
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Scala, Kamiq a vse kolem nich.
-> Matsoft: Docela mě zaujaly ty "blesky" nebo co to je ve světlech, nejdřív jsem si řikal že to vypadá jako popraskaný sklo a pak mi došlo že to je uměleckej záměr. 

-> Tom Troll: ja byl dneska v HitRadiu City si pro thermohrnek, tak jsem to okoukaval..... Je to takovy mrnavy..... a design snad delal nekdo kdo dela pro Citroen... teda predni cast...... Ale libi se mi to....
-> Matsoft: Jo jo
Už jsem to párkrát viděl manévrovat, nedíval jsem se ale řek bych že pravý poklice už budou notně ojetý.

Už jsem to párkrát viděl manévrovat, nedíval jsem se ale řek bych že pravý poklice už budou notně ojetý.

-> Tom Troll 20.11.19 16:56:08: Foceno na Belehradske?
-> Bukaj 21.11.19 09:18:21: No jasně. Stačí vlézt na web skoda-auto.cz
www.skoda-storyboard.com/ cs/.../rekordni-rok-skoda- v-roce-2018-dodala-zakazni kum-na-celem-svete-celkem- 125-milionu-vozu
www.skoda-storyboard.com/ cs/.../rekordni-rok-skoda- v-roce-2018-dodala-zakazni kum-na-celem-svete-celkem- 125-milionu-vozu
-> stepan: Proč každe tři roky? Stavající Octavie třetí generace se bude vyrábět více jak 7 let.
-> Bukaj 21.11.19 08:35:22: Ty auta jsou možná stejný pro tebe, ale pro případného kupce (což ty fakt nejseš) jsou ty rozdíly možná docela zásadní.
-> Bukaj 21.11.19 08:15:22: Přesně tak. Plus to, že každý 3 roky je potřeba úplně nová Octavia, která je mnohem lepší než ta stará, protože je o 3cm delší a má o 10 litrů větší kufr.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak zrovna Yeti a Roomster je obrovský rozdíl asi na všech fromtách... 

-> Bukaj: Vono de asi vo to, ze dnes lidi technice atd nerozumi, tak to vybiraj podle nam neznamych parametru :-D Taky to nechapu moc a osobne nektery auta od sebe nerozeznam, kdyz to nemaj na zadku napsany. Taky mi prislo jasnejsi, kdyz vyrabeli jen ofci, fabii a feldu. Pak jeste nevim rozdil mezi jety a roomstr...
-> Bukaj: a fakt si myslis, ze to nemaj spocitany? :-)
-> Milan 136: A máš k tomu i údaje, na jakých to bylo trzích? Kolik z toho je ČR, Evropa, atd?

-> Bukaj 21.11.19 08:35:22: 1 200 000 aut prodaných za rok 2018
-> vhml: A není to spíš tím, že dneska lidi a firmy prostě mají dostatek kapitálu a tak kupují?
-> Bukaj 21.11.19 08:35:22: no vzhledem k aktuální ekonomický situaci škodovky tenhle model funguje víc než dobře a lépe než kdy jindy.
-> vhml: A to mi netvrď, že zisk automobilky zvýší to, že nabízí v jeden moment 6 téměř stejných aut? Nebylo by ekonomičtější (a tedy výnosnější) vyrábět jen polovinu modelů, nebo klidně jen jeden model v různých stupních výbavy a karoserie (sedan, hečbek, kombi, kupé, pikap)?
Jenže cílem automobilky není vyrábět auto pro lidi, co to sice pochválí na fóru ale reálně si to stejně nikdy nekoupí
-> michael: Stepan to asi myslel spíš tak, že v posledních letech Škoda a.s. chrlí množství "stejných" aut, které mají jen jiný obchodní název ale v podstatě je to vlastně totéž, jako tu bylo od šedesátých do osmdesátých let - "stejnej" čtyřdveřovej sedan s motorem vzadu a nic jiného v nabídce. Jo, vlastně tehdy byla ještě užitková 1203 a "líbivé" coupé. Jen tehdy si za dvacet let vystačili s třemi stejnými základními "modely" a dnes za 3 roky je těch stejných "modelů" 20
:
auto (Octavia, Rapid), přifouklé auto (Superb, Kodiaq, Karoq), auto bez kufru (Fabia, Scala, Kamiq)
Jediné výjimky poslední doby jsou Yeti a Citigo - tyto modely se od té plejády uniformních vozů aspoň v něčem liší.

auto (Octavia, Rapid), přifouklé auto (Superb, Kodiaq, Karoq), auto bez kufru (Fabia, Scala, Kamiq)
Jediné výjimky poslední doby jsou Yeti a Citigo - tyto modely se od té plejády uniformních vozů aspoň v něčem liší.
-> stepan: Co je na tom k nepochopení škodovka je v pozici, že každý její model musí v maximální možné výši generovat zisk, tak kupé si nemůžeme dovolit. O tří dveřové varianty není na trhu zájem a divize užitkových vozů je pevně nastavená Volkswagnem.
-> Tom Troll: Nějak jsem nepochopil tu politiku nabízet 58 "různých" 5 dveřových hatchbacků a kombíků. Ale 3 dvéř, kupé, pickup, dodávka, ... není potřeba žádná.
-> Tom Troll: Teda že to je nehezký jsem věděl... Ale v týhle "obyč" konfiguraci je to fakt humus. 

-> Tom Troll: jel sem v turnově kolem salonu u kruháku a tam to stálo venku... řikam ty vole co to je za divnou fabii ... a když sem jel další cestu tak koukám že to vlastně není ani tak moc fabie a ze zadu je skála... no nevim no. duchodcum na pohodlný nastupování do vyššího auta to bude asi fajn konkurence nějakejch suzuk a podobnejch verků
Už jezděj, asi třetí kterýho jsem viděl..
Lehce řečeno o ničem. Když u něj člověk stojí a kouká tak najde divný proporce kvůli koncepci crossoveru kterej ve skutečnosti žádnej cross neviděl ani z vlaku.
Jako přesouvadlo z bodu A do bodu B se zvýšenym sebevědomim vyvýšený polohy sezení hádám asi ok.
Lehce řečeno o ničem. Když u něj člověk stojí a kouká tak najde divný proporce kvůli koncepci crossoveru kterej ve skutečnosti žádnej cross neviděl ani z vlaku.
Jako přesouvadlo z bodu A do bodu B se zvýšenym sebevědomim vyvýšený polohy sezení hádám asi ok.

-> U-Geen 05.05.19 20:02:55: Zadek už je OK, ale ten předek je takovej divokej. Přesto je A3 a Ibiza designově čistější a vyváženější.
To mne tez letmo napadlo
-> lokaj: já v tom vidim audi a přes to nejede vlak :-D
-> Jirik_Tuňák1983: to dela ta bila, videl jsem ji v jiny barve a za me dobry :-)
-> lokaj 05.05.19 19:36:55: Takhle to vypadá docela strašidelně
, ale člověk je tvor přizpůsobivý a zvykne si na všechno.

Je celkem velka aspon oproti starsim autum vedle a pusobi az celkem neskodovacky.Trosku mi to pripominalo Volvo novy Focus ci tak neco,ale musim uznat,ze ji to slusi.Bude mit uspech.Tak jako vse od Skody.Snad udelaji i akcni verzi co nebude hned stat 450.000,-
Tak si tak jdu z garaze a poprve vidim Scalu zaparkovanou pred domem mezi obycejnymi auty a ne v Zeneve ci v autosalonu.Dokonce ma dost starou serii rz (cca 1,5 roku)
Já slyšel,že ano. Tedy aspoň ve fázi zkoušek a prototypů.Ale možná máš pravdu, protože jsem taky nikdy neviděl prototyp dvoudvéřového Rapidu.
-> lokaj: Rapid nikdy neměl být jako dvoudveřové kupé.
Mně se z několika na sobě nezávislých zdrojů blízkých automobilce doneslo,že Rapid měl existovat i jako dvoudvéřové kupé udělané z liftbacku a že se i testovali nějaké prototypy a proto jméno Rapid.Mělo to volně navazovat na Rapida z osmdesátek,ale projekt byl definitivně zaříznut a zbyla jen čtyřdvéřová karoserie a jméno Rapid. Pak se k tomu přidal hatback.
Co se týče Kamiqu, seděl jsem v něm,ohmatal sem si ho porovnával s VW i se Scalou.Byl lepší než ten prcek od VW,hlavně tedy díky interiéru,exteriér měl lepší VW,hlavně díky tomu,že KMQ vypadá jako bratranec Hyundai Kona či jak se to jmenuje.Ale zase Scala byla lepší než KMQ.Větší, normálnější,troufám si říct pocitově širší uvnitř.KMQ může nabídnout opravdu jen vyšší posaz,trošku stylu v podobě doplňků,větší kola a větší cenu.Kdežto Scala se tváří jako normální,pohodlné a lehce uživatelsky pochopitelné auto. Za mně je z těch dvou rozhodně lepší.
Co se týče jména chápu,že jméno Rapid mělo nálepku levně vyrobené socky či pohrobka Octavie Tour pro chataře a kauflandisty a Scala je opravdu někde jinde,tak ji nechtěli špinit starým jméném, na druhou stranu to budem dostávat pořád nová jména s novou generací? Např. Laguna III. byla výborné auto,ale dojela na to, že byla přímým následovníkem stejného jména svého předchůdce-propadáku plus ještě logo na kapotě.
Jméno mohli vybrat lepší. Můj tata důchodce se pořád těší až našetří a koupí si novou Skáááálu..
Co se týče problémům se stáním na místě, nevím o tom nic,ale šušká se to mezi lidma od škodovky,že to říkali testovací jezdci. Co tím trpí a proč nevím. Vím,že by se to mělo týkat asi jen motoru 1.5TSI
Co se týče Kamiqu, seděl jsem v něm,ohmatal sem si ho porovnával s VW i se Scalou.Byl lepší než ten prcek od VW,hlavně tedy díky interiéru,exteriér měl lepší VW,hlavně díky tomu,že KMQ vypadá jako bratranec Hyundai Kona či jak se to jmenuje.Ale zase Scala byla lepší než KMQ.Větší, normálnější,troufám si říct pocitově širší uvnitř.KMQ může nabídnout opravdu jen vyšší posaz,trošku stylu v podobě doplňků,větší kola a větší cenu.Kdežto Scala se tváří jako normální,pohodlné a lehce uživatelsky pochopitelné auto. Za mně je z těch dvou rozhodně lepší.
Co se týče jména chápu,že jméno Rapid mělo nálepku levně vyrobené socky či pohrobka Octavie Tour pro chataře a kauflandisty a Scala je opravdu někde jinde,tak ji nechtěli špinit starým jméném, na druhou stranu to budem dostávat pořád nová jména s novou generací? Např. Laguna III. byla výborné auto,ale dojela na to, že byla přímým následovníkem stejného jména svého předchůdce-propadáku plus ještě logo na kapotě.
Jméno mohli vybrat lepší. Můj tata důchodce se pořád těší až našetří a koupí si novou Skáááálu..
Co se týče problémům se stáním na místě, nevím o tom nic,ale šušká se to mezi lidma od škodovky,že to říkali testovací jezdci. Co tím trpí a proč nevím. Vím,že by se to mělo týkat asi jen motoru 1.5TSI
-> Jirik_Tuňák1983 05.05.19 00:05:30: zrovna v pátek jsem potkával v Rokycanech 7P7 ....
-> vhml 30.04.19 19:31:02: Já jsem nějakou dobu zpátky zkoumal spritmonitor a při (plus mínus) identickém výkonu u O3 vycházelo 1.4TSI vs. nějaký odpovídající TDI rozdíl asi litr až litr a půl? Tak nějak...Rozdíl 1.0TSI vs 1.6TDI při identickým výkonu je u O3 v kupní ceně 60 tisíc. No... časem se to asi vyplatí (za nějakých 150 tisíc km), ale nic dramatického.
-> palinator 02.05.19 10:14:47: Jo, přístup "možná to bude žrát trochu víc, ale zase se na tom nemá tolik co posrat" už je asi definitivně minulost. Ale viz výše, než se ta nafta začne vyplácet, chvíli to potrvá a tak či onak to nebudou dramatické rozdíly.
-> palinator 02.05.19 10:14:47: Jo, přístup "možná to bude žrát trochu víc, ale zase se na tom nemá tolik co posrat" už je asi definitivně minulost. Ale viz výše, než se ta nafta začne vyplácet, chvíli to potrvá a tak či onak to nebudou dramatické rozdíly.
-> SO545: jako mne to osobne neva ked nieje vsetko nalajkovane ale odlišne ,len tu poniektorim to zdvíha tlak
-> castrol 04.05.19 18:24:58: to je jasne... akurat dnes vsetko tak akosi zapadlo do sedej. boh chran aby nieco vytrcalo zo skatulky....
-> SO545: bohuzial každá znacka ma nieco top a nieco proste nevyjde
-> Jirik_Tuňák1983: to je ina liga

-> Jirik_Tuňák1983 03.05.19 19:27:02: fiat , mini OK ale to co produkuje na retro vlne vw je des a to mam stare VW rad...asi preto je to des...
-> castrol 03.05.19 21:09:31: bola fura inych aut co produkoval VW akurat tieto sa na zaciatku fest podarili...nasledovanici viac alebo menej tiez ale tutovka to uz davno nieje...

-> castrol 03.05.19 21:09:31: bola fura inych aut co produkoval VW akurat tieto sa na zaciatku fest podarili...nasledovanici viac alebo menej tiez ale tutovka to uz davno nieje...
-> castrol 03.05.19 16:02:58: Octavia možná navazuje na původní Octavii tím, že je to (jako byla Octavia původně) opět osmý model v řadě. Jen pak to podělali tím, že začali dělat Octavii II, II, IV, V,...

-> Jirik_Tuňák1983: len ten golf a pasak sa robi od zaciatku co je volkswagen volkswagenom
-> SO545 03.05.19 18:27:46: Ten zrovna vypadá z těch oživlých retro suverénně nejlépe. Ale ta reklama byla pěkná. 

-> Jirik_Tuňák1983 03.05.19 16:31:29: Len fiat500 si vzal viagru a nafuklo ho celeho ...asi kokotina od zaciatku 

-> castrol 03.05.19 16:02:58: Je to kokotina celý, protože Golf a Passat jedou stejnou koncepci v podstatě od začátku, akorát jim auta žerou steroidy, takže jsou čím dál nafouklejší. 

-> Borderer: a v com napr. octavia nadväzuje na starú octaviu ?-> Jirik_Tuňák1983: kokotina asi nie -> Nwkt 03.05.19 13:03:18: 

-> Milan 136:
Na druhou stranu, aktuální snaha škodovky zapírat určitý období v historii, je docela trapná. Něco jako mít v rodině příbuznýho, se kterým se nebaví, tak vlastně neexistuje.
Na druhou stranu, aktuální snaha škodovky zapírat určitý období v historii, je docela trapná. Něco jako mít v rodině příbuznýho, se kterým se nebaví, tak vlastně neexistuje.