skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> exwrcteam: Mě šlo o tenhle plech přídavnej - pod ním je výlisek přepážky stejnej? Nebo není..
-> Duri: Ale zas jsem se od Baťi moc neodchýlil, i když jsem měl v sobě 2 Budvary.. a navíc nemusel ve starých SM hledat minimální pevnost, v knize je požadováno minimum cca 370 MPa, čili něco na úrovni někdejší 11373..
-> sliwowitz: Mě se taky zdálo, že jsem někde viděl nakreslený.. ale došlo mi až po vyjmutí reálný vložky..
-> sliwowitz: dikes, budem musiet asi viac studovat literaturu, ako vypisovat do fora :)
ten drzak z 64-65 ky mame je tam jeste takovej vystupek:) aby sel dat na kapotu ke stredu na kapote to je jedno tam byl jen o kousek posunutuje uchyt
Pánové musím smeknout. Mám pocit že mé znalosti jsou na úrovni rozlišení litra od kravy.
Na pristim srazu budu na autech sledovat uplne jine veci nez ostatni.

-> Duri: vykres na tie vlozky je v batovi... a dve som urcite z jedneho auta demontoval, ale tiez nemam sajn kam som ich dal :D
-> mirecek.666: To ví úplně všichni.. kromě mě
. Pro sebe mám poznamenáno toto: série 12 – motory 163120 – 186319, čili někdy mezi 01-04/1967.

-> Jozka: já jen vylučovací metodou chci nějak docílit toho abych zjistil co je to za rok a sérii, ale bez základních identifikačních věci to jde težko, do kdy měly standartky žábrový blatníky?
-> mirecek.666: Úplně přesně nevím, co myslíš a taky vycházím z 66-ky, co jsem měl a ani na tý jsem to nijak podrobně nezkoumal - ale letmým pohledem se mi zdálo, že by stačilo k downgrade přebodovat držáky..
EDIT: Jo, tak už vím co myslíš, žebro na přepážce je "nastavený" dalším plechem.. a možná jsem objevil i další změnu - prolis na sacím plášti (pro kladku clony chaldiče) možná není cca čtverovej jako později, ale obdélník na výšku..
EDIT: Jo, tak už vím co myslíš, žebro na přepážce je "nastavený" dalším plechem.. a možná jsem objevil i další změnu - prolis na sacím plášti (pro kladku clony chaldiče) možná není cca čtverovej jako později, ale obdélník na výšku..
-> Jozka: na 67čce ale takovej výlisek už nemám, stejně jako je na ní jiná mřížka pod oknem
-> mirecek.666: Mám skoro dojem, že výlisky zůstaly tvarově i po přemístění do středu víceméně ve stavu jako pro asymetrickou vzpěru..
? Duri: mám ji uprostřed, protože je vzadu kapota z novějšího modelu, jinak je patrný, že byla bokem, aspon mi to tak přijde protože, je tam tak zvlášně nějakej "prolis"
-> Duri: OK, pokusím se nezapomenout..
-> Jozka: foto a pripadne rozmery dostupne z vonku by mi mohli stacit. Vdaka!Hlbka sa odhadne...
-> Duri: Jsem nezaktualizoval.. Ocel to bude asi nějaká obyčejná (11500?), pozinkované to je. Minimálně ti můžu změřit, příp. i vyfotit, co kouká ven a odhadnout celkovou výšku, pokud vložky půjdou (ze zadního plata) vytočit, aniž by se jeho čalounění nějak rozčílilo, tak bych poskytl komplet info..
Pozice 2.. celková výška cca 20 mm, výběh závitu směrem k přezkám opatřen cca 2 mm "nákružkem" s rádiusem.. a beru zpět, jak jsem vložil, došlo mi, že moje X kastle má z nějakých nepochopitelných důvodů místo UNF kamenů taky vevařeno M16.. čili přespočetnost se nekoná.
-> Jozka: parada, to by bolo super, ak by si mi vedel odmerat 6hran, hrubku 6hranu a pripadne celkovu dlzku/hlbku tej redukcnej podlozky. Z akeho je to matrosu. Normalne zinkovane zelezo?
-> Duri: Nu, naši předkové si věděli rady ze vším.. teoreticky bych měl mít 4 plonkový vložky odložený, ale vzhledem k poštovnýmu a tomu, že nemám ani nejmenší tušení kde, tak můžu oměřit 6ti hran na těch namontovaných a pak asi takhle:
-> Jozka: perfekt, dakujem. Tu redukcnu vlozku tam nemam, preto som bol zmateny. Mam tam 'obr'sroub a pracka pasu je prevrtana na 18mm :)
Nemate niekto foto tej vlozky, pripadne nakres, podla coho to dat vyrobit? Diky!
Nemate niekto foto tej vlozky, pripadne nakres, podla coho to dat vyrobit? Diky!
-> Bukaj: Zdá se, námořní to nejspíš nebude..

-> Jozka:
Jo a původní barva, zdá se, šeď levandulová
Jo a původní barva, zdá se, šeď levandulová

-> mirecek.666: Zdá se, že detaily spíš odpovídají obvyklýmu provedení modelu 1966, nežli 1967.. zkusím někde pohledat data svý někdejší 66-ky.
-> Duri: Tak ta tvoje kastle dělá dojem typický 67-ky.. ta by ty kulatý díry ještě měla mít (srpnová 69, na kterou jsem včera sáhl, už je nemá, 68/01 možná už taky ne, ale u tý si nejsem jistej..
Informační prameny (hlavně novodobý) nemusí být vždycky přesný a dobový prameny taky ne, ale třeba kotevní místa pásů specifikuje souhrnnej katalog cca 1972 naprosto přesně..

Informační prameny (hlavně novodobý) nemusí být vždycky přesný a dobový prameny taky ne, ale třeba kotevní místa pásů specifikuje souhrnnej katalog cca 1972 naprosto přesně..



-> Duri: 16mm je ten (jak psal Jozka "monstrzávit" v kastli, M10 je ten šroub, co se do něj šroubuje

Nedalo mi to, a siel som to pozriet. Mylil som sa :( Uchyty pasov ma 12.seria este velke (priemer srobu cca 16mm). Gereg pise, ze zmena nastala u 14.serie na normovane 7/16". Vraj predtym M10, ale to mi nesedi... ked som nameral 16mm...
-> mirecek.666: Ako pisal Jozka -> Jozka 08.01.14 14:28:14: , skus pozriet, kde mas vzperu zadnej kapoty. Ci je v ose (strede) alebo bokom. Gereg pise, ze zmena vzpery nastala u 12.serie (moc sa mi to nevidi, mozno este ina zmena ako presunutie???), Jozka pisal ze u c.k. 088136, co je v priebehu 8.serie, tak neviem...
-> mirecek.666: Ako pisal Jozka -> Jozka 08.01.14 14:28:14: , skus pozriet, kde mas vzperu zadnej kapoty. Ci je v ose (strede) alebo bokom. Gereg pise, ze zmena vzpery nastala u 12.serie (moc sa mi to nevidi, mozno este ina zmena ako presunutie???), Jozka pisal ze u c.k. 088136, co je v priebehu 8.serie, tak neviem...
-> Jozka: jinak ještě jeden poznatek, protože v autě byl při koupi jen jeden pás, tak jsem musel nechat udělat nové redukce do původních velkých děr, abych mohl přidělat druhý, takže je to to starší provedení podle toho co je tu psáno
-> Jozka: vdaka, tak o tej 'bocnej' diere v zadnom kufri som tiez nevedel. Toto je skelet hned po 'zosilneni' a pretypovani na 5 miestny, myslim, ze uz model '67. Technicak ja nadrzovku prelepeny vystrihnutymi stranami so zmenami a novymi udajmi :)
Tie zavity na bezpecnostne pasy su uz asi unifikovane s tym divnym anglickym (ci akym) rozmerom, nevsimol som si tam ziadnu 'divnu' redukciu, takze toto by malo byt OK :)
Tie zavity na bezpecnostne pasy su uz asi unifikovane s tym divnym anglickym (ci akym) rozmerom, nevsimol som si tam ziadnu 'divnu' redukciu, takze toto by malo byt OK :)
Jo, ty čtvercový díry v přepážce jsem nemyslel, ty byly zkraje kvůli přístupu k zadním tlumičům.. kdy ta zmizely, neumím.. Já myslel kulatý díry průměru cca 100 mm nad Z podběhama - některý mý embéčka je měly, některý (mladší) už ne.. a normálně jsou úplně schovaný pod bočníma panelama čalounění zadního "kufru".
-> Duri: Někdy nejspíš v roce 1966 (alespoň co já jsem viděl vozy 66 a 67) se začaly namísto původních závitových kamenů s monstrzávitem (do kterých se dávaly vložky na šroub pásu buď metrickej nebo UNF dodnes standartní) navařovat přímo kameny s UNF závitem s mírou v palcích (7/16").. bohužel nevím přesně kdy, ve změnách se to moc neuvádí a nevím, jak složitý je dohledat. Ale třeba to tu má někdo zmáknutý..
Jinak jsem si ještě vzpomněl (a následně dohledal, že od karosérie č. 088 136): 100% 1966-ka by byla se vzpěrou zadní kapoty mimo osu vozidla, protože tu přemístili už v lednu 1966..
Jinak jsem si ještě vzpomněl (a následně dohledal, že od karosérie č. 088 136): 100% 1966-ka by byla se vzpěrou zadní kapoty mimo osu vozidla, protože tu přemístili už v lednu 1966..
-> Jozka: perfekt dakujem. V zadnom batozinaku mam na tapaciry v strede po bokoch narezane stvorce, ale myslim, ze otvory tam uz nie su. Este otazka, ake boli zmeny v uchytoch bezpecnostnych pasov?
-> Duri 07.01.14 16:24:18: Jsem myslel, že B sloupek vypadá pod plíškem nějak jinak, ale dle tohoto -> Bukaj 07.01.14 09:13:33: to vypadá, že po odvrtání zbyde jen opravdu rozdílnej jen ten snadno zamaskovatelný prolis..
Jsem si cestou vlakem (do usnutí) v duchu prošel kastli znova a už mě krom kotevních bodů bezpečnostních pásů nic nenapadlo.. i když si teda nejsem úplně jistej, kdy zmizly kulatý díry na bocích zadního zavazadlovýho prostoru a kdy se měnily tvary prolisů příčnýho plechu pod zadníma sedákama - což bude nejspíš až záležitost modelu 69, ale s odstupem času už mě dneska mejlí i náhradní kastle černýho bleska se stovkovejma komponentama..
Jsem si cestou vlakem (do usnutí) v duchu prošel kastli znova a už mě krom kotevních bodů bezpečnostních pásů nic nenapadlo.. i když si teda nejsem úplně jistej, kdy zmizly kulatý díry na bocích zadního zavazadlovýho prostoru a kdy se měnily tvary prolisů příčnýho plechu pod zadníma sedákama - což bude nejspíš až záležitost modelu 69, ale s odstupem času už mě dneska mejlí i náhradní kastle černýho bleska se stovkovejma komponentama..
-> Duri: Nojo, no, tak to nemohu sloužit - ta "moje" kastle už má vařený předek a prahy a měněné blatníky a potřebuje ještě vyvářku zadku...
-> Bukaj: hmm... no mne by presne pasovala cervena deLuxe kasna 16.serie, keby bola super pekna v povodnom nevarenom stave, bez nutnosti varenia (okrem detailov a kozmetickych vad :) ) a keby bol aj povodny lak do vacsej miery pouzitelny. Toz, ale som asi velmi narocny :) a taku kasnu/auto som nebol schopny za posledne roky zohnat :(
-> Duri: Ne, na MBG mám kastli původní a hodlám ji zachránit...
...kastli potřebuju na kamarádovo MB De Luxe 1966 (které je leta v depozitu a kastle už neexistuje - byla na šrot a ještě na ní spadlo kus střechy). A máme odhlášené MB De Luxe 1968, tak jsem chtěl provést reinkarnaci. Ale nesedí mi ty detaily, no...
Edit: MBG mám sice modrozelené, ale původní barva byla a zase bude 1013 šeď levandulová (podle toho jí říkám "Levandulka")
Obě ta MB De Luxe byly barvy tmavěčervené...
...kastli potřebuju na kamarádovo MB De Luxe 1966 (které je leta v depozitu a kastle už neexistuje - byla na šrot a ještě na ní spadlo kus střechy). A máme odhlášené MB De Luxe 1968, tak jsem chtěl provést reinkarnaci. Ale nesedí mi ty detaily, no...

Edit: MBG mám sice modrozelené, ale původní barva byla a zase bude 1013 šeď levandulová (podle toho jí říkám "Levandulka")
Obě ta MB De Luxe byly barvy tmavěčervené...
-> Bukaj: ten skelet potrebujes na MBGcko? Aku to malo farbu? 4370? Este mi napadla jedna kacirska myslienka, ale to bude asi neschodne. Vymenit rodokmene
-> sliwowitz: pri mojej rychlosti prace a rozhodovania k tomu mozno ani nikdy nedojde
Problem je, ze to potom nebude sediet papierovo a to by bola skoda. Kaslat na deLuxa, nech zije MBG!

-> sliwowitz: pri mojej rychlosti prace a rozhodovania k tomu mozno ani nikdy nedojde

-> Duri: nedelas dobre, jaromire... skoda do toho auta rezat, nechaj patinu a sprav z neho mbg 12. serie :)
-> Jozka: moje má tu mřížku s tou gumičkou, když nezapomenu zítra ofotím, díky za všechny komenty:)
-> Bukaj: fuha, to by bolo asi dost zlozite, ja som kupil cely de Luxe voz kvoli luxusnemu stavu skeletu, aby sa nemusel vyvarat, alebo len malo. Dufam, ze ma netrafi slak, ked sa do toho pustim a bude to hnile :) Jeden 68ckovy skelet akurat leti do pece, ale ten bol na kasu.
-> Duri: Vyměním za skelet modelu 68 - potřebuji skelet modelu 66 

All > pani, velmi plodna debata, to o tom stlpiku som fakt netusil, ani si to nevsimol.
Otazka... Ked zo stlpika 12. serie odbodujem ten polgulaty plech, dostanem stlpik 16. serie?
Potrebujem totiz prestavat skelet 12. serie na 16. Cize potreboval by som vediet, cim sa priblizit co najviac originalu, teda 16.serii.
Bocne blinkre (2x diera)
B-stlpiky (odbodovat plech?)
Pozicky - zavarit
Plech pod zadnym oknom - ina mreza (kaslat na to, nebude vidno, kozenka je aj tak kratka)
Haciky pre kabelaz v medzipriestore k lavym zadnym svetlam (fik prec)
Este nieco vas napada?
Otazka... Ked zo stlpika 12. serie odbodujem ten polgulaty plech, dostanem stlpik 16. serie?
Potrebujem totiz prestavat skelet 12. serie na 16. Cize potreboval by som vediet, cim sa priblizit co najviac originalu, teda 16.serii.
Bocne blinkre (2x diera)
B-stlpiky (odbodovat plech?)
Pozicky - zavarit
Plech pod zadnym oknom - ina mreza (kaslat na to, nebude vidno, kozenka je aj tak kratka)
Haciky pre kabelaz v medzipriestore k lavym zadnym svetlam (fik prec)
Este nieco vas napada?
-> Bukaj: A to můžeš v noci klidně spát ?
Nicméně aby měl vnější výlisek sloupku ten prolisu a už ne plech, co do něj patří, tak toho jsem si ještě nikdy nevšiml.. Máš asi nějakej prototyp nebo mezityp..



-> Jozka: No, ta moje kastle je tak trochu nedořešená záhada - ač je to 15. série a měla by mít boční blinkry a neměla mít pozičky, tak je to obráceně...
a teď ještě toto...
a teď ještě toto...

-> Danster: Dík, to bych určitě nenašel..
-> Bukaj 07.01.14 09:13:33: takže tohle je fakt přechodová varianta (fajn vědět, že si ještě něco i pamatuju)..
-> Bukaj 07.01.14 09:13:33: takže tohle je fakt přechodová varianta (fajn vědět, že si ještě něco i pamatuju)..
-> Jozka: Jo ty b sloupky jsme řešili a našel jsem to viz skoda-virt.cz/cz/.../1140
85-to-danster
-> Luky: / -> doking: Dobrý vylepšení.. teď jsem se snažil rychle najít "svoje" B sloupky (zda jsme to neřešili dříve s Danster-em přímo tady), ale je to vopruz.