
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Novovyroba zadnich svetel.....
-> Bukaj: no co, dodrželinpřesně technologický postup jako u původních

zřejmě další kus od stejného výrobce.
www.autopotreby-liska.cz/ ?6763,smero...
tak teď už jen bílé, zadní žehličky a pak na š 1000
www.autopotreby-liska.cz/ ?6763,smero...
tak teď už jen bílé, zadní žehličky a pak na š 1000
-> Bukaj: čemu se divíš.... kdyby ty světla už byli nesmrtelný, tak by si každej koupil jeden pár a nazdar..... takhle má výrobce zajištěno že se budou prodávat další, když budou postupně takhle degradovat

-> Bukaj 05.11.24 14:25:20: zase buďme rádi že se světla dají koupit 

tak teď už to víme, takže můžeme ošetřit dostupnými prostředky, nebo každé 3 roky vymění, protože jsou všude opět k mání


-> Bukaj: Díky za odpověď.
-> CHIP: Viz starší příspěvky - koupeny komplet lampy (v době, kdy ještě nebyly na prodej samotné kryty), rozebrány a na originál paraboly nasazeny druhovýrobní kryty.
Lampy jsem kupoval hned, jakmile přišly na trh, právě z důvodu testování kvality plastu - bohužel se potvrdila má domněnka, že zadavatel výroby si neohlídal UV stabilitu plastu a pigmentu v něm, takže kryty jsou na úrovni běžných čínských levných druhošek, které po pár letech zežloutnou, zmatní, zmléční nebo vyblednou...
Škoda, no...
Lampy jsem kupoval hned, jakmile přišly na trh, právě z důvodu testování kvality plastu - bohužel se potvrdila má domněnka, že zadavatel výroby si neohlídal UV stabilitu plastu a pigmentu v něm, takže kryty jsou na úrovni běžných čínských levných druhošek, které po pár letech zežloutnou, zmatní, zmléční nebo vyblednou...

Škoda, no...
-> Bukaj: Bylo to zalakováno nějakým UV lakem, případně polepeno nějakou UV folií? Nebo ponecháno tak jak bylo zkoupeno?
-> Bukaj 23.05.22 09:30:46: Tak srovnání po 2,5 letech na voze - již je velmi znatelná degradace pigmentu a i "žloutnutí". Celá světla vypadají tak nějak mdle...
Pro srovnání fotka s originálními světly (na škodovce s brněnskou značkou), která byla vystavena UV záření cca podobnou dobu, jako ty druhovýrobní na 130LPG:

Pro srovnání fotka s originálními světly (na škodovce s brněnskou značkou), která byla vystavena UV záření cca podobnou dobu, jako ty druhovýrobní na 130LPG:
-> Bukaj: parabola ma chromovy nastrek - presny sposob neviem - pravdepodobne nieco ako vodny chrom. Je to ale striekane urcite.
-> juze143: Aha, a jak se to dělá? Vypadá to líp, než to originální pokovení...
-> Bukaj:
Ano mas pravdu ale toto nie je pokovenie. Kvoli cene samozrejme...
Ano mas pravdu ale toto nie je pokovenie. Kvoli cene samozrejme...
-> juze143: Ale originál byl matný (hrubá struktura povrchu) a parabolu měl též hladkou a pokovenou napařovanou hliníkovou vrstvou... Nevidím v tom technologický problém, když lem se nepokovuje

-> Bukaj 24.06.24 23:36:15: leskly je kvoli sposobu vyroby paraboly (chromoveho nastreku)
-> Bukaj: Lesklý rámćek je z výroby. V reále nijako nepúta pozornosť, ani nebije do očí.
-> minno: Pěkné
Ještě dotaz - ten pohledový lem těla čínského blinkru jsi nějak leštil nebo je to takto z výroby? K matné masce mi to moc nesedí (originály měly "za nova" také matnou strukturu)...

Ještě dotaz - ten pohledový lem těla čínského blinkru jsi nějak leštil nebo je to takto z výroby? K matné masce mi to moc nesedí (originály měly "za nova" také matnou strukturu)...
Vonku na svetle to vyzerá dobre.
Vďaka lesklejšej parabole to vyzerá pekne pri blikaní, má to taký "číry" efekt.
Vďaka lesklejšej parabole to vyzerá pekne pri blikaní, má to taký "číry" efekt.
Replika a zachovalý originál (kupovaný v r. 2010 ako funglovka). Replika má "zrkadlový" schróm.
V sobotu som čínske blinkre nainštaloval do auta. V karosérii sedia dobre, asi ako origo.
Konečný verdikt (sumár) je teda za mňa takýto:
- sklíčka je potrebné opilovať (dopasovať), aby dobre sedeli v tele blinkra, inak nedoliehajú na tesnenie + v tele blinkra potrebné skrátiť na výšku "závity"
- čínske sklíčko nepasuje do origo telesa blinkra
- origo sklíčka je možné použiť v replikovom blinkri - no myslím, že ich treba mierne obrúsiť, ale použiteľné to je
- v karosérií repliky sedia OK.
Takto to sedí v karosérii:
Konečný verdikt (sumár) je teda za mňa takýto:
- sklíčka je potrebné opilovať (dopasovať), aby dobre sedeli v tele blinkra, inak nedoliehajú na tesnenie + v tele blinkra potrebné skrátiť na výšku "závity"
- čínske sklíčko nepasuje do origo telesa blinkra
- origo sklíčka je možné použiť v replikovom blinkri - no myslím, že ich treba mierne obrúsiť, ale použiteľné to je
- v karosérií repliky sedia OK.
Takto to sedí v karosérii:
-> ajok 23.06.24 07:55:32: Ja som tým nastriekal len tieto dva sklíčka blinkrov, nemal som čo iné.
Ten tvoj kryt na Nive teda ale pekne prekukol

Ten tvoj kryt na Nive teda ale pekne prekukol


-> Bukaj 22.06.24 20:06:38: -> minno: Vypadá to hezky, ale kdyby to aspoň byly originály - tolik práce na čínských sklíčkách za pár šupů...O to nejde, jedná sa o výskum
Po kúpe nových čínskych zadných svetiel som bol zvedavý, ako sú na tom s kvalitou nové čínske smerovky... A zároveň stávajúcu origo L smerovku som mal v nič moc stave (parabola), tak som to riskol.
A nakoľko čínske sklíčka bolo potrebné dopilovať a pohrať sa s nimi, aby dobre pasovali do tela blinkra a aj tesnenie dobre sedelo (Už som o tom písal v starších príspevkoch - -> minno 01.03.24 10:16:47: ), tak by bola škoda to nevyužiť a nedotiahnuť tento "projekt" do konca. Preto som sklíčka aj nalakoval a dal blinkre na auto. V takomto stave (ak sa nič nestane) by tam mali vydržať už "naveky" a je jedno, že je to čína.
Inak tie tvoje zadné svetlá (kryty) vyzerajú po 2 rokoch celkom fajn, skoro by som povedal, že "im nič nechýba". Nie je to také zlé.

A nakoľko čínske sklíčka bolo potrebné dopilovať a pohrať sa s nimi, aby dobre pasovali do tela blinkra a aj tesnenie dobre sedelo (Už som o tom písal v starších príspevkoch - -> minno 01.03.24 10:16:47: ), tak by bola škoda to nevyužiť a nedotiahnuť tento "projekt" do konca. Preto som sklíčka aj nalakoval a dal blinkre na auto. V takomto stave (ak sa nič nestane) by tam mali vydržať už "naveky" a je jedno, že je to čína.
Inak tie tvoje zadné svetlá (kryty) vyzerajú po 2 rokoch celkom fajn, skoro by som povedal, že "im nič nechýba". Nie je to také zlé.
Ahojte,
Kolki z vas by ste mali zaujem o tieto kryty ak by sa vyrobili ?
Kolki z vas by ste mali zaujem o tieto kryty ak by sa vyrobili ?
-> Bukaj 23.06.24 08:48:01: A to je kolik od vzkříšení? Já se v těhle sakrálních věcech tak nevyznám, že se tak blbě ptám

-> Jirik_Tuňák1983 23.06.24 14:56:51: no jo ale tenhle je opravdovej, fakt. Mě prodal gumičku na stěrač za 20 Kč i s montáží, to nikdo jiný než světec udělat nemůže

-> saskyn2 23.06.24 08:09:16: My máme taky v práci Ježíše.
Můj bývalý skladník v minulé práci, poté dispečer na celovozových přepravách, pak odešel, už se nevrátil, udělal si Ing., pak měl na starosti obchodní tým v jedné odnoži skupiny Lasselsberger a teď ho mám zase jako skladníka, byť v jiné firmě - potřeboval si vyčistit hlavu a někam do klidu. Všichni ho mají rádi a v podstatě všichni mu říkají Ježíš. 
Ještě se mnou dělal v bývalé firmě jeden chlapík. Bývalý voják a vyšetřovák na kriminálce, potřeboval změnu. Nějaký ten rok dělal skladníka, pak vedoucího skladu a pak manažera kvality. To je důkaz, že lidi po padesátce nejsou odepsaní, pokud něco dokážou. Ale nejde to brát celorepublikově a už vůbec ne paušálně.
Tenhle měl výhodu, že byl schopný, někdy všeho.


Ještě se mnou dělal v bývalé firmě jeden chlapík. Bývalý voják a vyšetřovák na kriminálce, potřeboval změnu. Nějaký ten rok dělal skladníka, pak vedoucího skladu a pak manažera kvality. To je důkaz, že lidi po padesátce nejsou odepsaní, pokud něco dokážou. Ale nejde to brát celorepublikově a už vůbec ne paušálně.
Tenhle měl výhodu, že byl schopný, někdy všeho.

-> saskyn2 23.06.24 08:09:16: Ježíš 10 let po smrti

-> saskyn2: No jo!



-> Bukaj: To jsou boží světla! Zjevuje se v nich ježíš




a po, strikano druhy den
jinak je to i k tematu, lakovani karoserie alkytonem :)
jinak je to i k tematu, lakovani karoserie alkytonem :)
-> Bukaj: pritelkyne taky tomu spreji neverila... a uz uznava, ze na svetla se od nastrikani nemuselo sahnout
-> minno 21.06.24 12:54:01: kolik svetel jsi s tim nastrikal, ja schanel svetla, abych to vyuzil, niva, to uz spis jen prskalo a vysledek pred

-> minno 21.06.24 12:54:01: kolik svetel jsi s tim nastrikal, ja schanel svetla, abych to vyuzil, niva, to uz spis jen prskalo a vysledek pred
Z fotek to není moc znát a nový čínský kryt pro srovnávací fotku nemám...
-> minno: Vypadá to hezky, ale kdyby to aspoň byly originály - tolik práce na čínských sklíčkách za pár šupů...
Jinak takto vypadají kryty čínských zadních světel po dvou letech celoročního provozu negarážovaného vozu:
Je znát mírné žloutnutí sklíček zpátečky a úbytek pigmentu z červených a trochu i z oranžových skel, ale jinak vypadají poměrně dobře na to, že nebyly nijak ošetřovány ani leštěny - jen umyto.

Jinak takto vypadají kryty čínských zadních světel po dvou letech celoročního provozu negarážovaného vozu:
Je znát mírné žloutnutí sklíček zpátečky a úbytek pigmentu z červených a trochu i z oranžových skel, ale jinak vypadají poměrně dobře na to, že nebyly nijak ošetřovány ani leštěny - jen umyto.
Tak, konečne som sa dostal k nalakovaniu krytov novodobých blinkrov.
Vybrúsené 2000kou (pred 3 mesiacmi):
Vybrúsené 2000kou (pred 3 mesiacmi):
-> palinator 15.03.24 11:40:01: to nebylo, predtim jsem tim samym neco odmastoval a strikal a bez problemu, tady to nejak narusilo asi ten plast a pak to tak dopadlo
-> minno:
Asi nitro ve flašce od tech. benzínu
Asi nitro ve flašce od tech. benzínu

-> ajok: To musela byť zrada niekde inde. Tech. benzín nie je mastný, neleptá a po otretí handričkou je okamžite odparený.
-> minno 14.03.24 20:51:56: jednou jsem vzal tech benzinem celobile kryty, ze striknu vrsek cervenym sprejem na svetla a ono se mi to cele pokrabatilo a zmatnelo, potom jsem zacal radeji pouzivat lih
-> ajok: dik

-> castrol 14.03.24 20:15:35: nalakovani - predejiti sisnuti
kdyz uz jsem psal o tech autopal visteon, ktere si vubec nejsem jist, ze tam byly vyrobene, videl jsem jine autopal visteon (mozna mam) a to je stare vysisle, ale silne, tak ty nove visteony vypadaji jako lakovane a vlastne material na tech strych taky vypada stejne, tak mozna opravdu nejake Czech rep. low end setreni

kdyz uz jsem psal o tech autopal visteon, ktere si vubec nejsem jist, ze tam byly vyrobene, videl jsem jine autopal visteon (mozna mam) a to je stare vysisle, ale silne, tak ty nove visteony vypadaji jako lakovane a vlastne material na tech strych taky vypada stejne, tak mozna opravdu nejake Czech rep. low end setreni
-> minno: preco si ich vobec obrusoval ?