-> Pavel P..: Tak kroviňák zase statečně jede. Nevím, jestli se pročistil...ale teď už jede krásně
-> Jumbo: benzin nový, filtr jsem nečistil. Jaký je vůbec postup čištění?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motorové pily
-> Pavel P..: Tak konečně jsem měl čas se tomu pověnovat a pila jede. Díky za zdejší konzultaci.
-> MXMarek: to na to nemá vliv....když máš zasranej filtr tak se průtok vzduchu taky dost zmenší a pila jede furt... že se to zachlastá na volnoběh bez plynu je daný L šoubkem, pokud se to ale uleje až to samo zdechne a i z plnejch otáček tam to tam musí téct proudem.... nastav na obou šroubech jednu otáčku od uzavřenýho...
už jsem taky takovou pilu měl který jela jen na půl otáčky na H, protože nějaký kokot zarval a zdeformoval dosedačku šroubu....
už jsem taky takovou pilu měl který jela jen na půl otáčky na H, protože nějaký kokot zarval a zdeformoval dosedačku šroubu....
-> Pavel P..: Sytič se vypíná, tím to není. Ta směs je bohatá, to je jasný. Že by se vymačkaly dosedací plochy mě nenapadlo, zkusím to teda ochudit. Ještě přemýšlím, ta pila má na deklu nápis "air injection" - ventilátor na klice tlačí vzduch ke vzduchovému filtru a já tu pilu teď zkouším bez deklu, takže tahle fíčura nefunguje, ale že by to tam tlačilo tolik vzduchu, že by to byl tak výrazný rozdíl?
-> MXMarek: Kde by se tam asi mohl brát benzin? Buď máš moc bohatou směs blbě nastavenýma šroubama, nebo stále zapnutej sytič a nebo jsou domrdaný trysky od čistění nebo vymačkaný dosedačky jehel šroubků L a H od přílišnýho dotahování....
Prosím o radu, sám už nevím co s tím: Koupil jsem pilu Husqvarna 41 s tím, že nejde nastartovat. Do válce nešel benzín, tak jsem si byl jistý, že chyba bude v karburátoru. Našel jsem tam jeden zalepený kanál, jak už to tak bývá s tím dnešním "benzínem", tak jsem karburátor vyčistil. Pak tam byly nesmyslně zašroubované šroubky na směs - asi už to někdo zkoušel ladit, tak jsem je nastavil dle manuálu. Pila teď jde relativně snadno nastartovat, běží, reaguje na plyn, ale po pár sekundách zhasne. Je jedno jestli jde na volnoběh, nebo na zvýšené otáčky, vždycky chcípne. Když pak vyndám svíčku, tak je strašně mokrá. A tady bude asi ten problém, ale nechápu, kde se tam bere tolik toho benzínu? Děkuji za nápady.
-> radekp: Benzín máš nový, nebo od loňska? A vzduchový filtr čistils?
-> radekp: přívěra sytiče je před klapkou.... bude tam nějaká clona která zakrývá difuzor... kdyžtak tu stranu kde maj být šrouby zkus vyfotit...
-> Pavel P..: Díky, na tvou reakci jsem trochu spoléhal
. Je fakt, že tam jsou nálitky, které odvrtané nejsou, v dalších dvou nálitcích jsou je ploché hlavy bez drážky. Obě varianty jsou možné. Filtr jsem měl sundaný. Asi sundám filtrbox a kouknu na klapku.
Přívěra půjde vyčistit přes klapku?
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Přívěra půjde vyčistit přes klapku?
-> radekp: Šrouby tam nejspíš budou, žádný čepy se tam nedávali, pokud šroub nebyl tak nebyla ni díra odvrtaná... nejspíš tam budeš mít šrouby se sploštělou stranou, na to je potřeba specialní šroubovák.
JInak sama od sebe se tam směs neobohatí... to je dáno přívěrou sytiče nebo hodně zasraným filtrem...
JInak sama od sebe se tam směs neobohatí... to je dáno přívěrou sytiče nebo hodně zasraným filtrem...
Dotaz:
mám křoviňák Floraself, někde jsem viděl i název Electrolux. Starší, působí ještě solidním dojmem. 2 sezony jsem s ním sekal bez problémů, letos se mi zdá bohatá směs - na sytič naskočí, hned páčku sytiče otočím. Jenže páčka má jasně danou polohu sytiče, druhá strana má 2 polohy. Já to samozřejmě točil na doraz na druhou stranu, ale zde se to po přidání plynu dusilo. Tak jsem dal páčku napůl a už to šlo vytočit...
Hledal jsem šrouby bohatosti a našel jsem jen volnoběh. Dle obrázků karburátoru Walbro z netu některé 2 šrouby mají, ale já mám v těchto místech jen 2 čepy, bez zářezů na aretaci
agropartz.hu/alpina-alkat reszek/.../-P470-Walbro
mám křoviňák Floraself, někde jsem viděl i název Electrolux. Starší, působí ještě solidním dojmem. 2 sezony jsem s ním sekal bez problémů, letos se mi zdá bohatá směs - na sytič naskočí, hned páčku sytiče otočím. Jenže páčka má jasně danou polohu sytiče, druhá strana má 2 polohy. Já to samozřejmě točil na doraz na druhou stranu, ale zde se to po přidání plynu dusilo. Tak jsem dal páčku napůl a už to šlo vytočit...
Hledal jsem šrouby bohatosti a našel jsem jen volnoběh. Dle obrázků karburátoru Walbro z netu některé 2 šrouby mají, ale já mám v těchto místech jen 2 čepy, bez zářezů na aretaci
agropartz.hu/alpina-alkat reszek/.../-P470-Walbro
-> Pavel P@nkáč: přesně... ale je to všechno hořčíková slitina, takže váha neni tak hrozná, asi 7kg.... řeže to vlastní vahou, neni třeba tlačit![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Pavel P..: 85ccm na pilu slusnej obsah asi poradnej kus zeleza do ruky pro poradny chlapy![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tak hned přidám jeden libovej kousek.. Partner R30, obsah 85ccm, 3,5kw výkonu a stáří kolem 45let.... velká težařská pila.
Dneska dovezeno, chybělo zapalko, to jsem měl vraku podobnýho modelu, nemazala, to jsem zprovoznil, pročistil, seřídil karbec a po nalití benzínu chytla na druhý natáhnutí.... holt ještě poctivá švédská kvalita, kam se sere husqvarna
Dneska dovezeno, chybělo zapalko, to jsem měl vraku podobnýho modelu, nemazala, to jsem zprovoznil, pročistil, seřídil karbec a po nalití benzínu chytla na druhý natáhnutí.... holt ještě poctivá švédská kvalita, kam se sere husqvarna
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tuner#2: pěkný.... ale do půlky je to samá moderna![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
I v muzeu v Sinsheimu by si Pavel P. našel to své ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Athlonek: jo MS180 je taková klasika.... taky mi celkem seděla, když jsem s ní řezal....
-> Pavel P..: MS 211 se mi zdá slaba, to snad MS 180 řeže rychleji.
-> Athlonek: no co si budem povídat, ty nejlevnější modely od Stihlu a Husky taky už neoplývaj ono kvalitou jako dřív... teď mám Dolmara PS-420 a na to že to je pila v cenový kategorii MS211, tak to má vyšší výkon, obsah ale hlavně to má klasickej hlinikovej karter motoru... což se při dnešním downsizingu už málokde vidí u takhle levných pil....
-> MisakusX: Ten odkaz co ji tady dal, tak ten je starej Stihl MS 170 D už jse asi tři roky neprodává.
-> Pavel P..: Dlomar už je vyhasínající hvězda.
Stihlkou chybu neuděláš... ale třeba Dolmar PS-32 taky neni špatný a je ve stejný cenový hladině.
-> Athlonek: Díky, kouknul jsem na to, blbý je, že po té registraci člověk zjistí, že i cena STIHLu po slevě je vyšší než od velkoobchodních distributorů. (4990x4790).
-> MisakusX: Na Stihl MS 170 je zrovna sleva. www.stihl.cz/prodejni-akc
e-na-motorove-pily-ms-170-
a-ms-261.aspx
Pánové a odborníci, moje stará mizerná Einhellka už nereaguje ani na vypínací tlačítko a musím ji vypínat zadušením motoru, takže prosím o radu, sháním levnou benzinovou pilu kolem cca 4000 korun, potřebuju to hlavně na úpravy krovu a podlah (obvykle max. hranol 200x180) a nějaké to prořezávání na zahradě. Předpokladem je spolehlivost, nízká hmotnost a nenáročnost na údržbu a pochopitelně snadné napínání.
našel jsem tuhle, co si o ní myslíte.
pily.heureka.cz/stihl-ms- 170-d/specifikace
našel jsem tuhle, co si o ní myslíte.
pily.heureka.cz/stihl-ms- 170-d/specifikace
-> Athlonek: nijak se o to nezajimam ale ty dvouchlapove motorovky se teda podle mě často nevidi a jeste takove veterani![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Athlonek: no tak různě.... většinou po netu, ale tak nekupuju nekompletní nebo nějak zásadně poškozený abych pak nemusel ty díly nahánět... dost dílů se vyrábí a dá sehnat po e-shopech na ty běžný modely.
-> Pavel P..: Kde na ně sháníš náhradní díly?
Je to pěknej koníček a rád to tu sleduju.. I když sám jsem řezal naposled minulej měsíc, abych obnovil papíry na pilu a doufám, že dřív jak za rok zase řezat nebudu, bo mě to prostě nebaví
Ale jako stroje jsou to zajímavý
Ale jako stroje jsou to zajímavý
-> Pavel P..: vsak ja to nemyslim spatne, vsak nekdo se treba hrabe ve starejch skodovkach
Naopak to dost obdivuju jakej v tom mas prehled
![157](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
-> Vojťas: co je na tom zvláštního.... prostě starý stroje, jako někdo sbírá starý traktory, stabilní motory, jízdní kola a podobný vergly, tak já mám pár starejch pil.... ty uplně starý který mám jako sbírku jsou všechny funkční, těch je jen asi 8 kousků.... pak mám spíš nějaký na prodej a nebo nefunkční, to bude do 20ks a dvě-tři na bežný řezání.... takže nic moc. :-))
-> Vojťas: mohla by co :D
ty vole ja ti neodepsal ? :D
Padák není :D
ty vole ja ti neodepsal ? :D
Padák není :D
-> Tomaso435: myslíš že na to zabrala? místo sbírky motýlů ?
co ten padak rezervy? měl si inzerat, uz neni v zasobe?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
co ten padak rezervy? měl si inzerat, uz neni v zasobe?
-> Vojťas: slečno , máte ráda zvuk motorové pily? nebo vás mám přeříznout klasickým způsobem
![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> Pavel P..: To je stejně zvláštní koníček
kolik funkčních pil máš? a celkem?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tak pro oživení přidám jednoho veterána... původně měla jít na prodej, ale nechám si jí, je to celkem rarita a v super stavu a plně funkční.... Solo 616 AV, 52ccm, 3,3kW výkon.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Athlonek: zleva Homelite 923 XL, uprostřed nevim asi česká Motor Jikov, vpravo Solo Rex 125 a uplně dole Stihl Contra.... to je z nějaký burzy?
-> rsvancara: ma dost volnu retaz
Pozná někdo nějakou pilu?
-> rsvancara:
Dneska už mi bylo trochu líp, tak jsem dosložil a seřídil S-D 100 a taky dal dokupy Husqvarnu, kterou jsem před cca dvěma lety odložil, protože nefungovala, jak měla a nebyl čas a nálada ji opravit...
...pak jsem nabrousil všechny řetězy, které tu mám...
...takže jsem připraven na sezonu![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Dneska už mi bylo trochu líp, tak jsem dosložil a seřídil S-D 100 a taky dal dokupy Husqvarnu, kterou jsem před cca dvěma lety odložil, protože nefungovala, jak měla a nebyl čas a nálada ji opravit...
...pak jsem nabrousil všechny řetězy, které tu mám...
...takže jsem připraven na sezonu
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Sita: Já jsem ji zkoušel někdy minulej rok. Na odvětvování, na stromečky dobrý. Ale když jsme ji zkusili na větší kmen, bylo slyšet že už se jí moc nechce...
Velitel dokonce uvažoval o její koupi, ale za ty prachy je to pro naše potřeby zbytečnost.
Ale divný je, jak přestaneš řezat a je ticho![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Velitel dokonce uvažoval o její koupi, ale za ty prachy je to pro naše potřeby zbytečnost.
Ale divný je, jak přestaneš řezat a je ticho
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
David29: Tata ji ma, sice vysla asi na 20k, ale je to fakt pecka. V lese startujeme motorovou az kdyz je opravdu treba lista vic jak 35.
-> Kuladmin: Husquarna nabízí "akupilu". Na to na co to potřebuješ by to mohlo stačit a není špatná.
Zeptám se tu v tématu k tomu nejbližšímu :) poradtě jakou domací elektrickou řetězovou pilu, obyč řezání sem tam nějakého stromku tzn. lišta 30-35cm a pak jen dříví do krbu. Docela mě zaujali pily co mají motor podélně, je to ok? Nic nečučí do boku a vyvážení by mohlo být ok. Elektrickou pro jednodušší údržbu a taky kvůli hluku v zástavbě domů. Nemátě někdo nějaký tip? Nic drahého ale zase né úplný šunt s plastovými kolečky apod. Předem díky za tip.
-> Pavel P..: No vidíš, to se budou řezat zatáčky.
![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)