skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motorové pily
-> spartra: hranatej je náchylnější na ztupení... ale má větší výkon v řezu. na domácí používání bych zvolil kulatej... sice pomalejší ale tolik se netupí a jde líp pilníkem nabrousit, hranatej se pilníkem moc kvalitně brousit nedá.
-> Pavel P.. 21.01.18 18:16:48: pokaždý hranatej zatím, jen ty pilníky 2 x nabrousíš řetěz po 3 se mu moc nechce![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> spartra: asi bych řešil cenu a typ zubu (kulatý x hranatý)... všechno to jsou kvalitní řetězy.
-> Athlonek 20.01.18 22:35:35: ale depak, má cenu řešit značku? nebo to kdo má lepší cenu?
-> spartra: No třeba Stihl má větší průměr čepů, Stihlackou spojkou nespojíš řetěz Oregon.
že se ptám co takhle řetězy: 325 / 1,5mm, oregon-hq-stihl jsou nějaký rozdíly? prodavači toho namluvěj dost
Hele co se ke mě dostalo .. a je jich víc .. cena 300 Kč za dvojkanystr a 400 Kč za 15 l kanystr.
-> ulicek: Pro mě je třeba důležité, zda pila má motorovou skříň s plastu nebo z kovu. Zjistil jsem, že u Husqvarny jsou pily kovové až zhruba od 15000 Kč .. což mě teda dost překvapilo. Osobně bych si koupil starší kousek, což jsem taky udělal.
Zadny pilous tady neni, co by tuto pilu ohodnotil?
Zdravim lidi, chystam se koupit pilu stihl ms 251
Co si o ni myslite?
Dle meho idealni pomer cena vykon.
Pracovat s ni budu kolem domu, rezat vetve, obcasne kaceni stromum.
Jeste me zajima,zda- li utahne vetsi listu?
Dekuji
Co si o ni myslite?
Dle meho idealni pomer cena vykon.
Pracovat s ni budu kolem domu, rezat vetve, obcasne kaceni stromum.
Jeste me zajima,zda- li utahne vetsi listu?
Dekuji
Tzv. dekompresor. Pokud se sunda viko ventilu a pomalu se toci klikou, tak je to ckuknuti ventilu videt. Obvykle snad u vejfuku...
-> Shader: Ano, je to jedno zda to je SV, OHV, OHC či DOV
-> Athlonek: Hm... ten motor je OHV. Tam je to taky možné?
-> Shader: Vačka z Hondy data.rawa.cz/attach/.../1
4320zl8010.jpg
-> Shader: Na vačce je výstupek, který v průběhu komprese na chvilku přiotevře sací nebo výfukový ventil. Od určitých otáček motoru (vačky) výstupek zajede do palce vačky, nebo se odkloní od palce vačky, záleží na konstrukci.
-> palinator: To netuším.
-> Athlonek: Má? Jak to funguje?
-> Athlonek: Má? Jak to funguje?
-> Shader:
Nemá to taky nějaký odlehčování startu přes pootevřený ventily?
Nemá to taky nějaký odlehčování startu přes pootevřený ventily?
-> Pavel P..: Mám... můžu to vyzkoušet. Osobně mi to přišlo jako dost nízký tlak.
-> Shader: myslim že v normálu.... jestli máš doma nějakou sekačku, zkus to změřit, myslim že to bude podobný.
-> Pavel P..: Ano, je to motor 4t. Takže dá se říct, že těch 6 atmosfér je v pořádku jo?
-> Shader: ta vibrační deska má určitě nějakej 4t motor, honda nebo briggs... tam je nižší kompres hlavně kvůli životnosti, asi jako u sekačky apod.... jelikož ten 270ccm motor bude mít výkon tak 6-8 koní.
Zdar chlapi.
Mám takový obecnější dotaz. Mám otázku ohledně kompresního tlaku (pily, sekačky, křovinořezy, vibrační desky atd.). Bude mít pila třeba nějaká 50cc stejný tlak (nebo podobný) třeba jako motor, který má třeba 270cc? Bavíme se o případě, kdy jsou tyto motory nové! Kompresní tlak je dán kompresním poměrem? Momentálně tady mám vibrační desku, konkrétně tu 270cc a dává jen 6 atmosfér. Motor ovšem běží bez problému.
Mám takový obecnější dotaz. Mám otázku ohledně kompresního tlaku (pily, sekačky, křovinořezy, vibrační desky atd.). Bude mít pila třeba nějaká 50cc stejný tlak (nebo podobný) třeba jako motor, který má třeba 270cc? Bavíme se o případě, kdy jsou tyto motory nové! Kompresní tlak je dán kompresním poměrem? Momentálně tady mám vibrační desku, konkrétně tu 270cc a dává jen 6 atmosfér. Motor ovšem běží bez problému.
-> spartra: dík
hadičky maj třeba zde: www.kasumex.cz ale myslim že ji koupíš v metráži v každém servisu.... doporučuju hadičky Oregon...s nima jsem měl nejlepší zkušenost co do pružnosti a výdrže... sice stojí asi 100kč metr ale tobě stačí 20cm.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
hadičky maj třeba zde: www.kasumex.cz ale myslim že ji koupíš v metráži v každém servisu.... doporučuju hadičky Oregon...s nima jsem měl nejlepší zkušenost co do pružnosti a výdrže... sice stojí asi 100kč metr ale tobě stačí 20cm.
-> Pavel P..: je motorových pil bůh, h sem zkusil beze změn pak vytáhnu hadice z karbce vyšoupnu je a přivodní hadička moc nic bylo to v tom průchodu
původní sem na nouzovku zakrátil, kde sehnat jinou![43](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/43.gif)
původní sem na nouzovku zakrátil, kde sehnat jinou
![43](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/43.gif)
-> spartra: však pokud karbec čerpá benzin z nádrže, tak ten ventilek ti pustí ten podtlak pomalu ale pokud je hadička někde zpuchlá tak to nasaje vzduch, když otevřeš nádrž, nemá to odpor a nasaje to snadněji...
-> Pavel P..: jenom mě vrtá v hlavě pokud sem otevřel nádrž pila běžela
co sem koukal zběžně na netu hadičky filtry a ventilek sem nikde nenašel
nevíš případně náhradu(průměr) origo hadičky
![28](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/28.gif)
co sem koukal zběžně na netu hadičky filtry a ventilek sem nikde nenašel
nevíš případně náhradu(průměr) origo hadičky
-> spartra: můžou bejt zpuchřelý a přisávaj vzduch...
-> Pavel P..: ok šroub zkusím až zejtra, karburátor je tam 3 třetí,
nejsem si jistej ale hadičky jsou někdy oblitý od benzínu jak procházej do nádrže a ventilku
nejsem si jistej ale hadičky jsou někdy oblitý od benzínu jak procházej do nádrže a ventilku
-> spartra: to bude buď někde prasklá hadička od nádrže nebo zanesený sítko u jehlovýho ventilu v karbci.... zkus ji přidat čtvrt až půl otáčky na H šroubu.
-> Pavel P.. 08.10.17 11:11:19: sytič používám na první start, běží na něj chvilku, pak brblá na volnoběh, běhěm toho jí můžu přidávat plyn, reaguje normálně a pak zdechne
-> Pavel P..: To už je slušné, pracovat bych s tím nechtěl ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Shader: původní.. asi 50cm ale ještě klasická široká.... nicméně 090Av zvládne i 60" lištu... což je 150cm.![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Pavel P.. 02.10.17 00:55:08: Ty krávo
... jaká tam byla lišta?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> spartra: a jede jen na sytič a když ho vypneš tak zdechne nebo jede na volnoběh a po přidání plynu se udusí?
že se ptám, hq359 po nastartování běží chvíli a zdechne,
zdá se pokud odšroubuju víčko nádrže tak beží
na co se zaměřit? hadičky, odvzdušňovací ventilek, problém v karburátoru?
zdá se pokud odšroubuju víčko nádrže tak beží
na co se zaměřit? hadičky, odvzdušňovací ventilek, problém v karburátoru?
Už jsem ten oleo mac od fotra nemohl ani cítíi, tak jsem si koupil starší HQ 357 XP. Snad jsem neudělal chybu, prý je to nej pila ve své třídě.. :)
-> Pavel P..: dobre ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
No já mám taky radost .. negativní .. Stihl 031 jede jen na volnoběh .. když přidám, tak se dusí a přes palivovej filtr jí teče benzín, takže asi nějaká hadička. A Husqvarna 55, přesto, že má nový olejový čerpadlo .. tak nemaže řetěz ..
Jen tak pro zajímavost... asi jako David a Goliáš..
Partner 1610 - 34ccm a Stihl 090AV...137ccm.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Partner 1610 - 34ccm a Stihl 090AV...137ccm.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Docela pěkný článek ..
hobby.idnes.cz/moderni-pi love-retezy-joe-cox-oregon -dsz-/hobby-dilna.aspx?c=A 170629_...
hobby.idnes.cz/moderni-pi love-retezy-joe-cox-oregon -dsz-/hobby-dilna.aspx?c=A 170629_...
-> Pavel P..: dík , kuchnem zapalko a poletí do poplenice ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> RoboSK: čína, většinou s nálepkama Husqvarna 395XP a nebo oranžovo-bílá jako Stihl MS440.... zahodit do šrotu :-)
-> castrol: no podla typka od koho to mam by to mala byt Husqvarna , ale ani on nevie aka , a na nej som žiadne označenie nenašiel
-> RoboSK: stocha mi pripomina solo
ahoj hoši , viete niekto identifikovať čo je toto za pilu ? resp , zbytky ? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jumbo: vysavačem?
většinou nejúčinější je čističem brzd vystříkat a kompresorem pak vyfoukat.... většina pil má buď jemnou síťku nebo takovej ten filc.... novej má smysl dávat až když je poškozenej - jsou v něm díry apod.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> radekp: Záleží na filtru, buďto vysavač, vyklepat, nebo nový...