skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
Jaká je echt originál lemovka k hrncům světlometů, t.j. mezi blatník a hrnec? Tvar vím, myslím rozměry profilu cca.. A taky info by bodlo, kde jí sehnat..
-> Bukaj: Na naší lednovou 68-ku přišly šrouby na křížovej šroubovák až při renovaci v roce 1983, původně měla ještě klasický, srpen 68 jsem získal s křížovejma, ale jestli původníma ???
Zdroj bohužel žádnej neznám, dalo mi pěknou fušku z mnoha desítek kusů vybrat a zrepasovat sadu alespoň na MBX..
K té stropnici - když jsem si 2 roky nazpět mailoval s Rekovými, tak že prý nějakým materiálem blízkým původnímu disponují - ale ještě jsem se k nim na obhlídku nedokopal..
Zdroj bohužel žádnej neznám, dalo mi pěknou fušku z mnoha desítek kusů vybrat a zrepasovat sadu alespoň na MBX..
K té stropnici - když jsem si 2 roky nazpět mailoval s Rekovými, tak že prý nějakým materiálem blízkým původnímu disponují - ale ještě jsem se k nim na obhlídku nedokopal..
-> pap: On ani tak nebude problém s barvou stropovice jako to, že původní jsou většinou potrhané...

-> Petr98 26.10.13 15:22:29: musim ta sklamat, ja som kupoval asi 5 rokov dozadu v prahe myslim, Nouzak sa volal ten pan-calunictvo to bolo, a vtedy tvrdil, ze to je stale dostat, ze su niekde nejake zasoby, a potom som chcel este viac, a uz tvrdil, ze konec, takze neviem ako to vyzera teraz. Na druhu stranu som zasa pocul, ze to maju v madarsku, aj mam cez jedneho chalana kontakt na toho pana, ale vobec neviem ako to vyzera momentalne, lebo uz mu asi 2 roky pravidelne volam, a ze lezi v nemocnici ci co, tak som z toho kokot uz. Pocul som aj taky navrh, ze natvrdo nastriekat staru farbou, aby vyzerala ako nova, ale neskusal som to, takze neviem.
-> Petr98: Já bych pokudmožno originál výrobu - tzn obyč pozink. Nerez je fajn, ale nikoli pod lak...

Mam 9/68 a jsou tam taky krizaky. Jinak delaji to slovaci, srouby jsou z nerezu, ale opravdu za to chteji dost penez.... Jinak jsem dalsi zajemce o stropnicovy material....
-> havlik: Kamarád má 1100 model 69 v naprosto původním autentickém stavu a má tuším už "křížáky" Jinak na mém MBG 67 byly také křížáky, ale tam si nejsem jist autentičností, myslím, že původní nejsou. A většina původních šroubů s drážkou, co jsem demontoval z aut, je dost ožvejkaná, na několika autech jsem se setkal s tím, že šrouby byly zajištěny proti povolení důlčíkem - také nevím, zda dobová praktika servisů, nebo to tak bylo z výroby...
-> Bukaj 26.10.13 08:54:45: niekto na slovensku ich vyraba, ale bola to dost palka, bolo to aj na i-veteran.cz. Treba tam pozret.
-> Bukaj: seš si jistej že křižáky nebyly dávaný až dodatečně o mnoho později?
-> eda:
Nevím, ale také by mne to velmi zajímalo...
Přidám další dotaz: Kdy v průběhu výroby 1000MB došlo ke změně šroubů, kterými jsou přišroubované panty dveří a čela blatníků ke kastli? Jedná se o šrouby M7 se zapuštěnou čočkovou hlavou. Starší provedení má drážku pro plochý šroubovák, novější provedení má hlavu pro křížák...
Případně jestli nevíte, kde sehnat tyto originální šrouby staršího provedení? Novějších mám hromadu, klidně vyměním v poměru 2:1
Nevím, ale také by mne to velmi zajímalo...

Přidám další dotaz: Kdy v průběhu výroby 1000MB došlo ke změně šroubů, kterými jsou přišroubované panty dveří a čela blatníků ke kastli? Jedná se o šrouby M7 se zapuštěnou čočkovou hlavou. Starší provedení má drážku pro plochý šroubovák, novější provedení má hlavu pro křížák...
Případně jestli nevíte, kde sehnat tyto originální šrouby staršího provedení? Novějších mám hromadu, klidně vyměním v poměru 2:1

Nevíte náhodou někdo, zda se dá sehnat jemně dírkovaná látka na stropovici na Škoda MB DE LUXE? Případně něco hodně podobného. Díky.
-> skoda 120ls: Přesnou délku nevím, ale ty starší zástěrky se slepicí jsou delší, než ty novější s nápisem Škoda... Odhadem bych řekl, že poměr stran mají cca 4:5 (šířka:výška).
kluci jak dlouhy maji bejt zasterky se znaskem,dnes sem koupil na burze v brne a zdaji se mi dlouhy.dik
-> oojirka 10.09.13 09:22:06: Do karosářskýho skladu jsem se dostal až v neděli a fakt jsou teda asi tři provedení a ještě v čase napřeskáčku.. nahmatal jsem celou sadu dveří z roku 1965 a jsou bez ničeho, ani plíšek, ani dírka.
-> Petr98: Škoda, že nemám i ten druhý.
-> packa: Tvl... Diky :-) Na 99% to bude zadní karburátor ze zavodni tisicovky s motorem mbg....
Zde je vidět, že chybí i závit pro obohacovač, zvenčí není ani závit pro trysku obohacovače a kanál je slepý.
-> Petr98 16.08.13 11:07:01: Zde slíbené foto Difu 25.
Tyhle dveře jsou z MB 1965, původní (originál) barva je ta šedá, co místy prosvítá, asi se mi nepovede dohledat číslo kastle, ale určitě začínalo ještě nulou.
Všechny dveře byly původní a všechny měly tyto zarážky...
Všechny dveře byly původní a všechny měly tyto zarážky...
-> saskyn2: Nefunguje mi doma net...
Asi třičtvrtě hodiny jsem se snažil vložit fotku, ale nepodařilo se...
Tak alespoň se zpožděním:
Asi třičtvrtě hodiny jsem se snažil vložit fotku, ale nepodařilo se...

Tak alespoň se zpožděním:
-> saskyn2: díky za fotku......no, jestli to pomůže při dedukci, kdy se co vlastně dávalo za dorazy, tak já mám rok 65, květen, 5. serie a nemám tam nic. A dveře jsou určitě původní.
-> Petr98: No asi proto jsem myslel že to je nějaký domo robo
Zajímavé že tyto dveře jsou z 65ky a co jsme měli doma 66ku tak tam nebylo nic a na jiný 66 delux už jsou ty plastový, a na dveřích z 64ky taky není nic. Tak nevím.
Každopádně máte za co děkovat, při prolejzání zásob jsem si rozlil pivo a ted to tu smrdí jak v hospoděl čtvrtý cenový

Zajímavé že tyto dveře jsou z 65ky a co jsme měli doma 66ku tak tam nebylo nic a na jiný 66 delux už jsou ty plastový, a na dveřích z 64ky taky není nic. Tak nevím.
Každopádně máte za co děkovat, při prolejzání zásob jsem si rozlil pivo a ted to tu smrdí jak v hospoděl čtvrtý cenový

-> saskyn2: Děkujem
Ale vypadá to hrozně teda. To soudruzi moc nevymysleli 


Tak sakra kluci, tohle je nějaká spolupráce nebo co3
sem si to musel najít sám, tak z cca 36 kousků dveří jejchž jsem vlastníkem(něco na autech něco ve skládku) má 21 kousků plast nebo dírku, 14 kousků nic ani dírku a jeden ks toto, tak v tom případě byly opravdu tři typy.
sem si to musel najít sám, tak z cca 36 kousků dveří jejchž jsem vlastníkem(něco na autech něco ve skládku) má 21 kousků plast nebo dírku, 14 kousků nic ani dírku a jeden ks toto, tak v tom případě byly opravdu tři typy.
Mám skočit do garáže, nebo už to někdo fotíte??
-> Bukaj: tak takovýhle hezký tečky jsem na autě ještě neviděl

...
-> Petr98: -> saskyn2:
Ach jo, takhle honit člověka s foťákem ven...
Ach jo, takhle honit člověka s foťákem ven...

-> saskyn2: Přesně... vůbec nevím wo co go... 

tak už sem kurna hodte někdo fotku at to taky vidim:-)
Na mém MB 65 jsou zarážky plechové a rozhodně si nemyslím, že je to domácí výroba, s určitostí bych řekl, že je to originál.
Bavili jsme se tu o tom již dřív, bohužel už nevím, s kým a v jakém tématu, ale fotky jsem sem dával...
Dle mého názoru (a informací) byly první serie bez zarážky a poté, co se v praxi zjistilo, jak se dá do auta snadno dostat zamáčknutím skla přes gumu do vozu zavedli v AZNP zarážky - nejdřív ty plechové nabodované (1965), později z estetických důvodů plastové s chromovaným šroubkem (model 66 a dále).
Dle mého názoru (a informací) byly první serie bez zarážky a poté, co se v praxi zjistilo, jak se dá do auta snadno dostat zamáčknutím skla přes gumu do vozu zavedli v AZNP zarážky - nejdřív ty plechové nabodované (1965), později z estetických důvodů plastové s chromovaným šroubkem (model 66 a dále).

-> oojirka: A nebo to tam zapoměli dát.

-> Jozka: takže to jsme asi zase na začátku a vypadá to na ty tři verze dveří...
-> saskyn2: Navařený nehtík jsem původně taky považoval za domácí úpravu, ale kdosi kdysi mě přesvědčil, že je to z továrny. Známej měl na MBG..
-> oojirka: Dle dle mě jsou dvě provedení, bud bez dorazu, nebo s plastovým dorazem. Navařené bude domo robo, hliníkové je ze š 100.
saskyn2: tu fotku s tou plechovou zarážkou nemám, zkusím zajistit...tzn., že naopak na těch dveřích co jsem viděl u Bukaje je to navíc...-> Jozka: ->na žádných dveřích to nemám.
-> oojirka: -> Jozka: Asi ted nerozumim, pokud se bavíte o zarážce na trojuhelníček tak jsem viděl vždy bud plastovou u novějších modelů a nebo úplně bez zarážky, tuším do roku 1966, máte fotku tý železný? To jsem nikdy neviděl a to jsem těch aut měl určitě víc než 15
-> oojirka: Vypadá to spíš na tu původní variantu dveří, ten velkej plech pozdější by asi vykukoval nad rám dveří víc.. a to chyběly zarážky na celým autě ?
Snad to bude z fotky poznat:
-> oojirka: Zajímací.. neviděl jsem dosud - že by ND nedeflorovanej ? A jak ty dveře vypadaly jinak ? Jen s "kolejničkou" na čalounění i dole, nebo s velkým plechem jako pozdější varianty ?
V pátek jsem byl u Bukaje a bavili jsme se mimo jiné o dorazech trojúhelníčku v předních dveří. Dívali jsme se na dveře, které mají plastovou zarážku (přišroubovanou) z novějších modelů a pak na dveře z prvních modelů, které mají navařenou plechovou zarážku. No a na mých dveřích nemám nic. A ani to nevypadá, že by tam někdy nějaká zarážka byla. Tak se chci zeptat, zda je to možné, zda byly tři "verze" dveří?
-> Bukaj: Dveře dobrý, doteď jsem váhal, jestli tmel kolem sponek čalounění nebyl náhodou tatíkovo tuning.. (on teda vlastně byl - ale jen změnil typ tmele).
K nálepkám: "special" je cca z roku 1970 - nálepka na cívku, která v MB z výroby být nemohla, ale jako ND v pohodě, schéma řazení jsme na skle tuším měli (01/1968), ale mám dojem, že blbě nalepenou skoro v gumě a moc dlouho tam nepřežila. Naopak si na tý 68-ce vůbec nepamatuju modrozelenou nálepku deklíku regulátoru dobíjení, u tý mám dojem, že zmizela úplně ještě v průběhu výroby MB (po předchozích změnách velikosti dle přemísťováním šroubků). No a na mým origo 68 heveru cosi zbylo dodnes, ovšem našel jsem v jednom polovraku i úplně čistej neotřískanej..
K nálepkám: "special" je cca z roku 1970 - nálepka na cívku, která v MB z výroby být nemohla, ale jako ND v pohodě, schéma řazení jsme na skle tuším měli (01/1968), ale mám dojem, že blbě nalepenou skoro v gumě a moc dlouho tam nepřežila. Naopak si na tý 68-ce vůbec nepamatuju modrozelenou nálepku deklíku regulátoru dobíjení, u tý mám dojem, že zmizela úplně ještě v průběhu výroby MB (po předchozích změnách velikosti dle přemísťováním šroubků). No a na mým origo 68 heveru cosi zbylo dodnes, ovšem našel jsem v jednom polovraku i úplně čistej neotřískanej..
...pro úplnost ještě zadní dveře (ta folie už je nic moc, ale pro ilustraci stačí).
...tmel kolem klik a dole v prolisu proti zatékání a průvanu...