Rozdíly Mbček - co je originál?

prohledat
3686 příspěvků (zobrazeno 2351 až 2400) od 28.02.2012 do 25.04.2025, založil/a Bukaj
řadit dle data
19:57:22
02.02.2015
Tabi
-> Petr98: Řekl bych,že 7602-99 jsou starší,ale nejsem doma abych se podíva a ověřil s to.Měl bych tam mít jednu parabolu plonkovní a ta byla starší.
19:11:48
02.02.2015
Petr98
A ještě poslední věc dnes - pro rekapitulaci- Spínač poziček prvomodelů má pouze dvě polohy - v jedné svítí společně se světly, v druhé bliká s blinkry. Je to tak? Tím pádem nejdou rožnout jen pozičky bez jakéhokoli jiného osvětlení? Pozdější modely měly třípolohové spínače, kde se daly dopojit přední mlhovky. Je tak? Protože pokud jsem to dnes při konzultaci se známými dobře pochopil, tak spínač poziček je napájen z 1 pojistky, tím pádem by šlo svítit jen pozičkama. A mě mate, že na mé 64ce to funguje jak píšu výš... Možná jsem to už kdysi věděl, jen jsem teď tak domotaný, že nevím.... 3 3
16:59:09
02.02.2015
Petr98
Ktery typ je starsi? Vlevo 7602.99 vpravo 7600.56 vim, ze uz jsme to probirali.... Jsem v casove tisni 3
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Petr98 vložen 02.02.2015 16:59:09
16:52:19
02.02.2015
Petr98
15:42:09
02.02.2015
Fávo forever
-> Jozka: Nebyla by nějaká fotečka? Si ted nějak nevybavuju jaké dva svorníky tak jsou navíc. 8
15:10:31
02.02.2015
Jozka
-> Fávo forever: Možná by jakž takž vyhověla kdekterá hlava s těma svorníkama M8 navíc - jsem si popravdě nějakýho jinýho tvaru, ukrytýmu kdesi za výfukovým potrubím nikdy nevšiml - měl jsem za to, že si hráli jen s ventilovejma pružinama..4
15:04:21
02.02.2015
Fávo forever
-> Jozka: Děkuji 6
15:03:25
02.02.2015
Jozka
-> Fávo forever: Zdá se že jo..
14:51:09
02.02.2015
Fávo forever
-> Jozka: Takže by stačilo sehnat hlavu z motoru do roku 1966 a neřešit?
14:47:23
02.02.2015
Jozka
-> Fávo forever: Protože jsem pátral po změnách boxu vzduchovýho filtru akorát minulej týden, tak si ještě pamatuju, že nějaká změna tvaru odlitku hlavy proběhla prakticky souběžně se změnou filtru (a dalšího) začátkem roku 1966.. Dál by měly být snad stejný a já je laicky od pozdějších odlišuju podle rozdílný polohy slepice a taky toho, že v hlavách jsou pro držák filtrboxu dva extra svorníky M8, čili se nechytá na šrouby hlavy jako u pozdějších provedení..
14:21:41
02.02.2015
Fávo forever
Dovolím si vstoupit do tématu s otázkou..



Jak se liší hlava motoru z prvomodelu (rok 1964) od následujících modelů? Či případně od řady škoda 100? 6
upraveno 1x, naposled 02.02.2015 14:29:05
08:45:19
02.02.2015
Jozka
-> Petr98: Troubí pěkně.. ale většinou ne moc dlouho..10
08:44:24
02.02.2015
Jozka
-> Petr98 02.02.15 07:52:33: V prodlevě jsem hledal ten rozdíl v délce piksly a navíc selhalo připojení asi.. dle lepších e-shopů jsou 1000MB filtry 152 mm vysoký a 1100MB 187/188 mm.. Horší e-shopy nerozlišujou, takže zřejmě objednáš na litra/kilo a dostaneš něco, co se ti dovnitř nevleze.. A myslím, že i zadní prolis na těle poblíže násosu je u 1100 boxu výraznější..





-> Bukaj: Nu, ta el. instalace, jak jsem myslel, ovšem takovýhle plechový jazyky jsem tuším ještě nikdy neviděl.. takže zdokumentovat a pátrat dál.. 10 4



Násosy alias banja jsou zajímavej artikl - pokud si pamatuju, nevyhodil jsem žádnej a přesto jich mám volně ložených jen 7 k 9ti filtrboxům, z toho dva zprzněný. A zjistil jsem v neděli, že v jednom G/X filtrboxu cosi bydlelo a díky tomu je násos od něj taky na vyhození..
08:28:33
02.02.2015
Petr98
-> Bukaj: s tema fanfarama si me tak navnadil, ze jsem si uvedomil, ze jsem je vlastne jeste neslysel spolu troubit 3 takze dnes odpoledne to spacham 4
08:22:35
02.02.2015
Bukaj
-> Petr98: Co se filtrboxů týče, tak souhlas s Tebou - prvomodely hezky zaoblený, to "zplácnutí" pro složenou vzpěru kapoty je právě kvůli změně umístění vzpěry.

1000/100 filtr je kratší, než 1100/110/105/120/130 filtr a stejně tak filtrbox.

Co se "banja" týče, tak moc rozdílů nevím, vzhledem k tomu, že u mne je to docela nedostatkový díl (vyházel jsem všechny, které byly deformované, nebo uřezané a zbylo mi jedno...8).
08:12:45
02.02.2015
Bukaj
Zapojení u levé Fanfary:
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 02.02.2015 08:12:45
08:11:52
02.02.2015
Bukaj
-> Jozka 30.01.15 01:18:14: A De Luxe instalace se liší v kabelech pro Fanfary jen tím, že od fastonů levé Fanfary vedou kabely k pravé (není navíc ve svazku extra kabeláž pro obě strany). Pokud je mi známo, tak jen v kabelu pro couvačku je "skutečný" rozdíl oproti standardu. Spíš se liší instalace jednotlivých modelových ročníků.

Jinak originál kabel pro pravou Fanfaru vede od levé Fanfary nárazníkem a je přichycen přes bužírku zevnitř pod šrouby držáku jinými plíšky, než jsem měl na mysli. Ale to asi budou ty plíšky z katalogu "pro verzi De Luxe"4
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 02.02.2015 08:11:52
07:58:50
02.02.2015
Bukaj
-> Jozka 30.01.15 01:18:14: Držáky kabelu to nebyly určitě - opravu to sloužilo (alespoň dle toho, jak to bylo namontováno) jako "podpěra" spodní části spz, možná antirezonanční?

Viz foto.
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 02.02.2015 07:58:50
07:52:33
02.02.2015
Petr98
-> Jozka: presne tak. Neni duvod..... 4 jen jsi me zmatl s tim 1100 filtrem. On je fakt jiny jo?? 9
07:48:46
02.02.2015
Jozka
-> Petr98: Jasně, to co dal -> Tabi 01.02.15 21:52:10: , je shodný s mým pravým, spletl jsem si ruce.. Ten nalevo má dokonce ještě nasazenou i hadičku 3

První teda bez plošky.. jsem se před tímhle průzkumem i domníval, že první byly nesplacatělý, protože díky asymetrický podpeře k vybrání není moc důvod, jenže jak jsem teď baňatý našel jen s rozvidleným odvětráním, čili stovkový, zmátlo mě to..
06:38:38
02.02.2015
Petr98
-> Jozka: prvni je uplne kulaty 4 nema zadne oploseni.....
06:37:23
02.02.2015
Petr98
-> Jozka 01.02.15 22:12:28: s tim levym? Tam nevidim druhy vystup z odvetravani, co jde do karbce.... To mela az stovka ne?
22:37:26
01.02.2015
Jozka
-> Tabi: Nestraš.. já jo - ale ne zas moc, klidně je možný, že ty dva s prolomenými vrchními výlisky jsou jen dvě varianty téhož a ten prvomodelovej vypadal ještě trochu jinak..



Pěkný je sledovat ten vývoj - starý mají takový vychytaný odvětrávání a nový už jen úplně pitomou trubku..8
22:31:19
01.02.2015
Tabi
-> Jozka: Ani bych se moc nedivil,kdyby sem dal někdo fotku s dalším typem.1
22:12:28
01.02.2015
Jozka
-> Tabi: No, tehle tvůj bude nejspíš shodnej s tím úplně levým.. čili si to asi myslím správně - měly by se vyskytovat jen tři varianty a třetí by měla být pro motory 1100 už na dlouhej filtr..

Doufám, že alespoň násosy jsou všechny stejný, už mě to norování nebaví, stačili, že jsem včera "našel" na svým MBF2 kus bez toho "heliportu" na hrnek na kafe, takže nepoužitelnej a vůbec nevím, kde se tam vzal.. 8
21:52:10
01.02.2015
Tabi
-> Jozka: Na ukázku můj filtrbox. 69"
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Tabi vložen 01.02.2015 21:52:10
19:36:55
01.02.2015
Jozka
Kdo má zmáknutý filtrboxy.. nejsem si úplně jistej - zleva: a) stovka b) starší MB provedení c) novější 1000MB (pro středovou vzpěru asi od 12. série) ?
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Jozka vložen 01.02.2015 19:36:55
01:18:14
30.01.2015
Jozka
-> Bukaj: Jak to popisuješ, mám trochu podezření, jestli by to nemohly být třeba příchytky elektroinstalace - propojky mezi fanfárama. Cosi podobnýho (i když domorobo) už jsem v případě páru houkaček na MB i našel, tak 0,5 mm plech.. přitom ale netuším, kudy skutečně u luxů vedl vodič k pravé houkačce, protože mohl být i implantován do atyp deluxe svazku s výstupem u L blinkru - jestli ale něco takovýho jako deLuxe svazek vůbec existovalo..
01:03:10
30.01.2015
Bukaj
-> Jozka: U asi tří držáků SPZ (všechny z De Luxe) jsem našel takové plechové jazýčky (i tvarem), cca 5 cm dlouhé a 2 cm široké (odhad), chycené pod šroubem, držícím přes gumku "lištu" pod SPZ. Byly z tenkého tvrdého a pružného plechu a "podpíraly" spodní kraj SPZky...

Tak jsem si říkal, jestli to není ono - to v tom katalogu je ale kreslené "do Lka" a hranaté.
00:42:05
30.01.2015
Jozka
-> Bukaj: Na ten čep jsem taky koukal, rozměr sedí, matou mě u něj ty podložky - jsem tam nikdy žádný nenašel a kdyby se daly, čep "nedosáhne" do spodního otvoru v kolejnici.. ale taky jsem snad v žádným autě nikdy nenašel víc nežli 2 čepy, což se dá ale přisoudit jejich snadné "ztratnosti".. a jo, X-o je v týhle partii shodný se sedanem, liší se až sedadlo samotný..



De Luxe příchytky jsem si v katalogu nikdy nevšiml, asi že ani na autech - zajímavý, vůbec mě nenapadá, na co by mohla sloužit. K Fanfárám těžko a žádnej extra prvek v prostoru rezervy nebo kufru taky neumím..



Držák SPZ, co je rozkreslenej u P nárazníku, mi přijde kompletní.. 1+2 ks kovový, pryže, spojovací materiál.. co dalšího mi doteď unikalo ?



Obaly topení - potvrzuješ panující chaos.. fakt to vypadá na nějaké źadrhávající se dodavatelsko.- odběratelské vztahy v socialistické ekonomice..5
00:15:04
30.01.2015
Bukaj
-> Jozka 27.01.15 22:36:32: Ten čep sedadel - není to náhodou to, co je v katalogu na straně 378 - přední sedadla MBX pozice 2a? Myslím, že rozměrem by to odpovídalo (5x32) a počtem kusů taky.

Ale nevím, jak má IXo řešené pojezdy, je-li to stejné, jako u čtyřdvířek.

Každopádně v katalogu u sedanových sedaček ten čep není 4



Jinak můj dosavadní průzkum obalů topení:



laminát - De Luxe 66, De Luxe 67, De Luxe 68

šedý bakelit - MBG De Luxe 67

černý bakelit - MB 65, De Luxe 67, De Luxe 69



Jinak mám dotaz ke katalogu: na straně 342 pozice 10, respektive strana 344 pozice 16 - "příchytka pro vozy de luxe" - co to má být? Nějak mne nic nenapadá...

A také jsem v katalogu nezaznamenal u držáku SPZky takové ty plechové jazýčky, které "podpírají" SPZku...
23:04:01
28.01.2015
Jozka
-> Petr98: Možná zjistili, že zašít svorkovnici mezi motorek a rám kufru je praktičtější a ještě se uspoří pár cm měděných vodičů..

Zkoumal jsem před dvěma lety při volbě motorku pro MBX a pokud si pamatuju dobře, tak ani dle katalogu se nedaj tyhle dvě provední odlišit, v 1972 souhrnným jsou obě čísla dílů, starý i nový (09... a 443..) uvedený pod jednou položkou bez dalších údajů..
22:43:03
28.01.2015
Petr98
-> Jozka: jeden ma svorkovnici nahore, jeden dole
22:33:53
28.01.2015
Jozka
-> Petr98: Ten se štítkem je jednoznačně starší - mrkni jen na ty PAL specifikace, na potištěným už by mělo (nebo mohlo) být to novější dlouhý součíslí - 443... atd.
19:28:30
28.01.2015
Petr98
Delal jsem dneska poradek a objevil jsem dva druhy motorku steracu. Pocitam, ze ten se stitkem je novejsi. Vi o tom nekdo vic? Diky
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Petr98 vložen 28.01.2015 19:28:30
22:59:07
27.01.2015
ub40
-> Jozka: to bude

s hodnej
22:36:32
27.01.2015
Jozka
-> Danster: Jo, nedává to smysl..

-> ub40: To asi mít nebudu.. ale našel jsem mezi věcma na zinek jeden ten zajišťovací čep pojezdu sedadla plonkovej, tak ti ho můžu poslat jako vzorek..



Kdo najde čepy do kolejniček v katalogu, má bludišťáka.. 5 5
15:29:05
27.01.2015
ub40
děkuju za foto ještě bych to potřeboval v rozměrech potom dám vyrobit a neměl by tu někdo pěkné kvalitní foto štítku stěračů s rozměry??130
10:35:33
27.01.2015
Danster
-> Jozka: No s těma obalama mě to přijde stejně že dávali co bylo a nedá se říct co do jakýho modelu.
21:38:54
26.01.2015
Jozka
-> Tabi: A jo - taky jsem loni trochu meditoval nad svým motůrkem, ale pak jsem se rozhodl, že postačí, jak je. Ten potisk se dá podomácky napodobit snad jedině gumovým razítkem - jinak si nedovedu představit nic, co by se dalo aplikovat (teda krom sítotisku)..



-> zralous: / -> Tabi: S obalama snad jedině Bukaj že by ještě něco dozkoumal.. V autech je to všelijak, v zásadě v tom pořadí, jak jsem zmínil, ale s tolika vyjímkama, že to nedává smysl.. Už jsem asi kdysi psal, že výrobci obalů byli nejmíň dva, smysl dává i to, že laminování v Karviný nahradili progresivním bakelitem z nějaký PAL lisovny, ale zjistit nějaký detaily se mi přes dost usilovný slídění nezdařilo.
21:26:53
26.01.2015
zralous
-> Petr98: -> Jozka: topení jsem měl v 1100MBX 69 - černý

a v 1000MB 67 - šedý.. Ta 67 byla s šedym na tuty z výroby.
21:24:49
26.01.2015
Tabi
-> Jozka: Tak já mám potisk na motůrku pěknej,viz foto,pouze to očistím a je to jako nové,ale UB40 to řeší.1 K těm obalům topení co si pamatuju,tak já měl ve všech škodovkách určitě černé.
20:37:31
26.01.2015
Jozka
-> Petr98: 10 Těm obalům jsem zamlada bohužel nevěnoval dostatečnou pozornost, měl jsem za to, že laminát - šedý - černý, ale postupem času se ukázalo, že je to nějak jinak - skoro to vypadá, že se montovaly paralerně všechny..4



A v 68-ce s bočním blinkrem jsme měli nejspíš šedej (připouštím i černej) - ale rozhodně na 100% jsem si jistej, že v ní nebyl laminát.. první jsem viděl až mnohem později v modelu 1966 (ale i v kile z roku 1972) - čímž jsem na obaly rezignoval..
upraveno 1x, naposled 26.01.2015 20:40:33
20:32:54
26.01.2015
Petr98
-> Jozka: laminat jsem mel v 68ce s bocnim blinkrem. Ale tedka v 68ce mam cerny. Tak sam nevim....
upraveno 1x, naposled 26.01.2015 20:33:12
20:25:18
26.01.2015
Jozka
-> Tabi 26.01.15 20:02:00: Nebo starší provedení motůrku stěračů, který má nýtovanej štítek - ale to ti nebude sedět s modelovým rokem..

Obaly topení jsou ve hře tři - šedej, černej a laminát, při poslední diskusi na jejich téma se k závěrům nedošlo, sám jsem zvědav, jestli zdejší výzkum v tomto pokročil - a jo, i laminát byl z výroby..
20:04:41
26.01.2015
Tabi
motůrek stěračů
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Tabi vložen 26.01.2015 20:04:41
20:03:53
26.01.2015
Tabi
obal topení
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Tabi vložen 26.01.2015 20:03:53
20:03:13
26.01.2015
Tabi
topení
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Tabi vložen 26.01.2015 20:03:13
20:02:00
26.01.2015
Tabi
Něco pro originalisty a pro UB40,1 neřešil někdo z vás tu nálepku na topení pod sedačkou viz foto.Nemáte někdo prosím doma nové topení nebo ten obal,kde je ta samolepka nalepená?Případně jestli by to někdo nafotil,aby se podle toho nechala vyrobit nová.Ještě něco k potisku motůrku stěračů,tam je asi větší problém to nechat udělat stejnou medodou,jedině necha udělat taky samolepku.A ještě mám dotaz ohledně samotného obalu topení,dostal jsem k autu jedno náhradní a to je bez úpravy,surový laminát,nebo s čeho to je.Dávali se takové ve výrobě do aut,nebo to byl náhradní díl?díky za info.6
22:09:23
20.01.2015
Jozka
-> Václav Kršek: I to číslo je originál.. pro chladič 1100MB a 1100MBX..5
Extreme Tyres