouhou dobu nejsou skladem. Spousta fotek je taky oříznutých o logo eshopu.
A jinak je to prokouknutelné i tím že jméno inzerenta je vždycky nějaké příjmení vždycky je to nějaký jiný kus republiky a vždycky má 50 inzerátů rovných.
Tak bacha na to.
Aktuálně třeba na bazoši se rozmohly součástky na Favorita Felicii a ŠKODU 120 focené nasrané škodovácké bublinkové fólii.
Všechno je to podvrh a pokud někdo tomu pošle peníze napřed, tak hodně zajisté přišel.
Fotkama je to vykradený eshop s dílama který již dlouhou dobu nejsou skladem. Spousta fotek je taky oříznutých o logo eshopu.
A jinak je to prokouknutelné i tím že jméno inzerenta je vždycky nějaké příjmení vždycky je to nějaký jiný kus republiky a vždycky má 50 inzerátů rovných.
Tak bacha na to.
-> Tomaso435: tak to nevíme...uvidíme :) možná to fakt smazal a prodá to zvlášť, možná to prodal...asi je to jedno... 

-> j_j: no z toho co si napsal to vypadá že to bude záhy výprodej za zmíněné
-> Tomaso435: nechápu otázku, nerozumím odpovědi :) podle mě to byl dobrý kup nebo si to prodávající rozmyslel ? :)
-> j_j: píšeš majitele.... Takže majitele to nenašlo:)
-> Kilián: ano, našlo to majitele rychle....tak počítejme erko 350k, 2x embé úzké po 150k, octa 1960 150k, Š 100 - 80k, a pak nějaký 2x 120tky třeba taky po 80k....takže se to vyplatilo :)
-> j_j: já vim, viděl jsem ten inzerát. Proto píšu, že alfou a omegou inzerátu je erko. Zbytek aut dnes velkou hodnotu nemá. Tomu erku odpovida cena třeba 500-600tis a je možný, že za zbylé auta by někdo třeba 250 dal. Pokud by hodnota erka odpovidala třeba 300 tis, tak zbytek určitě nemá tu cenu, aby to stálo 700.
Ale jelikož je to už smazaný, tak už si to asi šťastného majitele našlo.
Ale jelikož je to už smazaný, tak už si to asi šťastného majitele našlo.
-> Kilián: byl to mix aut za 700k..erko, octa 1960, 2x mb uzky, 100, 120