![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
TURBO DO SKODOVIEK 105-136
-> TechniX: ale tam ti jde teplej vzduch to nemá přece význam![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> havlik: Přesně tak to udělám já, podobně jako Tommi u Garde
-> vhml: bomba s CO2 bude lepší ne?:))
-> vhml: nad tím jsem přemýšlel, ale má to cenu? Má to přece nějaká ta oranžová felda tady z virtu, prvě u něj jsem na to koukal
Jako částečně to řešení je, ale já chci aby tam ten vzduch valil pořád
Co ta nadzvedlá kapota? Nevíš jak moc tama jde vzduch?aby to mělo smysl![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Co udělat ostřik cooleru? Nádobka z ostřikovačů, rozprašovač z fabie. Alespon pro krátkodobý zatížeí
-> havlik: no jo, mně se jako líbí, ale musí k tomu být zbytek auta a né jen vana
Prosím tě, hodím do vzkazů jestli by mi ty kola někdo nepřiblížil jo? Nějak jsem na tom špatně časově
jinak ta další možnost je naprd, to se musí strašně ohřívat od výfuku a komplet motoru![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
jinak ta další možnost je naprd, to se musí strašně ohřívat od výfuku a komplet motoru
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Karel.: co takhle img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../4422_2009-08
-10_20-35-47_79.jpg
-> Karel.: mě se právě libila hodně:) ale ted už je to fuk:)
-> havlik: nad tím jsem přemýšlel, ale na autě se mi ta vana moc nelíbí
-> TechniX: no nejlepší řešení to je, ale do kastle tímhle způsobem zasahovat nechci
ještě mě napadlo hodit na IC ventilátor, kterej by hnal vzduch, ale to by nesměl být plastovej
A nebo nadzdvihnout kapotu směrem k zadnímu oknu a rovnou tam ic přichytit, takže by šel obtokem auta vzduch do IC a z IC hodit rouru pod auto. Otázka je jak moc ten vzduch po zadním okně "teče"
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> TechniX: no nejlepší řešení to je, ale do kastle tímhle způsobem zasahovat nechci
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Karel.: dát malou LR vanu na kapotu a vytáhnout to do ní
-> Karel.: Samozřejmě nejlepší je to přidělat z boku ke stěně k zadnímu blatníku, tam udělat průduchy a tam opravdu je nápor studeného vzduchu, ale je to zásah do konstrukce karoserie a ani to mě se dělat nechce :( .. Já to budu řešit tak že IC schovám na příč za zadní čelo, tam udělám mřížku podobně jako měla například na zadním čele škoda 100, pak by to chtělo ještě na kapotě udělat průduchy, aby to tudy táhlo studený vzduch, prošlo motorákem a pak přes IC a zadním čelem ven... takhle to budu řešit já, samozřejmě to chce vymyslet na té kapotě něco rozumného aby tudy zase za deště netekla voda ..
trošku se sem vecpu, řeším kam hodit intercooler, nejradši bych ho hodil doprava směrem dolů, jak je alternátor. Přidělat ho k zadnímu čelu a v čele pod nárazníkem udělat jakoby mřížku, nechce se mi hrabat do kastle, takže nějaký rozumný nápady díky
Nebo ho dát nahoru a nechat otevřenou kapotu směrem k zadnímu oknu?
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> TechniX: vypada to, ze to tlaci malo, protoze pri max zatezi na 5ku to po nejake dobe neukrmi. Proste to ve 190 prestane jet ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Dušan: při zátěži to máš dostatečně bohatý.. Když jedeš na půlku plynu a skrtící klapku uplně zavřeš tak by ti to mělo na tu chvilku schudnout.. jinak na volnoběh máš kolik lambdu ?
Většinou za normálu lambda v dobrých mezích a při zátěži to spadne do chudé směsy, u tebe je to uplně opačně...
Máš možnost změřit tlak paliva za regulátorem tlaku ?
Většinou za normálu lambda v dobrých mezích a při zátěži to spadne do chudé směsy, u tebe je to uplně opačně...
Máš možnost změřit tlak paliva za regulátorem tlaku ?
-> Dušan: tie zvody ide vidiet aj v slnecny den.. a je to normalne..
muze mi nekdo rict jaka ma byt hodnota lambdy pri nizke zatezi motoru ? Kdyz mam motor v zatezi - pul plynu az celej tak to mam bohaty a je to ok ( 11,9 - 12,9 ), ale pokud jedu v nizke zatezi a lehtam to tak je to chudy. ( 15 - 17 ). Patri to tak nebo se to malo krmi ? A ty rozpaleny svody s turbem je normalka ? ( jde to samozrejme videt jen ve tme )
-> havlik: jj predstih
taky myslim predstih, ale jak vidim tak si nejsem jist sam :)
podle mě předstih respektive rozsah regulace rozdělovače
tipuju KP
-> pistaa: bavime se o predstihu, KP, nebo tlaku ?
-> Dušan: mal som vyrazne vzdy menej a vazne vyrazne.. to ej mega vela to polame piesty toto ked tam date..
-> Gemini: s tim to funguje max do tlaku 0.8, s 1b to fakt klepe i kdyz stahnu zaklad dolu ze se sotva toci motor
-> Gemini: aha, já to pochopil, že tohle je prubeh přímo na motoru, tj. ze se pouzivá základ 0 plus 20 stupnu odstredivky. Kolik se dává základ u R5? Taky 10?
-> vhml: ved to je 20 stupnov odstedivej regulacie.......ako 880 rozdelovac.......... das 10 zakladny + 20 a si na optime
-> Gemini: to je hodně malej předstih. Je to ještě regulovaný i tlakem turba, nebo jen odstředivkou?
To nikde nevyvracim, ale dlouho to neda, ja jsem tak odpalil MPi cerpadlo pri nabehu tlaku turba se zapojenym regulatorem tlacilo asi 4,5 a dlouho nejezdilo. Takze to rozhodne nedoporucuju. A to nemluvim ze vyrazne klesa mnozstvi co natlaci.
-> pavucina: bmm čerpadlo tlačí i 5 když je v kondici ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Dej tam z favorita/felicie BMM, to je na 1 bar a musi se toho valet vsude mraky, jen já jich mam nekolik. Pokud pudes jeste dál tak z felicie MPI, nejjednodusi cesta si myslim.
-> Marcius: z jaký audiny prosím tě máš?
-> Karel.: takhle, třeba se to obechcat dá, musíš to zkusit namontovat, na projetí ti to stačit bude, ale určitě pořiď něco jinýho... jak gemini píše, něco obyč, ze stříkačky...
-> TechniX: tak tak, čerpadlo do nádrže budu mít jako další evoluci. teď tam mám nějaký externí z audi.. mám ho vedle startéru a před tím mám palivovej filtr na feldu 1.6.
-> TechniX: tak tak, čerpadlo do nádrže budu mít jako další evoluci. teď tam mám nějaký externí z audi.. mám ho vedle startéru a před tím mám palivovej filtr na feldu 1.6.
na turbo karbec treba vysokotlake cerpadlo.....R5 GTT cerpadlo dava v serii 2,5 bar, cize tam moze ist hocijake externe cerp. zo striekacky
-> Marcius: ano máš pravdu, já bych taky pracoval na tlaku 1 baru, když bych tlačil tlak turbodmychadla 0.6 bar.. Očekával sem že se k nám dováží i Facetky co mají 1 bar tlak a ono jaksi vůbec nic, takže to schrnem na přeplňovaný motor tyhle facetky co se tu běžně dají koupit jsou nepoužitelný, ale na karburátor atmosférický motor jsou super :) .. já to budu řešit zřejmě tím stylem že použiji nějaký palivové čerpadlo z nějakého auta co mi bude tlačit alespoň 1bar a zadělám ho do nádrže..
-> Marcius: takže já když chci tlačit 1 bar tak mi je ta facetka naho*no![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> TechniX: ale ty potřebuješ vyšší tlak než těch 0,4 ... když plánuješ plnit dejme tomu 1Bar, potřebuješ pumpu, která natlačí alespoň 0,4+1 = 1,4 Bar... tlak v sání před karburátorem působí na vše co je uvnitř a to je ten důvod, proč se dává regulátor tlaku... jinak by neměl smysl.
-> vhml: zatím sem našel tuhle co tlačí nejvíce v tohmle obchodě www.jlracing.cz/jl-racing
/.../10693-Palivova-pumpa-
Facet-Blue-Top-Competition ale ta hodnota bude špičková, určitě stálý tlak bude 0,3-0,4 bar .. to sem čekal že se tu k nám dováží i výkonejší pumpy :-(
-> TechniX: jo, to je pak otázka, jestli to vůbec ta faceta utlačí
-> vhml: Jestli ta pumpa bude trvale držet tlak bez kolísání, tak by to teoreticky šlo použít, ale přeci jenom bych radši doporučil je lepší mít vyšší tlak z čerpadla u kterýho klidně mohou být nějaké výkyvy, který se stabilizují pomocí oného regulátoru na menší a pevnej pracovní tlak
-> TechniX: od 3 do 8 psů, dle velikosti. což je někam k 0,5baru maximálně u největší kulatý facety
-> vhml: Nevím kolik mají tlak Facet pumpy, ale nedávno sem tu měl katalog o Piergurg palivových čerpadel a pohybovalo se to kolem 1 baru na ty co sem koukal já.. Jinak tlak v palivové soustavě závisí na plnícím tlaku turbodmychadla, někde v katalogu u nějakého vozidla co měl SOLEX 32DIS sem viděl nastavení motoru plnící tlak turba 0,6 bar max a tlak v palivové soustavě byl 0,35bar max za regulátorem
ten palivovej regulátor zdvihá základní tlak (0,35Bar) o hodnotu tlaku v sání, to si musíte zkusit, jestli to facetka natlačí... je pravda že jsem viděl několik turbokonstrukcí, kde se plnilo i normální AC pumpou, ale správně to není. já mám vysokotlaké čerpadlo a regulátor malpassi to stíhá bez problému korigovat.
-> TechniX: to je ale v pripade pouzití vysokotlakyho cerpadla ( udavanych 2,5bar) když dám klasickou nízkotlakou facetu ( 0,3bar) tak...?
-> Karel.: tak to sem rád :)
-> vhml: aspoň u Solexu 32 DIS to bylo řešeno že čím výšší plnící tlak vzduchu tlačilo turbodmychadlo, tím více rostl tlak v palivové soustavě na nějakou určitou mez
koukej > 2121.cf.cz/images/info_13 697.jpg
-> vhml: aspoň u Solexu 32 DIS to bylo řešeno že čím výšší plnící tlak vzduchu tlačilo turbodmychadlo, tím více rostl tlak v palivové soustavě na nějakou určitou mez
koukej > 2121.cf.cz/images/info_13 697.jpg
-> TechniX: proč se používá regulátor tlaku? Na atmosférický motory potřeba není...
-> TechniX: regulátor mám to mi je jasný, ale šlo o tlak paliva, tak to mám radost díky![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Karel.: Facet pumpa vyhovuje, podobně by se dala použít i palivové čerpadlo ze škoda1203 stejně tam musíš dodat ještě i regulátor tlaku paliva, takže možná zhruba pak z toho leze výsledný tlak kolem 0,35bar do karburátoru
-> m8rinek: postačí jo?
-> Karel.: na karbec facetku...