skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Borderer: jde to odpojit. jak na baterce,tak samozřejmě v jednotce.
-> vhml: Už někdo přišel na to, jak tu pičovinu trvale vypnout jako ty slavný start stopy atd? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: jsou to dementi,co...
-> Bery 20.01.21 13:19:11: protože "inteligentní" dobíjení šetřící emise ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
každá doba ma něco. ustarsiho vozu se to necha pochopit,opravit...ale když ani ne 3 roky starý auto po 50ti km jizdy nenastartuje u benzinky a musím to točit přes kabely... pak to par dni stoji v mrazu na horách a nastartuje to normálně- to mi hlava nebere. nakonec objednas drahou baterku se start-stopem a vic času než výměna zabere posrany kódování.
-> Tom Troll 20.01.21 11:36:51: Jsem jednu zimu jezdil s kladívkem v pohotovostní poloze - ty samý příznaky, muselo se na opotřebením váznoucí spínač poklepat..![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> palinator 20.01.21 11:53:27: podle me ne ve spinaci, zkus dat relatko, ja od te doby nemam problem
-> Tom Troll:
Uhlíky, kontakty na spínači... Spínač je celkově neverending story.
Uhlíky, kontakty na spínači... Spínač je celkově neverending story.
-> StepaNoFUN: Dneska jsem jel jinym vozem. Napētí pri pokusu o start na kostre a motoru nula nula nic, ani se to nesnaží, takže uhnilá kostra to nebude. Fakt asi 30letej startér...
-> Tom Troll: Až to nebude chtít startovat, tak s tím motorem jen o kousek pootoč přes ten kvalt a zkus to znovu. Občas se stane, že ten pastorek nezajede do zubů a tudíž se nesepne spínač. ;-)
Pak pastorek/ věnec. Občas se nám to stává na závoďákách...
Ta snižující se intenzita - přechoďák, kterej se s teplotou zvětšuje -> bude to místo ohřátý.
Pak pastorek/ věnec. Občas se nám to stává na závoďákách...
Ta snižující se intenzita - přechoďák, kterej se s teplotou zvětšuje -> bude to místo ohřátý.
Druhej den dojíždění do práce - auto (škodovka) u práce nastartuje skvěle, ujedu 50 km, zastavím u vietnamce na malej nákup kilák od domu, a auto už nenastartuju. Roztlačím vlastní silou a v kvaltu nastartuju, dojedu domu...
Startér jenom cvaká kotvou, jinak dělá mrtvou rybu. S 15cm uleželýho sněhu, teplotou lehce pod mrazem, a decentnim sněženim, (nedisponuju garáží) proběhla kondiční demontáž startéru. Na stole Funguje přesně jak má, točí se jako divej. Po částěčný zpětný montáží - jedna matka na šteftu dotažená, kabeláž dotažená, baterka letmo připojená nedotažená, startér točí jako divej. Všecno zavřu, zadekluju, uklidim, ještě jednou zkusim jestli to točí, párkrát to motorem otočí s rychle se snižující intenzitou, asi jako kdyby byla slabá baterka, a pak už zase jenom cvaká kotvou. Baterka ani ne týden stará 52Ah Varta, všechna elektronika včetně dálek atd funguje jak má a s takovou intenzitou s jakou má, při pokusu o start úbytek napětí nula nula nic, max lehce pohasne interiérová žárovička když je puštěná jako jediná, ale to bude zkratovánim zapalovací cívky, na světla vliv nulovej. S kostrou motoru jsem hejbal, uhnilá se bejt nezdá, změna žádná. Někde bude velmi nevkusnej přechoďák, ale nemám tucha kde.
![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Startér jenom cvaká kotvou, jinak dělá mrtvou rybu. S 15cm uleželýho sněhu, teplotou lehce pod mrazem, a decentnim sněženim, (nedisponuju garáží) proběhla kondiční demontáž startéru. Na stole Funguje přesně jak má, točí se jako divej. Po částěčný zpětný montáží - jedna matka na šteftu dotažená, kabeláž dotažená, baterka letmo připojená nedotažená, startér točí jako divej. Všecno zavřu, zadekluju, uklidim, ještě jednou zkusim jestli to točí, párkrát to motorem otočí s rychle se snižující intenzitou, asi jako kdyby byla slabá baterka, a pak už zase jenom cvaká kotvou. Baterka ani ne týden stará 52Ah Varta, všechna elektronika včetně dálek atd funguje jak má a s takovou intenzitou s jakou má, při pokusu o start úbytek napětí nula nula nic, max lehce pohasne interiérová žárovička když je puštěná jako jediná, ale to bude zkratovánim zapalovací cívky, na světla vliv nulovej. S kostrou motoru jsem hejbal, uhnilá se bejt nezdá, změna žádná. Někde bude velmi nevkusnej přechoďák, ale nemám tucha kde.
![21](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/21.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> 11mAjA11 18.01.21 21:00:26: ja s tim u tech plechacu problem nemam, teda jsem jeste poradnym kabelem propojil levou a pravou stranu klesti
-> 11mAjA11 18.01.21 21:00:26: ty moje maji na jednom polu rovnou kabel ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Vsechny ty kupovane kabely maji pro me nahovno kleste..
Zubate neco, co ma stycne plochy v celkovem součtu cca. 2mm4 jsou k nicemu..pri extremnim startu je potreba mit maximalni stycnou plochu kleste vs. kontakt baterky, tot muj nazor.
Zubate neco, co ma stycne plochy v celkovem součtu cca. 2mm4 jsou k nicemu..pri extremnim startu je potreba mit maximalni stycnou plochu kleste vs. kontakt baterky, tot muj nazor.
-> Jarda - zrušená registrace 18.01.21 06:56:40:
-> King 18.01.21 14:25:11: Tak pokud existuje takováto metoda "odborného odhadu", asi bych se spokojil i s ní. Ale někdejší kolegové dráteníci mi jí zatajili / nepoužívali - oko, nebo jen půl a.. to je 16 mm2.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
-> King 18.01.21 14:25:11: Tak pokud existuje takováto metoda "odborného odhadu", asi bych se spokojil i s ní. Ale někdejší kolegové dráteníci mi jí zatajili / nepoužívali - oko, nebo jen půl a.. to je 16 mm2.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda: Pokud ty "tyče " mají skoro ideální kruhovej průřez, tak by dosedat měly (aspoň u licen to tak bejvá i navzdory decentnímu kroucení žil v kabelu) a ten "vzduch " je započítanej v tom "kruh/čtverec "
....i když teď si vlasně uvědomuju, že to "plnění " je v rámci lanka ještě lepší (míň vzduchu), protože každá "tyč " se nedotýká 4, ale šesti sousedů...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> King 18.01.21 08:32:17: to prave Jozka chce byt presnejsi, tam mas spoustu vzduchu a ty tyce (tak se dratkum opravdu rika :)) na sebe take idealne nedosedaji
potom teda muzeme uvazovat i propleteni do sebe...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jozka: Prumer celyho lanka a pak plocha krat koeficient "kruh / ctverec " :-)
-> Jarda - zrušená registrace 17.01.21 19:54:20: mně to blokuje antivir
-> StepaNoFUN:
-> Jarda - zrušená registrace 17.01.21 20:15:36: Možná je jen moc pozdě - ale vůbec mě teď nenapadá, jak rozumně změřit průřez lana.. krom tedy z průměru jednoho drátku průřez a pak x-krát znásobit..![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 17.01.21 20:15:36: Možná je jen moc pozdě - ale vůbec mě teď nenapadá, jak rozumně změřit průřez lana.. krom tedy z průměru jednoho drátku průřez a pak x-krát znásobit..
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> StepaNoFUN 17.01.21 19:59:06: v 70.letech v rusku? no schvalne to zmerim teda![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
sef me sice nedavno sprdnul, ze znam pi jen na 5 desetinnejch, ale tady to bude stacit :)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
sef me sice nedavno sprdnul, ze znam pi jen na 5 desetinnejch, ale tady to bude stacit :)
Jednou pro vždy - řada je ... ;1,5 ;2,5 ;4 ;6 ;10 ;16 ;25 ;35 ;50 ;70 ;95; ... mm2 :-D Slabší a silnější schválně nepíšu.
-> saskyn2: eshop.svetluska.cz/medeny
-kabel-startovaci-1200a-6m
-prurez-24mm2-950053.html to taky asi bude fungovat, ja schvalne dnes zjistoval, jestli ty rusky nejsou nahodou Al, kdyz se v 70. letech delaly rozvody v domech Al a ne, je to Cu, tak 50 nebo 60 odhadem![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
To je o kokote porovnavat ludi podla auta.
U nas kazdy vojak musi mat minimalne RS alebo passata v kombiku...top je A6 3,0...
Moj sef /v tazkej vate/ jazdi caddynou a minule ma rozosmial ked na S6 podotkol...stary , drahy srot... Kazdy to mame inak.
Vo vedlajsej ulici mame SLR , GT3 a ine kokotiny...manik to ma ako hobby.
A to sme na vychode v riti kde vraj ani pes nestekne.
Ale ako tu uz bolo podotknute viac ako 80% je to na pozicku a bezny servis je nad ich penazenku.
U nas kazdy vojak musi mat minimalne RS alebo passata v kombiku...top je A6 3,0...
Moj sef /v tazkej vate/ jazdi caddynou a minule ma rozosmial ked na S6 podotkol...stary , drahy srot... Kazdy to mame inak.
Vo vedlajsej ulici mame SLR , GT3 a ine kokotiny...manik to ma ako hobby.
A to sme na vychode v riti kde vraj ani pes nestekne.
Ale ako tu uz bolo podotknute viac ako 80% je to na pozicku a bezny servis je nad ich penazenku.
-> Jarda - zrušená registrace 17.01.21 09:03:26: to sou ty nejlepší, bydlení v městském 1kk za 2800kč měsíčně ve 4 lidech ale před bytovkou novej Passat se vším všudy s pražskou značkou a leasingovým rámečkem spz, kterej se nehne z místa páč nafta je drahá ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: fu tam to až tak nepoznám ale je to bližšie k BA tam by mali byť majetný -> Bukaj: záleží aj od kraja , tu iné auto ako BMW / RANGE ROVER nemáš
-> suri 16.01.21 20:23:01: Proč ne? Já jezdím na jednání stotřicítkou 1986 a kolega buď OIII 2018 nebo Ducato Maxi 2006...
-> suri 17.01.21 08:30:28: nekde u Pezinoka
tak cigani jo, jsem kdysi prodaval feldu LPG za 20, prijel cigan v toyote pres mega a ze da 3 :) pak ji koupil jeden mistni clen za 19, ale uz to je let...
Lidi si neco dokazuji drahym autem, alespon je videt, co je to za ubozaky... kolikrat to jeste maji na splatky :) nebo z penez ziskanych tak, ze by jeden blil...
tak cigani jo, jsem kdysi prodaval feldu LPG za 20, prijel cigan v toyote pres mega a ze da 3 :) pak ji koupil jeden mistni clen za 19, ale uz to je let...
Lidi si neco dokazuji drahym autem, alespon je videt, co je to za ubozaky... kolikrat to jeste maji na splatky :) nebo z penez ziskanych tak, ze by jeden blil...
-> Jarda: ono záleží aj kde na SK to bolo , tu u mňa na OII jazdí len chudoba , ešte aj cigani majú B6 Passat
-> Tomaso435: Tak na "malorazky " to nejak staci a kdyz zrovna nemrzne, ze se Eskymakovi v zatacce lamou psi, tak i dvoulitr si da rict.
-> King 16.01.21 22:23:02: přesně takhle mam kabely udělaný já akorát Fajnově vedu žíly 3 :))) na start.to stačí. Na delší výcvik startéru by asi slezla buzirka uz no
-> StepaNoFUN: Kdyz mi v mrazech v Cougaru klekla asi 14 let stara origo baterka, pristavil jsem sluzebak a na hulvata pres motakovy "svorky " jsem startoval pres kus oholenyho 2x2,5 a cajk :-)
-> suri 16.01.21 20:23:01: cerna, dost dodrapana... asi ji spis dojizdel
kdyz tu reditel muze jezdit s o1, ale ta je potunena, ma tam nejeky nalepky ze srazu, nafta, rs narazak, velky kola a dokonce, jak zacali solit, tak jezdi nejakym volvem![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
kdyz tu reditel muze jezdit s o1, ale ta je potunena, ma tam nejeky nalepky ze srazu, nafta, rs narazak, velky kola a dokonce, jak zacali solit, tak jezdi nejakym volvem
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> StepaNoFUN 16.01.21 21:15:33: aj ja som raz skusal nieco podobne ale este viac poddimenzovane a opadla izolacia...od vtedy mam poriadne kable. Ale netvrdim ze nepomoze aj nudzovka...len to chvilu trva no. A to ja radsej nemrznem. Tie auta ako naschval nestatruju/hlavne/ v zime. V lete by som si dal kludne cinske kable a vypil chladenu kofolcu....![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> SO545: Kdysi jsem škodovku nastartoval ze škodovky přes 4x4mm2 (2 a 2 žíly smotaný do sebe) Ten kabel mi zbyl z práce a měl jsem ho v autě, že si z něj udělám kus prodlužováku. Tak jsem udělal motákovy spoje a startovalo se... :-)
-> 11mAjA11 16.01.21 20:24:46: tiez mam zvaracske klieste 300A /real/ a zvaracie kable do 500A dlzka 6m
To napojis a startujes...tok energie bez obmedzenia..nie ako na 3vlasoch deda vseveda...
To napojis a startujes...tok energie bez obmedzenia..nie ako na 3vlasoch deda vseveda...
-> 11mAjA11: Jo takhle, takže je to domorobo![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> saskyn2 16.01.21 18:34:06:
Kleště sou kostrici svářečské a kabel svářečský kostrici taky, ma to gumovou izolaci takze to je furt prijemne poddajne to je podle me dost podstatne. Jedny kleste jsou mam pocit 400 nebo 500A (ty větší), ty mensi sou asi 300A, no darovanemu koni na zuby nehled
, je to spíš pro jistotu kdyby neco..
Kleště sou kostrici svářečské a kabel svářečský kostrici taky, ma to gumovou izolaci takze to je furt prijemne poddajne to je podle me dost podstatne. Jedny kleste jsou mam pocit 400 nebo 500A (ty větší), ty mensi sou asi 300A, no darovanemu koni na zuby nehled
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> saskyn2: ja som pár klím na felicii riešil a nič som neodtrhol ... nerozoberateľný spoj na kompresore a chladiči je často na OII
-> Jarda: OII a jednání? to mi nepasuje
-> Jarda/felda: To je tak aby sklouzly a zkratovalo se to :-)
-> StepaNoFUN 16.01.21 19:08:16: Já je používám a zatim pohoda.
-> saskyn2 16.01.21 18:29:54: Dik, taky bych to tak videl.
-> Jarda - zrušená registrace 16.01.21 19:23:25: Zajebe ti tím akorát systém, pokud nedáš nový vysoušeč tak to z toho nikdy už na 100% nedostaneš. Pak se dělá klasicky dusíkem nebo vodíkem, u toho je zase na pyču že to musíš pořád(sice snáze)hledat. Tak třeba klasicky holendr na klimachladiči je z většiny nepovolitelná věc. To měli i B5 do fl na klimakompresorech, to byla hrozná zhovadilost.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 16.01.21 19:36:41: zase jsou z jedný strany slabší tak se spíš dostaneš ke svorkám
www.svarecikukla.cz/zemni
ci-kleste-315a?gclid=CjwK.
..
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda/felda 16.01.21 19:31:45: Já to řešení na 900NG odkládal 4 roky, že to bude drahý (dle informace předchozího majitele to náhle uteklo).... nakonec byl uhnilý kabel od spínače. Vyměnil se, naplnila se a jede... kompresor teda fest hlučnej, ale jednu sezónu ustál. Musím ho nechat zrepásnout teď v zimě.
-> StepaNoFUN: Svařovací kostřící kleště jsou hladký obvykle... Lepší jsou ty, co jsem postoval níže...
-> saskyn2: V těhlech průřezech už je to naprosto jedno. Ale klidně si kup pár metrů 16mm2 (a víc) CYA lana, 4x kostřící kleště ke svářečce a 4 kabelový oka...
-> saskyn2 16.01.21 18:52:04: já u passata taky řešil nefunkční klimu tak že proměřil přívod ke kompresoru, rozpojim konektor +12 tam bylo tak zapojil v klimě zasyčelo a zase jela
![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)