skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mašinfíráci :-)
-> palinator: No standartně točí snad kolem 1100ot/m na plno, takže tak ty dvě tisícovky tam bejt mohly. Ale to je jen odhad.
-> rené:
Kolik to tak mohlo mít rpm? Přes 2000?
Kolik to tak mohlo mít rpm? Přes 2000?
-> TooM-As: Stejný případ jako s tím palivem. Nutný vstup do strojovny a stejnak to nemáš čim ucpat. Udělátko žádný nejni.
-> Vojťas: Nevim proč to neodtáhli někam pryč. A vlastní silou, těžko. To by dle mého názoru nastala smrt buď pro generátor a nebo pro trakčáky. A vzduch si to saje ze strojovny, to po krajích střechy je vlastně jenom filtrovaný přívod vzduchu do strojovny. Sání na to není přímo napojeno.
-> Vojťas: Nevim proč to neodtáhli někam pryč. A vlastní silou, těžko. To by dle mého názoru nastala smrt buď pro generátor a nebo pro trakčáky. A vzduch si to saje ze strojovny, to po krajích střechy je vlastně jenom filtrovaný přívod vzduchu do strojovny. Sání na to není přímo napojeno.
Docela me prekvapilo ze s tim aspon neodjeli nekam pryc ze stanice, at uz kvuli materialnim skodam tak kvuli cestujicim, tak nejak to bylo vsem jedno koukam :D
Ted si nejsem jistej ale nejsou saci filtry po cely dylce velky strechy? to by asi zakryt neslo.
Ted si nejsem jistej ale nejsou saci filtry po cely dylce velky strechy? to by asi zakryt neslo.
-> rené: a tomu motoru zavřít přívod vzduchu ? je to přeci stále spalovací motor a bez vzduchu nejede. je ni jasný že to asi saje jak milion vysavačů ,takže by to udusit nebylo lehké , ale určitě by se řešení našlo. stejně jako mají dnešní nafťáky chcípací klapku v sání.
Ale asi to není běžná závada tak to nejspíš nikdo neřeší , jinak by tam už bylo dávno nějaké jednoduché a rychlé nouzové řešení pro zastavení motoru.
Ale asi to není běžná závada tak to nejspíš nikdo neřeší , jinak by tam už bylo dávno nějaké jednoduché a rychlé nouzové řešení pro zastavení motoru.
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Mno když se ti "splaší" jediný ovládání čerpadel, ať pro běžné provozní situace, tak i pro nouzové, tak se to stát může. Jen podotýkám, že tenhle motor je původem ze 70.tých let, takže nelze čekat nějaké vymoženosti byť už to má řízení elektronickým regulátorem.
A odpojit palivo lze snad jediným způsobem. Zavzdušnit palivový okruh násilnou cestou, tzn rozmlátit kladivem ve strojovně nějakou část palivového okruhu. A to se rovná holému šílenství, když tě nesejme ojnice, která může v těhle otáčkách vylítnout kdykoliv, tak jsi do minuty hluchý jak poleno.
A odpojit palivo lze snad jediným způsobem. Zavzdušnit palivový okruh násilnou cestou, tzn rozmlátit kladivem ve strojovně nějakou část palivového okruhu. A to se rovná holému šílenství, když tě nesejme ojnice, která může v těhle otáčkách vylítnout kdykoliv, tak jsi do minuty hluchý jak poleno.
Rozumiem tomu sice ako koza nakladaku, ale takata masina nema nejaky vypinac, ktorym sa v pripade nejake udalosti zdochne motor? Odpojit palivo alebo tak nejak? Divne mi to pride...
-> palinator: No asi se splašil regulátor a nechal motoru plný palivo, příp. se mohlo zadřít ovládání čerpadel a přeotáčková ochrana motor nestopla.
-> rené: toto som sledoval...nemohli toho Brejlovca odstaviť, neviem, čo sa stalo s motorom ale museli ho nechať buchnúť..na železničiarskych stránkach sa to riešilo,ale nikde nebolo jasne stanovené, z čoho tak zahorel
-> rené:
Tak čim to bylo? Něčim na čerpadle nebo prostě nasál olej?
Tak čim to bylo? Něčim na čerpadle nebo prostě nasál olej?
-> palinator: ha, tak je to liazka www.prototypy.cz/?rada=81
1
-> palinator: Silnější spalovák, teď nevim jakej, ale Liazka to myslim neni, nějaký dřevní řídící systém, vysoký sesle a další drobnosti.
-> rené:
Jaký jsou na 811 oproti 810 technický změny? Modernizovaná převodovka Praga a..?
Jaký jsou na 811 oproti 810 technický změny? Modernizovaná převodovka Praga a..?
-> palinator: Pars je jedná velká chyba. Přemýšlím, kdy odtamtud vyjelo nějaký zdařilý, spolehlivý vozidlo. Možná tak ty dvě reko 811... Ale to není jen s rekonstrukcema...
Dneska jsem se (samozřejmě jako cestující) svezl prvně v "syslovi", v tý držce podivný naroubovaný na starej krám.. No, z uživatelskýho hlediska pěkný, proti bdmtee se v tom dá i sedět, docela to vevnitř pěkně vypadá, ač to na mě dělá takovej dojem jako Regionova, aneb ze starého nové. Nicméně vevnitř je až překvapivý klid a chodový vlastnosti jsou slušný. Co bylo hodně špatný, že už při nástupu měl při svý premiéře na naší zastávce 30 minut zpoždění a stačil si udělat přestávku ještě jednou na tý 25 km trase. Nějak si to s tim 163 a bdmtee soupravou nepovídá. Taky jsem čuměl na interiérový dveře, že už nejsou tichý pneumatický, kde bylo slyšet jen tlumený tssss...cvak, ale teď je to úúúúééééuéuéuéuébuch - vrčení servomotoru. Ne že by v Elefantech byly ty dveře nějak spolehlivý, ale tady byly totálně zmatený a občas se nechtěly nechat otevřít.. No, kde udělali soudruzi z Parsu chybu?
-> rené: jo to je unás na lokálce taky běžný, když je sněhu víc než dost že i z kopce jezdíme na plnej plyn..... hold když je slabá gravitace :-D
-> Toňas: závist :-) u nás na lokálce protahujem maximálně 810tkou a co si neprorazí to nemá
. Vzpomínám na svojí první zimu na trati. Solo šuplik, 15promile klesání, zafoukaná trať, koule na skle, na oleji 110°C a rychloměr se nepřehoup přes třicet.
(no pravda v tom nejhoršim pravidelně protahovali aspoň velkou loko)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
(no pravda v tom nejhoršim pravidelně protahovali aspoň velkou loko)
-> Michal N 283: to sem presne chtel videt, diky !
-> afro100: vlak? dyt to spis vypada jak mobilni odpalovací základna z bondovky ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Vojťas: vlak ? :D
-> Toňas: foto v akci by me zajimalo, jak se tomu řika? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Dovolím si ještě jednu fotečku. Bohužel foto z akce nemám, nebyl čas.
No nevim jak v Praze (nic proti ní) ale unás drážní zima stále pokračuje. Musim říct že to stálo zato, já byl na kocouru a kluci traťovácký vepředu po vysílačce dávali návěsti. Jinak jsme čistili trať Trutnov - Adršpach. Fakt suprovej zážitek. Sunuli jsme maximálně 30km/h a přes přejezdy a nástupiště zhruba 10km/h. Zpátky jsme to táhli 40cítkou.
-> rené:
To podej svému chlebodárci jako zlepšovací návrh. ![157](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
-> rené:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> 1560: To je nová, časově omezená nabídka. U štiplístka sis měl vyzvednout ovocný sirup, polejt a máš zmrzlinu v ceně jízdného
.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> 1560: nic neni ideální ;-)
Vůz Beer 113 (teda teď už je to přeznačeno na nějaké indexované Bee273 či co, no to je jedno), ve voze je stále stará tabulka. Aneb velmi těsnící okna u ČD :-)) Foceno samozřejmě uvnitř vozu (po odrhnutí záclonky).
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ajo promin, sem se spatne kouk![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> jok3r: Viz tamejsi prispevek. Asi moc nafty ve spalovacim prostoru. O pricine problemu se da polemizovat.
prozradite mi nekdo co je spatne? navratdoreality.cz/?p=vie
w&...
-> palinator: Tak akorát tim, že má 12 válců do V a turbo. Jinak podobnost žádná.
-> rené:
Ale je ten dvanáctiválec konstrukčně shodnej s K 12 V 230 DR ne?
Takže co se týče topení, tak ten diesel sám o sobě dá tepla dost, ale je problém to z něj tím slabým výměníkem dostat, jo?
Ale je ten dvanáctiválec konstrukčně shodnej s K 12 V 230 DR ne?
Takže co se týče topení, tak ten diesel sám o sobě dá tepla dost, ale je problém to z něj tím slabým výměníkem dostat, jo?
-> rené: unás se právě už několikrát stalo že EBR jak já říkám umřel, tak zkusili zvednout tu teplotu a zatim to funguje... když EBR umře na řidičáku 954 tak je to špatný, lidi jinam a já sem nabalenej jak sněžnej muž....
-> Toňas: Aha tak to joo, u nás se to používá fakt jen když EBR nejde a to se moc nestává, aby zdochnul totálně.
-> palinator: No tak on se ten původní dvanáctiválec nevyznačoval zrovna dvakrát velkou spolehlivostí a výkonem. Prej snad nejčastějc praskaly naftový trubičky, rádo se to zadíralo a spousta dalšího. A hlavně je to motor původem ze šedesátých let a narozdíl od motorů do zamračených se moc dlouho nevyráběl, takže už byl i problém s ND a Šumperk byly poslední dílny, kde tyhle motory generálkovali ve větším a ty už to taky nedělají nějaký ten rok... nevím jestli 5...10let.
JInáč s tím topením... blbý to je, výměník voda/voda by se asi dal udělat výkonější, ale zase ten EBR má i svoje výhody. Dá se načasovat, takže si naprogramuješ topení hodinu před tím, než přijdeš třeba z nocležny a máš v oddíle teplo a na stanovišti jen zapneš fukary a do 5ti minut máš teplo i tam. Jasně dalo by se udělat obojí, ale je tu klasickej problém s penězma. A regionka topí EBRem, ohřívá vodu ve výměníku a ta za pomocí čerpadla koluje topnýma článkama vedoucíma podél oddílu u stěny, pod krytama.
JInáč s tím topením... blbý to je, výměník voda/voda by se asi dal udělat výkonější, ale zase ten EBR má i svoje výhody. Dá se načasovat, takže si naprogramuješ topení hodinu před tím, než přijdeš třeba z nocležny a máš v oddíle teplo a na stanovišti jen zapneš fukary a do 5ti minut máš teplo i tam. Jasně dalo by se udělat obojí, ale je tu klasickej problém s penězma. A regionka topí EBRem, ohřívá vodu ve výměníku a ta za pomocí čerpadla koluje topnýma článkama vedoucíma podél oddílu u stěny, pod krytama.
-> rené:
Ty KS 12 V 170 DR stály za hovno? To je docela blbý, když se topí naftou a odpadní teplo jde pryč. Tam je nějakej problém v provozu?
Jinak 814 taky topěj z bufíku? Má to výměník?
Ty KS 12 V 170 DR stály za hovno? To je docela blbý, když se topí naftou a odpadní teplo jde pryč. Tam je nějakej problém v provozu?
Jinak 814 taky topěj z bufíku? Má to výměník?
-> rené: jasný, to stim jističem znám, ale unás zvedly teplotu ve vratný větvi z 46stupňů na 76stupňů takže výměník funguje opravdu parádně..... na léto to zase vrátěj zpátky, je to jen softwarová úprava....
-> palinator: 853 už není žádná, jen remotorizace 854, jinak jak bylo řečeno je to jedna z oblíbených kratochvílí bufíků. Jináč odpadní teplo z dieselu se hromadně vyhání ventilátorama do luftu.
-> Toňas: No ona ta 854ka má sice výměník voda/voda, ale je to spíš nouzový řešení, když EBR odmítne poslouchat. A kor v zimě nejde interiér moc dobře vytopit. Jinak primárně je vytápění sice teplovodní, ale právě z bufíku a tim to topí velmi dobře. A kor když shodíš jistič FA27 a topíš natvrdo, tak se dá udělat v oddíle celkem sauna. A rozhodně to není jen pražská specialita.
-> Toňas: No ona ta 854ka má sice výměník voda/voda, ale je to spíš nouzový řešení, když EBR odmítne poslouchat. A kor v zimě nejde interiér moc dobře vytopit. Jinak primárně je vytápění sice teplovodní, ale právě z bufíku a tim to topí velmi dobře. A kor když shodíš jistič FA27 a topíš natvrdo, tak se dá udělat v oddíle celkem sauna. A rozhodně to není jen pražská specialita.
-> palinator: Je, jak řada 810, tak 854 to má, 854 má u motoru ve strojovně výměník voda/voda kde voda od spalováku předává teplo vodě do topení. Bohužel topnej okruh na 854 neni tak dobrej třeba jako na voze 954 a stále se spouští bufík aby tam bylo v oddíle pro cestující aspon 18stupňů. Nevim teda jak to maj Pražáci ale unás to je takhle...
-> Toňas:
Je tam vůbec řešený topení odpadním teplem od dieselu?
Je tam vůbec řešený topení odpadním teplem od dieselu?
-> palinator: to byl kouř od topení nejspíš, jak bufík sepne a třeba blbě hoří nebo tam de moc nafty tak to hulí a vypadá to jako pára....
-> rené:
Já myslel, že ta skříň byla licenční.. a z ní níže jmenované vycházely.
Jo, takovej nějakej pazvuk při rozjezdu jsem slyšel, docela jsem nevěděl, co se dělo.
Ještě se zeptám.. tuhle jsem viděl tuším 853 a z levý strany se jednou za čas vyvalila hromada páry, pak to vždycky postupně přestalo a za chvíli zase. Co to mohlo bejt?
Já myslel, že ta skříň byla licenční.. a z ní níže jmenované vycházely.
Jo, takovej nějakej pazvuk při rozjezdu jsem slyšel, docela jsem nevěděl, co se dělo.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ještě se zeptám.. tuhle jsem viděl tuším 853 a z levý strany se jednou za čas vyvalila hromada páry, pak to vždycky postupně přestalo a za chvíli zase. Co to mohlo bejt?
-> palinator: Vynikající stroje. Rozjezd stylem škub s napůl otevřenými dveřmi nemá chybu. Jojo a u nás se dělaj s dveřma takový brikule... A hlavně signál uwaga při zavírání dveří zní jako kdyby si spolucestující usral, ale snažil se to za každou cenu udržet. Teda aspoň na těch co jezdí v Katowicích a kolem J.Góry.
Jo a na švýcarský licenci byly postavený snad akorát 140tky a týkalo se to především podvozků. Slavná spojka Séscheron nebo jak se to píše.
Jo a na švýcarský licenci byly postavený snad akorát 140tky a týkalo se to především podvozků. Slavná spojka Séscheron nebo jak se to píše.
-> Michal N 283:
No, třeba řada 121/130/140/180 a odvozeniny jsou postavený na kastlích tuším švýcarské licence.
Ale taková Laminátka, to je bomba.![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
No, třeba řada 121/130/140/180 a odvozeniny jsou postavený na kastlích tuším švýcarské licence.
Ale taková Laminátka, to je bomba.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> WMA - navigátor :): poľské mašiny majú otrasné svetlá...československé loko majú najkrašie vzhľadové spracovanie zo všetkých na svete asi...hlavne tie staré