skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
TURBO DO SKODOVIEK 105-136
21:14:14
23.08.2012
23.08.2012
Marra - zrušená registrace
-> Sepp: nz a je to dobře, že to bylo jen tímhle:) jsem zvědavý, jak bude fungovat ten můj regulátor ze sportparts :) a jak jsi jinak spokojený, co detonace, máš vychytané zapalování? :)
17:20:59
23.08.2012
23.08.2012
Sepp
-> Marra: Dík a trefa, přívod tlaku vzduchu do regulátoru byl uskutečněnej přes šroubovatelnou vývodku, která měla zvnějšku i docela ucházející vnitřní průměr, leč ne po celý dýlce, takže když jsem jí vyndal tak jsem zjistil, že na dně má průměr jak hodně tenkej špendlík. Teď to funguje bez problémů.
07:53:46
22.08.2012
22.08.2012
Gemini
D14YC pre feldu MPi, rok v motore bez problemu
22:03:04
21.08.2012
21.08.2012
Sepp
-> Marra: plus kolik tlačíš. Já jezdím zatím na drzovku 15tky z fáčka a jsou krásně hnědý:)
20:16:01
21.08.2012
21.08.2012
Marra - zrušená registrace
nepíšeš to nejdůležitější. jaký máš karbec, čerpadlo, regulátor...
17:36:23
19.08.2012
19.08.2012
Invizible
Zdravím pánové mám dotaz jaké používáte svíčky ? Když dám seriové NGK z fáčka motor skoro chcípa a dělá si co chce a nejde do otáček když tam dám Bosch ta motor běží na 4, ale není to ono. Zkoušel jsem druhé víčko, palec, kable a rozdělovač a je to beze změny.
už nevím co s tím aspoň myslím že to je svíčkama. Jinak mi to ještě dělá toto dám 1, 5500ot dám 2, 6500ot je to jak raketa , ale když dám za 3 motor jak kdyby zdechnul pak asi 5 vteřin nic a pak se zase vzpamatuje nemáte s tím někdo zkušenost? jinak tu je trocha parametru
Turbo Peugeot 406 1,9 TD + EGR ventil (jako odfuk turba)
Intercooler Renault Master 2.2 Tdci + tlakové hadice Fiat, Ren. a Peug.
Vačka 285* z 1500ccm
Rozdělovač Bosch
Písty škoda favorit 135L snížené po vybrání pístu kvůli kompresi + nové pístní kroužky.
Nové šálky original škoda.
Nové rozvody
Komplet přetěsněný motor, upravená vana z favoritu napojený odtok z turba do vany
Výfuk průměr 60mm + Opel Vectra středový tlumič
předem díky za rady
už nevím co s tím aspoň myslím že to je svíčkama. Jinak mi to ještě dělá toto dám 1, 5500ot dám 2, 6500ot je to jak raketa , ale když dám za 3 motor jak kdyby zdechnul pak asi 5 vteřin nic a pak se zase vzpamatuje nemáte s tím někdo zkušenost? jinak tu je trocha parametru
Turbo Peugeot 406 1,9 TD + EGR ventil (jako odfuk turba)
Intercooler Renault Master 2.2 Tdci + tlakové hadice Fiat, Ren. a Peug.
Vačka 285* z 1500ccm
Rozdělovač Bosch
Písty škoda favorit 135L snížené po vybrání pístu kvůli kompresi + nové pístní kroužky.
Nové šálky original škoda.
Nové rozvody
Komplet přetěsněný motor, upravená vana z favoritu napojený odtok z turba do vany
Výfuk průměr 60mm + Opel Vectra středový tlumič
předem díky za rady
19:06:13
17.08.2012
17.08.2012
Marra - zrušená registrace
málo paliva? máš štelovatejnej reglér, nebo ne?
18:06:23
17.08.2012
17.08.2012
Sepp
Zajímavej problém, auto při otáčkách kolem 4100 na 4 a 3500 na 5tku trhne a přestane jet/ztratí výkon, uberu plyn a všechno je v pořádku, dokud zase nedojdu k těm otáčkám, pak se to opakuje. Nenapadá někoho něco.
20:58:05
16.08.2012
16.08.2012
Marra - zrušená registrace
tak mně chybí už dodělat přírubu na solexe, udělat pořádný držák na kompresor, dodělat řemenici a stavět. regulátor je už doma, čerpadlo taky. snad už brzy :)
16:20:02
14.08.2012
14.08.2012
Pavel P@nkáč
-> Sepp: hadici bez spony? vydim tam teda nejaky silne hadice ale to ti tlci malo:)
08:45:37
14.08.2012
14.08.2012
Gemini
-> Sepp: vitaj medzi nami,turbinami :D
16:57:53
13.08.2012
13.08.2012
TechniX
-> Sepp: Výborně, gratuluji ti k úspěchu to by chtělo videjko s poplynováním
13:50:38
13.08.2012
13.08.2012
Dušan
-> Sepp: serie je 0.6. Neni problem nastavit 0.8 - 1b. Vydrzi i vic, ale ne ve vysokych otackach jako dalnice atd.
Na predstih si dej pozor at to nedetonuje, ale s timto tlakem je to skoro jak na serii.
Je pekny videt jak nekdo zacina. Uz to vidim za 3 mesice.
Na predstih si dej pozor at to nedetonuje, ale s timto tlakem je to skoro jak na serii.
Je pekny videt jak nekdo zacina. Uz to vidim za 3 mesice.
13:46:27
13.08.2012
13.08.2012
haso
-> Sepp: pockaj mesiac a budes vraviet jak dusan "no, moc to nejede"
23:08:34
12.08.2012
12.08.2012
Sepp
-> Dušan: ...první pocit? Asi ten, že to nebylo vyhozenejch 15litrů.
Tlak nevím, turbo je IHI2 takže 0,6baru? Nechal jsem schválně jednu hadici ke karbu bez spony, aby kdyžtak upadla, kdyby byl moc vysokej tlak, ale udržela se.
Jede to hezky, pěkně zabere a i jen na půl plynu to jede s atmosférou neporovnatelně. Strašně lehce a ochotně. Není to zatím vůbec naladěný a bez blow off ventilu, byl už večer, takže rozdělovač někde kolem 0 a netočil jsem přes 3500ot/min, přesto dobrý.
Tlak nevím, turbo je IHI2 takže 0,6baru? Nechal jsem schválně jednu hadici ke karbu bez spony, aby kdyžtak upadla, kdyby byl moc vysokej tlak, ale udržela se.
Jede to hezky, pěkně zabere a i jen na půl plynu to jede s atmosférou neporovnatelně. Strašně lehce a ochotně. Není to zatím vůbec naladěný a bez blow off ventilu, byl už večer, takže rozdělovač někde kolem 0 a netočil jsem přes 3500ot/min, přesto dobrý.
22:59:39
12.08.2012
12.08.2012
Dušan
-> Sepp: prvni pocit ? Jakej tlak ?
22:57:24
12.08.2012
12.08.2012
Sepp
Dneska první jízda, docela to jelo. Musím nějak domyslet to chlazení cooleru.
10:02:30
10.08.2012
10.08.2012
Eidy
Kdyby někdo chtěl, mám na prodej tohle čerpadlo.
www.palivove-cerpadla.cz/ audi/palivove-cerpadlo-aud i-80--90--100--200--coupe
Je jen odzkoušené, abych věděl, jestli jsou moje problémy způsobené čerpadlem nebo ne. Běželo asi 15-20 minut.
www.palivove-cerpadla.cz/ audi/palivove-cerpadlo-aud i-80--90--100--200--coupe
Je jen odzkoušené, abych věděl, jestli jsou moje problémy způsobené čerpadlem nebo ne. Běželo asi 15-20 minut.
17:00:04
09.08.2012
09.08.2012
pavucina
Neni problem si spocitat kolik potrebujes paliva pri tomto tlaku a pri teplote nasatyho vzduchu, pak si zmerit prutok cerpadla pri potrebnem tlaku... A poznas hned, zda cerpadlo staci a samozrejme to tlacit pres regulator jako do karbce.
Motor to musi zvladat, zvlaste pri kopresi 8:1. Me to ted taky takhle blblo a byla to kombinace cerpadla a svicek.
Motor to musi zvladat, zvlaste pri kopresi 8:1. Me to ted taky takhle blblo a byla to kombinace cerpadla a svicek.
11:23:52
09.08.2012
09.08.2012
Dušan
-> Sepp: v tom pomeru se nemusi projevit ten chvilkovy nedostatek a tva rada se zda byti dobra
10:31:55
09.08.2012
09.08.2012
Sepp
-> Dušan: Já jsem poslední kdo může radit, ale protože je odvzdušnění plovákovky do sání, musí čerpadlo přetlačit tlak od turba, třeba už to proti 1,5 baru nedokáže. To ale nevysvětluje uspokojivej poměr.
09:55:46
09.08.2012
09.08.2012
Dušan
-> Marra: R5 to neni a hodnotu nevim, ale je divny, ze to nedava az na vyssim tlaku. Zatim laboruju tak to treba doladim.
09:06:14
09.08.2012
09.08.2012
Marra - zrušená registrace
víš hodnoty čerpadla? regulátor máš r5, že?
22:44:22
08.08.2012
08.08.2012
Dušan
-> Marra: prumer jak tri 120ky
napada me leda taky to cerpadlo
napada me leda taky to cerpadlo
21:44:40
08.08.2012
08.08.2012
Marra - zrušená registrace
-> Dušan: promiň, že píšu jako nezkušený, ale co třeba výfuk? dostatečný?
21:37:33
08.08.2012
08.08.2012
Sepp
Dík všem za rady. Byla to chyba čerpadla,dávalo malej tlak, mám nějaký s podobnejma parametrama a auto jede líp jak se SEDRem. Akorát nedrží volnoběh, ale to už nemůže bejt nic moc závažnýho.
21:20:18
08.08.2012
08.08.2012
Dušan
otazka na zkusene... zkousim tlacit 1,5b, ale motor pri plnym plynu zacne trhat coz znamena ze to nespali. Pomer smes-vzduch 12,0-12,8 coz neni takova tragedie, ze by se to nespalilo. Svicky nevim jestli to muzou delat. Napada me, ze uz je tam toho tolik ze nevi co s tim :) Predstih je dobre a zapalovani funguje.
Pozn: na 1,3b to jede normalne
Pozn: na 1,3b to jede normalne
23:47:37
05.08.2012
05.08.2012
Dušan
-> Sepp: jeste me napada jestli mas vubec trysku volnobehu a ten velkej sroub pres ni
22:38:10
05.08.2012
05.08.2012
Sepp
-> Dušan: Každopádně díky za rady a postřehy, jen moje blbost, že to nejde k cíli.
22:37:06
05.08.2012
05.08.2012
Sepp
-> Dušan: jo to asi jo , háček je v tom přijít na to co. Objednám jinej karbec, protože mě už nenapadá kudy tudy. Nejhorší je, že na tom prakticky nic neni, ten karbec je fakt jednoduchej, ale před tejdnem odstavím auto, to normálně startovalo, a dneska ani malý blafblaf. Benzín tam jde, plovák nemá díru, kdyby se to aspoň chovalo furt stejně. Ten motor je normálně na SEDRu jízdy schopnej. Nevím, snad jen, že jsem to odstavil při pohonu mechanickou-škoda AC pumpou a teď zase nahazoval na to čerpadlo, ale, že by to mělo někde vliv? Když jsem ucpal odvod do nádrže na regulátoru, karburátor okamžitě přetekl. Ventil přívodu paliva v karbu je novej. Že by vysoká hladina - mechanický škoda čerpadlo to nenatlačí tak vysoko, jako to vysoktlaký? Zase nikde není k nalezení jaká má bejt hladina paliva, jak kdyby se s tím nepočítalo, ale to je blbost.
22:07:04
05.08.2012
05.08.2012
Dušan
-> Sepp: tak je neco spatne. Ja kdyz odpojim hadice z turba tak to chytne a jede
19:40:29
05.08.2012
05.08.2012
Sepp
-> Dušan: Tryska je 120tka, šroub bohatosti mám i s těsnícím kroužkem, závit nestržen a dosedá. Karbec byl u Kratochvíla, v životě to neviděl, já ho měl rozebranej 3x. Všechny těsnění nový, závadu jsem žádnou nenašel, na netu jsem našel nějaký podklady v aj, leč nic co by mi pomohlo. Prostě buď to na něj nechytá nebo aspoň nejede. Nemá někdo pls kontakt na někoho, kdo si s těmahle karburátorama umí poradit?
Jinak ho krmím i přes originální čerpadlo s ventilem z R5.
Jinak ho krmím i přes originální čerpadlo s ventilem z R5.
15:37:55
02.08.2012
02.08.2012
Marra - zrušená registrace
-> Karel.: tak podle tecnických parametrů určitě, ale čekám na regulátor a příruba na solexe je teprv ve výrobě
11:54:24
02.08.2012
02.08.2012
Karel.
-> Marra: zjistil jsi jestli teda to čerpadlo stačí:?
10:35:12
24.07.2012
24.07.2012
Marra - zrušená registrace
tak mám tohle čerpadlo. www.pietro-eshop.cz/katal
og/.../palivove-cerpadlo-o
pel-astra-f-corsa-vectra-0
580453966 bude to ok? tlak má, a průtok taky splňuje, co psali u R5. jinak zapojili jste ho normálně jako AC pumpu, jen s filtrem před ním, ne? jinak regulátor bude asi tento: www.sport-parts.cz/index.
php?action=bro... může být?
07:36:31
23.07.2012
23.07.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
taky muzu potvrdit, ze atmo 1.3, 8:1 k.p. jezdí v pohodě, nejvýš jsem byl na 4tis a to jsem ani nešlápl hluboko, motor má čistý zvuk, v prudkém kopci plném zatáček v pohodě jede na trojku bez dušení... mám ho na lekru, kladívkovým zapalování ze 130, sériovým výfuku. žádnej rejsing to není, ale až bude zajetej a s turbem, bude to o mnoho lepší... ale to už na mpi, od karburátorů a rozdělovačů si dávám pauzu.
23:37:43
22.07.2012
22.07.2012
Gemini
tym mas uz v zaklade neco spatne....ja som jazdil s odpojenym turbom a zdvihnutym predstihom 5 mesiacov a vobec som si nestazoval , jazdilo to pekne svizne
15:12:06
22.07.2012
22.07.2012
Dušan
-> Sepp: sundej viko a uvidis jestli neni ucpana tryka, pripadne kolikatka tryska tam je. To jde videt ze zadni strany. Rozborka toho karbecu je jednoducha. Sroub bohatosti tam mas ?
13:07:47
22.07.2012
22.07.2012
Sepp
-> pavucina: Problém je v tom, že s tou pumpou a regulátorem se to chovalo minulej tejden stejně. Prostě nepřetočí 2500ot/min, kopeček jsem vyjížděl na jedničku a 1500ot/min. Asi budu muset vyměnit ty těsnění a membrány.
Určo se stav, žiju na Spořilově, nebo se někde potkáme.
Určo se stav, žiju na Spořilově, nebo se někde potkáme.
12:51:09
22.07.2012
22.07.2012
pavucina
Na ten solex by to asi chtelo rovnou zkouset s regulatorem tlaku a pumpou, ktera bude stacit i turbu.
Jen tomu dej at se to zajede poradne .
PS: Koukam, ze jsi z Prahy, to bych se nekdy mohl stavit s turboritem a pobavit se o tom...
Jen tomu dej at se to zajede poradne .
PS: Koukam, ze jsi z Prahy, to bych se nekdy mohl stavit s turboritem a pobavit se o tom...
12:07:36
22.07.2012
22.07.2012
Sepp
Tak pokračování, motor osazen SEDRem a ujeto prvních 150km, výkon je mizernej a do otáček se mu moc nechce, ale vzhledem k syrovovsti a při kompresním poměru 8:1 se není asi moc čemu divit. Na SEDRu jsem jen vyzkoušel, že snadno dotočí 4000ot/min. Než mě někdo nařkne, že jsem prase, tak při nájezdu na jižní spojku mezi kamiony není moc prostoru na ohledy k motoru.
Nasadil jsem Solex 32 Dis a motor nepřetočí ani na plný plyn,což je cca. 3/4 otevření na klapce karburátoru, 2000ot/min. Tomu že by málo dávala originální škodovácká pumpa moc nevěřím. Takže spíše chyba někde v karbu? Nechci do něj moc lézt, protože když přišel z Anglie bylo na něm "tested OK", což samozřejmě taky nemusí být pravda. Nenapadá někoho něco?
Nasadil jsem Solex 32 Dis a motor nepřetočí ani na plný plyn,což je cca. 3/4 otevření na klapce karburátoru, 2000ot/min. Tomu že by málo dávala originální škodovácká pumpa moc nevěřím. Takže spíše chyba někde v karbu? Nechci do něj moc lézt, protože když přišel z Anglie bylo na něm "tested OK", což samozřejmě taky nemusí být pravda. Nenapadá někoho něco?
17:12:05
16.07.2012
16.07.2012
Gemini
-> pavucina: mas recht !!! netreba nic unahlit, aj ked nadsenie je obrovske.......len raz som sa odviezol s odpojenym wastegate :D :D :D
15:14:56
16.07.2012
16.07.2012
pavucina
Bacha na spechani kvuli nadseni, usetris si hodne moc casu opravami ;). Radsi si vsechno 3x rozmysli, promysli jestli jsi to dobre nastavil a pak tomu teprve dej. Ver mi u turbo motoru se lehce sekne a je ponem ;) zvlaste kdzy budes jezdit zbytecne vysokej tlak.
14:41:23
16.07.2012
16.07.2012
Sepp
-> pavucina: tak víš jak natěšenost je svině, doufal jsem, že to půjde splavně samo a nejlépe bez námahy . Motor osadím dneska SEDRem na kterým auto do garáže dojelo a pak se snad posuneme trochu dál. Motor skládal člověk tady z virtu a už běžel, takže fázi zkoušení atma jsem pokládal za zbytnou.
14:24:10
16.07.2012
16.07.2012
pavucina
Uprimne si musim rejpnout, ty chces delat turbomotor a ani nevis jestli ti jezdi atmosfera ? To je fakt dost blby... Napred si to zajet na atmo, klidne tam nech turbo ale nezapojuj ho na sani, mozna neni od veci na nej dat filtr, aby jsi zbytecne nenicil lopatky a jezdi. Pak pripoj turbo a zacni laborovat, urcite tu mas dost temat s prasklejma pistama, tak si se projdi a vyvaruj se zakl. chyb.
PS: Pokud na IC nemas poradnej privod vzduchu, tka si usetri praci a ani ho nepripojuj, aspon budes mit kratky vedeni.
PS: Pokud na IC nemas poradnej privod vzduchu, tka si usetri praci a ani ho nepripojuj, aspon budes mit kratky vedeni.
07:58:36
16.07.2012
16.07.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Sepp: ten karbec musí fungovat i bez turba, má membránové obohacovače, které se otevírají až s nárustem tlaku v plovákové komoře (podle typu karbu až 2 přetlakové a jeden podtlakový). do té doby jako atmo... jinak zkontroluj si i takovou banalitu, že jsi nezapoměl v IC, v turbu, v nějaké hadici např. smotanej hadr, to by vysvětlovalo tu zmáčklou, vysátou hadici... regulátorem tlaku to určitě nebude, jezdím ho i na atmo motoru. jak píše gemini, zkus tam dát aspoň na zkoušku nějakej jinej karbec, trochu to projezdi a teprve pak tam dej turbo karb, hadice, IC... já od určité doby nechávám každej karbec v rozebraným stavu vymejt v ultrazvukové myčce a po složení nemám žádnej problém, vše startuje hned a běží bez problémů. pak ještě bys měl mít dobře zapojené hadičky na karbecu (hlavně nemít tu co jde z obohacovače zapojenou nad karburátor, jak by mohlo někoho lákat - ta se má odvést někde mimo horký motor a nechat ji otevřenou do atmosféry - kdyby sákl benál, půjde pryč právě tudy...
23:13:52
15.07.2012
15.07.2012
Sepp
-> Gemini: Díky za rady, nevěděl jsem, jestli to Dis-ko, je schopný pracovat bez turba, jestli bz tlaku vůbec funguje třeba nad 3000ot.
23:09:31
15.07.2012
15.07.2012
Gemini
na turbo sa vykasli, najprv ten motor nastartuj a zabehni na BSku jednokomoraku, vylad ho, daj vacsi predzapal a povoz sa na nom, musi chodit perfektne az potom tam daj DISko, vylad to a ked aj to bude chodit perfektne, mozes zapojit turbicko
22:53:46
15.07.2012
15.07.2012
Marra - zrušená registrace
..je to hned to první