Nějak jsem se zakoukal do pořadu "Letecké katastrofy" a fascinují mě na tom dvě věci.
Za prvé jak je to všude stejný - mám namysli laxnost vedení, zanedbání údržby apod. A mezitím co se tohle dělo (doufám) v leteckých společnostech, tak se někdo diví že se to děje třeba i v nákladní dopravě (kde jde ve srovnání s letadlem úplně o hovno) a hlavně - místo nějakého komplexního řešení se vždy jde hlavně po řidiči.
Kdyby se úplně stejně postupovalo i v případě letecké dopravy - ty letadla padají každou chvíli dodnes.
No a za druhé mě fascinuje (nebo zaráží) jedna věc.
Byl tam třeba případ ztráty hydrauliky a následně požár. Mě bez přemejšlení hned trklo že hoří ten hydraluckej olej, a piloti a ani nikdo si to do souvislosti nedal. Až při vyšetřování s velkou slávou tohle spojili
Nebo že se jim rozsvítila kontrolka značící požár, která po chvíli utichla. Můj okamžitej tip byl, že prostě shořelo vedení/čidlo, a tak to prostě zhaslo. Piloti usoudili, že je vše teda OK
A nebo na jiném letadle se jim přestala ukazovat výška a rychlost - logicky se na to ptali řidicí věže - jenže ono to funguje tak, že věž dostává informace od letadla, tj. taky chybné, takže jim do kokpitu říkal stejný hovadiny
Když už to teda funguje takhle blbě tak nepochopím, že ani piloti a důstojníci v řidící věži o tomhle nebyli informování.
A vůbec to bejvaj chyby, co mi hlava nebere. Chápu, že si to celý prošlo vývojem a já jsem postbojový generál v klidu domova, ale i tak...