skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
TURBO DO SKODOVIEK 105-136
-> djmaso: kde jsi to pocital ?
-> Dušan , Urbi : tak jsem se dopočítal vylitím hlavy a díky jednomu prográmku že jsem jezdil KP 6,8:1 - 6,9:1 a já se divil, že to do 3000ot nejelo :D a pak by mi to urvalo prdel :D
-> djmaso 31.01.13 15:55:33: daji se koupi za cenu tušim 4-5 tisíc kus ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Dušan: fabka má zatížitelnější ojnice, v čem lepší ? písty asi ne vzhledm k náchylnostem na detonace, i když jsou zase mnohem lehčí než. fel. písty
-> djmaso: Doměřil sem doma váhy pístů, čepů a ojnic u Fel., Fab. a 1.5 chovanec. Fotky a hodnoty dám do karty o víkendu. Věci z fabky jsou nejlehčí.
-> djmaso: Doměřil sem doma váhy pístů, čepů a ojnic u Fel., Fab. a 1.5 chovanec. Fotky a hodnoty dám do karty o víkendu. Věci z fabky jsou nejlehčí.
-> djmaso: fabka to musi udrzet cely. Tam je pevnost zarucena :)
-> TTomas: -> pavucina: -> havlik: ok téma ojnice mám uzavřené když bude držet Ok , když nebudu měnit turbo OK , no tak je to OK :D :D když vylítne dam fabku a dam tam Hčka :D a je vyřešeno :D
-> djmaso: Hcka vyjdou an 4tis/kus.
Ja bych se vydrze ojnice nebal, napred bych si rok zajezdil s odlazenym autem, ktery nebude umirat na malichernosti (chuda smes atd.) a pak to resil, kdyz nevydrzi mechanicky. Zlvaste s K16, ta dole tlacit nebude nijak zazracne a tam to trpi. Samozrejme tocit nejake rozumne otacky, serie ma mez u 6800(vychazim ze stredni pistovy rychlosti)
-> djmaso: otázkou jestli je to potřeba? když ti vyletí seriová ojnice řekneš si shit happens a vezmeš jinou, ale když se pak posere tvrdá tak je to trošku dražší problém:)
Turbaři a je tu otázka Co vydrží ojnice ? série fávo ? sice svážené a rozleštěné , co dají se koupit nějaké Brutal tvrdé ? je to otázka cca 10T ??
-> pavucina: přesně tak :) cena oproti jiným výrobcům je unikátní :)
proto je to jasná volba :)
proto je to jasná volba :)
Jn je ot takovahle cena, ale dost se o standalone zajimam a tohle je az na maly rozliseni map v jednom smeru vychytana jednotka s mnoha moznosti konfigurace coz ostatni rozhodne takhle uni nejsou a komunikaji po can. Zacinaji na trojnasobne cene. Pokud se nebavime o Megasquirtu, kterej si musis spajet sám aby stal min a komunikace pres seriovej port je taky legrace
. Jedina nevyhoda jsou asi 4 volitelne analogove vstupy, coz je tak tak na dobre rizeni motoru, ale na pridavne funkce co by stim slo vytvorit je málo. Opravdu bych nevahal. Navic, se porad pracuje na firmwaru a ovladacim softwaru a stale se pridavaji nove funkce a dalsi budou pribejvat...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> pavucina: jj :D v podstatě co jsem jim nadiktoval že potřebuji snímat tak mi řekli hmm tak tuto :D
ta cena je zavisla na poctu vystupu
. Kdyz ti budou stacit 4 tak stoji tech 7500.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
tak jsem se dozvěděl, že tak RJ master s čidlem tlaku tam má napsáno cena OD!!!! 7500kč a ta co dokáže obsluhovat vstřiky stojí kolem 10t :D :D hustě vychcaný né
-> maras: Promiň, ale já proti němu nic nemám, jen mu prostě nevěřím a budu mu věřit, až na to budu mít uzpůsobené auto
a s tou kvalitou jsem to mířil na prodejce benzínek a dopravce prostě raději vemu 100oktan a budu mít jistotu kvaliního béňa , než že vemu e85 u no name benzínky ( prostě ty kvalitní čerpačky ho ještě nedodávají - tu u nás poloměru-50km)
a s tou kvalitou jsem to mířil na prodejce benzínek a dopravce prostě raději vemu 100oktan a budu mít jistotu kvaliního béňa , než že vemu e85 u no name benzínky ( prostě ty kvalitní čerpačky ho ještě nedodávají - tu u nás poloměru-50km)
-> djmaso: hele nezlob se na mě, ale pokud to éčko nekupuješ někde u jezeďáků a neskladuješ to půl roku tak nevim co proti němu máš.
éčkem odmašťovat nejde, zatím co benzínem krásně - proč tedy suchej
pokud má v sobě trochu vody tak se to zas tak nevadí, ve vzduchu je přece taky vlhkost a né malá - nesmíš to míchat s vodou aby jsi toho měl 2x tolik
Co přesně to rozežítá? co jsem tak zkoušel a pozoroval akorát mi reagoval s měkkou fialkovou "benzínovou" hadičkou, který ztratila barvu. Jiné plasty a gumy bez problému
éčkem odmašťovat nejde, zatím co benzínem krásně - proč tedy suchej
pokud má v sobě trochu vody tak se to zas tak nevadí, ve vzduchu je přece taky vlhkost a né malá - nesmíš to míchat s vodou aby jsi toho měl 2x tolik
Co přesně to rozežítá? co jsem tak zkoušel a pozoroval akorát mi reagoval s měkkou fialkovou "benzínovou" hadičkou, který ztratila barvu. Jiné plasty a gumy bez problému
-> woody121: níže jsem to dával
INNOVATE LC-1 WIDEBAND CONTROLLER
INNOVATE LC-1 WIDEBAND CONTROLLER
-> djmaso: A do ktorej lambdy ideš ty ?
-> woody121: no za ty prachy bych to nebral - ta sama s datalogerem cca stejna cena +- par E
www.race-shop.sk/shop/...
/447-sirokopasmova-lambda-
sonda-depo-racing-kit
Skúšal z vás niekto aj túto sondu ? oplatí sa to ? Tiež hľadám alternatívne riešenia a nechce sa mi platiť štátu za clo.
Skúšal z vás niekto aj túto sondu ? oplatí sa to ? Tiež hľadám alternatívne riešenia a nechce sa mi platiť štátu za clo.
-> Dušan: ono jinak ten 102oktan 60l/kanďák stojí 4500 kc :D
-> Dušan: etanol ale má velké mínusy
je strašně suchej (bez aditiv)
váže vodu (ucpává fitr vodou)
rozežírá palivovou soustavu
kvalita etanolu :(
prozatím zůstanu u béňa
ale až budu kupovat vstriky tak koupim na E85
je strašně suchej (bez aditiv)
váže vodu (ucpává fitr vodou)
rozežírá palivovou soustavu
kvalita etanolu :(
prozatím zůstanu u béňa
ale až budu kupovat vstriky tak koupim na E85
tak to pokracujeme v E85 ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: :) myslíš?
no možná se dostanu na cenu 50kč/l :) v origo balení s pečetí :)
no možná se dostanu na cenu 50kč/l :) v origo balení s pečetí :)
-> djmaso: napiš cenu a každej si to rychle rozmyslí :-D
Jo ,když by měl někdo zájem mam možnost sehnat 102 oktan naaditivovanej pro turbíny v 60l sudech
toto píši jen sem pro turbaře. není to inzerát, ale výpomoc
toto píši jen sem pro turbaře. není to inzerát, ale výpomoc
-> Dušan: ono to je na 95 benzín né na směs s etanolem , ale jak píši je to přibližné pak se musí doladit dle lambdy né :)
-> TechniX: vzorce jsou, alespoň pro DCOE, ale fungujou jenom částečně...
-> djmaso: hlavni trysku je dobre vedet, ale i jinej vzdusnik umi to posunut... urcite drive nejaky standard vzorce drive musely byt, protoze se Solexama se drive osazovalo hodne atmo motoru po svete.. jen je problem neco takoveho chtit v roce 2013, kdyz jsou nejmin 30 let stare a vice
dle me to totiz nevychazi a neda se podle toho ridit
-> TechniX: vzdušník jsem k tomu nenašel :( :( to mi štve :(
-> djmaso: mas nekde odkaz na ten web kde by se to dalo spocitat odhadem tu hlavni trysku ? nebo jak si k tomu prisel .. a co vzdusnik, s tim nehybes ?
-> Dušan: výpočet + web ( vycházelo ti to nějak na tu 1,4 ? ) víš co to je hrubě - ale dá se od toho odrazit :)
-> djmaso: to jsi pocital dle ceho ?
když to někomu pomůže
ta poslední verze no to bude žrát jako tank :D
informace jsou + -
Je to k Solexu 32 dis
ta poslední verze no to bude žrát jako tank :D
informace jsou + -
Je to k Solexu 32 dis
-> pavucina: Čidla dle telefonátu nejsou problém (s žádným od 0-5v)
jsem na to taky zvědav - a k tomu ta krásná cena :)
jsem na to taky zvědav - a k tomu ta krásná cena :)
Teplota nasavaneho vzduchu dulezity udaj kvuli detonacim a samozrejme i bohatost smesi, samozrejme lambda to upravi, ale ma to nakou setrvacnost a on tam muze byt velky rozdil v v desitkach %, tak je zbytecny to nani cely nechavat, pokud tam bude mapa.
Teplota spalin dulezite pro nalazeni dobreho predstihu, aby jsme zbytecne nepousteli prilis mnoho energie do vyfuku.
TIm jsem jen chtel rict, cim vic veci, tim lepe a jednoduseji se to naladi.
IMFsoft je slusan firma, jednotky pracujou bezproblemove, tohle koukam jsem jeste nevidel, docela by me pak zajimalo co vse se s tim da delat za tu cenu krasa.
Ohledne tech budiku videl jsem ze jedna z firem ma prepinani mezi palivava a diku tomuse vam posune ten graf.
Teplota spalin dulezite pro nalazeni dobreho predstihu, aby jsme zbytecne nepousteli prilis mnoho energie do vyfuku.
TIm jsem jen chtel rict, cim vic veci, tim lepe a jednoduseji se to naladi.
IMFsoft je slusan firma, jednotky pracujou bezproblemove, tohle koukam jsem jeste nevidel, docela by me pak zajimalo co vse se s tim da delat za tu cenu krasa.
Ohledne tech budiku videl jsem ze jedna z firem ma prepinani mezi palivava a diku tomuse vam posune ten graf.
-> Urbi: predstih nema nic s odstredivou regulaciou na obrazku, predsa nastavim 0 - mam 20, nastavim 10 zaklad. - mam 30
kolko sa nastavoval zaklad na Turbe5 som sa nikde nedocital.....a aj tak je to irelevantny udaj, kedze v tej dobe sa pouzival 86-91 okt. benzin
kolko sa nastavoval zaklad na Turbe5 som sa nikde nedocital.....a aj tak je to irelevantny udaj, kedze v tej dobe sa pouzival 86-91 okt. benzin
-> djmaso: Aka tam bude RJ (pytam sa kvoli MAP senzoru)?
-> djmaso: Tak vida... jak píše Gemini, bude předstih ještě menší než sem si myslel, ale je možné že jiná konstrukce motoru než u R5 s 100oktanem dovolí přestih i maličko vyšší než 20 st. Víš na kolik si jezdil když sem k tobě přijel že jo ? 2x tolik ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Nepér: Přesně tak, dokonce jsme to spolu četli v tom papíře od té mé lambdy EAM (já ji měl od kámoše co jel z améru za 150 dolarů). lambda 1 je vždy jen jedna a je jedno jaké je palivo. Tzn. že nebude odpovídat ten směšovací údaj např. 13,5, ale zezadu lambdy se dá přepnout na hodnoty lambda a ta je jen jedna, takže sice do motoru rveš 8:1 ethanolu, ale budík ti ukazuje lambdu 1.
-> djmaso: uvedu jen své úvahy, nechci slyšet žádné rýpání od šikanovaných kluků :
- teplota stlačeného vzduchu nebude tak důležitá, mrkneš na budík od lambdy a budeš vědět zda obohatit či ochudit, pomohlo by ti to, když bys potřeboval zvýšit účinost chlazení mezichladičem a nevěděl si kolik, vzhledem k tomu že na výstupu mezichladiče byl úplně ledový a máš ho na střeše, není to pro tebe tak potřebná hodnota
- polohu škrtící klapky jakýmkoli TPS např. z motorky (je to malé a z japonce spolehlivé,přesné) co se ti tam bude nejlépe dávat
- teplota spalin...podobné jako u nasavané teploty, dobrý, ale né nejnutnější údaj, zase vidíš na lambdě zda je bohatost dostatečná
- tlak je určitě užitečný údaj, pokud se ti bude zaznamenávat do jedné tabulky či grafů společně s lambdou, otáčkami motoru, polohou škrtící klapky a předstihem...tohle by mělo stačit k hodně dobrému odladění
- co se předstihu týče, teoreticky ti stačí jedna křivka v závislosti na otáčkách pro provoz pod plným plynem, ale samozřejmě že pokud tlak zrovna není, motor má malou kompres a hodilo by se předstih o dost zvýšit - 10-15st., takže pokud to bude možné, je dobré mít v závislosti na tlaku a daných otáčkách celou mapu předstihu. max. předstih při 1bar bych se odvážil tvrdit že bude někde kolem 22-30 st., což je velký rozptyl který prostě doladíš testováním, moc dopředu to řešit nemusíš, nastavit základ co nejnižší a zkoušet
-> djmaso: uvedu jen své úvahy, nechci slyšet žádné rýpání od šikanovaných kluků :
- teplota stlačeného vzduchu nebude tak důležitá, mrkneš na budík od lambdy a budeš vědět zda obohatit či ochudit, pomohlo by ti to, když bys potřeboval zvýšit účinost chlazení mezichladičem a nevěděl si kolik, vzhledem k tomu že na výstupu mezichladiče byl úplně ledový a máš ho na střeše, není to pro tebe tak potřebná hodnota
- polohu škrtící klapky jakýmkoli TPS např. z motorky (je to malé a z japonce spolehlivé,přesné) co se ti tam bude nejlépe dávat
- teplota spalin...podobné jako u nasavané teploty, dobrý, ale né nejnutnější údaj, zase vidíš na lambdě zda je bohatost dostatečná
- tlak je určitě užitečný údaj, pokud se ti bude zaznamenávat do jedné tabulky či grafů společně s lambdou, otáčkami motoru, polohou škrtící klapky a předstihem...tohle by mělo stačit k hodně dobrému odladění
- co se předstihu týče, teoreticky ti stačí jedna křivka v závislosti na otáčkách pro provoz pod plným plynem, ale samozřejmě že pokud tlak zrovna není, motor má malou kompres a hodilo by se předstih o dost zvýšit - 10-15st., takže pokud to bude možné, je dobré mít v závislosti na tlaku a daných otáčkách celou mapu předstihu. max. předstih při 1bar bych se odvážil tvrdit že bude někde kolem 22-30 st., což je velký rozptyl který prostě doladíš testováním, moc dopředu to řešit nemusíš, nastavit základ co nejnižší a zkoušet
R5 Turbo - jednoduchy rozdelovac s linearnou odstredivou reg. max 20 stupnov pri 5000 ot
no další věc co tu budu řešit a budu rád za cokoliv co napíšete bude předstih ( bude RJ )
bude čidlo :
teplota stlačeného vzduchu před škrtící klapkou (mám)
poloha škrtící klapky (návrh co tam dát?)
teplota spalin (mám)
tlak (Rj dokáže rozpoznat -0,8bar až +1,5 bar )
jak by jste viděli předstih ? na 100 oktan ?
rozdíl bude určitě když budu mít pr:
4000ot/min 1 bar
a
4000ot/min ufouknuto blowem, takže podtak
nevíte třebas jak to mělo Turbo Uno ? nebo Gemini jak to měl R5 turbo ? pls help
bude čidlo :
teplota stlačeného vzduchu před škrtící klapkou (mám)
poloha škrtící klapky (návrh co tam dát?)
teplota spalin (mám)
tlak (Rj dokáže rozpoznat -0,8bar až +1,5 bar )
jak by jste viděli předstih ? na 100 oktan ?
rozdíl bude určitě když budu mít pr:
4000ot/min 1 bar
a
4000ot/min ufouknuto blowem, takže podtak
nevíte třebas jak to mělo Turbo Uno ? nebo Gemini jak to měl R5 turbo ? pls help
-> Dušan: no ale, když už tak na čistej, ty poměry to je něco a ta kvalita etanolu v CR, no zatím tomu nedávám moc důvětru. 100 oktan ti detonoval jo ?
-> djmaso: ja s tim motor odladil a jezdilo to dobre.
-> m8rinek: no já nevím :)
Hafo lidí drobet to míchej
a zase hodně lidí se.r na to je to svinstvo (hadice , je to suchý atd )
no když bych věděl na kolik se mi zvětší tlaky při 1baru vůči atmosféře tak bych se rozhodoval.
Hafo lidí drobet to míchej
a zase hodně lidí se.r na to je to svinstvo (hadice , je to suchý atd )
no když bych věděl na kolik se mi zvětší tlaky při 1baru vůči atmosféře tak bych se rozhodoval.
Lambda 1 bude pořád stejný napětí pro E85 i pro benzín, jen nebude odpovídat hodnota AFR, ve který je ten voltmetr ocejchovanej ne?
-> djmaso: asi ne, vracim se ke klasice s KP do 12/1 a tam mi 100oct stačí...