-> Petr98: Nejčastěji je uvedeno:
(67-68 - cca 10 aut)
vlastní: 767 užitečná: 375 celková 1172 tlaky: 513 + 659
(69 - 5x)
vlastní: 780 užitečná: 375 celková 1185 tlaky: 505 + 680
(66 - 1x)
vlastní: 767 užitečná: 350 celková 1147 tlaky: 504 + 643
E: Velká legrace je, že jsem až teď zjistil, že u mýho X, prodanýho v listopadu 1967, je na štítku vyražen rok výroby 1968. Patrně už z boleslavský manufaktury :-(.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> Jozka: Je velice špatně vyfocený, tudíž špatně čitelný. Číslo káry a motoru ani nejde přečíst, zkusím aspoň tu váhu.
-> Petr98: Možná blbost - ale Luxy a Standardy se lišily váhou pokud vím.. kdyby váhy byly menší, než u Luxu cca ze stejnýho období, bylo by to docela zajímavý.
Tak štítek je česky.
Dneska zjistim, jak je to s tim jazykem. Ale zase 99% ze je to cesky 

-> Petr98: Jo, taková deluxovost se traduje.. Jednou jsem sice už takovej výrobní štítek "1100 MBX" viděl, ale byla to evidentně hliníková tištěná replika a v papírech to DeLuxe bylo. Ten zkoumanej vypadá originálně ?
Ad Bukaj: Když koukám na ten "německej".. tak co jsem viděl kdysi já, bylo možná hodně ve stejném stylu, jen popis byl v češtině. Škoda, že to bylo v éře analogový :-(.
Ad Bukaj: Když koukám na ten "německej".. tak co jsem viděl kdysi já, bylo možná hodně ve stejném stylu, jen popis byl v češtině. Škoda, že to bylo v éře analogový :-(.
-> Petr98: A není to vývozní kus? Kamarád na exportní MB De Luxe model 68 má německý štítek a na něm je také pouze ŠKODA 1000 MB a označení De Luxe nikoli

Jedna otázka. Měl jsem za to, že všechny MBX, MBG, 1100Mb byly deluxy. Řešíme jednoho litra MBX a na výrobním štítku nemá deluxe. Tuší někdo proč?
-> PatRS: ne. Černá
-> Bukaj: 

-> Jozka: Něco, jako vloni homologace na světlech? 

-> Bukaj: Hru na počítání pásů - kolik je v tisícovkách kterých - alespoň dneska..
-> Bukaj 23.03.17 22:47:09: Tak to mám docela štěstí já je mám v modrý ještě v pěknym stavu. Zase ty drupoly a letecký pásy se dobře zajišťujou ne jako ty na fotce. A já zase v MBčkách viděl nejvíc ty chromový motexy
-> Jozka 23.03.17 17:40:23: S těma pásama souhlasím v dědově 66" byli přesně ty co jsou na fotce 

-> Jozka: Jakou hru máš na mysli? 

-> Bukaj: Dáme na Hnačově hru ? 

Já zase ve většině MBček vídával Drupoly s plastovejma zajišťovačema přezek s magnetem - ale většinou mají ty plastový části popraskaný, nebo úplně rozsypaný...

-> hans1: Dvoučudlovejma leteckejma pásama Moravan asi nic nezkazíš. Zdá se, že těch ve fabrice namontovali nejvíc a po roce 1973 se taky většinou do aut doplňovaly tyhle.
-> Jozka: Hmmm tak ty neznám.Pokud nějaké budu dávat ,tak nejspíš seženu ty hliníkové....Díky.
-> hans1: Ani já ne, ale na teorii, že to mohl být natolik spotřební šroub, že zmizel po roce provozu (třeba první houkačky víc než jednu zimu zpravidla nepřežily), něco je.
Jako první pásy se patrně dávaly Motex-y, protože jen u nich je psaný provedení pro kotevní místo se závitem M10. Tři placatý kotevní spony, dvojdílná soukací samosvorná na spojení..
Měly by to být snad tyhle:
Jako první pásy se patrně dávaly Motex-y, protože jen u nich je psaný provedení pro kotevní místo se závitem M10. Tři placatý kotevní spony, dvojdílná soukací samosvorná na spojení..
Měly by to být snad tyhle:
Podle mě z MBéčka není,alespoň já na něj nikdy nenarazil.Jak vypadají bezpečnostní pásy dávané při zavedení cca v.r.66?Znám pouze ty s velkou hliníkovou přeskou .....
-> Petr98: To už jsi rozjel, neboť toto téma je celorepublikově sledováno všemi agenty MB puritánů

-> Bukaj: ee. Tam omezovac nebyl.
Pokud najdu v MBX zinku ten sroubek (jak uz jsem psal nize, myslim, ze tam je) tak rozjedu celostatni patrani.
Pokud najdu v MBX zinku ten sroubek (jak uz jsem psal nize, myslim, ze tam je) tak rozjedu celostatni patrani.
-> Petr98: Jsem zvědav, k čemu se dopátráme
Hlavně je divné, že je jenom jeden - nemůže to být z něčeho ne zcela standardního (třeba odněkud z toho omezovače tlaku zadních brzd z "náhradní kastle")?

Hlavně je divné, že je jenom jeden - nemůže to být z něčeho ne zcela standardního (třeba odněkud z toho omezovače tlaku zadních brzd z "náhradní kastle")?
-> Jozka: to kdybych vedel... Dneska zapatram a snad na to prijdu.
-> Petr98: 14 = opravdu spíše MB. Odkud by tak mohla být ?
-> Bukaj 22.03.17 21:53:35: jj 14ka. Znaceni Li 5s a nad tim 5s je +
-> Bukaj: Jo ? Tam já mám osmičky nějaký s hlavou OK 13..
Tatík se s tím holt nes*al.


-> Jozka: tak "obyčejný M8 OK12" drží (alespoň u 742) třebas držáky nárazníků do kastle

-> Bukaj: Mě tenhle šroub v M8 podobný dýlky už někde zaujal i jinde než u nárazníku - akorát to nutně nemuselo být MB a dokonce ani auto, šance vzpomenout si ale 0.
Co píšeš, má logiku, výměny a záměny dělaj chaos. Třeba u tý užovky mám aktuálně na Z nárazníku M8 x 25 sice obyčejný, ale s hlavou OK 12 - kde se tam takový vzaly ?
Ty z kila mají OK 13.. a jedna sada by stačila, stejně si je nejspíš odložím "na pak" k dalším origo dílům.
Co píšeš, má logiku, výměny a záměny dělaj chaos. Třeba u tý užovky mám aktuálně na Z nárazníku M8 x 25 sice obyčejný, ale s hlavou OK 12 - kde se tam takový vzaly ?
Ty z kila mají OK 13.. a jedna sada by stačila, stejně si je nejspíš odložím "na pak" k dalším origo dílům.
-> Jozka 22.03.17 18:55:39: Někde mám těch kilích asi 30 kusů, tak bych Ti mohl sadu či dvě věnovat. 

-> Petr98 22.03.17 16:34:16: Taky bych se přikláněl k názoru, že jediné M8 s tímto vodicím trnem jsou na MB ty dlouhé na nárazníky a tento krátký na kilo/užovku. Ale tuším, že na kilo a užovku má hlavu na 12 mm klíč. Jestli má na 14 mm, tak by mohl být odněkud z MB (ale netuším, odkud).
Z fotky vypadá hlava na 14 mm, takže třeba je odněkud, kde jsem ze všech MB vytáhl neidentifikovatelné rezavé cosi, nebo jsem to ani nevytahoval, případně je z něčeho, co se často demontuje a u všech kusů, které se mi dostaly pod pazoury už byl šroub měněný...
...napadá mne třeba úchyt houkačky, nebo kabelu ke kastlíku baterky? Jen hádám. hlava je značena jak?
Z fotky vypadá hlava na 14 mm, takže třeba je odněkud, kde jsem ze všech MB vytáhl neidentifikovatelné rezavé cosi, nebo jsem to ani nevytahoval, případně je z něčeho, co se často demontuje a u všech kusů, které se mi dostaly pod pazoury už byl šroub měněný...
...napadá mne třeba úchyt houkačky, nebo kabelu ke kastlíku baterky? Jen hádám. hlava je značena jak?
-> Petr98: Koukni.. já koukl, ale jenom do katalogu. Číslo toho 25 mm dlouhýho "kilího" se v jeho rejstříku sice nevyskytuje, ale je to jen literatura.
-> Jozka: Schválně zítra kouknu u kolegy, co zinkoval na MBX a dlouho po mě. Mi se zatraceně zdá, že ten šroub tam je taky 

-> Petr98: Nu, má katalogový předčíslí 111 tenhle krátkej.. Z hlavy se mi teď nevybavuje, kde by na MB mohl být potřeba "čípek" v M8 (?).
Spíš bych tipoval to pomíchání v zinkovně - i když z jedný tisícovky jsem je kdysi vyhazoval = někdo je v nouzi použil na montáž kratších oblouků místo delších ve kombinaci s kouskama gumy tloušťky 2-3 mm - ale toho bys sis všiml.
Spíš bych tipoval to pomíchání v zinkovně - i když z jedný tisícovky jsem je kdysi vyhazoval = někdo je v nouzi použil na montáž kratších oblouků místo delších ve kombinaci s kouskama gumy tloušťky 2-3 mm - ale toho bys sis všiml.
-> Jozka: Jo, ale tenhle by měl být z litra. Ale samozřejmě nemůžu stopro zaručit, že se tam jiný zinek nepřimíchal...
-> Petr98: Správně načasovanej dotaz ! Fakt jsou tyhle "šrouby s čípkem" shodný pro kila i užovky - a jak z mý užovky originály dávno zmizely, málem jsem s nima obdaroval jednoho erkaře..
Ještě jeden bych ale potřeboval..
Ještě jeden bych ale potřeboval..

-> Petr98 22.03.17 16:34:16: Takový 8x25 mi zbyly ze 110LS - označení na hlavě Li 5S. Kratší než na MB jsou proto, že pryž podložka mezi karosérií a nárazníkem je u kil sotva polovic vysoká.
A mohly by být i stejný s užovkou, která má gumu taky nižší a ještě o hodně měkčí - zkusím ověřit a když bude shoda, potěší mě to.
A mohly by být i stejný s užovkou, která má gumu taky nižší a ještě o hodně měkčí - zkusím ověřit a když bude shoda, potěší mě to.
-> RadovanSkodovkar: tutove je z mbcka a na naraznicich je design stejny, akorat delka je 40 a 45mm dle roku vyroby. Tento je odjinud 

-> Petr98 22.03.17 16:34:16: Rovnakú šraubu som vytiahol z užováckeho nárazníku ako sa šraubuje do blatníku. I keď dĺžkou som si nie istý no zakončenie a priemer rovnaké. Povedal by som, že tiež ide na nárazník 

-> Minott: Jasně. Máme patrně dost podobnej přístup.. se akorát snažím, aby někdo někdy mohl k originalitě posunout, bude-li chtít.. třeba si auto obrousit a stříknout origo nitrokombinací nebo tak..
Šroubky na patkách konkrétně zásadně v nerezu a nejlíp 6hr - ale i obyčejný 6hr jsou přínosný, dají se alespoň při demontáži blatníku alespoň snadno přetrhnout, protože odbrousit původní je prakticky nemožný bez poškození okolí.
A v neposlední řadě - původní tovární šroubky jsou stejně příliš krátký.


Šroubky na patkách konkrétně zásadně v nerezu a nejlíp 6hr - ale i obyčejný 6hr jsou přínosný, dají se alespoň při demontáži blatníku alespoň snadno přetrhnout, protože odbrousit původní je prakticky nemožný bez poškození okolí.
A v neposlední řadě - původní tovární šroubky jsou stejně příliš krátký.
-> Jozka: o niektore veci sa zaujimam len preto aby som vedel ako to bolo,,inač mam originalitu na salame,,

ked nahodou nekedy dokoncim liter tak na prvy pohlad to bude každemu jasne,,,


ked nahodou nekedy dokoncim liter tak na prvy pohlad to bude každemu jasne,,,
Jo, u těch M5 šroubků s drážkou na patkách blatníků, tam je zachování originality k nezaplacení..




-> Petr98:



-> Minott: Ano, na plochý šroubovák.
-> Petr98: dik,,ta M5 valcova je z plochou dražkou? asi ano,,,
