-> djmaso: byly kompresory co měly westgate co jim to přiškrcovalo vyfukovaný vzduch za lopatkama ..
Pokud kompresor bude tlačit více než potřebuješ tak se to dá vyřešit buď změna převodu v pohonu řemenu a nebo přetlakovým ventilem, nastavíš hodnotu třeba max 0,9bar a jakmile je třeba 1bar tak ten přetlakový ventil ufukuje vzduch v okruhu, říká se tomu POP OFF ventil.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
TURBO DO SKODOVIEK 105-136
-> TechniX: -> prcin: a jak chcete regulovat max plnící tlak na kompresoru, když nemá WG , to jde asi jen Blow off-kem né :
-> TechniX: hmm, pokud máš nějaké info o tom mojem kompresoru, rád bych se jej dověděl :) jinak samozřejmě pokračuju. kompresoru nic není, ten je teď udělaný a jde krásně lehce. každopádně je třeba doladit zbytek. ovšem karbec, mám dosti dobrý, ještě s origo výrobním plíškem, 1500 km najeto od novoty...
-> pavucina: a kdo tu něco takového říkal prosim tebe ?
Když bych to dělal držel bych se toho tlaku jako má Renault 5, když píše že na těch 0,4 bar to vůbec není znát a že má kompresor to je dost málo jen 0,4... Třeba ten Eaton co mám natlačí max 1 bar.
Samozřejmě že záleží na naladění a úprav spousty jiných věcí a to jen koupě starého špinavého Solexe 32 DIS nekončí! v některých situací prostě není ani šance to doladit do úplné spokojenosti přesně tak jak to píšeš, buď je člověk omezen konstrukčně a nebo finančně.
Ten kompresor co vlastní -> prcin: vím že se dříve používal na Ladu, v Rusku velmi často používá dodnes a to s tím jinak cvičí!
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Když bych to dělal držel bych se toho tlaku jako má Renault 5, když píše že na těch 0,4 bar to vůbec není znát a že má kompresor to je dost málo jen 0,4... Třeba ten Eaton co mám natlačí max 1 bar.
Samozřejmě že záleží na naladění a úprav spousty jiných věcí a to jen koupě starého špinavého Solexe 32 DIS nekončí! v některých situací prostě není ani šance to doladit do úplné spokojenosti přesně tak jak to píšeš, buď je člověk omezen konstrukčně a nebo finančně.
Ten kompresor co vlastní -> prcin: vím že se dříve používal na Ladu, v Rusku velmi často používá dodnes a to s tím jinak cvičí!
-> pavucina: jo, na vačku jsem neodpověděl, sorry. je to naprosto sériová 135 tka. předstih je momentálně cca 5 stupňů, přičemž mám odpojenou podtlakou regulaci a nedetonuje. jede pěkně až do šesti.
-> prcin: Aha.. urcite to mer za klapkou... On se ten tlak po trase meni...
Co tam mas teda za vacku ? Predstih atd... na vsem zalezi, pokud si se bal a dal si tam uplne malinkej predstih, tak to odevzda vic prace ve vyfuku nez ve valci.
Co tam mas teda za vacku ? Predstih atd... na vsem zalezi, pokud si se bal a dal si tam uplne malinkej predstih, tak to odevzda vic prace ve vyfuku nez ve valci.
No lehce
sam vis cim si clovek u toho projde a po bitve rict, ze to bylo lehke jde o tom zadna. Ale pod plnym plynem to lze nastavit, aby to jelo, nedetonovalo, ale pul plynu a min plynu pri beznym provozu, to uz lehke neni zvlaste pri vysokem maximalnim tlaku. To nikdo nevidi a kazdej vidi vysoke cislo
a snazi se za nim hnat.
Ja jsme aspon rad, ze jsem tu nekolikrat psal, ze s rozdeovacem je to problem, a ze aspon snad nekdo pochopil, ze to chce programovatelne elektronicke.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ja jsme aspon rad, ze jsem tu nekolikrat psal, ze s rozdeovacem je to problem, a ze aspon snad nekdo pochopil, ze to chce programovatelne elektronicke.
mno zítra vám povím s menší řemenicí víc. taky mně to přijde divné, že jsem nezaznamenal nárůst výkonu, nemyslím si, že bych měl něco špatně zapojené. faktem je, že mám trochu jiný dis než normálně, jen s více vývodama. už nevím co vííc projít. ještě mě napadla jenda věc, prakticky pořád měřím přetlak nad škrtící klapkou. zítra proto budu měřit tlak až pod ní. dám si téčko od větve na podtlak k BOVu a šoupnu tak budík. tak budu aspoň jasně vidět, jestli se mi někde netratí v karbu, nebo kolem něj tlak. každopádně jednocestný ventil na posilovač brzd mám, elektrickou pumpu na tři bary taky a regulátor original R5.. takže tam problém nebude. Zítra budu moudřejší, zatím totiž zklamání. Ale nehodlám to vzdát :) jinak sorry za písmo, jsem trošku navátej slivovicí..
-> pavucina: tak to jde udelat urcite lehce nebo spis s mene problemy, ale holt zalezi na tom co clovek zada :)
Me to rikat nemusis, ja s turbem jezdim dva roky
. A nezenu se za brutalnima cislama(kde to nevydrzi prevodovka), spis to mit odlazeny, aby to bylo schopne jezdit ve vsech rezimech. A uplne puvodni myslenka byla, aby to jelo lip nez 1,4 atmo upravena za desetitisice, coz se povedlo celkem vyrazne jak cenou, tak tim jak to jede.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
ja to myslel na turbo. U toho kompresoru by ščto mohlo motor ozivit, ale urcite to nebude zadne trhac asfaltu. Spis to pojede pekne od spodu
BTW': nema prcin kompresor ? ma smysl se bavit o velkych ztratach ve vyfuku oproti turbu?
No jezdil jsem tenhle tlak, dokonce na seriovym prumeru vyfuku a urcite to jelo lip jak atmosfera, ktera predtim nejezdila na seriovej motor spatne... Takze pri tlaku 0,4 opravdu nevidim problem ve výfuku.
-> prcin: co tam mas za vacku ?
No jezdil jsem tenhle tlak, dokonce na seriovym prumeru vyfuku a urcite to jelo lip jak atmosfera, ktera predtim nejezdila na seriovej motor spatne... Takze pri tlaku 0,4 opravdu nevidim problem ve výfuku.
-> prcin: co tam mas za vacku ?
-> pavucina: 0,4 ma jen nejakej kroutak navic. To je spis minimum aby to dohnalo ztraty ve vyfuku
To mi chcete rict, ze to pod 0,6 jede jako serie ? to nemyslite vazne, na 0,4 uz je to nekde jinde nez atmosfera... On nestaci mit jen karbec za 5 tisic... Chce to trosku vic
-> prcin: tovíš no dokud to nezačne foukat min 0,6 až 0,8 jako to měly Renault 5 tak to ještě není ono .. Jinak ti rozumím s tím časem, jinak to je víc času o víkendu.
-> TechniX: jel a upřímně to jede prakticky stejně jako serie... kutím zrovna menší řemenici. zítra nahodím a prubnu. nahovnes je, že s tím jezdím, takže to musím zkusit a pak zas přerubat na atmo, abych byl pojízdný
-> prcin: jak jsme to řešily na "SOLEX 32 DIS HELP" tak jsem rád že se to zlepšilo, jinak ten kompresor bude chtít určitě víc otáček jak na to koukám, tlačí to opravdu málo .. Třeba můj Eaton má maximální konstrukční otáčky povoleny do 17 000 RPM víc ne, takže by to chtělo si pohrát s řemenicemi.
Jinak už jsi to jel projéct ? :)
Jinak už jsi to jel projéct ? :)
-> Maťulo: to ale neni jeho problem, ale tvoj ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> pistaa: ja mam to auto v garazi a ty vis o nom tusim vac jak ja! ![168](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/168.gif)
![168](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/168.gif)
-> Maťulo: je zapojeny normalne na maly okruh ako kurenie je vzdy zapojene len je zmenena poloha chladica. nie je v predu ale vzadu
-> pistaa: viem ze to je vodny chladic, ale je do serie prepojeny s vymennikom tepla olej/voda, ktory chladi olej... preto som napisal chladic oleja...
-> Karel.: řešení jako u pišty ? nebo takto u mě, ale nevím co na to řeknou na STK nebo Policie :D
-> TechniX: tak jsem to chtěl, ale je fakt, že teplo tam bude![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Turbér Tommi to měl vyřešeno takto chlazení IC, plechy pod motorem nejsou
pro další turbéry je tu šance na prodej další SOLEX 32 DIS s třema obohacovačema
auto.bazos.cz/inzerat/... /Karburator-R5-turbo.php
auto.bazos.cz/inzerat/... /Karburator-R5-turbo.php
-> Maťulo: pocuj, hlavne to nie je olejovy chladic, mas predstavu aky je v olejovom chladici tlak a kolko znesie tlaku chladic z kurenia? .. :) pre ponaucenie, nepis to tu ked sisi nie isty bo to niekto skusi a zadrie..
-> djmaso: myslim ze si to mozem uz dovolit povedat
-> Maťulo: lenze sa bavime o interc., olejovy chladic tam byval odjakziva. A s coolerom to vyskusane nieje, teda neviem o nikom kto to ma.
-> škodec 26.02.13 10:31:15: to je vyskusane funkcne riesenie! namiesto praveho sustplechu, v mieste cca medzi olejovym filtrom a pravym zadnym torpedom! na Marekovej LRe je tak umiestneny velky olejovy chladic a funguje to! ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> pistaa: nikdy neříkej nikdy :)
-> ALL: ak by niekto chcel predam v dieloch asi 3 karburatory a IC co som pouzival uz mi to nebude treba myslim
-> Karel.: ale nieje za sklom u sedana 0 prudenie vzduchu a dopada az na koniec kapoty? Takze to asi nebude tiez ok bez tej striesky.
-> Karel.: taky jsem si říkal ale pak bacha na teplotní změny je strašně znát 30 a nebo nula
leda to ještě udělat jako to měl pista na té modré 130, kapličku na víko motoru, ale ten intercooler co tam měl mi příjde malej, ale u octavia není o moc větší, takže to asi stači,zase čím víc kyslíku tím více koníků![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> TechniX: tak průser je, že je to i kousek od svodů, takže teplo tam bude, ale co rozumnýho vymyslet?
Leda jak bylo řečeno to hodit na stranu alternátoru,pod příčku motoru. Ale tam to bude zezadu dost vidět a bude to jak nabastlený a navíc šutry atd to můžou pěkně zničičt
Takže další je dát to do kapoty, budiž, ale rozhodně nechci stříšku na auto, takže ten proud vzduchu taky nebude ideální, tak kam to sakra dát![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Karel.: Drive sem o ventilatorech na IC premyslel stejne jako ty, ale nema to smysl, nema to takovy vykon jako napor vzduchu a stejne nemas odkud brat vzduch takze kdyz zadelas IC za zadni celo, tak stejne to bude tahat teply vzduch pres motorak, takze bez ucelny ...
Ja na Gardeso zvazuji ze na leve zadni strane, udelam do karoserie mrizku, ktera nevycniva a nejaky vzduch se tam dostane aspon na bavlneny filtr ke kompresoru
Ja na Gardeso zvazuji ze na leve zadni strane, udelam do karoserie mrizku, ktera nevycniva a nejaky vzduch se tam dostane aspon na bavlneny filtr ke kompresoru
-> prcin: ono to jinak vymyslet s kompresorem ani nejde, pokud nebudes mit nejaky mini bejby kompresorek co by se vesel pod alternator :-) .. teply vzduch od tud jde vlivem stalceni, ale zase ne tolik jako od horkeho turba, tam je to vise .. problem je ze komuniste byly debilni a musely byt motory v zadu, takze mi po strance legalite tezko tam budeme hledat nejaky proud vzduchu naporem ...
-> škodec: no už jsem o tom přemýšlel taky, ale měl bych dost velkej strach, že ho někde nechám, přeci jen z octavia je větší než oil chladič, auto půjde k zemi, tak bych o něj nerad přišel
leda ho sklonit pod úhlem,ale zase bych mu musel svařit klec, aby tam držel.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Karel.: nebolo by lepsie zobrat maly interc. z nejakej 1.8t ci R5ky a dat na miesto plechov pod motorom, pripadne do nich rezat a pripevnit ho na tie plechy a tym tahat vzduch spod auta? Ked nechces zasah do karoserie? Stylom ako sadava olejovy. To ma len tak napadlo, skusenost nemam.
-> Vrba: tak je mi jasný,že to tam nebude funět, tak jak bych chtěl, ale zase by to mohlo pomoct k odvodu tepla
-> Karel.: Myslím,že ten větrák by měl potřebnou učinnost až tak při výkonu 100w
řeším jednu věc, budu mít intercooler za zadní čele skoda-virt.cz/cz/.../6840
-baby-blue-turbo má smysl k intercooleru dát větráčky? bych dal
www.expresmobil.cz/intern i-vetrak-do-5-25-pod-hdd-9 0cm-33889.htm
do kapoty řezat nebudu, tam bez LR vany to stejně nemá smysl, leda ještě přivést vzduch někde odspod nátrubkama?
www.expresmobil.cz/intern i-vetrak-do-5-25-pod-hdd-9 0cm-33889.htm
do kapoty řezat nebudu, tam bez LR vany to stejně nemá smysl, leda ještě přivést vzduch někde odspod nátrubkama?
-> prcin: to je hodně dobré turbo (zvládá dosti tepelného přepínání )
-> TechniX: vtipné je, že to mám naprosto stejně tak, jak to máš nakreslené ty :D večer nahodím foto. s tím IC, divil by ses jak horký vzduch leze z kompresoru., přece jen je taky celkem stlačovaný. Kompresor nezatracuju. jen mě sere, že tlačí tak málo a i po repasi se zase odporoučel.nicméně ho zkusím zase, to je jasné - je výhoda, že se dá rychle nasadit a rychle sundat. Jinak konstrukčně je ten kompresor hodně podobný Volumexům z Lancie Bety.
jinak-> pavucina: v případě turba mám dosti slušnou K16, která sice bere až nad 2500, spíš ke třem, ale je ok. Mám ho jako náhradu do spotřebáka :)
jinak-> pavucina: v případě turba mám dosti slušnou K16, která sice bere až nad 2500, spíš ke třem, ale je ok. Mám ho jako náhradu do spotřebáka :)
-> TechniX: Pěkný obrázek
Jinak malá poznámka, obecně u motorů přeplňovaných kompresorem se nepoužívá blow off ventil, ale spíše ventil obtokový. Přecijen na rozdíl od turbodmychadla to stlačení vzduchu stálo nějakej výkon, tak by nebylo nejlepší pouštět ho do atmosféry jentak z bůhdarma ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> TechniX: taky pravda :)
-> djmaso: Zřejmě nebude, protože s motorem vzadu to bude hovno chladit náporem, aniž bych zasahnul do karoserie.. tady u kompresoru se ta teplota vzduchu natolik nezvedne tak vysoko tak jako u turba kde celá ta litinová část je pod žárem a přenáší se na kompresorovou část .. ale uvidím z praxe, zatím to beru jako že nebude :)