Co jste dnes udělali...

prohledat
123867 příspěvků (zobrazeno 9551 až 9600) od 06.12.2007 do 21.01.2025, založil/a iDawe
řadit dle data
19:02:12
28.01.2019
dragon_cb_cz
-> palinator: Přesně, u tý Corsy B těch karburátorovejch motorů bylo taky několik, to samý menší Pažouti atd... Ostatně, jak kdyby se snad dnes automobilky hnaly do toho snižovat emise, kdyby je někdo nenutil...
upraveno 1x, naposled 28.01.2019 19:02:43
18:20:47
28.01.2019
palinator
-> bouchy 28.01.19 13:34:35:

Karburátory byly u aut let 80. v základních verzích naprosto běžné i u takovejch ikon jako Golf nebo Fiesta. 1203 byla zoufalost po všech stránkách. A desetiletí staré základy motorů neustále recyklovaly i západní automobilky. Zrovna Ford je typickým příkladem.

A je naprosto pochopitelný, že si tehdejší představitelé AZNP nechtěli dělat komplikace se vstřikováním a jinejma technologiema, který by byly za devizy, když tady po nich de facto nebyla poptávka - nevyžadovala to legislativa. To, že se Hrdličkovi podařil Favorit, to je zase trochu jinej příběh.
17:29:58
28.01.2019
Tom Troll
-> kraska98: Je to poměrně luxusní záležitost no. 47

Přemejšlim že si ještě vytisknu štítek ala 125 5speed protože to přece neni žádná stodvacítka. 3
16:27:26
28.01.2019
kraska98
-> Tom Troll 28.01.19 11:10:41: Tak to se mi hodně líbí. Možná bych to i nechal takhle v černé. 4 Musí se dávat na jevo, že jde o 125ku a ne žádný obyčejný sedan. 1
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od kraska98 vložen 28.01.2019 16:27:26
16:00:43
28.01.2019
Bukaj
-> Tom Troll 28.01.19 11:10:41: Tak ještě pokovit a paráda1
15:48:51
28.01.2019
Borderer
-> Jarda: Já neříkám, že je to špatnej motor, jen se zastávám šestnáctky a přitom tvrdím, že výkon jednatrojky je v naložený felicii šílený utrpení. :-)
14:21:32
28.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Borderer 28.01.19 13:57:48: tak ja ho taky bezet nenechal, ale parkrat jsem ho zkusil nastartovat, mazat to zacalo az po naliti 10w40 a pak zacal olej pribejvat, jak se to ohralo a musel jsem upustit... U rapida jsem menil mezi 14-17tis.km a ten motor, kdyz jsem sundal hlavu, tak bylo honovani... tak nerikej, ze to je spatnej motor a to jezdil i v prasnem prostredi s nejakym noname vzduch. filtrem, ten jsem teda menil pri oleji vetsinou, jezdil na ME 10w40

Ten olej v te 1.6 mel takovou konzistenci, ze nebyl schopen v -30 natyct z5 do vany :/ to byl jedinej problem, byla to sptna volba nebo zamena, nevim.... Co mam v lade valvoline vr1 racing 10w60 tak zkouseno v -20 a no problem... V tom mrazu mi zkouskou kapani prisel spis jako 15w40, ale dobry, ikdyz pro hydrostely v 1.6 by to taky nebylo uplne super, ale myslim, ze by byl o dost lepsi volbou i tam
13:57:48
28.01.2019
Borderer
-> Jarda: No a taky tam to dost možná začalo. Nepamatuju si už přesně detaily ohledně tvého problému, ale to že svítí kontrolka mazání znamená, že motor běžet nemá ať se děje cokoliv. :-) Vem si, jak je ten motor náchylnej na mazání a experimenty s olejem už je tak akorát řešení následku, ne problému a ten se může ještě prohlubovat.

Praxe z okolí je jednoduchá, ti kdo měnili obyčejný 10W40 co 10 tisíc kilometrů, motor držel a drží. Ten kdo dodržoval intervaly 15 tisíc km nebo tam cpal něco, co tam bejt nemělo, motory vydržely o mnoho míň.
13:47:47
28.01.2019
bouchy
-> Tom Troll: Žigul a Dacie byly a jsou licenční výrobky. Tam někdo technologickej progres ani nečeká, imho to bylo dost dobře vidět na originálu. Dokud byl benzín za 4 kčs a nikdy jinak, všichni ten dlabanej ingot chtěli. Dneska už nejsou, pár zbytků jezdí na plyn. A dacie jako rarita, pokud někdo udělal včas renovaci.
13:41:39
28.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Borderer 28.01.19 12:30:16: co je hruby zachazeni? :) nikdy jsem neslapal studenymu a ze vyuzivam cele spektrum otacek? kdyz to nevydrzi, tak je to proste smejd, jako chapu, ze jsem odrovnal motor u nivy, kdyz to stovky km detonovalo ( jedine, co jsem mohl udelat, dat tam jeste nechipovanou jednotku nebo posunout snimac polohy klikovky, aditivun na tu 80ku nepomohlo) a jeste mi tam sel okolo filtru pisek, tak se neni cemu divit, ale tady filtr mann, pravidelne vymeny oleje kolem 15tis.km atd. proste se mel jak v bavlnce ( co jsem koukal, tak pani tam oil taky nechala i 24 tis.km), ale mozna to je jen hlavou, to tesneni bylo taky uz nacnuty dlouho a melo to sklony k vareni, vpodstate jezdil dobre az do te lonske udalosti s tim mazanim...
13:35:46
28.01.2019
Tom Troll
-> palinator: -> bouchy: 742 jako celek byla zastaralá koncepce, ale snažili se modernizovat kde se dalo. Škodovka byla furt modernější než žigul nebo dáčie, na první pohled se to nezdá, ale když to člověk hledá tak to bije do očí. 4 Například 742 už disponujou zahnutejma sloupkama - zvýší to tuhost střechy, protože se při nehodě budou ohejbat a ne lámat v základně jako rovný, zlepší to aerodynamiku. K tomu jsou ohlý boční skla.

Škodovka má vcelku moderní posez, člověk sedí níž a kapota je stova vidět, je to obecně komfortnější než posez jak v náklaďáku nahoru v žigulíku kde člověk vidí celou kapotu.

Bariérový zkoušky 742 nedopadly na svojí dobu vůbec zle. V 50kmh je minimální pohyb ve sloupách, a celej čumák se zmáčkne - tak to má bejt, zbytek auta má čas spomalit a nevytrhá ti to orgány z těla - efektivní deformační zóny. Garde a Rapid dopadly ještě líp díky menšímu úhlu ve sloupcích. Lámací kloub řízení taky skvěle navrženej. Nedávno jsem se s někym bavil, a když to porovnáš s bariérovou zkouškou BMW E30 tak ve škodovce skončíš pomalu líp. 4

Zuhost karoerie z boku je už horší, ale to v tý době naprosto všechny auta týhletý velikosti a cenový relace.

Byly to super levný auta, spartanský holobyty, ale rozhodně se nerezignovalo na zastarání a že to zlepšit nejde, po stránce obecný technologie držela krok, a narozdíl od ostatních východních aut se tam fakt i něco dělo. Vůle modernizovat motor nebyla protože byl zaměnitelnej zpět až do embasa, a efektivně a rychle zgenerálkovatelnej. Něco čim motory s pevnejma vložkama můžou projít jednou, dvakrát, pokud se dostatečně poškrábe stěna válce ani to ne. Když na to máš přizpůsobený servisy a údržbáře, tak je to opruz, ale efektivnost a ekonomičnost je na tom dobře. 4

"Nejelo to" ale lidi to z A do B dostalo ekonomicky a efektivně, a o tom to bylo.
upraveno 1x, naposled 28.01.2019 13:46:45
13:34:35
28.01.2019
bouchy
-> palinator: Možná i víc. Mám někde sehnat seznam z TP, co bylo u užovek za výjimky? (mezi nima i bagatelní, ale jako důkaz, že legislativa byla napřed vůči realitě) U stovek dtto. Tamhle chyběl štítek/ozn. apod. Na západě už bylo tehdy docela běžný vstřikování, bezkontaktní zapalování. Proto "inovace" na vývozních verzích; bylo potřeba něco vydělat a přimět lidi tam, aby si to vůbec koupili. Ani nemluvim o tak základní věci jako startovatelnost. Ona asi ta "pověst" měla něco do sebe. 1203 vs Transit. Holt motor, co existoval do 200x, byl pořád nějak upravovaný hliníkový OHV vývojově z 196?. Nebýt VW, tak to asi celé skončilo dost bídně, né že by dnes nebylo nic k vylepšení (omezování kvality, škodovka nesmí být lepší, nějaký vlastní vývoj (motory, ne design) taky už moc není; zmizely užitkový auta a auta s fun factorem (kupé, cabrio)). Ale v zásadě se karta obrátila a už není tak zle (jako za HTP aj) a je z čeho vybírat, když si to člověk zaplatí. Ostatně čísla to potvrzují, jakož i články, kde se píše, že o holobyty už moc není zájem ani mezi jednotlivci, ani firmami.
13:14:12
28.01.2019
Tom Troll
-> ondie: Ze spreje to taky jde, ale je to těžký oblepovat. Leda tam narvat plastelínu a pak vydloubat, ale nevim jak by to pak vypadalo.

A nevim jestli by nějaká firma o nachromování pár kusů měla zájem, respektive kolik by pro projevení zájmu chtěli. 8
13:07:27
28.01.2019
ondie
-> Tom Troll: hezkej nápad.. no firmy,který uměj chromovat plast by to určitě nějak svedli
13:04:31
28.01.2019
Tom Troll
-> ondie: Jo jo, model jsem si spáchal za půl hoďky a známej to vytisk, sesmrkal jsem to jenom narychlo na zkoušku, nečekal jsem že to vyjde tak pěkně. 1

Ještě je to potřeba nabarvičkovat. Jak by se nejlíp dělal chromovej povlak na písmenkách a rámečku, ale ne zbytku? Napadá mě dost způsobů ale žádnej neni moc jednocuchej.
13:01:34
28.01.2019
palinator
-> bouchy 28.01.19 10:44:00:

30 let zaostalost? To, že byla koncepce překonaná, že design karoserie i interiéru byl spartánský a že ty auta neměly prakticky žádnou výbavu navíc ještě neznamená, že auto jako celek je 30 let zaostalý. I na zastaralém modelu se v AZNP dělat muselo, aby auto plnilo emisní a bezpečnostní normy. Z hlediska technologie výroby to auto bylo srovnatelný se západními vozy. Některé celky ale pokulhávaly co se týče kvality (životnosti). Zejména pětikanály. Jinak motorů OHV v 80. letech byla stále na trhu celá řada i na západě a parametry našich motorů vzhledem k objemu zas tak špatný nebyly. Vykazovaly solidní hospodárnost.
13:00:33
28.01.2019
ondie
-> Tom Troll: jaks to udělal ? 1 (3D tisk?)

upraveno 1x, naposled 28.01.2019 13:01:43
12:30:16
28.01.2019
Borderer
-> Jarda: Jenže to je pak o tom, jaké jsou výhody/nevýhody motoru a přístupu majitele, jestli se podle toho chová. Jestli se podle toho někdo nechová, je to jeho mínus... přece když vím, že motor nevydrží dlouhodobě hrubý zacházení, já se k němu tak chovám, motor jde velice brzdy do háje, nemůžu si stěžovat, že je na hovno. 6 V mém okolí jezdí víc jednašestek, co maj najeto 300 tisíc+.

A to, že já sem musel měnit motor bylo hlavně kvůli neschopnosti minulého majitele, kterej měnil olej vždy před STK bez ohledu na nájezd. Od výměny motoru mám zase najeto 100 tisíc kilometrů (z toho 70t km na LPG) a krom rozvodů, svíček, oleje a filtrů sem nedělal nic, co by se týkalo mechanické části motoru. Nicméně jeho nájezd přesně nikdo neví, ale tipuju 200 - 250 tisíc kilometrů (dle slov majitele auta, ze kterýho sem motor bral). A celkově má auto teďka 290t km + aspoň dalších 100 tisíc stočených.
upraveno 1x, naposled 28.01.2019 12:30:48
12:06:06
28.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Borderer 28.01.19 11:51:43: to bych nerekl, to platilo po 130, favomotor je vylepseni od japoncu a povedlo se, sakra to predcilo tu 1.6, u 1.6 plati, ze objem nicim nenahradis, to je tak jedine..., ze jede o tom zadna.

No favomotor- se zlutym rapidem jsem najezdil pres 300tis.km a nijak jsem ten motor nesetril, pres 100tis.km tam je ted tesneni pod hlavou a rozvody maji 300tis.km, ty jsem delal, kdyz jsem to stavel - klain&blazek, jo trochu slyset jsou, ale nic hroznyho4

Mam doma fabiackou kliku od sakyho, ale zatim nevim, co postavim, Chovanec mi ani neodpovedel na pistni sadu 1450.
upraveno 1x, naposled 28.01.2019 12:07:25
11:51:43
28.01.2019
Borderer
Když to taky člověk tak čte, tak asi po pořízení novýho auta dam feldu do depozitu a zahrabu ji do sena, protože mi bude líto ji dát do šmelcu, když za ni původní majitel dal skoro půl milionu. 3



-> Jarda: Když on ten motor v podstatě za nic nemůže. Nehledě na to, že na světě je mnoho horších motorizací a to prehistorický OHV je v podstatě extrém, co se týče spolehlivosti a (ne)údržby. Třináctka na veterána dobrý, ale když si vzpomenu, jak jsme cestovali s rodičema po ČR a SK...50kW, plně naloženej kombík, kola na střeše a ještě teď mi běhá mráz po zádech. Jedna šest je ve stejné situaci o třídu vejš.
upraveno 2x, naposled 28.01.2019 11:58:23
11:10:41
28.01.2019
Tom Troll
Sláchal jsem velebastl 2 3

Původní štítek jsem neměl a nedal se nikde smysluplně sehnat.
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od Tom Troll vložen 28.01.2019 11:10:41
11:07:28
28.01.2019
dragon_cb_cz
-> Jarda - zrušená registrace 28.01.19 10:56:18: Jasně, ale kolik takových feld jezdí... + teda uvažovat aftermarket úpravu (chip, vačka) v podobném srovnání je dost nesmysl - pokud jí někdo nenabízel v novém autě, s plnou fabrickou zárukou atd...
10:56:18
28.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz 28.01.19 10:31:38: tak cervena felda 1.6 s chip a vackou pres 70kW (to je uprava za 5k) 2 pytle, klima, abs s eds, el.zrcatka s vyhrevem, posilovac, dodelal jsem si jen el okna a vyhrev sedacky, pekne se s ni jezdilo, jen motor jsem za 50 tis.km docela odrovnal :/ zkusim udelat komplet hlavu, jestli to pomuze... a ted stale nevim, proc nejede, Bukaj mi vcera rikal, ze mysli, ze to je IMO, ale to si myslim by se chovalo trosicku jinak, asi prejdu na testovani jednotlivych dilu, vc.rj ve funce, doufam, ze vysledkem nebude jeste nepojizny fun :) vacku s chipem v ni rovnou mohu nechat...

Co jsem se dival do ceniku, tak cena takhle vybavene feldy sla pres 400tis.kc a vlastne je to vse, co clovek potrebuje... Jen ten hroznej 1.6 motor byl jeste za priplatek :/ 3 z 4 feld mam 1.6 :/, ale ve funu i blue se ten motor zda byt lepsi... Ve funu je nejakej hustsi olej, abych se nedivil, az tam dam 10w40...
upraveno 2x, naposled 28.01.2019 11:04:58
10:46:43
28.01.2019
dragon_cb_cz
-> bouchy: Fobie je koncernová platforma od A do Z pokud vím...
10:44:00
28.01.2019
bouchy
-> dragon_cb_cz: Což je slušný výsledek, když tu po stodvacítky vč. byla zaostalost, kolik? tak 30 let? Nebýt Favoritu a tučných deviz, možná by to bylo i horší. Samozřejmě ty Fabie už měly dost společného s VWAG, i když tehdy se asi ještě tolik nehrálo na "kopyta"/platfo rmy. Motoricky ale rozhodně jo.
10:43:30
28.01.2019
Jarda/felda
-> bouchy 28.01.19 10:30:59: kdyby z toho nekapal olej tak to nejni Jawa 1
10:32:42
28.01.2019
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 27.01.19 20:59:48: Když by to mělo mít výbavu co chceme, tak je to rozpočtově bohužel pořád mimo - koupí i provozem.
upraveno 1x, naposled 28.01.2019 10:32:54
10:31:38
28.01.2019
dragon_cb_cz
-> Jarda - zrušená registrace 27.01.19 21:40:56: No tak minimálně ta Bčková Corsa měl nějakou rozumnou paletu motorů, končící někde u 80kW, o čemž si Felda mohla nechat leda zdát. Posilovač řízení a klimatizace sice nejsou pravidlem, ale taky ne absolutní vyjímkou jako u filet. To samé airbagy. Nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče... atd. Není to auto, ze kterýho bych brečel nadšením, ale s Feldou pořád dost nesrovnatelný. V tomhle segmentu prostě Škodovka "dohnala západ" až s Fábií... v dobrém i ve zlém.
10:30:59
28.01.2019
bouchy
To samý jak Jawa 500 - už tehdy značně problematická, velmi drahá (přesto zřejmě nedostatková) a dnes? bez uzardění si řeknou 500t a víc. Za stav, no řekněme neoriginální (každej kdo má do pr... díru někde sežene motor bůhví z čeho, možná doklady a jebne to na neodpovídající rám). A nedostatkový jsou furt s tím, že si to někdo koupí a pak 20 shání orig. díly. Tu cenu to imho nemá, pokud to není tip top voňavka - většinou z toho kape jak v ponorce a motor před smrtí. Je to veterán, i když už tehdy to technologicky a servisně nebylo nic moc. Kam se to životností hrabe na blbý 2T s častou GO.
10:16:51
28.01.2019
dragon_cb_cz
-> saskyn2: Jen k tomu konci - silniční daň problém nebude, spíš spotřební daň z paliv... ale že by stát nepřišel na to jak lidi podojit, z toho strach nemám 3
01:07:30
28.01.2019
saskyn2
-> Tom Troll: Olcit byl sračka už když to bylo nový. Známej to měl a nedávno na to vzpomínal, žralo to jak protržený, hnilo ještě víc, prý mu jedou vytekl olej na kotouče a málem se vysekal. Pak mu shořel. Navíc prostě v ČR je vztah k domácím Škodovkám. Žigulíky taky nejsou nijak ceněný, to samý třeba jednička Golf když to není úplně topka.

Jestli bude někdy soudobý auto veterán se neodvažuju odhadnout, ale nejspíš jo. Jak psal Palinátor, bude problém s díly, který budou nedostatkový, otázka je taky že veterány v podstatě budou pořád přibývat, zatím co jako národ spíš vymíráme, takže je otázka kdy se trh nasytí. A pak zásahy státní moci-např. silniční daň nebo jiné zdanění(a to příjde, to mi věř, výpadek spotřební daně u elekrtomobilů nebo cng bude muset stát někde nahradit)
00:32:20
28.01.2019
Tom Troll
-> palinator: To je bude určitě dostávat ze silnic, a zhoršovat možnosti všem co je budou chít provozovat ať z veteránismu nebo prostě, ale jenom stáří z auta chtěnýho veterána nedělá. Věkově to veterán bude, ale málokdo k tomu nebude mít kladnej vztah. Dám příklad.

Kdy jsi se naposled pozastavil nad tim, nebo si slyšel kohokoli se pozastavit nad tim, jak skvělý byly Oltcity R11? Jsou to starý auta a mají svůj charakter, dle vkusu by se daly považovat i za lepší než škodovky, ale všechny zmizely, a když teď jednoho zahlídneš, tak si pomyslíš že ty jsi vídával, a že nějak zmizely, ale nenapadne si ho vyfotit a říct o tom známejm, což dneska už pro dost lidí škodovka jo. Protože k tomu málokdo má vztah. Bylo jich relativně málo, a nebyly nějak výjmečný v ničem, takže si je dost lidí vůbec nepamatuje. To, jak dnes moderní auta vydržej chvilku a honem novej model, to bude ještě horší. 4

Když už jsme u těch Oltcitů, přesně to co jsi poznamenal se s nima stává, díly se nevyráběj a mototechny zásoby neměly, a jejich provozuschopnost je na kolenou protože když něco odejde tak prostě dojezdí. Ty co přežívaj přežívaj právě ze zásob a z dílů z inzerátů.
00:07:45
28.01.2019
palinator
-> dragon_cb_cz 27.01.19 18:59:59:

Já ten původní příspěvek sem psal právě kvůli naprostýmu úžasu. Že Felicie OHV umí bejt tichá, pevná, nevybouchaná a že řazení nepřipomíná manévry Sputniku v mezihvězdným prostoru. Píšu to i v porovnání s daleko novějšíma autama, který mě třeba naopak z hlediska uživatelský přívětivosti a kladnejm předsudkům zklamaly. Například typicky Fábie II, s kterejma jsem měl tu čest posunovat a nic moc najeto to nemělo. Nebo když jsem vybíral Octávku, na fotkách krásný auto a zbytek hnůj a vyvrklaný všechno. Jinak souhlasim, furt je to Felda a na ježdění to dneska už není. Jen to beru jako zachovalej kus hodnej dožít se dalších generací.



-> saskyn2:

Mám pocit že mi "pantáta" říkal i příběh o tom, že ty lemy na to auto šly uplně zbytečně. Já to teda i chtěl nějak koumat, ale bylo to mokrý a zaprasený bahnem jak teď sněžilo. Žádnou rez ve hranách lemů jsem nenašel (ale netvrdim že tam není). Chce to pořádně umejt. Ale lak se blejská, našel jsem tam jeden ďolík od parkování a drobnější škrábance.



-> Tom Troll 27.01.19 18:10:43:

Z tohoto příspěvku bych měl výhrady k lecčemu, ale komentovat budu jen to, že Felda má být poslední veterán. To se říkalo i o 742 že to bude poslední veterán, protože náhon na zadek a old school koncepce všeho. Nestalo se tak. A nestane se to ani s Octavií a s novějšíma autama. Důvody, proč se lidi zbavovaly a zbavujou aut, budou furt stejný. Naopak si myslím, že hodnota veteránů poroste ještě více. Jednak je čím dál více modelů (k čemu je, že má půl republiky doma veteránskou stodvacítku, protože se 15 let nic jinýho tuzemskýho koupit nedalo?), takže vlastně dochovaný kusy budou ojedinělejší než dříve, dále se dnes jezdí mnohem více a lidi to berou jako spotřební materiál (srdcařů majitelů ubývá) a nakonec se drasticky změnila dostupnost náhradních dílů na starší auta. Na stodvacítku si leckterej majitel v době její koupě sháněl díly, který by mu daly na stavbu ještě jedny a tyto držel na půdě v seně. Mototechny pak držely zásoby těchto dílů dalších 15 let po skončení výroby. Dneska toto neexistuje. Jednak jsou díly mnohdy zoufalé kvality, a ty originální se vesele likvidujou, když modelu vzrostou léta od konce výroby. Říkám to teď a věřím tomu jako máločemu jinýmu:

Problémem příštích veteránů bude zoufalý nedostatek náhradních dílů. Tento problém už pociťuje Favorit, Felda na tom bude ještě hůře a Fabie a novější stroje to posunou na uplně jinej level. O to dražší (a cennější) bude novější auta držet naživu.
21:40:56
27.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz 27.01.19 21:34:49: v te dobove corse jsem delal autoskolu, prislo mi jen, ze to proti favu vevnitr nebylo tak hranaty3 4
21:34:49
27.01.2019
dragon_cb_cz
-> Tom Troll 27.01.19 19:12:25: Máš to nějaký popletený, Astra je C-segment, Felda B-segment - takže stejně s tou Corsou. A současná Corsa je teda proti Feldě vesmírnej koráb, s dobově odpovídající jsem asi neměl tu čest...
21:26:37
27.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> saskyn2 27.01.19 21:01:15: vetsina asi jo, ale semtam je nejaka vyjimka, treba na tu moji octu ho bavilo dolepovat blbiny jako lizo, hnusne plasty kolem klik, zadni spoiler a ty plastove lemy a taky cernou folii pres zadni svetla, ze ani v noci nebylo videt, ze to blika (v puli cesty domu jsem to odlepil)

-> Bukaj 27.01.19 20:47:50: 157 super a diky..., jinak ten z BAZe je lip vycistenej, nez byl tendle 130, uz se tesim, az rapid pojede konecne normalne na benzim, myslis, ze ten benzin s vodou bude stacit vypumpovat jen ac pumpou? nebo kdyz bych rozpojil propojeni? ale to bych musel dojet na jamu , no ted mam auto uveznene na zahrade7

-> suri 27.01.19 18:24:03: 157 parada, lepsi felda na SK asi nebude...
21:01:15
27.01.2019
saskyn2
-> Jarda - zrušená registrace 27.01.19 20:47:32: Já mám zkušenost, že lidi to nedávali jen tak. Ale tak podle toho co teče z 5 vrat jedině doufat že si někdo dal tu práci a ošetřil takhle celý auto komplet.
20:59:48
27.01.2019
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz: Co nějaký pěkný Mercedes?

www.sauto.cz/osobni/.../1 8077118?goFrom=lis...

Jen nevím, jak to teď u nich je. Zda je to zase OK a nebo to montuje nějaká ZOO.

Ale koukám po nich, když projíždějí, dost. Tady se mi líbí i ten interiér, světlý ve dřevě je parádní a nevadí mi ani ten vystouplý displej.
20:47:50
27.01.2019
Bukaj
Dnes jsem se věnoval nějakým dalším "zakázkám"... 1

...tedy čistit to je fakt ta nejhorší práce. A taky vybrat z cca dvaceti kusů, který byly "skladem" aspoň čtyři použitelný těla (které nemají závažné vady a zároveň přežily rovnání) a k nim příslušející víka...7
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od Bukaj vložen 27.01.2019 20:47:50
upraveno 1x, naposled 27.01.2019 20:48:14
20:47:32
27.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> saskyn2 27.01.19 20:08:53: vypada to, ze to dal na fakt zdravy auto, ten zadni lem rezne normalne pekne i nad naraznikem... jen predni blataky v savlich jsou nejake podivne4 u octy mam plastovy lemy taky a nemyslim si, ze by to pod nima nejak melo byt rezaty, uz vzhledem k tomu, ze prahy jsou vzadu netknuty, vpredu teda taky, ale pomackany lem od zvedani, alespon jsem to na zimu prolil voskem
20:08:53
27.01.2019
saskyn2
-> palinator 27.01.19 17:00:03: Hlavně to sundej než to koupíš, jinak se pak nebudeš stačit divit3
19:12:25
27.01.2019
Tom Troll
-> dragon_cb_cz: Tak dnešní subkompakty stejný ceny - Felda v holobytu začínala na 230t, oproti Astře která začínala na 390t, to byl taky obrovskej rozdíl. Astra dneska začíná na 399, takže inflace neni otázka, a za 230 si dneska koupíš akorát citigo s pár vychytávkama, i maličká Corsa začíná na 260t. A oproti tomu Felda výhra podle mě bude. 4

Teď jsem se zamyslel, Logan začíná na 174t, ale ten momentálně nemůžu posuzovat.

Jinak to dojíždění jo - ale ty (viz výcuc užívání aut z karet) jseš na to do jistý míry zvyklej. Dost lidí i zde přítomnejch už asi ne. Představ si že by jsi někomu škodovkám nezasvěcenýmu řekl, ať si v zimě pučí škodovku.

A podle mě škodovka taky jede "pěknějc" než felicie, ale komfort elektronickýho vstřikování je tu docela velká věc. 1
19:07:12
27.01.2019
Tomaso435
-> dragon_cb_cz: nebud tak náročnej, pak šok bude jenom jeden a to ten že to jezdí 3
18:59:59
27.01.2019
dragon_cb_cz
-> palinator 27.01.19 14:53:04: Nevím proč, ale přijde mi, že to servo celkovej dojem z feldy hrozně změní - ale jel jsem s ním jen asi 3x v naftovej, v benzínu nikdy. Mě na jakejkoliv jetější feldě vždycky jako první dostane ta zemědělská vůle v řazení... pak zkusím zabrat za volant a (při absenci serva) přichází šok druhý. A pak šlápnu na plyn, a přichází třetí 3 Ale služebník to byl věrnej, o tom žádná...
18:56:15
27.01.2019
dragon_cb_cz
-> Tom Troll: Jediný s čím bych opravdu souhlasil je ta mizivá cena údržby. Jinak mám pocit, že si to značně romanticky idealizuješ... a u "furt lepší jízda jak modernější subkompakty" jsem se zasmál dost od srdce 3 Třeba stran pohodlí bych na dojíždění do práce bral 742 se seslema z Rapida oproti feldě úplně hned... a současný malý auta jsou o světelný roky dál.



O jejich investičním potenciálu se spekulovat neodvažuju - pokud by na to náhodou došlo, tak na tej tchánovo ty lemy nechám udělat... 2000 nebo 2001 bledě modrej Trumf, kupovanej z bazaru taky za nějakou strašnou pálku jako čtyřletej myslím? Nemá snad ani 100 tisíc... Pochopitelně totál socka - možná to má mlhovky 3
18:24:03
27.01.2019
suri
-> palinator 27.01.19 17:11:17: zase sa budem opakovať ale cítim sa po dlhej dobe zase v normálnom aute ktoré ide ako má
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od suri vložen 27.01.2019 18:24:03
18:17:38
27.01.2019
castrol
-> Tom Troll: az preziju kasnovo
18:10:43
27.01.2019
Tom Troll
-> MVM: -> palinator: Feldy jsou nejenom výbornej kompromis co se týče provozních nákladů a komfortu, (mizivá cena jakýkoli údržby a furt lepší jízda jak modernější subkompakty) ale taky to dle mého názoru má potenciál bejt poslední opravdovej veterán. Nejenom že se budou schopný dožít, protože je to povětšinou ocel a hliník a funkčních plastů minimum, ale budou to poslední auta na který se bude vzpomínat ... "jó felície..." aneb to co dnes žene trh se zadomotorama, ale o generaci pozdějc. Na O1 už nikdo moc takhle vzpomínat nebude, protože moc charakteristickýho šarmu jednoduchosti ale zábavný jízdy nemaj, a splynulo to se všim ostatnim.

Naše rodinná felda (bílá 96' GLXi Combi) koupená jako horká bazarovka za dvěstě padesát tisíc v roce 2001 měla předloni dělaný prahy, lemy, a lak, a loni na jaře komplet dutiny a ošetření podlahy. Dost se do toho nalilo, ale zase to bude dost let žijící, dneska už dost mizící model. Podle mě jsou Felicia, hlavně pěkný akční modely a k tomu pokud možno kombíky fakt dobrá investice, která pujde kdyžtak použív i v provozu, narozdíl od zadomotorů který už by dneska ani zdejší osazenstvo z větší části prostě nepřežilo tejden používat na dojíždění. 47
upraveno 1x, naposled 27.01.2019 18:11:41
17:27:34
27.01.2019
Tomaso435
-> palinator: ale začneš až tě to pohltí :-D
17:11:17
27.01.2019
palinator
-> Tomaso435:

Ale já s tou Feldou nechci jezdit. 3
Extreme Tyres