skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
11:52:30
24.01.2019
24.01.2019
Chali
-> Syny: Pokud nemáš Volovo nebo Fijata, tak máš držet hubu a krok
11:52:09
24.01.2019
24.01.2019
Syny
-> Jirik_Tuňák1983: Vsak ano, jen pisu, ze nechtit koncern jen proto, ze to je koncern, i pres to, ze by mi jinak vyhovoval, je blbost :) Me osobne se interiery treba libi vicemene jen u koncernu. Nejen designove, ale i ergonomicky. A vzhledem k tomu, ze vetsinu casu, kterej travim s autem, je uvnitr auta, tak to pro me byl taky jeden z nemalo dulezitych faktoru.
11:47:54
24.01.2019
24.01.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 24.01.19 11:34:57: Jsou pěkný, ale má to ty samý motory, který se tady probírají - TSI apod.
Jinak proč si nevybrat vůz, který není jako když si oblékneš uniformu a zároveň má faktory, které ti vyhovují, když ta možnost dnes už je?
Jinak proč si nevybrat vůz, který není jako když si oblékneš uniformu a zároveň má faktory, které ti vyhovují, když ta možnost dnes už je?
11:34:57
24.01.2019
24.01.2019
Syny
-> Jirik_Tuňák1983: Bravo davam za priklad, pac nevim co jinyho konkretne (typ) mas/mate Jinak Golfu je 8 generaci - takze neni Golf jako Golf :) A tech 6kovejch kombiku co mam, zas tolik neni - i v autorizaku mi to sami rikali, kdyz jsem tam shanel atyp maticky na svetla vzadu. Nicmene i kdyby mel kazdej treti stejny auto, tak je mi to tak nejak burt - dulezity pro me je, ze to ma vybavu, kterou jsem chtel, ze to ma interier, kterej se mi libi atd. Rozhodne pro me neni dulezitej faktor to, jestli ho ma soused taky, nebo ne Nekupuju to, abych byl na ulici stredem pozornosti, ale aby to vyhovovalo me. Ale jak pisu, kazdej to muze mit jinak.
Mimochodem co komu vadi na technice Seatu? Vsak to ma taky techniku z koncernu. A treba takovy Toledo nebo Leon jsou moc pekny auta :)
Mimochodem co komu vadi na technice Seatu? Vsak to ma taky techniku z koncernu. A treba takovy Toledo nebo Leon jsou moc pekny auta :)
11:34:38
24.01.2019
24.01.2019
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 24.01.19 11:28:47: Člověče, to už asi radši tu Škodovku než Audi... jako těm autům asi není co vytknout, věřím, že to bude v mnoha ohledech perfektní svezení, jen ve mě vyvolávaj naprosto nulovou míru emocí - nevím proč. Ale asi ze všech značek nejvíc - když se kouknu na Audi, tak si pomyslím "hmm, auto". Škodovky na tom jsou o fous líp a třeba současná krátká Fábie mi přijde jako designově povedený malý auto... což se bohužel nedá třeba říct o té nové Scale, která by mi jinak asi i celkem (výbavou atd) konvenovala...
11:29:29
24.01.2019
24.01.2019
dragon_cb_cz
-> Syny: Mně je ten odlišovací důvod taky dost šumák, ale třeba mojí ženu tohle sere dost... nerada potkává stejný auto na každým rohu. Já to mám daleko jednodušší, mě se prostě koncern netrefuje do vkusu
Jinak ten 1l/1000km už je hraniční, to asi úplně běžné není, ale že lidi dolejvaj litr co 5 tisíc km nebo i častěji, to je běžné pokud vím dost - třeba právě -> palinator: si na to pokud vím u té O3 co mají v rodině stěžoval docela dost.
Jinak ten 1l/1000km už je hraniční, to asi úplně běžné není, ale že lidi dolejvaj litr co 5 tisíc km nebo i častěji, to je běžné pokud vím dost - třeba právě -> palinator: si na to pokud vím u té O3 co mají v rodině stěžoval docela dost.
11:28:47
24.01.2019
24.01.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 24.01.19 11:24:11: Ale nejezdí, nevím, proč tě tedy napadlo zrovna Bravo, kterým jezdí moje paní, ale budiž, jsi vztahovačný. Třeba kolegyně Golfa konby má, téhož jako ty a vidím je každou chvíli jezdit před domem, takže úplně ojedinělé vozidlo to není. Ale oktávek, fabií a pássovců je tady fakt záplava. Na to jsem spíše narážel. Pokud by se Vítek poohlížel po nějakém Audi s normálním motorem, na to není co říct. A třeba Seaty jsou taky pěkný, byť tam mu vadí zase ta technika. Jednoduše řečeno, kdo měl Hondu a Saaba si asi Škodovku kupovat nebude.
11:24:11
24.01.2019
24.01.2019
Syny
-> Jirik_Tuňák1983: Clovece nebudes tomu verit, ale mam auto od koncernu a na parkovisti ho nehledam :) Zaprve tedy vim, kde parkuju :) A za druhe to zas tak castej typ auta neni - to mozna tech Brav jezdi vic :) Jinak tydle duvody jako odlisovat se apod. jsou fakt usmevny. Tak snad si koupim to co mi vyhovuje a to jestli je to auto casty nebo ne, to zas takovou roli nehraje (naopak v pristupnosti ND je to i vyhoda, kdyz je castejsi)... Ale nekdo to ma asi jinak no.
-> dragon_cb_cz: TSI nemam, takze tezko rict - nicmene aby u tech motoru byla bezna spotreba 1l/1000km, tomu bych se hodne divil...
-> dragon_cb_cz: TSI nemam, takze tezko rict - nicmene aby u tech motoru byla bezna spotreba 1l/1000km, tomu bych se hodne divil...
10:59:35
24.01.2019
24.01.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 24.01.19 10:54:31: Říká jeden z důvodů. Druhým bude předpokládám to, že nechce jít se stádem, chce se alespoň trochu odlišovat a třeba také nechce hledat svoje auto 3 hodiny na parkovišti před obchoďákem.
10:57:42
24.01.2019
24.01.2019
dragon_cb_cz
-> Syny: Ne, jakoze ty motory realne takovou spotrebu maj. Nejvic tyhle stiznosti slysim prave na TSI, cimz nerikam, ze to nemuze byt problem i u dalsich vyrobcu... A taky nerikam, ze je to problem vsech TSI, prd se v tom vyznam.
10:54:31
24.01.2019
24.01.2019
Syny
-> dragon_cb_cz: Jako, ze se krejou tim jednim litrem na tisic? A vazne myslis, ze to dela jen koncern?
10:51:39
24.01.2019
24.01.2019
dragon_cb_cz
-> palinator: Ano... jeden z důvodů, proč se zdráhám pokukovat po koncernu.
10:38:11
24.01.2019
24.01.2019
palinator
-> Syny: -> dragon_cb_cz:
Na druhou stranu je leckde spotřeba oleje 1l/1000 jako hraniční. Tzn. až když mezi výměnama na longlife doliješ 30 litrů oleje, tak si teprv můžeš jít k výrobci stěžovat.
Na druhou stranu je leckde spotřeba oleje 1l/1000 jako hraniční. Tzn. až když mezi výměnama na longlife doliješ 30 litrů oleje, tak si teprv můžeš jít k výrobci stěžovat.
10:32:49
24.01.2019
24.01.2019
dragon_cb_cz
-> Syny: Tomu se mi nejak nechce verit, takovou spotrebu maji co tak slycham treba TSI taky umi a ze by se tam menily katy casteji nez se tankuje jsem neslysel... To by musela byt jeste vyrazne vyssi a takove auto by ze silnice melo zmizet tuplem...
10:00:31
24.01.2019
24.01.2019
Syny
-> dragon_cb_cz: Kdyz tedy necham stranou legalnost a zivotni prostredi, tak to problem muze byt ve chvili, kdy auto zere treba 0,5l oleje na 1000km, pac je pak kat po par stovkach km opet KO...
09:56:05
24.01.2019
24.01.2019
dragon_cb_cz
-> Mr._Nosferatu 24.01.19 04:43:31: Na takový věci zvyklej nejsem a ani si zvykat nehodlám
-> miguelias 24.01.19 08:42:25: To je těch pár stovek za kat takovej problém?
-> miguelias 24.01.19 08:42:25: To je těch pár stovek za kat takovej problém?
08:42:25
24.01.2019
24.01.2019
miguelias
-> Cumper 23.01.19 22:08:26: místo katu trubka( byl ko) seridil ventily a zacal tomu dávat poradny knedlík. :D Ono se to po 2-3tkm chytlo a uz to letí, zadnou tak zivou 1.3 jsem nejel. Najeto 274tkm.
07:40:47
24.01.2019
24.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Mr._Nosferatu: to neni mozny :) ja s touhle zdechlinou skoda-virt.cz/cz/.../1525
54-felicia-lpg?gotopost=2.
.. (mela ucpanej kat) jsem vezl dva kolegy z prace, oba 150kg+ a mel jsem problem vyjet kopecek - v lete :)
06:51:02
24.01.2019
24.01.2019
vhml
-> Mr._Nosferatu 24.01.19 04:43:31: 5 lidí se smysluplně nevejde ani do Sharana
06:23:20
24.01.2019
24.01.2019
Bery
-> Jirik_Tuňák1983: ne malý a velký, ale měkký a tvrdý:-) a ty tvrdý už vůbec neprojdou sítkem
04:43:31
24.01.2019
24.01.2019
Mr._Nosferatu
-> dragon_cb_cz: Proč ne ? Když ses zvyklej jezdit denně v 5ti lidech v P106 s 1.0 tak je felda luxus.
23:05:19
23.01.2019
23.01.2019
dragon_cb_cz
-> Borderer: S žádnou feldou nechceš jezdit denně a dlouhý trasy
22:08:26
23.01.2019
23.01.2019
Cumper
-> miguelias: můžu vědět co jsi s tím udělal, když to bylo po koupi líné a teďko jezdí dobře? Mám totiž formana 50kw bmm, celkově jako novej, motor tichej, uvnitř čistej, najeto 70 t. jezdil s tim důchodce a je to líný jako prase, potom mám feldu kombi, rok 95 s úplně stejným motorem, najeto 130, uvnitř trochu černej, rachtají rozvody ale oproti formanu letí jako střela, vůbec to nechhápu a pěkně mě to štve
S formanem mě kvůli tomu nebaví jezdit nějaké delší trasy protože prostě nejede, kdežto s tou felicií je to pohoda, když jedu sám.
Jinak ještě jedna zvláštnost, nevím proč ale bmm mi přijde ve vyšších rychlostech (110+) výrazně tišší než MPi, mám porovnání dvou bmm a třech MPi a ty mpi při vyšších rychlostech tak nějak víc "hučí" nebo jak bych to popsal, je to možný aby jiný způsob vstřikování ovlivnil hlučnost a nebo je to blbost a náhodou se mi tady sešli tři hlučné feldy s mpi? :D
S formanem mě kvůli tomu nebaví jezdit nějaké delší trasy protože prostě nejede, kdežto s tou felicií je to pohoda, když jedu sám.
Jinak ještě jedna zvláštnost, nevím proč ale bmm mi přijde ve vyšších rychlostech (110+) výrazně tišší než MPi, mám porovnání dvou bmm a třech MPi a ty mpi při vyšších rychlostech tak nějak víc "hučí" nebo jak bych to popsal, je to možný aby jiný způsob vstřikování ovlivnil hlučnost a nebo je to blbost a náhodou se mi tady sešli tři hlučné feldy s mpi? :D
21:29:43
23.01.2019
23.01.2019
miguelias
-> Borderer 23.01.19 21:20:53: Já mám 50kw bmm formana, a ten oproti 1.6kam feldam nejak vyrazne nezaostava. Nejak az moc dobre jede. Ale jak jsem to koupil, tak to bylo line..
21:20:53
23.01.2019
23.01.2019
Borderer
-> Jarda: Jo, jenže s jednatři bmm nechceš jezdit denně a dlouhý trasy. Jednou za čas mi to bohatě stačí, jinak ve feldě mam obyč 10W40, nic zvlášního.
20:14:58
23.01.2019
23.01.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Borderer 23.01.19 18:07:32: Chápu to správně, že kristalky jsou malý a krystalky jsou větší?
19:13:27
23.01.2019
23.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> castrol 23.01.19 19:10:33: ta ne, to je nejlepsi motor a naopak tadle 1.6 je ten nejhorsi a to ho mam ve 3 autech
-> Borderer: co tam mas ted za olej, nejakej 10W40? cidlo mazani u feldy 1.6 je nahore u vacky, narozdil od vetsiny ostatnich aut, ktera ho maji dole na hlavnim kanalu, tak tam by Ti asi kontrolka nesvitila...
-> Borderer: co tam mas ted za olej, nejakej 10W40? cidlo mazani u feldy 1.6 je nahore u vacky, narozdil od vetsiny ostatnich aut, ktera ho maji dole na hlavnim kanalu, tak tam by Ti asi kontrolka nesvitila...
19:10:33
23.01.2019
23.01.2019
castrol
-> Borderer: zlata 1.3 bmm ta nemala problem
19:01:34
23.01.2019
23.01.2019
Borderer
-> castrol: Starujou, ale nemažou. :-D
18:38:15
23.01.2019
23.01.2019
castrol
este ani poriadne nemrzne a auta nestartuju
18:33:15
23.01.2019
23.01.2019
Tomaso435
-> Borderer 23.01.19 18:07:32: mě zase felda ráno dělá zvuk jak když nechytne jeden válec a trochu motor mlátí... po prošlápnutí je vše OK. :-D uvidime po výměně oleje \ž se oteplí. tenhle už tam bude rok a pul a asi 12 000km
18:28:24
23.01.2019
23.01.2019
MVM
-> palinator: Z dynamiky vozidel obecně. A jen co si v rychlosti vzpomenu. Odpor valení : vzniká odvalováním a deformací pláště po nějaké podložce. Vypočítává se pro danou situaci zvlášť,a je závislý na mnoha faktorech a zase se tam započítává vliv součinitele valivýho odporu podle povrchu vozovky.. A součinitel odporu valení je zase závislý na povrchu,huštění a rychlosti ..
Odpor vzduchu: Tj všechny aerodynamický síly působíci proti pohybu vozidla, závisí hlavně na : Tvaru a povrchu vozidla (Cx), Rozměrech vozidla (Sx),hustotě vzduchu,a rychlosti pohybu vozidla.
Cx -součinitel odporu vzduchu - říká jak vzduch obtéká povrch auta v podélným směru, a jsou to hodnoty naměřený v tunelu.
Sx - čelní plocha, (něco jako stín za autem),nebo přirovnám jakoby projelo stěnou
Buď se vypočítá nebo je ta plocha známá z výkresů.
Odpor vzduchu: Tj všechny aerodynamický síly působíci proti pohybu vozidla, závisí hlavně na : Tvaru a povrchu vozidla (Cx), Rozměrech vozidla (Sx),hustotě vzduchu,a rychlosti pohybu vozidla.
Cx -součinitel odporu vzduchu - říká jak vzduch obtéká povrch auta v podélným směru, a jsou to hodnoty naměřený v tunelu.
Sx - čelní plocha, (něco jako stín za autem),nebo přirovnám jakoby projelo stěnou
Buď se vypočítá nebo je ta plocha známá z výkresů.
18:07:32
23.01.2019
23.01.2019
Borderer
Dneska sem po týdnu mrazu, kdy byla teplota mezi -5 až -15 stupňů nastartoval feldu 1.6, vystoupim, škrábu auto a najednou si všimnu, že svítí kontrolka mazání. Chcípnu motor, kouknu na olej a zmizely cca dva centimetry na rysce. Vzpomněl sem si, co potkalo Jardu a šel na to z druhé strany. Vzal sem horkovzdušku a nechal ji deset minut foukat na vanu. Pak sem zkusil nastartovat a kontrolka zhasla už při startování. Můj tip krystalky vody v oleji a ucpali sací koš. Motor jel dálku, pak pár dnů stál a naposledy běžel po výměně alternátoru poslední den, než uhodily mrazy. Motor se nestihl prohřát, voda zkondenzovala, zamrzla a hotovo. Když jsem viděl kapotu zevnitř, byla celá pokrytá 0,5cm velkejma krystalama ledu.
Toť asi vše, kdyby to ještě někoho někdy potkalo. :-)
P.S pravopisný chyby opravím až na počítači, ta nápověda je děs a ještě mi mění a za q - nevím proč. :-D
Toť asi vše, kdyby to ještě někoho někdy potkalo. :-)
P.S pravopisný chyby opravím až na počítači, ta nápověda je děs a ještě mi mění a za q - nevím proč. :-D
15:48:36
23.01.2019
23.01.2019
palinator
-> Borderer:
Však to přece nerozporuju a píšu to samý.
-> bouchy:
Ale prostě přítlak jako takovej na zpomalení má skrze valivej odpor pramalej vliv. To, že je přítlak generovanej prvkem zvyšujícím odpor vzduchu (z něčeho se ta dolu působící síla vzít musí) jako takový - to je příčina zpomalení.
U pozemních strojů hovoříme o přítlaku, u letadla zase o vztlaku a jsou předměty, které nemají ani přítlak ani vztlak, pouze odpor vzduchu. To, že se vhodným tvarem vozidla dosáhne příznivého rozkladu sil a působí vyšší přítlak/vztlak při stejném odporu vzduchu, to je jen dobře.
Však to přece nerozporuju a píšu to samý.
-> bouchy:
Ale prostě přítlak jako takovej na zpomalení má skrze valivej odpor pramalej vliv. To, že je přítlak generovanej prvkem zvyšujícím odpor vzduchu (z něčeho se ta dolu působící síla vzít musí) jako takový - to je příčina zpomalení.
U pozemních strojů hovoříme o přítlaku, u letadla zase o vztlaku a jsou předměty, které nemají ani přítlak ani vztlak, pouze odpor vzduchu. To, že se vhodným tvarem vozidla dosáhne příznivého rozkladu sil a působí vyšší přítlak/vztlak při stejném odporu vzduchu, to je jen dobře.
14:18:47
23.01.2019
23.01.2019
dragon_cb_cz
-> Borderer: Samozřejmě že souvisí, tak jak píše -> palinator: ... ale její vliv na valivý odpor pneu je mizivý a stejně tak je ve vyšších rychlostech dost zanedbatelný ten valivý odpor jako takový. Odpor vzduchu začíná ten valivý převyšovat už při velmi nízkých rychlostech - jakože někde možná okolo 20km/h ? Tak nějak to platí pro kola, ale u motorek to nebude výrazně jiné... a v rychlostech okolo 200km/h už je ten rozdíl propastný.
14:13:48
23.01.2019
23.01.2019
bouchy
-> palinator: To sem ani nepsal...motorce stačí "málo", aby přetlačila ten vzduch, kdežto u auta to je o dost horší. Když udělám formuli, bude to lepší, ale bude to víc tlačit na kola, čili valivej odpor se zvýší. www.mercedesamgf1.com/wp-
content/.../emain_1280-14-
1280x720.jpg (jo, je to průjezd zatáčkou, ale i tak jsou vidět deformace - bez toho přítlaku by se tam jet nedalo. Jenže +přítlak = -Vmax a obráceně)
14:02:36
23.01.2019
23.01.2019
Borderer
-> palinator: Zrovna u formulí, pokud si to dobře pamatuju, X let zpět, kdy jsem to ještě sledoval funkce DRS byla založena na principu snížení přítlaku a formule pak byla schopná jet o dost rychlejc. Bylo to kvůli "zatraktivnění" závodů. Podle mne musí přítlačná síla souviset s odporem vzduchu, neb jediný, co ten systém udělal je, že "otevřel" zadní křídlo.
13:45:09
23.01.2019
23.01.2019
palinator
-> bouchy:
Co do toho motáš přítlačnou sílu? Myslíš, že přítlačná síla bude mít na valivej odpor takovej vliv? Jinak aerodynamickej odpor je jen jeden, působí proti pohybu vozidla a je uplně jedno jestli má v rozkladu i nějaký složky, který fungujou jako přítlačná síla. Koeficient Cx je to, co tě zajímá, budou-li se řešit veličiny jako spotřeba a maximální rychlost (o handlingu se tu bavit nebudeme a nebude brát v úvahu specifické případy výkonných vozidel (jako například závodní tahače), kde jsi v maximální rychlosti omezen trakcí zadní nápravy).
Když uvedu rozdílný nastavení přítlačnejch křídel např. na F1, tak tam je samozřejmě rozdíl v maximálních rychlostech obrovskej. Ale důvodem není z naprosté většiny přítlačná síla a vzniknuvší přídavné odpory valivé a třecí, ale nárůst odporu vzduchu vyčíslitelný právě koeficientem Cx. Nemám to teda ověřené, ale vsadil bych na toto tvrzení.
Co do toho motáš přítlačnou sílu? Myslíš, že přítlačná síla bude mít na valivej odpor takovej vliv? Jinak aerodynamickej odpor je jen jeden, působí proti pohybu vozidla a je uplně jedno jestli má v rozkladu i nějaký složky, který fungujou jako přítlačná síla. Koeficient Cx je to, co tě zajímá, budou-li se řešit veličiny jako spotřeba a maximální rychlost (o handlingu se tu bavit nebudeme a nebude brát v úvahu specifické případy výkonných vozidel (jako například závodní tahače), kde jsi v maximální rychlosti omezen trakcí zadní nápravy).
Když uvedu rozdílný nastavení přítlačnejch křídel např. na F1, tak tam je samozřejmě rozdíl v maximálních rychlostech obrovskej. Ale důvodem není z naprosté většiny přítlačná síla a vzniknuvší přídavné odpory valivé a třecí, ale nárůst odporu vzduchu vyčíslitelný právě koeficientem Cx. Nemám to teda ověřené, ale vsadil bych na toto tvrzení.
12:52:30
23.01.2019
23.01.2019
bouchy
-> palinator 23.01.19 09:07:10: Dovolím si oponovat, hrajou roli, rozhodně teda přítlačná síla. Tedy síla, která působí na karoserii/kola, aby tento "klín" protlačit oním vzduchem okolo. Přítlačná síla bude u auta větší, u motorky - si troufám tvrdit - naopak problematická (zatáčení?).
Jinak imho dost rozhoduje kw/kg - u motorek s životností 100tkm jinak než u aut, kde se vozí mnohem víc "balastu". Není problém mít (leteckej) motor 50kW o hmotnosti pod 50 kg, že ho zvedne jeden (bez perifierií jako nádrž, chladič (pokud to není vzducháč)) - ALE - tah při jedněch otáčkách, žádný řazení,... a ty kilowatty jsou platný všude.
Jinak imho dost rozhoduje kw/kg - u motorek s životností 100tkm jinak než u aut, kde se vozí mnohem víc "balastu". Není problém mít (leteckej) motor 50kW o hmotnosti pod 50 kg, že ho zvedne jeden (bez perifierií jako nádrž, chladič (pokud to není vzducháč)) - ALE - tah při jedněch otáčkách, žádný řazení,... a ty kilowatty jsou platný všude.
09:30:18
23.01.2019
23.01.2019
Borderer
-> ogi: Primárně koukám po 650, ale nebráním se i poslednímu modelu 600. U šestistovky se bojím sedla (šířka), budeme jezdit ve dvou, tak aby to bylo pohodlný na dlouhý trasy. TA 700 už je mimo moje finanční možnosti a hlavně se pohybuje v cenových relacích, kde bych volil něco úplně jiného.
P.S. Výkon neřešim, doteď jsme jezdili na Jawě 640 a taky to stačilo, jen je ta motorka malá a v podstatě nekvalitní - pod dvouma lidma s bagáží se ohýbal rám, osa kola a řetěz se vydojil za sezónu.
P.S. Výkon neřešim, doteď jsme jezdili na Jawě 640 a taky to stačilo, jen je ta motorka malá a v podstatě nekvalitní - pod dvouma lidma s bagáží se ohýbal rám, osa kola a řetěz se vydojil za sezónu.
09:28:17
23.01.2019
23.01.2019
Bery
-> palinator: ja to znám obráceně - do malucha motor z motorky. dělal jsem něco na takovou bestii a tym byly rovnou 2:-)))
09:25:40
23.01.2019
23.01.2019
ogi
-> Borderer 23.01.19 09:09:35: Chceš 600, 650 nebo 700? Sedmistovka se stříkačkou je na tom tak o litr líp. Ale zase ten přiteplenej design a už skoro nulový terénní vlastnosti...
09:13:20
23.01.2019
23.01.2019
palinator
-> Borderer:
V tom případě můžu říct, že to Porsche 911 se kterým jsem tu motorku srovnával, je taky moc aerodynamický a ve srovnání s Nivou to taky bude vycházet jinak. Nedalo mi to a našel jsem tabulku koeficientů. Houpat můžete, ale ne kolem dokola.
Ta spotřeba bude podle mě daná konstrukcí motoru, kde jde o litrovej výkon a ne o měrnou spotřebu. Podivejte se kde maj (stačí běžný, žádný závodničky) posazenej vrchol točivýho momentu. Jak jsou ty motorky zpřevodovaný? Kdyby někdo do motorky zadlabal motor z Malucha tak to bude jezdit zadarmo.
simp.sweb.cz/jawa/aero.ht m
V tom případě můžu říct, že to Porsche 911 se kterým jsem tu motorku srovnával, je taky moc aerodynamický a ve srovnání s Nivou to taky bude vycházet jinak. Nedalo mi to a našel jsem tabulku koeficientů. Houpat můžete, ale ne kolem dokola.
Ta spotřeba bude podle mě daná konstrukcí motoru, kde jde o litrovej výkon a ne o měrnou spotřebu. Podivejte se kde maj (stačí běžný, žádný závodničky) posazenej vrchol točivýho momentu. Jak jsou ty motorky zpřevodovaný? Kdyby někdo do motorky zadlabal motor z Malucha tak to bude jezdit zadarmo.
simp.sweb.cz/jawa/aero.ht m
09:10:59
23.01.2019
23.01.2019
vhml
-> palinator 23.01.19 09:07:10: jenže motorka která jede 300 vypadá trochu jinak a hlavně se na ní jinak sedí. Protože zatímco nějaký motorce stačí 120kW na to aby jela 300 , mě na Varaderu nestačí 70kW ani aby jela 200.
09:09:35
23.01.2019
23.01.2019
Borderer
-> palinator: Ale na druhou stranu jak vypadají motorky, co tolik jezděj. Je to v podstatě "kulka". Člověk na tom leží, celej schovanej za plexi, všecko vestavěný, schovaný. Oproti tomu endurko - vzpřímenej posaz, vysoký plexi atd.
-> ogi: Tak to budu asi brát jako daň za spolehlivost.
-> ogi: Tak to budu asi brát jako daň za spolehlivost.
09:07:10
23.01.2019
23.01.2019
palinator
-> vhml:
A proč teda motorce na to aby jela 300 km/h, stačí 120 kW a auto se superčuper aero karoserií potřebuje 300 kW? Na valivej odpor pneumatik a hmotnost to nesváděj. Ty v těhlech rychlostech skoro nehrajou roli.
A proč teda motorce na to aby jela 300 km/h, stačí 120 kW a auto se superčuper aero karoserií potřebuje 300 kW? Na valivej odpor pneumatik a hmotnost to nesváděj. Ty v těhlech rychlostech skoro nehrajou roli.
09:04:35
23.01.2019
23.01.2019
vhml
09:03:38
23.01.2019
23.01.2019
palinator
-> vhml:
Myslíš o tolik tristnější, že ta násobně menší čelní plocha stejně vyjde hůř? Tzn. Cx třeba 3,5 nebo něco takovýho?
Myslíš o tolik tristnější, že ta násobně menší čelní plocha stejně vyjde hůř? Tzn. Cx třeba 3,5 nebo něco takovýho?
09:01:21
23.01.2019
23.01.2019
vhml
-> Borderer 23.01.19 07:05:16: NTV s tím samým motorem mi jezdilo tak za 5,5 , ale naháč má lepší odpor vzduchu. Obecně motorka nikdy nebude žrát nějak míň než auto, protože její aerodynamika je úplně tristní.
08:50:34
23.01.2019
23.01.2019
ogi
-> Borderer 23.01.19 07:05:16: Hele, jezdim normálně, cestovní rychlost tak kolem 100-110km/hod. max. Na dálnici to netaham.