skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
TURBO DO SKODOVIEK 105-136
07:34:40
23.11.2012
23.11.2012
TechniX
Tuzbééři kdo chce solexe, tak tady zrovna jeden sem našel v inzerci skoda-virt.cz/cz/.../1669
24-solex-32-dis-2
07:49:12
15.11.2012
15.11.2012
Tommyk
-> Nepér: tak to je petelice
22:54:19
13.11.2012
13.11.2012
Nepér
19:56:35
13.11.2012
13.11.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
koukám, tohle je odvěký boj mezi zastánci N/A motorů vs. turbo motorů
10:36:18
12.11.2012
12.11.2012
Dušan
-> mira76: Pripada ti stabilni vykon 180k / 230Nm neco jako smrtelne pro ten motor ? Dokazes si predstavit jak se citi klika v 8000ot ? Radsi to tam nafoukat nez to tocit ke smrti.
Ten motor s 3x ulozenou klikou ma dost velke rezervy a ze by se neco ohybalo jsem nikdy necitil. Mozna tak diferak v prevodovce.
Ten motor s 3x ulozenou klikou ma dost velke rezervy a ze by se neco ohybalo jsem nikdy necitil. Mozna tak diferak v prevodovce.
09:35:09
12.11.2012
12.11.2012
Sepp
-> vhml: Asi tak, stodvácou s turbem jezdím denně 16 km do práce a spotřeba při rozumný jízdě lepší jak na SEDRu, spodek běžně použitelnej a od 2500ot/min. začíná zátah. Hlučnost minimální. Ideální tuning motoru.
09:20:58
12.11.2012
12.11.2012
vhml
-> mira76: zatímco v tvý verzi bude 150koní koní v nahoněný atmosféře s úzkým rozsahem otáček a životností nulanula nic, turbo motor to zvládne s kulturou vhodnout na cestu do práec a životností podstatně vyšší...
09:12:11
12.11.2012
12.11.2012
Sepp
-> mira76: super a s vačkou kolem 300 přes STK projdu? Turbo má oproti tomu výhodu, že má i spodek. Klika něco snese, ventily taky. Jen u mě přes 1500km a to nevím ani kolik tlačím, ale asi kolem 0,8bar. Navíc pokud postavím něco s ekvivalentním výkonem jen v atmosféře, bude klika namáhaná míň? Z pohledu mechaniky docela zajímavý.
OHV je všude mraky a nikdo to nechce. Např. motor do fabie 1,4 MPi 4tKč.
OHV je všude mraky a nikdo to nechce. Např. motor do fabie 1,4 MPi 4tKč.
08:02:59
12.11.2012
12.11.2012
MOLSO
-> mira76: pozeram dalsi expert by som chcel vidiet ako das do favo bloku vrtanie 80 ... a divil by si sa čo tie motory znesú
07:52:58
12.11.2012
12.11.2012
mira76
chlapy a nebylo by lepší udělat z motoru z favorita zvýšením objemu na maximum tj. klika z fabie zdvih 78 a třeba písty z renaulta s vrtáním 80? motor o objemu skoro 1600ccm....nestačilo by to?Ta na třikrat uložená klika vám to nevydrží....převodovka poloosy spojka...a to všech nebylo nikdy tak dimenzováno aby to přenášelo takové výkony.Ventily upálíte....píst propálíte...ventily by chtěli chlazené sodíkem, kované písty, 5x uloženou kliku....pokud by jste šli do atmosféry 1600ccm se 4karbur. z motocyklu tak vám to dá při vačce 280st. cca 120-130 koní a to je málo?Pokud by jsste dali vačku 320/300 tak jste na nějakých 150koních, ale samozřejmě by to pod 3tis. nejelo.Motor škoda OHV už patří spíš do muzea nez ho takto ničit a na STK by to stejně neprošlo....Hodně zdaru.Mira
21:32:05
11.11.2012
11.11.2012
Sepp
Jaké by bylo optimální časování výfukových a sacích palců vačky do turbomotoru favorit?
12:38:27
29.10.2012
29.10.2012
TechniX
-> havlik: díky za pomoc..... už mám jeden domluvenej od kamaráda :-)
23:00:58
27.10.2012
27.10.2012
havlik
-> TechniX: Prodám: Regulátor tlaku paliva Datum: 2012-10-27 14:32:45
Prodám nový regulátor tlaku paliva včetně duralových propojek o opancéřované hadice.
Region: Středočeský kraj -
Telefon: 728672091 - krob.bobik@seznam.cz
Cena: 2800Kč
Vložil:
Unregistered
www.skodateam.cz/Regulato r_tlaku_paliva-img_jer7.jp g
Prodám nový regulátor tlaku paliva včetně duralových propojek o opancéřované hadice.
Region: Středočeský kraj -
Telefon: 728672091 - krob.bobik@seznam.cz
Cena: 2800Kč
Vložil:
Unregistered
www.skodateam.cz/Regulato r_tlaku_paliva-img_jer7.jp g
09:11:31
27.10.2012
27.10.2012
Dušan
-> TechniX: ono to neni nedostatkovy zbozi. Spis lehce drzasi a v zahranici nacez neni vetsina zvykla
09:04:04
27.10.2012
27.10.2012
TechniX
-> Marcius: Dušanovi sem psal včera, psal že to prodá jako celek ..
Jinak já už fakt netuším kde shánět tady v republice.. mrzí mě že kdysy sem měl možnost koupit nový nepoužitý regulátor tlaku paliva pro Solexe 32DIS za 500kč .. a nebo se před půl rokem rozhodnut a koupit ten ze sport-parts i když v tej době sem netušil čím to budu krmit ..
Na googlu sem koukal na nějaký obrázky, ale nějaký podrobný homemade sem opravdu nenašel, jen teorie jak to pracuje
snad se do dalšího půlroku něco objeví, nerad bych skončil na blbím regulátoru tlaku, když se mi povědlo sehnat tolik věcí, který jsou nedostatkové zboží a šance sehnat je minimální
Jinak já už fakt netuším kde shánět tady v republice.. mrzí mě že kdysy sem měl možnost koupit nový nepoužitý regulátor tlaku paliva pro Solexe 32DIS za 500kč .. a nebo se před půl rokem rozhodnut a koupit ten ze sport-parts i když v tej době sem netušil čím to budu krmit ..
Na googlu sem koukal na nějaký obrázky, ale nějaký podrobný homemade sem opravdu nenašel, jen teorie jak to pracuje
snad se do dalšího půlroku něco objeví, nerad bych skončil na blbím regulátoru tlaku, když se mi povědlo sehnat tolik věcí, který jsou nedostatkové zboží a šance sehnat je minimální
20:03:43
26.10.2012
26.10.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> TechniX: zkus napsat Dušanovi, třeba ti prodá samotnej reglér, když teď prodává ten turbo motor... co jsem ale viděl, tak by snad měl jít i použít štelovatelnej reglér pro stříkačku... kdyby se vyměnila pružinka, myslím že by to těch 0,35 - 0,45 Bar + boost co karbec žádá utáhlo. Případně kdyby to byl jo problém, tak můžu rozebrat ten svůj reglér (ze sportparts) a udělat přibližný rozměry, vyrobit by se to určitě dalo... jen najít vhodnou pružinku a sehnat rozumnou membránku... i přesto že mám teď stříkačku, tak reglér pro turbokarb neprodám... když koukám jaký to je nedostatkový zboží...
18:52:38
26.10.2012
26.10.2012
TechniX
-> Sepp: tak to jsem v prdely že do toho nejdeš se mnou
18:12:03
26.10.2012
26.10.2012
Sepp
-> TechniX: nahazej do kosiku a koukni. Muj dil nemaj, takze sorry.
21:38:46
25.10.2012
25.10.2012
TechniX
-> Sepp: Jediné o co bych měl tak zájem je ten regulátor tlaku paliva a třeba repas sadu na ten karburátor Solex 32DIS.. kolik myslíš že by to celkově vyšlo i s dopravou a se vším všudy ? :)
21:34:21
25.10.2012
25.10.2012
TechniX
-> Sepp: jo aha, tak to sem si tě spletl :)
Já turba už odložil a prodávám je pryč .. sehnal sem kompresor Eaton M45 a ten použiji, karburátor mám Solex 32DIS, nějaký ten blow off ventil a spousty jiných věcí.. už jen ten regulátor tlaku paliva mi schází
Já turba už odložil a prodávám je pryč .. sehnal sem kompresor Eaton M45 a ten použiji, karburátor mám Solex 32DIS, nějaký ten blow off ventil a spousty jiných věcí.. už jen ten regulátor tlaku paliva mi schází
20:42:26
25.10.2012
25.10.2012
Sepp
-> TechniX: Ne já mám IHI2, které každé ráno když jedu do práce vydává o něco horší zvuk:)
Plus daň a doprava, já měl dopravu za karb, pumpu, cooler a regler asi 2500.
V zásadě ano, stále se jen přetlačuje tlak od pumpy s tlakem od dmychadla.
Plus daň a doprava, já měl dopravu za karb, pumpu, cooler a regler asi 2500.
V zásadě ano, stále se jen přetlačuje tlak od pumpy s tlakem od dmychadla.
15:12:30
25.10.2012
25.10.2012
TechniX
-> Sepp: To jseš ty stím kompresorem Eaton ? :)
pokud počítám dobře tak by to vyšlo na 500kč což je dobré a hlavně je to dělané na solexe.. Ale je to stavěné i na tlak max 1 BAR ?
pokud počítám dobře tak by to vyšlo na 500kč což je dobré a hlavně je to dělané na solexe.. Ale je to stavěné i na tlak max 1 BAR ?
15:03:41
25.10.2012
25.10.2012
Sepp
www.cgbmotorsport.net/fue
l-pressure-regulator-676-p
.asp
budeš-li objednávat dej vědět, mám taky nějakou drobnost, tak se můžem složit na poštu?
budeš-li objednávat dej vědět, mám taky nějakou drobnost, tak se můžem složit na poštu?
14:28:46
25.10.2012
25.10.2012
TechniX
Na sport-parts.cz vyprodaly regulátory tlaku paliva pro přeplňované motory ... kde jinde se dá sehnat ?
16:13:16
24.10.2012
24.10.2012
Matezzzz
Kouknu na to, sedr doma najdu ale když to nepůjde, budu muset někde posehnat jinej karb. Můžu té poprosit o foto, dík.
07:38:18
24.10.2012
24.10.2012
Sepp
-> Matezzzz: Nelze použít ze SEDRu? Mám pocit, že to šlo.
07:35:36
24.10.2012
24.10.2012
TechniX
-> Matezzzz: Já jí tam naštěstí od tebe mám :) .. možná by šla nahradit z klasických atmo Solexů 32, závitově by to mělo být snad stejné, možná jen upravit dirku..
22:30:34
23.10.2012
23.10.2012
Dušan
sem se podivat www.gt-turbo-spares.co.uk
/?page_id=26
17:39:29
23.10.2012
23.10.2012
Matezzzz
Zdar chlapci, jedna technicka; koupil sem si druhyho solexe na díly s tím, že si doplním chybějící trysku a zase tam nebyla, nevím na co ji vyndavaji, uz druhej karn bez volnobezne trysky, pokud se nemýlím?? Nevíte zda se dá nahradit něčím dostupnejsim nebo pokud má někdo doma, rád koupím, díky.
08:03:19
16.10.2012
16.10.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> TechniX: s úzkopásmovou lambdou nepočítej... pokud to chceš dělat na úrovni, kup rovnou WBO2... i když třeba pavucina ladil jeho mpi turborita s pomocí úzkopásmové... to že wbo2 je drahá se holt musí přežít... některý novější auta už takovou lambdu používají v serii, nicméně reading nějaké elektrické veličiny není tak jednoduchej jako u NB sondy... je k tomu potřeba kontrolér, který nějak pracuje s vyhříváním a do lambdy pumpuje nějakej proud... sám jsem to nikdy pořádně nepochopil, našel jsem všeho všudy jen jedno schéma zapojení na takový kontrolér, nicméně využíval u nás těžko dostupnou lambda sondu NTK L1H1 (když jsem objevil nějaký ekvivalent u českých dodavatelů, cena mě odradila - cca 4500,-) ... za o něco málo vyšší cenu jsem si koupil Innovate LC-1 ... a nelituju... jinak ty poměry palivo/vzduch... co chceš slyšet ??... každý motor si žádá něco jiného, obohacovat můžeš, pokud máš dostatek vzduchu, otázka je, jak moc bohatou směs ti zapalování zapálí... taky je potřeba se podívat na teploty EGT, které se zvyšují jak při moc bohaté, tak při moc chudé směsi. Volnoběh většiny street aut je jasnej, tam se snaží pracovat v okolí lambda = 1, provoz při deceleraci je chudší směs, okolo 15:1, pod zátěží je potřeba obohatit... kolik, to ti poví ten konkrétní motor... cca 12,5:1 až 13,5:1 ... chce to sledovat EGT a podle toho to trochu přizpůsobit. dál samozřejmě základ je vyladěný zapalování... a to je kámen úrazu.
12:00:15
15.10.2012
15.10.2012
TechniX
Dotaz k zamyšlení ..
Bez lambda sondy něco ladit v dnešní době, kord přeplňované motory to nemá smysl.. Což je jasné!
Kupovat drahé širokopásmové Lambdy z dovozu je přeci jenom drahota ..
Co takhle jak pracují na přeplňovaných motorech například na Škoda Octavia 1.8 TURBO, Fiat UNO TURBO a jiných vozech se vstřikováním .. Cenově jsou velmi přijatelné, ale co z pohledu funkčnosti lze je také využít na ladění přeplňovaných motorů třeba v pásmu Lambda 0,75 ?
V jakém pásmu AFR pracují motory se vstřikováním, měřil to někdo nebo se tím zabýval ?
Bez lambda sondy něco ladit v dnešní době, kord přeplňované motory to nemá smysl.. Což je jasné!
Kupovat drahé širokopásmové Lambdy z dovozu je přeci jenom drahota ..
Co takhle jak pracují na přeplňovaných motorech například na Škoda Octavia 1.8 TURBO, Fiat UNO TURBO a jiných vozech se vstřikováním .. Cenově jsou velmi přijatelné, ale co z pohledu funkčnosti lze je také využít na ladění přeplňovaných motorů třeba v pásmu Lambda 0,75 ?
V jakém pásmu AFR pracují motory se vstřikováním, měřil to někdo nebo se tím zabýval ?
11:55:47
24.09.2012
24.09.2012
Dušan
-> TechniX: predpokladam, ze to auto nebude jezdit 20 let s tim stejnym motorem a jak pise Tomas tak tohle je prece obycejny facko
11:47:46
24.09.2012
24.09.2012
TTomas
-> TechniX: Pokud se nepletu, tak je to zajimava cesta k legalite.
11:46:02
24.09.2012
24.09.2012
TechniX
-> Dušan: Koukal sem že turbaření budeš asi odkládat a stavíš motor 1.5 s 5x uloženou klikou.. četl sem že bude v povodním ražení :) nebude to najednou takovej skok dolů ? Tady zvyklej na Fabii 1.4 oturbínovanou s brutálním výkonem a teď na "atmosféru" :)
11:05:44
24.09.2012
24.09.2012
Dušan
-> TechniX: 100HP nic neni. Nebo je, ale jen zacatek
10:25:55
24.09.2012
24.09.2012
TechniX
-> Dušan: tak jasný, na normální ježdění stačí i líná š105 před smrtí ale já to myslel jinak, udělat rozumnej poměr výkon/spotřeba/životnost.
. a nebude tam líný turbo ale líný kompresor Eaton M45 ..
ale lidi nikdy nemají dost a na výkon "100HP" si člověk zvykne a bude chtít samozřejmě více a více, že jo Dušane ?
ale lidi nikdy nemají dost a na výkon "100HP" si člověk zvykne a bude chtít samozřejmě více a více, že jo Dušane ?
22:53:20
23.09.2012
23.09.2012
Dušan
-> TechniX: na bezny jezdeni staci 50kW . Pokud postavis liny turbo se 100k tak to bude brat klidne 10L. Pokud pujdes dal tak to hodne narusta.
22:34:52
23.09.2012
23.09.2012
TechniX
-> Dušan: Mě je to jasný, se spotřebou 15L počítám a pokud to nebude ještě více tak budu jen rád a taky stejně to nebudu furt honit, jen občas a to výjmečně, přeci chci aby mi to auto vydrželo na delší dobu ...
Výkon ? nehodlám si dávat nějaký limit na který to chci vyhoupnut, stačí mi jen aby to bylo svižný, šlápnu a jde za plynem! Při ostrým rozjezdu aby bylo slyšet že mám kola, né nějaká zdechlina :) Životnost motoru nechci nijak zbytečně dráždit, chci aby to jezdilo a bylo spolehlivé.
Proto se budu při dalším svém projektu stavby motoru maximálně snažit.
Výkon ? nehodlám si dávat nějaký limit na který to chci vyhoupnut, stačí mi jen aby to bylo svižný, šlápnu a jde za plynem! Při ostrým rozjezdu aby bylo slyšet že mám kola, né nějaká zdechlina :) Životnost motoru nechci nijak zbytečně dráždit, chci aby to jezdilo a bylo spolehlivé.
Proto se budu při dalším svém projektu stavby motoru maximálně snažit.
22:26:58
23.09.2012
23.09.2012
Dušan
-> TechniX: tak hlavne zalezi co z toho chces dostat, protoze 15L na 100 neni nic neobvykleho
22:21:18
23.09.2012
23.09.2012
TechniX
-> Dušan: Proč myslíš ?
Benzínku tu mám hned na konci města, rozdíl mezi benzínem a E85 je furt stejně 10kč a detonace nebudou tolik hrozit, když doporučený kompresní poměr je 12:1 a v Brazilii se normálně benzínové Turbo vozy šli z výroby a jezdili na alkohol například VW GOL :) sice je pravda že na přeplňovaný poměr u benzínu je to 11:1 za to u alkoholu 4,8:1 ... ale uvidím jak to bude v praxi o kolik moc to bude chtít obohatit, to mi řekne vše lambda ... vše ukáže praxe a ladění, ale to nejhorší mám za sebou, sehnání těch důležitých věcí
jinak zde přikládám tabulku jak to vypadá s hodnotama u jednotlivých paliv, leckomu se může hodit, stejně jako dříve pomohla vždycky mě
Benzínku tu mám hned na konci města, rozdíl mezi benzínem a E85 je furt stejně 10kč a detonace nebudou tolik hrozit, když doporučený kompresní poměr je 12:1 a v Brazilii se normálně benzínové Turbo vozy šli z výroby a jezdili na alkohol například VW GOL :) sice je pravda že na přeplňovaný poměr u benzínu je to 11:1 za to u alkoholu 4,8:1 ... ale uvidím jak to bude v praxi o kolik moc to bude chtít obohatit, to mi řekne vše lambda ... vše ukáže praxe a ladění, ale to nejhorší mám za sebou, sehnání těch důležitých věcí
jinak zde přikládám tabulku jak to vypadá s hodnotama u jednotlivých paliv, leckomu se může hodit, stejně jako dříve pomohla vždycky mě
22:13:53
23.09.2012
23.09.2012
Dušan
-> TechniX: na Ethanol moc pekny, ale urcite se ti to financne nevyplati nez by to byl jen benzin.
22:07:24
23.09.2012
23.09.2012
TechniX
tak co tuzbeři jak turbíte ? :)
Já už mám do Gardesa GTO připravíno tuto výbavičku co mi leží v garáži:
z přeplňovadel
- Turbo Garrett T15
- Turbo z BMW E63
- Turbo KKK
- Kompresor EATON M45 + upravená menší řemenice + svařená a laserem vyřezané příruby
z karburace
- Solex 32
- Solex 34PBISA
- Solex 35
- Solex 32DIS z Renaulta 11 Turbo + hořejšek
- nějaký ten Intercooler na Garretta T15
- nějaký ten Blow off ventil + tuhostní pružinky
- Sací potrubí z Pickupa upraveno příruba na Solexe 34PBISA
z motoráže
- připravený motor 781.136B 1.3
- a nebo Fabia 1.4 AQW 8 ventil rv 2001
chybí už jen regulátor tlaku paliva, palivové čerpadlo, chladič oleje a koupit Ethanol 85
------------
podtrženo sečteno od doby kdy se o tom zajímám a začal sem shánět věci od 2010 do roku 2012 a z toho co mám teď budu stavět do Gardesa motor pravděpodobně Fabii 1.4 s Eatonem M45 okarben Solexem 32DIS přetryskovaný na E85 ..
no řekněte nebude to krásný dělo co papá Ethanol za 26kč litr trochu nadupanější Garde na takové to normální ježdění do práce ?
Já už mám do Gardesa GTO připravíno tuto výbavičku co mi leží v garáži:
z přeplňovadel
- Turbo Garrett T15
- Turbo z BMW E63
- Turbo KKK
- Kompresor EATON M45 + upravená menší řemenice + svařená a laserem vyřezané příruby
z karburace
- Solex 32
- Solex 34PBISA
- Solex 35
- Solex 32DIS z Renaulta 11 Turbo + hořejšek
- nějaký ten Intercooler na Garretta T15
- nějaký ten Blow off ventil + tuhostní pružinky
- Sací potrubí z Pickupa upraveno příruba na Solexe 34PBISA
z motoráže
- připravený motor 781.136B 1.3
- a nebo Fabia 1.4 AQW 8 ventil rv 2001
chybí už jen regulátor tlaku paliva, palivové čerpadlo, chladič oleje a koupit Ethanol 85
------------
podtrženo sečteno od doby kdy se o tom zajímám a začal sem shánět věci od 2010 do roku 2012 a z toho co mám teď budu stavět do Gardesa motor pravděpodobně Fabii 1.4 s Eatonem M45 okarben Solexem 32DIS přetryskovaný na E85 ..
no řekněte nebude to krásný dělo co papá Ethanol za 26kč litr trochu nadupanější Garde na takové to normální ježdění do práce ?
09:59:43
14.09.2012
14.09.2012
pistaa
-> Hurdis: hej hej ja nmam posledny merany stupen 132kw ale realne to bolo viac
17:17:22
13.09.2012
13.09.2012
Hurdis
-> myschaak AZNP K.Hora: Tohle už bylo asi tak při 132 kW, nebo kolik byl poslední stupeň.
-> Dušan: Leda začít dávat do převoďáku nastrouhanou Viagru, aby se ty zuby tak nevohejbaly, nebo ubrat na raketových výkonech. No, ale to už je ta první možnost reálnější, co? :-)
-> Dušan: Leda začít dávat do převoďáku nastrouhanou Viagru, aby se ty zuby tak nevohejbaly, nebo ubrat na raketových výkonech. No, ale to už je ta první možnost reálnější, co? :-)
17:13:44
13.09.2012
13.09.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> Dušan: to bude vada materiálu.....tohle nemůže puhejch 120kw udělat
16:56:59
13.09.2012
13.09.2012
Blue Power
-> Marcius: No už sem otom delší dobu přemejšlel. Přrdělám uvidim.
13:39:28
13.09.2012
13.09.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Blue Power: no tím bych asi já začal, protože jiná možnost už asi není když máš turbo po repasu a motor ok ...
12:42:30
13.09.2012
13.09.2012
haso
-> MOLSO:
12:39:55
13.09.2012
13.09.2012
MOLSO
-> Blue Power: vytejka no .... aj do turba aj do vany
12:39:06
13.09.2012
13.09.2012
Blue Power
No to nemám, ale každej koho jsem se ptal zdali to vadí tak říkal že ne.Přívod i odtok jsou stejně.Ale olej zněj vytéká v pohodě.