skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
Asi Bukajovatim...
Častějc s tim vyjedu s vlekem než solo. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: A nekdy vypada po 40tkm takhle
:
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_540_87444__200 8-06-27_18-14-15_4.jpg
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_540_87444__200 8-06-27_18-14-58_62.jpg
Tak to treba bude ta druha strana a dela to jen pod zatezi....
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_540_87444__200 8-06-27_18-14-15_4.jpg
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_540_87444__200 8-06-27_18-14-58_62.jpg
Tak to treba bude ta druha strana a dela to jen pod zatezi....
Možná sem a možná taky trochu do vedlejšího tématu...
:
Üž pár měsíců mi u 130LPG hučí ložisko(ložiska) na vlečce - mají nárok, však mají najeto bratru 270 tisíc - tak jsem se rozhodl, že dnes večer vyměním ložisko na té straně, kde hučí víc - a vzhledem k tomu, že se za jízdy nedá rozpoznat, která strana hučí (hluk se přenáší přes šikmé rameno a příčku převodovky do kastle a tím, že ramena jsou uchycena k příčce skoro uprostřed, nelze zjistit, která strana hučí)...
Inu, odpojil jsem poloosy od unašečů, zvedl zadní kola a postupným roztočením kola na jedné i druhé straně jsem zjistil, že nějaký hluk vydávají obě kola - ale ne nic vysloveně drastického.
Rozhodl jsem se tedy vyměnit ložisko pravého kola, neboť při testu bylo hlučnější, než levé.
Ale po rozebrání jsem zjistil, že ani jednomu ze dvou ložisek nic není
Vyměnil jsem jen dvouřadé vnější ložisko, vnitřnímu jsem jen sundal gumokovové kryty (když jsem kdysi ložiska měnil, dal jsem malé ložisko 2RS), vyčistil a vyměnil mazivo, nová gufera a poskládat...
...zkušební jízda odhalila, že to hučí pořád stejně, takže asi si zítra dám levou stranu, která při zkoušce bez zátěže byla méně hlučná...
Jinak takto vypadá ložisko ZKL Czech Republic po 10 letech celoročního provozu a cca 270 000 najetých kilometrech:![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
Üž pár měsíců mi u 130LPG hučí ložisko(ložiska) na vlečce - mají nárok, však mají najeto bratru 270 tisíc - tak jsem se rozhodl, že dnes večer vyměním ložisko na té straně, kde hučí víc - a vzhledem k tomu, že se za jízdy nedá rozpoznat, která strana hučí (hluk se přenáší přes šikmé rameno a příčku převodovky do kastle a tím, že ramena jsou uchycena k příčce skoro uprostřed, nelze zjistit, která strana hučí)...
Inu, odpojil jsem poloosy od unašečů, zvedl zadní kola a postupným roztočením kola na jedné i druhé straně jsem zjistil, že nějaký hluk vydávají obě kola - ale ne nic vysloveně drastického.
Rozhodl jsem se tedy vyměnit ložisko pravého kola, neboť při testu bylo hlučnější, než levé.
Ale po rozebrání jsem zjistil, že ani jednomu ze dvou ložisek nic není
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Vyměnil jsem jen dvouřadé vnější ložisko, vnitřnímu jsem jen sundal gumokovové kryty (když jsem kdysi ložiska měnil, dal jsem malé ložisko 2RS), vyčistil a vyměnil mazivo, nová gufera a poskládat...
...zkušební jízda odhalila, že to hučí pořád stejně, takže asi si zítra dám levou stranu, která při zkoušce bez zátěže byla méně hlučná...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak takto vypadá ložisko ZKL Czech Republic po 10 letech celoročního provozu a cca 270 000 najetých kilometrech:
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To je slušný jelito. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Eidy: OK, díky. Zkusim mrknout ještě... Každopádně jsem se právě snažil, aby ta olejová stopa, co se tahá za kamenama, dělala kříže. No ale je to jen ruční akuvrtačka a volšová ruka :-D
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Záleží, jak dlouho to budeš honovat. Tyhle šudlátka toho ale moc neseberou. Hlavně to chce dostatečně mazat. Omrkni to. Když to jen tak přeleštíš, tak se asi nic nestane.
-> Eidy: Mrknu ještě zejtra ze všech úhlů. Nevim, jestli jsem to blbě vyfotil nebo jestli se mi v některých místech blbě sešly vrcholky těch rýh, že to vypadá rovně...
Kdyby to bylo naprd, můžu to vzít ještě jednou nebo už by tam byla moc velká vůle pístu?
Kdyby to bylo naprd, můžu to vzít ještě jednou nebo už by tam byla moc velká vůle pístu?
-> Eidy 06.11.22 21:10:59: Jasný, chápu ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 06.11.22 21:09:54: tohle je o dost lepší.
-> Milan 136: Přesně tak.
Kdyby byly svislý (přeháním), tak to nebude moc těsnit a bude to brát olej, ale kroužky pojedou jak po másle. Takhle to sice bude velmi dobře těsnit, ale kroužky budou zakopávat a je tam riziko jejich rozvibrování a prasknutí.
Kdyby byly svislý (přeháním), tak to nebude moc těsnit a bude to brát olej, ale kroužky pojedou jak po másle. Takhle to sice bude velmi dobře těsnit, ale kroužky budou zakopávat a je tam riziko jejich rozvibrování a prasknutí.
-> Eidy: No mas recht, ze to tak vypada, ale nevim, jestli jsem to blbe fotil... Ukazoval mi to kamos, co dela auta. Akucka, maly otacky a hodne jezdit nahoru a dolu...
Tady sem zkusil jeste detail, to vypada lip...
Tady sem zkusil jeste detail, to vypada lip...
-> Eidy: Jako že jsou ty "rýhy" moc vodorovný?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Máš to vyhonovaný pod hodně velkým úhlem. Běžně se to dělá 45°-60° a ty máš odhadem tak 170°? (záleží, jak se to měří) Pak je riziko, že kroužek se rozvibruje a praskne.
www.google.com/search?q=h oning+a...
Jsem zvědavý, jestli se k tomu vyjádří třeba Urbi.
www.google.com/search?q=h oning+a...
Jsem zvědavý, jestli se k tomu vyjádří třeba Urbi.
-> Eidy: Proc?
-> Matthes, záškodník z TechWebu 06.11.22 16:37:06: To jsem zvědavej, jestli prasknou pístní kroužky.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Aha, tak to jo
-> Jakub M.: Děkuji za osvětu![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Jakub M.: Děkuji za osvětu
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj:
To vypadá na suchý litinový vložky ... Nikasily nebo alusily se dají podobně "kondicionovat" .. ale místo kamínků na Matthesově honitůlu se používá filc a specoš brusná pasta
To vypadá na suchý litinový vložky ... Nikasily nebo alusily se dají podobně "kondicionovat" .. ale místo kamínků na Matthesově honitůlu se používá filc a specoš brusná pasta
Magnet tam drzi, tak asi litina. Blok bude hlinik, je nemagnetickej...
-> Bukaj: Je tam zalita tenka vlozka, nevim, jesi to bude videt... Ale da se na tom udelat i vybrus...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To jsou válce součástí bloku a třecí plocha je hliník? Nebyla tam původně nějaká vrstva (nikasil), kterou jsi honováním narušil? Nebo jsou tam v tom bloku zalité litinové vložky?
-> palinator: Nemyslim. Ono se to blbe foti, jak se to vselijak leskne. Snazil jsem se vyhonit vsechny valce stejne... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 06.11.22 16:37:06:
Není ta drsnost místy až dost velká? Třeba na tom válci úplně vpravo..
Není ta drsnost místy až dost velká? Třeba na tom válci úplně vpravo..
Salky teda nic moc, ale klika je pekna, dam novy std na prasaka...
-> Milan 136: Fokus MKII, 2,0 107 kW
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Něco Japonskýho(Korejskýho) podle těch svorkovnic?
Celej traktor rozebrat dopice. Zlata skodovka. I zlaty Volvo...
-> MISCHO: ![156](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/156.gif)
![156](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/156.gif)
Tak som bol tu slepicu trochu zabehnúť. Škoda , že sa nedá nahrať video. Tlačí jak besná ![141](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/141.gif)
![141](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/141.gif)
Ano je naprosto v pořádku, v pondělí ho vyfotím. měl sem zapůjčen od kamaráda. Já sám tomu nerozumim, tohle se mi stalo poprvé za dvacet let..kdyby mě to někdo říkal tak mu taky nevěřím..![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jo hvězda v šroubu a ložisko bylo urco původní originál.
Takže nevím no .
Takže nevím no .
-> 11mAjA11 29.10.22 14:59:05: Jako že se protočil ten klíč v tom šroubu? Tak to musela být dost sračka šroub a ne origo.
Ne hvězda byla přímo ta co ma být a stejně se to protočilo, upřímně ani po navareni té matice ten šroub nechtěl povolit i když by nahraty, musel sem brát metrovou rouru na metrový trhák..takto utažené (zarezly šroub) ložisko sem dlouho nezažil..
-> SO545 29.10.22 12:32:21: Tak to pak jo, ale to je pak mechoš pako![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 28.10.22 23:18:36: ak sa pouzijel 6hran tiez to nemusi dopadnut dobre.
-> 11mAjA11 28.10.22 20:21:40: To si asi měl něco špatně, bud si dal blbou hvězdičku, nebo to byl nějakej čínskej šroub. Já těhle ložisek povoloval za život možná tak k 1000 kousků a v životě se mi to neprotočilo kromě jedný slabý chvilky kdy jsem se přehmátl a vzal omylem M17 to bylo kokotů![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Vyvareno vnitřkem, zvenčí to bylo spíše takové priprskani pro jistotu, moc místa tam nebylo abych to neprivaril k ložisku úplně..ano estetika fak není hezká
.
Ložisko Ovce 2 , 2011 najeto 240tkm, vyrezl (nafoukl se) kroužek ABS, rozjebal čidlo..pajada
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ložisko Ovce 2 , 2011 najeto 240tkm, vyrezl (nafoukl se) kroužek ABS, rozjebal čidlo..pajada
-> 11mAjA11: Co to je? Jsi se přes léto koukal na vlaštovky?
Ořech se protočil jak by byl šroub z másla..
Nastala improvizace v duchu paniky..ale nakonec to šlo..ufff
, není to nic moc estetické, ale na to sem fakt nehrál..ABS závada odstraněna a to je důležité.
Kdo tohle vymyslel, zasloužil by nakopat do kuli..
Nastala improvizace v duchu paniky..ale nakonec to šlo..ufff
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Kdo tohle vymyslel, zasloužil by nakopat do kuli..