skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
TURBO DO SKODOVIEK 105-136
-> TechniX: IC nebude ?
-> prcin: Já to mám vymyšlené takto, nakreslil sem jednoduchý obrázek jak to budu mít já a vše mi pasuje .. Zůstaň u kompresoru, máš teď v rukách něco co nikdo jen tak doma nemá :)
-> pavucina: časem to chce Iveco :D
Covece ja bych ten kompresor zatim nezatracoval, rozebrat neni takovej problem jako delat vyfuk u turba, kdyz nemas jak ho udelat ;). Ho rozeber a udelej znova axialni vule, dyt vis v cem je problem...
Co by jsi chtel vubec davat za turbo?
Co by jsi chtel vubec davat za turbo?
-> TechniX: mno ja ho vyměnil za sadu kol, takže já jej z netu nemám.. jinak zvuk při odmyšlení rachotu byl teda parádní :) ložiska jsou ok, ty jsem dával nové, vypadá to na axiální vůli, vymezovací podložky tam jsou, dal jsem je stejně jako na starých ložiskách a asi to není ok. jinak teď zkusím turbo, než znovu rozdělám kompresor (u něj je parádní jednoduchost zapojení), jen mě u něj sere ten výfuk a taky ještě nevím jak tu potvoru natočím vzhledem ke svodům.
-> prcin: tak to prvni pokus dopadl velmi spatne .. to rachtani bude urcite ze mas vuli v tech ozubenych kolech co ti toci s kamenama a ty rachtaj o sebe .. ty v nem nemas oddelenou skrin ve ktere je nalitej olej jako to mam ja ?
a jeste neni to ten kompresor z hyperinzerce ? :-)
a jeste neni to ten kompresor z hyperinzerce ? :-)
-> prcin: máš 1cm plech ? řízni flexou a vyvrtej vrtačkou a dopiluj :) ( tak jsem to měl já :)
no mám 106 peugeota rally verzi a stále se hřeje ( to jsem dělal i hlavu ) asi budu muset vyměnit chladič :D
no mám 106 peugeota rally verzi a stále se hřeje ( to jsem dělal i hlavu ) asi budu muset vyměnit chladič :D
-> djmaso: mno nemám COčko a musím nechat vypálit příruby, takže to nebude jednoduché a nebude to hned. co ty ladíš?
-> prcin: přechodku ze seriovejch svodů :) já se zase celej den mrdáám se seriovkou :(
hm, tak první testy s kompresorem nedopadly valně, po chvíli zkoušení v něm zarachtalo a rachtá pořád :( nicméně i tak je 0,3 bar málo na to, že jsem jel malou řemenici i když už těch 0,3 bylo docela poznat. Asi přijde čas na šneka, ale kdo mi udělá na něj svody, tak to fakt nevím.
-> djmaso: tak v beznym provozu kdyz jezdis za autama tak nema smysl to honit, kdyz se stejne nikam nedostanes :-)
uvidim jak pricnak bude hlucnej, prinejhrosim prijde na radu neco ticheho, treba koncovej tlumic z fabie na pric..
uvidim jak pricnak bude hlucnej, prinejhrosim prijde na radu neco ticheho, treba koncovej tlumic z fabie na pric..
-> Marcius: -> TechniX: :D no já pod 3500-4000rpm nejezdím :D
na kompík příčák bude dobrej , na turbo stačí roura a je to jako s tlumičem :)
na kompík příčák bude dobrej , na turbo stačí roura a je to jako s tlumičem :)
-> djmaso: pres kompresor, blof off ventil a ten hlucnej pricnak vyfuk uz urcite ne :D
-> Marcius: s tim pocitam ze nahore tlak moc davat nebude, ale to je jen teoreticky, krmilo to 1.8 medoura jeste navic s tou velkou cernou remenici, ted je tam mensi a bude to krmit malinkou 1.4 tak by to melo stacit az az ... ale stejne ja motor vic jak 4000rpm nevytacim, takze u me to asi vydrzi tak jak to bude, odladim to a tak to uz na vzdy zustane :-)
-> Marcius: s tim pocitam ze nahore tlak moc davat nebude, ale to je jen teoreticky, krmilo to 1.8 medoura jeste navic s tou velkou cernou remenici, ted je tam mensi a bude to krmit malinkou 1.4 tak by to melo stacit az az ... ale stejne ja motor vic jak 4000rpm nevytacim, takze u me to asi vydrzi tak jak to bude, odladim to a tak to uz na vzdy zustane :-)
-> Marcius: cas na to mam, to kazdopadne :-) co nejblize k nadrzi by to urcite chtelo, taky me napadlo ze cerpadlo bude hodne hlucne a urcite by chtelo byt na nejakym gumovem ulozeni, aby neprenasel hluk do karoserie... ale dobre pockam s tim, casem se neco domysli.. Zapojeni by bylo na silnych pletenych lanko kabelech, ja pruzezem nesetrim :-) a klasika na koncich udelane ocka, ne nejaky zatoceny draty kolem sroubku ;-) ale uvidime..
-> djmaso: ale to tlacilo kolem 4 az 5 baru ze ? to je zase mi prijde moc a zbytecny, kdyz mi bude stacit klasika cerpadlo jako bylo v Renaultu 5 kolem 2 baru, stejne moc velky tlak foukat nebudu, bude to na normalni svizne jezdeni v provozu.
-> djmaso: ale to tlacilo kolem 4 az 5 baru ze ? to je zase mi prijde moc a zbytecny, kdyz mi bude stacit klasika cerpadlo jako bylo v Renaultu 5 kolem 2 baru, stejne moc velky tlak foukat nebudu, bude to na normalni svizne jezdeni v provozu.
-> djmaso: však on potom zjistí, že kompresor je moc hlučnej a nahoře nebere a půjde do turba ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Marcius: já si myslím, že přes ten kompresor neuslyší nic :D
-> Marcius: -> TechniX: vedle ruky je vidět mimonádržovka
neper.rajce.idnes.cz/2012 -10-27_AutodromMost
neper.rajce.idnes.cz/2012 -10-27_AutodromMost
-> TechniX: já používám něco podobného od Audi a pohoda - regulátor, nějakej tuning z webu za 1500kč (regulovatelne)
-> TechniX: doporučuju dát to co nejblíž k nádrži a dodržet průměr sacího nátrubku, jinak to strašně píská a je to slyšet i v autě (vlastní zkušenost). Po tomhle se čerpadlo dost ztišilo, nicméně když se prochází kolem pravého boku auta, je to pořád slyšet, je pravdou, že čerpadlo už toho hodně zažilo a je možná na odchodu, nicméně nepodceňoval bych to. Skoro nejlepší řešení by bylo umístit čerpadlo pod nádrž - např. k silentbloku převodovky (je tam hovno místa, vím...). Proto jsem se posunul vpřed, sehnal druhou nádrž na úpravu, ponornou jednotku čerpadla/plováku z koncernu, nechal jsem si vytočit přírubu, na ni jsem navařil tři upínací body se závity, nechal jsem si vypálit držák, a až se mi vrátí věci ze zinkovny, napáchám to na nádrž. Tohle je nejlepší automotive řešení. Když je čerpadlo ok, nepíská to, nemá to kde týct, neuklepou se ti káble pod autem, nedostává to tolik nakakáč... během března, až to budu dávat do auta pak naházím fotky do karty a můžeš se třeba inspirovat. Rozhodně bych to nepodceňoval, pokud na to máš čas, jdi do toho, stejně bys na to jednou přišel sám, až by přišly problémy....
Ted neco ohledne elektrickeho cerpadla, potrebuji cerpadlo co bude externi a bude sat palivo z nadrze pres hadicku, urcite bude stacit 2 bary tlak, kdyz mam Solexe 32 Dis napadlo me pouzit cerpadlo z Renaultu 5 toto =>> www.palivove-cerpadla.cz/
renault/palivove-cerpadlo-
renault-super-5-1-4 nemel by v tom byt problem, ale jeste se tu predem zeptam co kdyby neco ;) regulator tlaku mam toho Itala
-> djmaso: tak to už začíná být vážné, jsem zvědav :)
-> Klubko_: převod na sekvenci :)
-> djmaso: co to je? Vypada to jak pohon na vrata od garaze
to byl jen for![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
to byl jen for
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
ja bych se toho nebal, vsechno je to jenom vyvoj a kazdy si musi odladit podle zkusenosti, ktere postupne ziska.
-> djmaso: -> pavucina: -> Dušan: všechno co píšete je pravda. Toršku jsem se inspiroval Dušanem, co se nasazování motoru týče. Teď jezdím naprosto obyčejnou 781.135, která už na hrubu má +- 100 000, ovšem je stále v dobré kondici. Nebude mě poté totiž mrzet, že odejde. Jakmile bude komplet odlazen, budu stavět další motor, který bude zřejmě fabia (omlouvám se za kopírování Dušane, ale je to bezesporu nejvhodnější postup :) ). Co se kompresoru týče, nechci jít určitě s tlakem výš než těch 0,6, ale jak říkám, vše záleží na tom, kolik s jakou řemenici bude tlačit a zda nebudu muset tlak ještě upouštět. Navíc při vyšším tlaku u kompresoru bude už tak docela obtížné chlazení vzduchu. Mno a kompresor mě lákal už dlouho, navíc, pokud se nepletu, jej zatím nikdo nemá a ude to taková premiérka škodovky s kompresorem. V záloze je samozřejmě KKK K16. Jenže rád bych s toho měl nenápadného sleepera, který zní sériově, ale je poněkud živější. Solex 32 DIS si zatím nemůžu vynachválit. I bez tlaku funguje znamenitě, ačkoli jsem měl menší problémy s jeho umístěním a sacími svody (dodám foto). Z velkého krouťáku v nízkých otáčkách mám taky obavy, ale nejsem k autům obecně ras a myslím, že se teprve ukáže, jak to s ním je. Už pouze čekám na čerpadlo (už putuje poštou) a držák kompresoru a nic nebrání vyjetí.
-> pavucina: Souhlas , asi bych si nechal určitě na ten kopresor dobře vyvážit kliku a přešáloval bych spodek, když už budeš mít venku písty tak už zase musíš dát kruhy.
No ale když vidím jak jede ten motor s turbem i ten kompresor bude zajívavej :D
No ale když vidím jak jede ten motor s turbem i ten kompresor bude zajívavej :D
No rozhodne 0,6 je normalni pouzitelnej tlak na hodne silny oziveni motoru, kdy se nemusi bat toho, ze to nebude schopny jezdit ve vsech rezimech cukani na pul plznu ve vsech otackach. Kde jsou ty casy, kdy jsem ti ja psal, ze neni problem jezdit pres bar, ale je peoblem to vyladit, aby to bylo schopne fungovat i v provozu a bezpecne pro motor, nezrat jako tank, coz jsi se sam urcite presvedcil obzvlaste na karburatoru. Otocif sroubkem je sranda, ale potlacit detonace uz je horai zvlaste pokud je to s rozdelovacem a nevhodne vybranem spalovaku... a to nemluvim o nasledcich zvlaste pro prevodovku.....
Zacni na tech 0,6 pokud neprahnes po vysokejch cislech, kdy to neni schopne plynule jizdy(coz si ne kazdej uvedomi, kdyz to vidi) a budes spokojenej a nebudes se trapit jak to posunout dal. Pokud se bavime o aute na bezny jezdeni...
jediny ceho bych se bal u kompresoru je vyaoky tlak v nizkych otackach, coz znamena kroutak, kde zrovna3x ulozena klika nebude mit rada a prevodovka taky ne.
Zacni na tech 0,6 pokud neprahnes po vysokejch cislech, kdy to neni schopne plynule jizdy(coz si ne kazdej uvedomi, kdyz to vidi) a budes spokojenej a nebudes se trapit jak to posunout dal. Pokud se bavime o aute na bezny jezdeni...
jediny ceho bych se bal u kompresoru je vyaoky tlak v nizkych otackach, coz znamena kroutak, kde zrovna3x ulozena klika nebude mit rada a prevodovka taky ne.
-> prcin: no to by me zajimalo jak douho to vydrzis na 0,6 :) To je dobry tak na courani po meste ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Dušan: oukej, tak zapojím klasiku, plivat bude do sání, ať nepčíká ven a zbytečně nedráždí :) tlačit míním 0,5 -0,6, ale to se uvidí podle toho, která řemenice udělá jaký tlak.
-> prcin: princip bude porad stejnej, jen pozor na to kolik budes tlacit, protoze ty ventily nejsou staveny na tlak vic jak 0.7 - 0.8b.
díky chlapi, už ke mně poštou putuje origo čerpadlexterní z una turba, takže půjde pěkně přes relé. ještě jedna věc. Z una bude také original BOV, ovšem nevím, jestli bude stačit ke kompresoru.. máte někdo zkušenost?
já kdysi měl toto skoda-virt.cz/cz/.../8493
-rele-elektrickeho-palivov
eho-cerpadla byla to dobrá věc...
Dej tam urcite rele... Ochrana je jednoducha dej tam druhe prepianci rele a to se prene kdyz se rozsviti kontrolka oleje. Urcite bezpecnost neni na skodu pri havarii atd...
Jeste by nebylo na skodu dat tam casove rele, ktere by po zapnuti klicku napumpovalo a pak se vyplo, aby nebezelo furt ;).
Jeste by nebylo na skodu dat tam casove rele, ktere by po zapnuti klicku napumpovalo a pak se vyplo, aby nebezelo furt ;).
-> Dušan: taky jsem měl , kdysi , ale když byl čas tak jsem dal relé :)
-> prcin: ja to mam bez rele primo k napajeni civky ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> prcin:
já to mam jednoduše ----relé + vypínač na palubovce + centrální vypínač elek.
já to mam jednoduše ----relé + vypínač na palubovce + centrální vypínač elek.
turbaři, jak jste měli řešené napájení palivové pumpy? zřejmě bude vhodně relé, které bude mít signální spínání/vypínání buď z otáčkoměru nebo čidla oleje kvůli bezpečnosti. jen se ptám ať nevymýšlím nic, co už je vymyšlené. Pak mě trošku zaujal sichr v podobě silnější AC pumpy. myslíte, že silnejší pružina a dvě membrány na sobě by fungovaly jako větší tlak? jen teoretizuju, bude tam elektrika..
:D
-> TTomas: byl asi půl hodky po tom co sem pista dal ten odkaz:)
-> pistaa: Taky uz je fuc![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> darabos: to já taky :)
-> djmaso: to uz umi vsetko :) budem zvedavy ako bude ficat
-> darabos: tak nic ona si to ta RJ zjistí sama :D
-> djmaso: uhlomer a jedes ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
otázka:
mám MPI setrvák - 2 dlouhé a jedna malá drážka
Stupňové vzdálenosti ?
mám MPI setrvák - 2 dlouhé a jedna malá drážka
Stupňové vzdálenosti ?
-> djmaso: zalezi na tlaku, tezko psat neco bez motoru. Kazdopadne podle zkusenosti je max predstih pri 1.5b nekde okolo 10°. Bez zatez jses v podstate na seriovym motoru. No a mezi to si musis odzkouset nejlepsi predstihy na ruzny tlaky :) Takova dlouha zkusebni m....cka
-> Dušan: min max? zkušenost? je jasný , že to nubude stejný na žádný šůtě s T
-> djmaso: dobra otazka. Takova vec zalezi na hodne vecech. Osobne bych ladil a pouzival cidlo klepani.