skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> Martin14: Lidí co mají v Praze stroboskop je kopice. Každopádně pokud to máš +- 5°, tak musíš mít solidní vůle v rozvodech a rozdělovači.
Pánové, využiji tohle téma. Jak ladíte předstih na 1000MB motorech. Pokud postupuji podle příručky, tak odečítaní ze stupnice na řemenici je tak +- 5 stupňů, když to přeženu. Existuje nějaký "garážový" fígl. PAL test ani stroboskop nikdo v okolí nemá. Díky
-> Bukaj: Jdu psát SZ
Ale platí stále,mám jich víc.

Ale platí stále,mám jich víc.
-> ondie: Ale jo, klidně za něco vyměním :)
Jen zjistit, za co
Jen zjistit, za co

mám tu tenhle kus lišty,nechce to někdo vyměnit za jiný kusy lišt,nebo nehodí se to někomu ?
-> saskyn2: jo? A to tak bylo z linky nebo sis to tam dal ty/někdo jiný...z dostupných informací se nikde o této kombinaci nepíše
Mám úplně ty samý deluxe 67
-> krtecek: Dneska je obtížnější sehnat - koupit, ale svého času byl "spray na vinylové pĺasty běžně dostupnej, takže žádnej přechod ani nepoznáš.
Ještě by tedy mohlo jít o díl z protekčního vozu, vybavilo se mi, že kdysi takhle osazený MB jezdilo po jihočesku - prvním majitelem byl nějakej náměstek tuším z Jikovu (asi, už to nevím jistě) a pro něj jednobarevný tapecy svařili "na přání". Ale deluxový pochopitelně..
Ještě by tedy mohlo jít o díl z protekčního vozu, vybavilo se mi, že kdysi takhle osazený MB jezdilo po jihočesku - prvním majitelem byl nějakej náměstek tuším z Jikovu (asi, už to nevím jistě) a pro něj jednobarevný tapecy svařili "na přání". Ale deluxový pochopitelně..
-> Jozka: jak pod černou ..to někdo prelakoval nebo přetáhl jinou koženkou?? Mě se ty spoje zdaji být origo... žádná nit
-> krtecek 12.04.19 13:11:16: Kdybys zaškrábal nebo rozpitval, najdeš pod černou tu původní cca šedou - žádný jednobarevný tapece v sérii nebyly - a obklady těch několika posledních kusů z konce výroby, ve kterých se ocitly celočerný uni polotovary v podstatě kilí, vypadají úplně jinak.
-> krtecek: 68čky standarty z kraje roku je mívaly. Ale přesně od kdy do kdy, nevím. Celočerné jsem viděl s červenýma sedačkama.
-> hans1:
díkec nedělal takže 18
díkec nedělal takže 18
-> orf: 18mm, 20mm až škoda 100/110 te´d je otázka jestli už to někdo nedělal go.
čaute mám jeden technický dotaz na odborníky kdo by mě prosím poradil jakou velikost pístního čepu má můj motor:
Je to ročník 1968 přesně ten mezi tip kde byl blinkr v blaťáku
číslo motoru 256177/1 tj. 15.tá série
mooooooc děkuji
Je to ročník 1968 přesně ten mezi tip kde byl blinkr v blaťáku
číslo motoru 256177/1 tj. 15.tá série
mooooooc děkuji
-> maruz: Materiál se tváří jak přibližně dobová lepší koženka, kterou se čalounily dveře ředitelen..
Ale žádnýmu sériovýmu MB provedení to neodpovídá a ani ho to nepřipomíná - i když pěkný.
Ale žádnýmu sériovýmu MB provedení to neodpovídá a ani ho to nepřipomíná - i když pěkný.
Zdravím, můžou to být originál sedačky na škodu 1000MB? Či replika? Na omak to bylo jemné, spíš kůže než koženka. Majitel je má více než 25 let. Díky
-> hans1: no mě jde momentálně spíš o informační hodnotu
abych se mohl dovzdělat a být chytřejší...cena je dobrá tu neřeším..vím v jaké hladině se to pohybuje...ale chtěl jsem jen vědět co je a není origo

-> krtecek: Vaničku bych nedramatizoval ,jestli je levná tak ji vem.Díry co budeš botřebovat vytvoříš co ne zavaříš.Rozměrově pasovat bude.
-> hans1: právě proto
...
..btw..s tou vaničkou nikdo neví?

..btw..s tou vaničkou nikdo neví?

-> krtecek: je pravda že píše poslední a končím už rok

-> hans1: já ne. ale jediný co ti můžu k tomu říct, že tam ten inzerát visí už dlouho. Což značí tyto věci: drahé, nekvalitní nebo nežádané. Inzeráty lustruju denně několikrát. Včera mi zas někdo vyfoukl v Olmu uloženky

má někdo zkušenost s tímto výrobcem auto.bazos.cz/inzerat/...
/POSLEDNI-Zabrove-kapsy-na
-Skodu-1000mb.php ?už na fotkách mi to přijde šíleně hrbatý.Navařoval to někdo na blatník?

Kucíí pomooc...zase jsem v ouzkých...Je tohle origo vanička MB?? Podle toho mustru co jste posílali nedávno mi to zas neštymuje...díry na blatníky to má, ale zase to má x dír jako od 100ky a nemá to navařen ty plíšky s těma matkama..
jsem zmatený jak lesní včela ve sklince od sirupu


-> Žiabrovak: ano vrchní díl poznám...ten je mi jasný...musí tam být dura na zvedák..šlo mi jen o ten spodní kus

A na stovkách sa to ešte lýši tak, že prvé typy mali priehlbinu vo vrchnom diele vaničky na zdvihák a od medzitypu aj v novších verziách už nebola.
-> Bukaj: aha...takže pro MB musí být ďury v rozích na blatník a kolem prostředního šroubu ne kolem těch dalších...hm..
tak to když mi bude dělat někdo na zakázku z těch co to dělají...tak si tam musím potom provrtat sám díry na blatníky...většina z nich dělá jen výrobky pro 100ky

-> Bukaj 11.01.19 09:32:57: Tak patrně dvě a čtyři (koukl jsem na nějaký svoje fotky..), ale třeba poslední "přední podlaha", kterou jsem instaloval, byla MB a ty dvě "pseudoodtokový"
; ve vaničce díry měla přímo v ose těch "šroubovacích". No, jedno je jistý, nefungovaly a kdo nevzal dvoustovku hřebík a neuděl přídavný vč. příslušnýho otřepu, s vaničkou se záhy rozloučil..
S karbama máš pravdu, tatík ale všechno vymontovaný odkládal, protože bylo kam (vyhazoval jsem i totál vyklepaný kulový čepy s mazničkama a podobný věci), ovšem v oboru BS jsem ve zbytcích našel jen a pouze ten slavnej automatickej sytič - prakticky nejetej plus nějakou tu "trysku", ale tyčkovej injektor nikoliv. Bohužel po několikerým šíbování už těžko dokážu ten původní karburátor, kterej jsem asi tak v roce 1991 vymontoval, najít.. takže nezjistím, zda byl opravdu původní.
S karbama máš pravdu, tatík ale všechno vymontovaný odkládal, protože bylo kam (vyhazoval jsem i totál vyklepaný kulový čepy s mazničkama a podobný věci), ovšem v oboru BS jsem ve zbytcích našel jen a pouze ten slavnej automatickej sytič - prakticky nejetej plus nějakou tu "trysku", ale tyčkovej injektor nikoliv. Bohužel po několikerým šíbování už těžko dokážu ten původní karburátor, kterej jsem asi tak v roce 1991 vymontoval, najít.. takže nezjistím, zda byl opravdu původní.
Kilí vaničky www.skoda110r.com/archiv/
.../vanicka1_02.jpg mají 4 "odtokové" díry (ale všechny bude ve výsledku překrývat "těsnění" krytu nádrže), MB jen dvě a dvě na blatníky (viz foto).
-> Jozka:
Tak karburátory BS(T) byly také docela spotřební zboží, takže kdoví, kolikátý karburátor na tom MB to byl. Já mám ty původní z různých směsí použitých dílů na MB, co jsem kde koupil, nebo dostal, často byl původn karbec také mezi díly k vozu, který jsem koupil...
A asi jen u dvou MB, která mi prošla rukama, byl na autě původní karburátor (dle výrobního data), byť často už nějak upravený (manuální sytič, stržený závit na přípojku trubky termosytiče atd
"správná" MB vanička:
-> Jozka:
Tak karburátory BS(T) byly také docela spotřební zboží, takže kdoví, kolikátý karburátor na tom MB to byl. Já mám ty původní z různých směsí použitých dílů na MB, co jsem kde koupil, nebo dostal, často byl původn karbec také mezi díly k vozu, který jsem koupil...
A asi jen u dvou MB, která mi prošla rukama, byl na autě původní karburátor (dle výrobního data), byť často už nějak upravený (manuální sytič, stržený závit na přípojku trubky termosytiče atd

"správná" MB vanička:
-> Bukaj 10.01.19 14:29:03: Já ty vaničky vlastně nezkoumal nijak zvlášť nikdy.. díry na blatníky se dotvoří, přední lem kilí na čelo se odstřihne - jen mám dojem, že co jsem instaloval, měl nebo mám, tak obvyklý kilí měly místo dvou kulatých děr tři (nebo naopak?)..
Asi jako injektory.. ty rovný jsem prvně potkal až kdoví kdy, dlouho jen ty zahnutý - na našem autě tatík tedy patrně musel původní už někdy v průběhu 70. let vyměnit za zahnutej..
Asi jako injektory.. ty rovný jsem prvně potkal až kdoví kdy, dlouho jen ty zahnutý - na našem autě tatík tedy patrně musel původní už někdy v průběhu 70. let vyměnit za zahnutej..
-> saskyn2: Koukal jsem teď do katalogů a ještě pro model 70 (Š 100/110) platilo to, že 100 - rovný injektor, 110 - zahnutý injektor. V katalogu z roku 1975 už je pouze jeden typ injektoru (zahnutý) pro všechny motorizace

-> saskyn2: No, ony právě ty zahnutý měly už všechny MBG/X a 1100 karburátory, takže novější/starší provedení tady nefunguje

-> Bukaj: Jo, injektorů. Nevím jestli to přišlo plošně nebo ne, ale ty rovný jsem viděl vždy na BST co si pamatuju(i první š100), ty zahnutý měly novější BS, je to prostě novější provedení.
-> Bukaj: a jak má teda vypadat origo na 1000mb? Nějak nechápu co má kde být podle toho co píšeš
-> saskyn2: Teď nerozumím, čeho se Tvůj příspěvek týká?
Jestli injektorů, tak určitě nepřišel nový typ plošně - zprvu byl zahnutý injektor jen na dvojitých karburátorech v MBX a MBG, později (1968) ještě v 1100 MB/X. V té době (ještě při začátku výroby modelu 69) měly klasické tisícovky injektor rovný. I v katalogu je zahnutý injektor psán pouze pro karburátory s difuzory 21 a 24 mm. Otázka je, jestli v pozdější produkci došlo ke sjednocení (například jestli se ve Škodě 100 ještě používal rovný injektor a později se plošně přešlo na zahnutý), nebo tato diferenciace trvala do konce sériové výroby vozů s Jikov BS...
Jestli injektorů, tak určitě nepřišel nový typ plošně - zprvu byl zahnutý injektor jen na dvojitých karburátorech v MBX a MBG, později (1968) ještě v 1100 MB/X. V té době (ještě při začátku výroby modelu 69) měly klasické tisícovky injektor rovný. I v katalogu je zahnutý injektor psán pouze pro karburátory s difuzory 21 a 24 mm. Otázka je, jestli v pozdější produkci došlo ke sjednocení (například jestli se ve Škodě 100 ještě používal rovný injektor a později se plošně přešlo na zahnutý), nebo tato diferenciace trvala do konce sériové výroby vozů s Jikov BS...

-> Bukaj: novější provedení
A když už jsem zde, tak se rovnou zeptám na info ohledně karburátoru BS(T):
Novější typ injektoru (spájený ze dvou dílů se zahnutým zobáčkem a nedestrukčně nesnímatelnou převlečnou maticí) byl výsadou pouze karburátorů "lepších" verzí (1000MBX, MBG, 1100MB,...), nebo od nějakého data se na něj později přešlo plošně (u stovek?)?
Novější typ injektoru (spájený ze dvou dílů se zahnutým zobáčkem a nedestrukčně nesnímatelnou převlečnou maticí) byl výsadou pouze karburátorů "lepších" verzí (1000MBX, MBG, 1100MB,...), nebo od nějakého data se na něj později přešlo plošně (u stovek?)?
-> Jozka: Tak takovouto vaničku jsem viděl přesně jednou - a to právě tu na fotce od Krejčíka...
Nicméně máš pravdu, že díry vycházejí do těsnění, ovšem stejně tak vycházejí i díry v ostatních typech vaničky. A tato je dozajista originální - dokonce v původní béžovožluté kvalitní základní barvě...
...nicméně tím, že je na kilo (nemá díry na spodní šroubový spoj blatníků), nezkoumal jsem dále.


Nicméně máš pravdu, že díry vycházejí do těsnění, ovšem stejně tak vycházejí i díry v ostatních typech vaničky. A tato je dozajista originální - dokonce v původní béžovožluté kvalitní základní barvě...
...nicméně tím, že je na kilo (nemá díry na spodní šroubový spoj blatníků), nezkoumal jsem dále.

-> krtecek: Fotka z vnitřní strany mě mate, ale přijde mi, že ty otvory navíc by vyšly do těsnění mezi vaničkou a plechem pod nádrží.. a neviděl jsem ještě takovou.
Obvyklý dvě kulatý ďoury ale chybí, vidím-li dobře. Ale i ty jsou vlastně v lajně s těma pro našroubování plechu..
E: Počkáme na zahradníka..
Obvyklý dvě kulatý ďoury ale chybí, vidím-li dobře. Ale i ty jsou vlastně v lajně s těma pro našroubování plechu..
E: Počkáme na zahradníka..
Proč má tato vanička ty oválný ďoury uprostřed? Chápu, že je to asi pro odvod vody, ale proč u většiny, které jsem mohl vidět, ty oválné díry nejsou?
...opět děkuji za dovzdělání


myslim, ze sa to riesilo tu: rozdiel v 69 smerovkach: auto.bazos.cz/inzerat/...
/nd-s1000mb.php
-> krtecek: Nojo, ale většinu času jsi "bílej", levandule je většinu času "šedá"
Proto je v názvu té barvy slovo "šeď" a ne "modř"
Stejně tak třeba v názvu té zelené lahvové je slovo "zelená", protože lahve častěji bývají čiré, hnědé, nebo klidně modré či jiné...

Proto je v názvu té barvy slovo "šeď" a ne "modř"


-> Bukaj: to je, ale úvaha jak noha..já jsem taky bílej dokud nezrmznu nebo neuhořím
...no nic...uzavírám tento dotaz....záhada ztraceného klíče v zamčeném pokoji byla rozluštěna...víme co bylo...a víme co bude...děkuji všem za pomoc...a nyní musím si připravit další ze svých záludných dotazů, kterými bych vás tady mohl obtěžovat ať se nenudíte 



-> krtecek: Jo, ale jen když kvete. Jinak je levandule pastelově zelenošedá až šedá



-> Bukaj: pro mě a všechny kolem mě je levandule prostě fialová..

-> Bukaj 19.11.18 21:29:44: pěknej kousek. To by chtělo zapátrat po původu

-> Luky: Předpokládám, že z nějaké Laurinky - dostal jsem jej před lety od jednoho hodně starého pána (mámina pacoše) a tvrdil, že je z nějaké "sportovní škodovky", kterou kdysi jezdil (jeho první vůz) a že to konkrétní auto mají v depozitu muzea v MB, víc jsem nepátral ani neověřoval, takže kdo ví, co je na tom pravdy a co je fantazie
Ale tehdy jsem si říkal, že bych se zajel do muzea zeptat, jestli jim to nechybí - neměl jsem pro to žádné využití, ale nebyl čas, tak jsem ho pověsil na nástěnnou lampičku, kde visí dodnes

Ale tehdy jsem si říkal, že bych se zajel do muzea zeptat, jestli jim to nechybí - neměl jsem pro to žádné využití, ale nebyl čas, tak jsem ho pověsil na nástěnnou lampičku, kde visí dodnes
