
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> Václav Kršek: I to číslo je originál.. pro chladič 1100MB a 1100MBX..

Na první fotce to je špatně vidět, tady ještě přikládám foto štítku, předpokládám že ten šedý nátěr bude ještě originál 

Tak záhada odhalena, po chvilce škrábání se ten rádobyhliník proměnil v měď 

-> Václav Kršek: Hliníkovej chladič jsem ještě na MB neviděl - vyfotíš ho?

Děkuji už mám představu oč jde :) Ještě jedna věc mi vrtá hlavou, v příručce se píše že by škoda 1100 MB měla mít chladič s měděnýma lamelama, v jedné svojí 1100 je s ocelovýma lamelala ale to předpokládám že už ho někdo měnil, no ale ve druhé 1100 jsem našel chladič s lamelama z hliníkového plechu což mě tedy docela překvapilo, protože jsem myslel že chladiče tohoto typu z hliníku nikdy nebyly, neporadil by jsme mi prosím někdo?
-> Václav Kršek: Přesně jak píše Jozka,je to trochu lepší hadr na podlahu.
V kartě mám na str.19 jednu fotku jak se po vyprání sušil v kotelně.
skoda-virt.cz/cz/.../9863
-tabi-skoda-1000-mb-deluxe
?x=1&of...


-> Václav Kršek: Moc toho vidět není, ale MB mát v kufru "koberec" tkanej, resp. ono to má spíš strukturu hadru na podlahu - a je to obšitý dvěma koženkovými lemy..
Jo jinak tohle je ten kobereček co jsem sehnal, podle fotek co jsem porovnával to bude asi něco jiného než v tisícovce
-> dragon_cb_cz: nene tyhle co mám jsou z jedný ze šroťáku, no a navíc ten řidičův je z půlky utržen takže v podstatě použitelná jen ta guma, no ale koukal jsem ten materiál z kterýho jsou vyrobeny se možná bude dát sehnat i dnes
-> Václav Kršek: Kdyby náhodou ty kilí byly na prodej... to jsou ty z Olomouce?
-> Václav Kršek: To se liší určitě - kufr má úplně jiný tvar, MB tam má takovej tkanej hadr (blbě se shání) a kilo nevím, neznám - nemá náhodou sololitovou desku potaženou nějakou textilií?
Aha, děkuji pánové za rady, no mě se podařilo ulovit koberečky ze 110 L z roku 1975, tak asi nakonec ozdobí moji stovečku :D no nevadí, náhodou kobereček v hlavním zavazadelníku, ten se asi taky liší 100 a 1000 mb že?
-> Václav Kršek 19.01.15 16:29:35: Ještě bych upřesnil to, co psal-> dragon_cb_cz:
MB De Luxe mělo stejné gumové podlážky, jako standard a na nich (chemoprenem) nalepené kovraly
MB De Luxe mělo stejné gumové podlážky, jako standard a na nich (chemoprenem) nalepené kovraly

-> Václav Kršek: jak píše -> dragon_cb_cz: v tom bílým co jsi měl ode mě origo byly, jen díky tomu že stály ve vodě se rozložily na nitě, jestli chceš mám dva doma, tušim spolujezdec druhej je dozadu
-> Václav Kršek: U de Luxe byly Kovraly, tzn textilní koberce, ale MBčkové jsou jiné než kilí.
Nevíte prosim někdo, jaké koberce byly na podlaze u vozu 1100 MB De Luxe modelu 69? Byly tam ty klasické gumové, nebo už ty tkané jako třeba u š 100L? děkuji
-> Tabi: Řekl bych že ne, 68 štíty byly sice skoro uni, ale dole na nich nic nebylo, resp. mám takovej dojem, že na některých možná byly vylisovaný i hodnoty pro chybějící žárovku, ale to fakt lovím z paměti, na jistotu bych musel vylovit fyzicky..
Tatík dodělával couvačku někdy v 70.tých a opatřil ND už s napevno nýtovanými odrazovými plochami menšími, kusy s těmi dokulata se mi vyskytly kdovíkde (a taky jsem je měl na 1203 služební).
Tatík dodělával couvačku někdy v 70.tých a opatřil ND už s napevno nýtovanými odrazovými plochami menšími, kusy s těmi dokulata se mi vyskytly kdovíkde (a taky jsem je měl na 1203 služební).
-> Jozka: Jo, 67-68 měly určitě ty se stavitelnou objímkou, nevím, jak 69, ale předpokládám, že ty s pevnou objímkou byly dodávány jako N.D. A u 66 si nejsem jist.
-> zralous: Stříbrné disky kol se tu už někdy řešily. Zkus projít téma
Já jsem byl přesvědčen, že s nástupem De Luxe přišly stříbřenkové disky pro tuto výbavu, někdo tvrdil, že až s modelem 67. Odstín normální škodovácká stříbřenka - nijak hluboký lesk a jemné šupinky hliníku, že to opravdu vypadalo spíše jako šedá...
A model 69 určitě vyjížděl už na OS25, ale je možné, že ještě dobíhaly starší diagonálky na standardy a naopak za příplatek asi bylo možné obutí radiálek
-> zralous: Stříbrné disky kol se tu už někdy řešily. Zkus projít téma

Já jsem byl přesvědčen, že s nástupem De Luxe přišly stříbřenkové disky pro tuto výbavu, někdo tvrdil, že až s modelem 67. Odstín normální škodovácká stříbřenka - nijak hluboký lesk a jemné šupinky hliníku, že to opravdu vypadalo spíše jako šedá...

A model 69 určitě vyjížděl už na OS25, ale je možné, že ještě dobíhaly starší diagonálky na standardy a naopak za příplatek asi bylo možné obutí radiálek

-> Jozka: Nad tou zpátečkovou žárovkou jsem přemýšlel taky,ještě mě napadlo,jestli,když začali dávat na deluxe zpátečku,tak začali dělat všechny štíty s tím držákem a když to šlo právě na deluxe,tak tam dodatečně přišroubovali třetí objímku na žárovku.
Taky jsem si říkal,jestli nechtěli tu žárovku poposunout,aby se dostala částečně víc mimo odrazku,ale je tam minimální rozdíl na to aby to mělo snad víc svítit.
Ještě se zeptám Petra UB40 jak to má on.Protože jsem mu dával na pozink štíty a ten držáček měl mám pocit mezi ostatní drobotí.


Taky přidám otázku.. Od kdy se začaly dělat šedé disky kol, popř. pokud by někdo měl příslušné číslo barvy. A s jakým obutím sjížděly eMBéčka z linky v roce 69. Pokud se to tu již řešilo, tak omluva

-> Tabi: Dle toho, co jsem porůznu vymontoval, odhaduju, že ty se stavitelnou objímkou a velkou odrazovou plochou budou nejpůvodnější (i když jsem nepochopil, proč jsou nastavitelný), u X-vypadaly, že jsou dost origo.. ale možná kovanější deluxáci upřesní..
Měl bych dotaz ohledně štítů na zadní světla,ty co jsem vyndal s auto jsou pravděpodobně původní.Doma mám ještě náhradní ale jiný a viděl jsem na aukru ještě jeden taky jiný,ten neměl snad žádný prolis po obvodě,aspoň to tak vypadalo na fotkách.Takže to už jsou tři co jsem viděl a nepočítám to,že byly štíty s couvačkou a bez.Je tam rozdíl v samotném plechu,ty co jsou sundané s auta mají malinko větší prolis po celém obvodě,potom je rozdíl prolisu nad spodní objímkou na couvačku a jiné uchycení samotné objímky ,jiná parabolka na couvačce a mají menší díru na průchodku.A na samotných parabolkách je velký rozdíl v samotném pokovení,ty s auta jsou daleko hezčí,hladké a lesklejší.
-> Tabi: Tak já si to někde v létě na sraze zkusím ohmatat..

-> Tabi: Tak já si to někde v létě na sraze zkusím ohmatat..

-> Jozka: Nedokážu říct jestli je silnější nebo lepší matroš,to už si nepamatuju,je to víc jak patnáct let co jsem jezdil s tisícovkama do lesa.

-> Petr98: Tak to je skvělý.. byl jsem ochotnej se smířit i se 742 variantou s těma chlopněma navíc..
-> zralous: Tak to bych řekl, že byla velmi zdařilá směna..
-> zralous: Tak to bych řekl, že byla velmi zdařilá směna..

-> Petr98: Díky, vypádá to hodně podobně jako to, co jsem dával já.. možná mi tam chybí to koncové rozšíření..
-> Jozka: Tak to jsem měl celkem kliku, když jsem tenkrát vyměnil stopnici na MBX ušitou z origo matroše za pár rohlíků na přední masku
-> Jozka: Tak to jsem měl celkem kliku, když jsem tenkrát vyměnil stopnici na MBX ušitou z origo matroše za pár rohlíků na přední masku

Nedalo mi to a sel jsem hned do garaze a mam jeste jedno klubko 

-> Petr98: Mám stejné
Alespoň tedy v tuzemsku jistě ne a kdo náhodou má, tak nedá. Vloni jsem kapituloval a spokojil se se 120 matrošem, neb jsem měl akorát na ty sloupky - schovaný zbytky starejch stropnic..

-> Jozka: Slyšel jsem špatné zprávy od nejpovolanějších, že nejsou materiály na stropnice, sloupky atd... 

-> Tabi: To by bylo, renovovalo by se lépe - oni s tím syčáci začli už u úzkosloupků. Jinak máš pěkný, dokonce od opěradla jen otlačený, ne protržený.. ten matroš asi nebude ten samej, jako na standartech - nebo jo?
-> Jozka: Daleko lepší by bylo,kdyby ty tapece na z.sloupku byli prošité stejně jako je stropnice.
Jinak já je mám pěkné,na fotce je jenom odraz blesku od zadního skla,hned vedle gumy.Dal jsem tady fotku pro UB40,protože mu kamarád říkal,že jsou to tapece ze stovky,ale do modelů 69 dávali už tyhle provařené taky.


-> Tabi: Pěkná lumpárna, tyhle protavovaný díly čalounění, ještě že nemám deLuxe..
Za fotku omluva - neb mám dojem, že jsem jí už jednou někam dával.

Za fotku omluva - neb mám dojem, že jsem jí už jednou někam dával.
UB40,tady je pár fotek topení a všeho okolo + tapec na zadním sloupku.Vše určitě původní.

-> Bukaj: dik moc 

-> Petr98 13.01.15 08:17:10: Takhle.
Ale budou víc o šeda - tyhle už mám napatlaný Regumem...
Jinak jsou to ty dva vlevo - s oválnou dírou. Ty vpravo jsou na Octavii apod - má menší kulák (guma je užší) a kulák má vnější závit (menší kulatá díra v gumě).
Jinak snaž se jich sehnat co nejvíc, při navlékání tutově nějaký roztrháš - bejvaj dost tvrdý a je potřeba je docela fest natáhnout...
Ty octaviácké jdou kdyžtak použít taky, ale je větší pravěpodobnost roztržení.
Ale budou víc o šeda - tyhle už mám napatlaný Regumem...
Jinak jsou to ty dva vlevo - s oválnou dírou. Ty vpravo jsou na Octavii apod - má menší kulák (guma je užší) a kulák má vnější závit (menší kulatá díra v gumě).
Jinak snaž se jich sehnat co nejvíc, při navlékání tutově nějaký roztrháš - bejvaj dost tvrdý a je potřeba je docela fest natáhnout...
Ty octaviácké jdou kdyžtak použít taky, ale je větší pravěpodobnost roztržení.
Mohl by tu nekdo dat fotku, jak vypadaji ty gumove picince na kulaky? Diky predem 

já mám dvě 1100 MB z února 69, na obou černá ručka, páčky na kanále otočeny směrem vzad (delší černá, kratší bílá)
Všichni mají černou ručku a určitě i antireflexní palubku a další - jen já mám kulový..



Dávám jsem do seznamu mojí i s datem narození,Škoda 1000 MB deLuxe vyrobena 26.10.1968,série myslím 19
č.kar.366500,č.mot.363175 /7,barva:8220 ? :-)
Na 99,9 % ručka origo černá barva a páčky sytič+klapka se tváří taky jako origo.Stejné jako Petr98,Bukaj atd.Na 100% to bohužel říct nemůžu,ale vzhledem k tomu jak je auto zachovalé a bez nějakých větších zásahů a úprav,tak tomu i věřím.
č.kar.366500,č.mot.363175 /7,barva:8220 ? :-)
Na 99,9 % ručka origo černá barva a páčky sytič+klapka se tváří taky jako origo.Stejné jako Petr98,Bukaj atd.Na 100% to bohužel říct nemůžu,ale vzhledem k tomu jak je auto zachovalé a bez nějakých větších zásahů a úprav,tak tomu i věřím.

-> Danster: Super, přitom jste s -> Koblet: zároveň ověřili i o info o kladkostrojích od 04/1969. A když se vyskytovala už 09/68, tak já mám doma po kmotrovi přechodovýho kříížence jak sviňa.

-> Danster 11.01.15 10:41:19: Tak doplňuji taky mám černou ručku a datum výroby 24.3.1969

-> Bukaj: Jsem se kouknul do kalendáře a ten můj širokosloupek má boleslavský razítko ze čtvrtka 1.8.1968, čili to je začátek 18. série (dle čísla motoru 323xxx přesto vypadá jako 5ti tisící kus ?!), takže krom jiných zbytků z předchozího modelu může mít klidně i "nesprávnou" barvu ručky.. 

-> Danster: -> Koblet: -> Petr98:
Díky, pánové
Takže to vypadá, že model 69 - černá páka
a někdy v březnu/dubnu 69 změna kastle a lanovodů...
Díky, pánové

Takže to vypadá, že model 69 - černá páka
a někdy v březnu/dubnu 69 změna kastle a lanovodů...