skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> Jozka: tak tak, a proto koupím tyhle druhovýrobky a originály nechám spinkat zatím :)
-> Petr98: Jak kterej..

Stejně, originál je originál 

-> Bukaj: Dokonce se chystali i další - čímž mohl nastat pro zákazníka konkurenční boj, ale asi z toho už nic nebude..
-> j_j: Jo, už jsou pár týdnů na trhu. Na letních Chotusicích jsem si prohlížel předseriovou výrobu a na slunku byly dost do žluta, ale výrobce tvrdil, že seriová výroba bude lepší. Je fajn, že se najde někdo, kdo zainvestuje do výroby nedostatkových dílů, byť nemohou být 100% identické s originálem. Ovšem až na pár hnidopichů si jistě na trhu zájemce najdou

-> j_j: ještě ty mohli udělat přední lištu modelu 69 :)
-> Václav Kršek: Svou fotku nemůžu najít, ale třeba: www.skoda110r.cz/forum/68
342.jpg
Děkuji pánové, no je pravdou že tam bylo čerpadlo už ze 120cy s odkalovací nádobkou, a přívodní trubka vůbec osově nesouhlasila s nátrubkem na čerpadle, takže na hadičce musela být smyčka, tak to původně asi opravdu vedlo až nahoru do filtru...mimochodem nemáte někdo fotku toho přídavného filtru té tzv. skleničky?
-> Petr98: Rozteč tomu vinglíku, na který se sklenka dávala, dost odpovídá, fakt je, že takhle vysoko jsem ho nikdy namontovanej neviděl - vždycky tak o 10 cm níž (asi někdo, kdo se byl línej ohýbat..).
-> Václav Kršek: jj to bude po pridavnem filtru. Mam to taky takto podobne...
ale takhle nahoru?
-> Václav Kršek: Někdo tam domontoval palivový filtr
Zdravím kolegové, nedávno mě zaujaly na mojí 1100 MB z roku 69 tyto dva otvory viz foto, netušíte někdo, jestli se do těchto míst ve výrobě něco umisťovalo? jednou jsem něco zaslechl že se snad to těchto míst umisťoval chladič oleje, ale to asi nebude tento případ.
-> Bukaj: Teda než jsem text takhle po ránu pochopil, to byla děsná kláda..
Ale pokud správně, tak obracíme MB přednostně na stejnou stranu, to ucho co je na obrázku dole, má dle mě být vpravo při pohledu od motoru - tedy tam, co je baroskop..

-> Jozka: Pokud dobře vidím, tak na tuhle stranu bych MB obracel raději, než na druhou ...
...to, co je dole na fotce je na voze vlevo a pohled na šablonu je zepředu dozadu (jako když koukáš od převodovky, ne?
Tzn že na kolíbce by MB bylo otočeno na levobok, poloha motoru a hrdla nádrže by byla příznivější pozici, než při otočení na pravobok...
...to, co je dole na fotce je na voze vlevo a pohled na šablonu je zepředu dozadu (jako když koukáš od převodovky, ne?
Tzn že na kolíbce by MB bylo otočeno na levobok, poloha motoru a hrdla nádrže by byla příznivější pozici, než při otočení na pravobok...
-> Bukaj:
Na tuhle stranu je lépe MB neobracet..
Jsem na to koukal, snad jsem nezapomněl ostřihnout nic.. ale takhle OK, mě jde hlavně o to, jestli jsem nenapodobil už nějakou napodobeninu..



-> Jozka:
Poloze ve voze to odpovídá, ale jenom, pokud bys měl auto na kolíbce...
No, nějak mi připadá, že ten roh u chladiče má moc ostrou špici, ale je možný, že mne to klame - ještě jsem tuhle gumu neviděl vyndanou z auta...
Poloze ve voze to odpovídá, ale jenom, pokud bys měl auto na kolíbce...

No, nějak mi připadá, že ten roh u chladiče má moc ostrou špici, ale je možný, že mne to klame - ještě jsem tuhle gumu neviděl vyndanou z auta...
-> Bukaj: Hlavně teda nechápu, proč jsem se unavoval s otáčením fotky, aby odpovídala poloze ve voze...
Myslíš jako že ty uši jsou dlouhý ?

Myslíš jako že ty uši jsou dlouhý ?
-> Jozka: Nějak mi tam nesedí ten spodek - nezapomněl jsi tu šablonu oříznout?
-> Bukaj: Ty to budeš vědět.. sedí nesedí ?
Takovouhle šablonu jsem kdysi vyrobil (a teď našel) na gumku k MB převodovce.. přitom se tu mihlo i cosi jinýho..
Takovouhle šablonu jsem kdysi vyrobil (a teď našel) na gumku k MB převodovce.. přitom se tu mihlo i cosi jinýho..
-> Bukaj 31.08.14 21:04:49: on asi z NDR být může, byl mi nějak povědomý z Trabanta www.autotypautodily.cz/cz
-detail-184243-spinac-brzd
ovych-svetel-skoda-100-100
0-1203-trabant-wartburg-19
3-595294.html 

-> Václav Kršek: Až budu doma, zkusím vyfotit...
...ale přemýšlím o tom, jestli ten hedvábně bílý vzhled nebyl důsledkem nějaké prehistorické eloxace hliníku - přecijen ty ozdoby vydržely docela dost na povětrnosti a neoxidovaly plošně, ale v ďubkách, jako chrom (prýskance od kamínků?).
Kdyby to byl Al plech bez povrchové úpravy, tak by to bylo olezlé v krátké době od výroby (montáže na vůz)...
...ale přemýšlím o tom, jestli ten hedvábně bílý vzhled nebyl důsledkem nějaké prehistorické eloxace hliníku - přecijen ty ozdoby vydržely docela dost na povětrnosti a neoxidovaly plošně, ale v ďubkách, jako chrom (prýskance od kamínků?).
Kdyby to byl Al plech bez povrchové úpravy, tak by to bylo olezlé v krátké době od výroby (montáže na vůz)...
-> Bukaj: no já jsem sehnal prahové lišty na MB v dosti špatném stavu, takže jsem je musel nejprve vzít smirkem různé hrubosti, a nakonec jsem je vyleštil (né do zrcadla ale do lesklé podoby) no a překvapilo mě že na autě nejvíce vynikly když byly na hrubo obroušeny smirkem, takže mě to trochu zarazilo a přemýšlím co s tím :) nemohl by jsi prosím vyfotit to nepoužité mezikruží abych si udělal představu o tom jak to ''asi'' vypadalo jako nové? děkuji 

-> Václav Kršek: Stejně jako všechny ostatní hliníkové ozdobné díly - lesk, ale spíš takový sametový, ne dokonalý, jako zrcadlo, nebo chrom...
Časem se díly buď oleštily používáním (např kličky dveří a oken), nebo trochu víc zmatněly.
A i u nových dílů, které mám doma, se povrch liší kus od kusu. Třeba mezikruží kol (které ale nemusí být z dob MB, neboť se montovaly ještě na první 105/120) jsou hezky lesklé, kličky a misky oken, nebo lišty jsou lesklé, ale spíše do běla, ne jako zrcadlo.
Dle mého názoru se plechové ozdoby lisovaly z hladkého, ale neleštěného plechu. Odlitky (kličky, držáky skel ve dveřích apod) jsou asi také perfektně odlity a dále neopracovány (kromě broušení hran a okují po odlití)...
Časem se díly buď oleštily používáním (např kličky dveří a oken), nebo trochu víc zmatněly.
A i u nových dílů, které mám doma, se povrch liší kus od kusu. Třeba mezikruží kol (které ale nemusí být z dob MB, neboť se montovaly ještě na první 105/120) jsou hezky lesklé, kličky a misky oken, nebo lišty jsou lesklé, ale spíše do běla, ne jako zrcadlo.
Dle mého názoru se plechové ozdoby lisovaly z hladkého, ale neleštěného plechu. Odlitky (kličky, držáky skel ve dveřích apod) jsou asi také perfektně odlity a dále neopracovány (kromě broušení hran a okují po odlití)...
Chtěl bych se zeptat, nevíte někdo, jakou povrchovou úpravu měly hlíníkové prahové lišty modelu deluxe, jestli to byl matný hliník nebo lesk jako blesk? děkuji :)
jen tak naokraj se vmísím do debaty
jak se ověřuje funkčnost těchto spínačů? Asi by to chtělo stlačený vzduch na těch 300 kPa a proměřit jestli sepl nebo ne ... ale nejde to nějak jednodušeji? Třeba strčit svařovací drát a tak jej sepnout? Přijde mi to jako prasárna, ale pokud to funguje ...

-> Bukaj: OK, rezervuj 

-> dragon_cb_cz: Vše na fotce jsou nové skladové zásoby, tak jeden by asi k mání byl...

-> Bukaj: Já si říkal, že jsem to šroubovací provedení někde viděl... je fajn se čas od času přesvědčit, že čas od času nejsem blbej 
Nu a obligátní otázka - je něco ze skladu (ideálně nový-nepoužitý) na prodej? Ať nemusím platit poštu...

Nu a obligátní otázka - je něco ze skladu (ideálně nový-nepoužitý) na prodej? Ať nemusím platit poštu...
-> dragon_cb_cz 29.08.14 14:05:02: Já jsem přesvědčen, že rozdíl ve spínačích je právě v těch konektorech - první modely (určitě 65) mají kabely bez dutinkových konektorů, pouze zapájkované a spínač se silnějšími "packami" a v nich šroubky.
Doma v syslátech jsem na MB vyhrabal pouze provedení s plochými konektory (číslo 852 019), což dle katalogu odpovídá novému provedení spínače...
Edit: ten spínač vlevo dole je druhovýroba asi PL, nebo DDR pro MB, vedle něj je origo spínač pro Octavii apod...
Doma v syslátech jsem na MB vyhrabal pouze provedení s plochými konektory (číslo 852 019), což dle katalogu odpovídá novému provedení spínače...

Edit: ten spínač vlevo dole je druhovýroba asi PL, nebo DDR pro MB, vedle něj je origo spínač pro Octavii apod...
-> dragon_cb_cz: Krátký a dlouhý nemyslím závitama, ale nějak matně tuším, že jsem viděl dvě provedení s různým poměrem výšky tělesa k průměru (resp. OK).
-> m8rinek: Však viz -> dragon_cb_cz 30.08.14 21:31:42: 

-> dragon_cb_cz: Jedno je vč průtokáče (dlouhý) a krátký je viz odkazy co se do průtokáče šroubuje....
-> Jozka: Jo krátký a dlouhý (tvůj odkaz je poněkud nespecifickej)? Dlouhý provedení bylo u kila, buď bylo krátký s průtokovým nástavcem nebo rovnou dlouhý (s koncem jako průtokovej šroub) - ale to u MB nehrozí.
-> dragon_cb_cz: Já si myslím, že Pragos tam má blbou fotku.. jsem se k těm spínačům nedostal (jabka, švestky, dřevo), ale na tom "krátký" a "dlouhý" mám dojem něco je.. počkej, až se zahradník vrátí z čundru, bude nejspíš vědět..

-> Jozka: No obě dvě provedení co jsi odkázal mi právě přijdou stejný 

-> dragon_cb_cz: Na šroubky jsem spínač neviděl.. vždycky jen fastony (ale do roku 1966 kdo ví..), nicméně dvě provedení existujou, ale musel bych je pohledat fyzicky.. Mrkni na tohle:
www.autotypautodily.cz/cz -detail-184243-spinac-brzd ovych-svetel-skoda-100-100 0-1203-trabant-wartburg-19 3-595294.html
a
pragos.cz/veterani/clanek ?id=277&...
www.autotypautodily.cz/cz -detail-184243-spinac-brzd ovych-svetel-skoda-100-100 0-1203-trabant-wartburg-19 3-595294.html
a
pragos.cz/veterani/clanek ?id=277&...
Někteří víte, jak mě vypekl při posledním pokusu o jízdu MBčkem brzdový spínač, takže sháním nový. V katalogu jsem našel dvě varianty, číslo 193-595292 a 193-595294, označený jako "nové provedení". Netušíte někdo v čem je rozdíl a případně zda je záměna možná? Nové provedení má tu výhodu, že lze normálně koupit... nemůže to být třeba rozdíl kabel na šroubované svorky u starého (matně si něco takového pamatuju) a faston u nového?
-> j_j: Dle -> Bukaj: se v podobných případech nejspíš jedná o nedodělanej nebo rozpadlej štítek pro MBX/MBG (kterej je dvojdílnej) - a já jsem tomu vysvětlení taky nakloněn..
-> j_j: zeby odlouply spodek deluxe??
aukro.cz/skoda-1000mb-100
0-mbt-org-typove-oznaceni-
na-vyvoz-i4543587675.html
co to je zase za pohádkáře? :)
co to je zase za pohádkáře? :)
¨trysky 105 sem sehnal jen maji zavit m6 misto m5 tak sem prevrtnul ten drzak na m6 udela to neco?nebo se nic nestane?
kluci věděli byste kde sehnat hlavní trysky 105 do karburátoru mbg/mbx? popřípadě kdyyby je měl někdo doma navíc tak bych je koupil.díky
-> j_j: Mě to tak napadlo - kamarád jako potomek zakladatele našeho místního autodružstva nějakou asi 18-tinu toho současnýho subjektu má..
-> Jozka: bohužel ne, ani mi po dědovi nic pořádnýho nezbylo (jen pár igelitek z 70. a 80. let z veletrhů, který byly v tu dobu "vzácný" :D ) celé škodovkářské impérium na chatě ve stodole jsem musel vybudovat sám :)
-> Petr98: diky moc