
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> Jozka: no vlastne mam dva, ale z jednoho nekdo udelal dulcik, myslim ze sem to koupil s naradim od bejvalyho automechanika, vzhledem k tomu co vsechno v ty garazi mel, to klidne muze starim odpovidat, podivam se na to podrobneji kdyz si vzpomenu.
-> Vojťas: Třeba origo rukojeť někdo rozbil a nahradil, matroš je nějakej termoset křehkej - čili je to "bakeliťák".
-> Danster: Jo, tatík si taky doplnil 19/22, docela jsem byl překvapenej, že je navíc - i proto, že má totožnej vzhled.
-> Bukaj: Klíč jsem někdy začátkem 80. let jen tak letmo stříknul při výrobě trička
Se šroubovákem jsi mě potěšil - máme ho doma, co pamatuju, ale že by mohl patřit do MB sady, to mě napadlo až vloni.
A klíč na svíčky má být jen 6hr přímá trubka s jednou sadou dírek ?
-> Danster: Jo, tatík si taky doplnil 19/22, docela jsem byl překvapenej, že je navíc - i proto, že má totožnej vzhled.
-> Bukaj: Klíč jsem někdy začátkem 80. let jen tak letmo stříknul při výrobě trička


Se šroubovákem jsi mě potěšil - máme ho doma, co pamatuju, ale že by mohl patřit do MB sady, to mě napadlo až vloni.
A klíč na svíčky má být jen 6hr přímá trubka s jednou sadou dírek ?
-> Jozka 30.01.17 08:09:28: takovej sroubovak mam v garazi akorata se drevenou rukojeti, respektive je to cely kus zeleza oblozeny drevem v miste držadla, což teda asi do mb origo nebude ze. Tak nic 

-> Jozka: Ten šroubovák vidím prvně. Ale ty dva klíče měl děda ve svým MBčku 66" jsou takový snadno zapamatovatelný svým vzhledem.
-> Jozka: Šroubovák a 11/12 klíč mám v nářadí ze 69 (srpen 68) stejný, jen klíč není v červené základovce, ale ve slušivém rzivém designu

Nemá někdo zaručeně autentickou sadu nářadí pro MB 1967 nebo 1968 ?
Jde mi hlavně o design stranových klíčů a šroubováku - mám podezření na to, co je na foto (ten velkej ale klíč do sady dle katalogu nepatří).
Jde mi hlavně o design stranových klíčů a šroubováku - mám podezření na to, co je na foto (ten velkej ale klíč do sady dle katalogu nepatří).
-> Jozka: Mozes mi prosim vyfotit original ten znak a ako vyzera ten al ramcek natom?
-> PatRS: Ano, ty - podařilo se mu i osazení na ten AL rámeček, za mě je to na 98 % OK kus..
Na Z kapotu širokosloupkovou patří plast štítek 1000 (nebo 1100) MB na hliníkových páscích a pod něj na křížový šroubky menší plastovej "de luxe". I ten "bronzovej" jsem sice viděl, ale fakt už netuším, jestli zkraje namontovali nějaký zbylý štítky na zbylý kapoty se dvěma dírkama, anebo jestli to byla znouzectnost za provozu.
Rohy nárazníků v praxi s trochou snahy záměnný sice jsou, ale z výroby ne - vzadu jsou o 20 mm kratší, aby vyrovnaly rozdílnou šířku auta vzadu a vpředu (středy se liší jen dírkama na SPZ).
Na Z kapotu širokosloupkovou patří plast štítek 1000 (nebo 1100) MB na hliníkových páscích a pod něj na křížový šroubky menší plastovej "de luxe". I ten "bronzovej" jsem sice viděl, ale fakt už netuším, jestli zkraje namontovali nějaký zbylý štítky na zbylý kapoty se dvěma dírkama, anebo jestli to byla znouzectnost za provozu.
Rohy nárazníků v praxi s trochou snahy záměnný sice jsou, ale z výroby ne - vzadu jsou o 20 mm kratší, aby vyrovnaly rozdílnou šířku auta vzadu a vpředu (středy se liší jen dírkama na SPZ).
-> Jozka: ktore repliky plastovych znakov do list na blatniky mas na mysli? To co tu nabizi Johny death?
Ozaj na zadnu kapotu ma ist tiez uz plastovy znak aj s deluxe? Alebo ten mosadzny?
Niekto nema z vas napredaj tu nerezovu listu na blatnik na pravu stranu aj s vickom hrdla nadrze?
Su rohy naraznikov z predneho a zadneho narazniku zamenne?
Vopred vdaka za odpovede.
Ozaj na zadnu kapotu ma ist tiez uz plastovy znak aj s deluxe? Alebo ten mosadzny?
Niekto nema z vas napredaj tu nerezovu listu na blatnik na pravu stranu aj s vickom hrdla nadrze?
Su rohy naraznikov z predneho a zadneho narazniku zamenne?
Vopred vdaka za odpovede.
-> Petr98 18.01.17 21:15:39: Mám dojem, že všechny ty druhovýrobnní lišty pocházejí jen z jednoho zdroje (skofast) a všech pět sad, co mi prošly rukama, délkově pasovalo naprosto přesně.
I tvarově odpovídají originálům (nelze úplně srovnávat s tvarem již použitých) - jediný, co je třeba udělat před nasazením, je prohlídnout, kde je potřeba, tak rozevřít nebo smáčknout (zpravidla na koncích).
-> Skili: Jsou tam namáčklý, jak popsáno, pokud si s nima někdo už nehrál, jdou hladce vystrkat z bodových svarů širším šroubovákem, když už bylo manipulováno, tak začít nějakým podobným nástrojem, jako je snímač poklic a tím je nejdřív pootevřít.. okapy se sundávaj daleko hůř..
I tvarově odpovídají originálům (nelze úplně srovnávat s tvarem již použitých) - jediný, co je třeba udělat před nasazením, je prohlídnout, kde je potřeba, tak rozevřít nebo smáčknout (zpravidla na koncích).
-> Skili: Jsou tam namáčklý, jak popsáno, pokud si s nima někdo už nehrál, jdou hladce vystrkat z bodových svarů širším šroubovákem, když už bylo manipulováno, tak začít nějakým podobným nástrojem, jako je snímač poklic a tím je nejdřív pootevřít.. okapy se sundávaj daleko hůř..

-> Skili: Lem (spoj) blatníku je cca co 10cm protlečen doleva, doprava a přes to se natlačením "zahákne" lišta. Demontáž není jednoduchá, s citem to ale jde.
Když už se tady řeší ty lišty, jak jsou tam připevněny? Rád bych je sundal a trochu srovnal protože někdo se o to předemnou snažil a zadní jsou trochu ohnuty navrch a přední mají různy důlky od lét provozu, ale nerad bych je doprasil ještě víc než jsou.
-> Bukaj: Díky
-> Petr98: Tak zeptám se kamaráda, odkud měl ty lišty, ale zmíněné problémy si nevybavuju 

-> Bukaj: Nevím, jestli jsme se o lištách bavili, ale právě s pragosem nejsem zrovna spokojený. Je to sice už delší dobu, co jsem je kupoval, ale zadní nepasujou, jsou o 3cm kratší a ten spodek - co jde na blatník, je strašně málo rozevřený. Tudíž nejdou nasadit.
-> Petr98: Zeptám se kamaráda, co kupoval za lišty - na to tyrkysové MB jsem dával repliky, ale nejsem si jist, jaké - jestli je vůbec víc výrobců.
Mám dojem, že snad by to měly být ty, které nabízel Pragos...
Mám dojem, že snad by to měly být ty, které nabízel Pragos...
Kde koupit lišty na blatníky? Info nejlépe od někoho, kdo už repliky kupoval i montoval. Díky
-> Přema: Určitě je velikost nejblíž hodnotě 5 mm, jak už tu padlo. A font se lehce měnil dokonce i v průběhu výroby. Ani dobově se nejspíš nedaly moc sehnat přesně stejný razidla, pokud vím - marně jsem pár starých firemních skladů kvůli nim prolezl
.

-> Přema: Také bych se přikláněl k 5mm. Já potřebuju vyrazit číslo na novej blok a raznice né a né sehnat... Je jich spousta druhů.
-> zralous: to je i jinej font? sakra nestrašte chlapi potřebuju jenom odlišit 5ku od 6ky zbytek čísel jakštakš ujde...
-> Přema: Já bych řekl, že jsou 5 mm
-> Přema: Ty máš raznice s původním fontem???
Chlapi, rychlý dotaz... neví někdo původní velikost raznic pro číslo motoru u emba? vychází mi něco kolem 6ti mm? potřebuju to obnovit, na písku mi to trochu obrali... Díky moc
-> PatRS 15.01.17 12:33:17: Vlastně mi teď napadlo, že na širokosloupek (s hladkou střechou) jsou tu k mání repliky těch plastovejch znaků na blatníky dosti zdařilý.. akorát AL rámeček k nim není, pokud vím.
-> zralous 15.01.17 19:46:19: Jsem tohle nikdy nepotřeboval, takže podrobně moc nezkoumal - spíš jsem to bral dle konstrukce dveří (starý účko vs. pozdější krycí plech na spodku). Což mi připomnělo, že i na dalších takových dveřích s účkem (sadě, kterou jsem kdysi dovezl odněkud od Netolic) z auta 1965 (měsíc ale nevím) tyhle původní krabacený tapecy byly.
-> zralous 15.01.17 19:46:19: Jsem tohle nikdy nepotřeboval, takže podrobně moc nezkoumal - spíš jsem to bral dle konstrukce dveří (starý účko vs. pozdější krycí plech na spodku). Což mi připomnělo, že i na dalších takových dveřích s účkem (sadě, kterou jsem kdysi dovezl odněkud od Netolic) z auta 1965 (měsíc ale nevím) tyhle původní krabacený tapecy byly.
Zde víčka nádrže vlevo ocel+chrom asi nejstarší ,mosaz původně+chrom a nerez asi nejrozšířenější.Na rok 65 by měl bý černý znak že?
-> Jozka: Mám za to, že k úzké masce patří už novější čalounění sedadel a co si vzpomínám, tak jsem jej nikdy na jiném modelu, než 64-65 neviděl. Ale víš jak

-> zralous: -> Jozka: dakujem za objasnenie,,

-> Petr98: -> PatRS: model 69 znaky plastové... Vím, že se tu řešil nějaký přechod a používání starých zásob smaltovaných červených, ale pokud je nemáš, tak plastové tam patří a lépe se shánějí.
-> PatRS 15.01.17 12:33:17: Pan Ledr má repliku. Vypadá dost dobře. Cenu nevím, když jsem si lišty prohlížel, zapomněl jsem se na cenu zeptat.
Jsou dva druhy bočních lišt. Rozdíl je i v uchycení. Nerez/chrom - objasní Bukaj až si to tady přečte. K uchycení: Starší provedení (dle mě chrom) nemá přední šroubek pod znakem, ale víc vepředu normálně napájený jak ten zadní šroubek. Ty novější (dle mě nerez) mají ten vratový šroub pod znakem. To je tvůj případ na modelu 69. Nové smaltované znaky těžko seženeš, sleduj inzeráty, občas se tam dá něco vybrat.
Jsou dva druhy bočních lišt. Rozdíl je i v uchycení. Nerez/chrom - objasní Bukaj až si to tady přečte. K uchycení: Starší provedení (dle mě chrom) nemá přední šroubek pod znakem, ale víc vepředu normálně napájený jak ten zadní šroubek. Ty novější (dle mě nerez) mají ten vratový šroub pod znakem. To je tvůj případ na modelu 69. Nové smaltované znaky těžko seženeš, sleduj inzeráty, občas se tam dá něco vybrat.
-> zralous 15.01.17 16:40:45: Myslíš ? Já to vyndával z nějaký jarní 66-ky - což moc neznamená, ale teď jsem koukal, že i Gereg tohle osazení "umísťujě" ještě i do modelovýho roku 1966.
-> Minott: Taková zvrásněná divná koženka byla použita, která asi měla navodit textilní dojem.. hodně "praktická" na zašpinění a čištění.
-> Minott: Taková zvrásněná divná koženka byla použita, která asi měla navodit textilní dojem.. hodně "praktická" na zašpinění a čištění.
-> Minott: Spodek i vršek je koženka, ale jiná struktura, než u pozdějších modelů.
-> hans1: ked ten spodok tapacirov je z látky,jak su riešene tie "prelisy",je to šite,či zvarane zatepla jak kozenkove??nejake detail foto tých tapacirov nemaš??dik
-> zralous: Taky bych řekl že to má být jen na začátku výroby.A to se mi moc nehodí protože mám tento kompletní interiér v dobrém stavu a chtěl jsem ho použít právě do 65ky.Jinak je to koženka ne látka.
otázka páni - tie sedačky- to je látka? ked ano mam to chapat že aj spodok tapaciru na dverach je z látky??

-> hans1: za mě myslím, že do 11/65 již nepatří. Tyto introše byly pouze v modelu 64...
-> hans1: V šedých světlých i tmavých deLuxech (tu i tam i do standartu se zatoulaly) tuším, že byla přesně kombinace sedadel a dveřních panelů.. Slonovkama si nejsem úplně jistej.
-> PatRS: Asi bylo ve finále nerezový vše, tj. všechny díly lišt i víčko. Čeřínkovej lak lze stříknout opatrně (= velmi tenký vrstvy) po těch letech skoro čímkoliv (origo to mělo nitro bázi) - a odstín zvolit podle původní palubky, neb je to skoro co kus, to originál.
-> PatRS: Asi bylo ve finále nerezový vše, tj. všechny díly lišt i víčko. Čeřínkovej lak lze stříknout opatrně (= velmi tenký vrstvy) po těch letech skoro čímkoliv (origo to mělo nitro bázi) - a odstín zvolit podle původní palubky, neb je to skoro co kus, to originál.
Všechny boční lišty co znám jsou nerez .Víčka nádrže mám jak nerez,tak mosaz+chrom a plech+chrom.Ale jestli byli originál ty nerez pochromované nevím .Má také dotaz jestli můžu co do originality použít toto čalounění do r.v.11/1965 v kombinaci slonová kost nebo možná tmavě šedá.
Zdravim kolegove. Davame dokopy s tatou 1000mb. Mam par otazek k detailom ktorym som zatial nezistil odpoved. Teraz pracujeme na mb z roku 68 alebo 69 presne neviem lebo papiere su tam uz z ineho auta. Ale malo by ist o deluxe. Nema prelis na streche. Ma presitu stropnicu a vrasnenkovu palubovku. K palubovke sa chcem opytat ci vydrzi na tej vrasnenke nejaka farba ak by sa ta vrasnenka prefarbila. Ak ste to niekto uz skusal tak aky odtien sedej ste pouzili?
Dalsia otazka je k prednej plastovej SKODA liste. V starsich prispevkoch v tomto vlakne som sa docital ze niekto vyrabal repliky. Je to pravda? Kde sa da zohnat ?
Dalsia otazka je k listam na blatniky k tym sipkam s vlozenym znakom skoda. Tuna som sa docital ze starsie su chromovane a novsie su nerezove. Nerezove je aj vicko nadrze a ktomu tie casti listy? Znaky skoda na tieto listy sa daju zohnat nove?
Dakujem za odpovede.
Dalsia otazka je k prednej plastovej SKODA liste. V starsich prispevkoch v tomto vlakne som sa docital ze niekto vyrabal repliky. Je to pravda? Kde sa da zohnat ?
Dalsia otazka je k listam na blatniky k tym sipkam s vlozenym znakom skoda. Tuna som sa docital ze starsie su chromovane a novsie su nerezove. Nerezove je aj vicko nadrze a ktomu tie casti listy? Znaky skoda na tieto listy sa daju zohnat nove?
Dakujem za odpovede.
-> Minott 04.01.17 15:26:07: Jak pravil Mr. Bukaj = Karosy ŠL/ŠM.. na těch jsou dokonce 4 ks/vůz.. vlezou se do nich paraboly standartní, ale pro H4 lépe.
-> Bukaj: Když už na hrnci něco uhnilo, tak "pérko", přidržující parabolu. A ty druhovýrobní vč. těch mělčích, ty byly tak odbytý, že se z nich barva loupala už v prodejně. Měl jsem a mám i kusy galvanicky pozinkovaný (a v pořádný "mastný" vrstvě, jakou jsem snad viděl jen na kabelovejch žlabech), ale netuším, zda na ně zinek byl nanesen už ve výrobě nebo až posléze melouchem.
-> Bukaj: Když už na hrnci něco uhnilo, tak "pérko", přidržující parabolu. A ty druhovýrobní vč. těch mělčích, ty byly tak odbytý, že se z nich barva loupala už v prodejně. Měl jsem a mám i kusy galvanicky pozinkovaný (a v pořádný "mastný" vrstvě, jakou jsem snad viděl jen na kabelovejch žlabech), ale netuším, zda na ně zinek byl nanesen už ve výrobě nebo až posléze melouchem.
-> Minott: Původní hrnce z MB jsou pocínované a vydrží celkem dost na to, kolik bordelu se v kapse blatníku kolem nich nachytá...
...většinou prohnije blatník o dost dřív, než hrnec.
Ale novodobé lakované (ze 70. let) už tolik nevydrží. Ale zase v dnešní době moc MBček nejezdí v blátě a jiných srágorách a pokud ano, majitel o této slabině ví a včas zasáhne s hadicí.
...většinou prohnije blatník o dost dřív, než hrnec.

Ale novodobé lakované (ze 70. let) už tolik nevydrží. Ale zase v dnešní době moc MBček nejezdí v blátě a jiných srágorách a pokud ano, majitel o této slabině ví a včas zasáhne s hadicí.

-> Bukaj: dik za info pane,,
mne tie stare pripadaju jak pozinkovane,,,opieskujem ich a uvidim čo a ako,, ktoré dam na auto,,

mne tie stare pripadaju jak pozinkovane,,,opieskujem ich a uvidim čo a ako,, ktoré dam na auto,,

-> Minott: Ty nižší hrnce jsou původem z Karosy Šx, ale pro vozy 1000 MB jsou bez potíží použitelné, tuším, že se prodávaly jakožto náhrada za původní pocínované.

Pani otazka:riešim hrnce na predne svetla,mam pôvodne z auta a akože nove,ale zistil som že tie nove su na vyšku menšie ako tie pôvodne,inač vyzeraju rovnako,robili sa dva typy či je to z niečoho ineho??
dik za info,,
ps:sorry za foto,je len z mobilu,,
dik za info,,
ps:sorry za foto,je len z mobilu,,
-> Přema: To už je moderna, nějaký 80. léta - Avia, 1203..
-> Přema: Tak svoje z ledna a srpna 68 bohužel vyfocený nemám.. ale řekl bych, že jsou napohled stejný - akorát okem - pólu si nejsem jistej.. k dispozici je dál už jen kus VII/1967 

-> Jozka: né.. poslední z úzkých, děláno koncem/začátkem roku. Proto se asi tak sype
jo je tam přesně ten co je na foto, jinak mám ještě jeden a ten je bez toho středového šroubu a z výstuhama...
-> Bukaj: ještě mám jeden druh z výstuhama... budu to muset bliknout jak se dostanu do garáže...


-> Bukaj: ještě mám jeden druh z výstuhama... budu to muset bliknout jak se dostanu do garáže...
-> Přema: Jo, jo. Děrované je stovka, 1203, Karosa atd. Všechna MBčka měla víko bez děr (viz Jožkova fotka), rozdílu ve víku v průběhu výroby si nejsem vědom, možná prvomodely (64-65) měly jiné?