skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
TURBO DO SKODOVIEK 105-136
11:20:19
27.03.2012
27.03.2012
Karel.
-> TechniX: ale tam ti jde teplej vzduch to nemá přece význam
11:19:55
27.03.2012
27.03.2012
Karel.
11:19:47
27.03.2012
27.03.2012
TechniX
-> havlik: Přesně tak to udělám já, podobně jako Tommi u Garde
11:18:24
27.03.2012
27.03.2012
havlik
-> vhml: bomba s CO2 bude lepší ne?:))
11:18:15
27.03.2012
27.03.2012
Karel.
-> vhml: nad tím jsem přemýšlel, ale má to cenu? Má to přece nějaká ta oranžová felda tady z virtu, prvě u něj jsem na to koukal Jako částečně to řešení je, ale já chci aby tam ten vzduch valil pořád Co ta nadzvedlá kapota? Nevíš jak moc tama jde vzduch?aby to mělo smysl
11:15:15
27.03.2012
27.03.2012
vhml
Co udělat ostřik cooleru? Nádobka z ostřikovačů, rozprašovač z fabie. Alespon pro krátkodobý zatížeí
11:03:52
27.03.2012
27.03.2012
Karel.
-> havlik: no jo, mně se jako líbí, ale musí k tomu být zbytek auta a né jen vana Prosím tě, hodím do vzkazů jestli by mi ty kola někdo nepřiblížil jo? Nějak jsem na tom špatně časově
jinak ta další možnost je naprd, to se musí strašně ohřívat od výfuku a komplet motoru
jinak ta další možnost je naprd, to se musí strašně ohřívat od výfuku a komplet motoru
10:52:42
27.03.2012
27.03.2012
havlik
-> Karel.: co takhle img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../4422_2009-08
-10_20-35-47_79.jpg
10:51:48
27.03.2012
27.03.2012
havlik
-> Karel.: mě se právě libila hodně:) ale ted už je to fuk:)
10:50:11
27.03.2012
27.03.2012
Karel.
-> havlik: nad tím jsem přemýšlel, ale na autě se mi ta vana moc nelíbí
-> TechniX: no nejlepší řešení to je, ale do kastle tímhle způsobem zasahovat nechci ještě mě napadlo hodit na IC ventilátor, kterej by hnal vzduch, ale to by nesměl být plastovej A nebo nadzdvihnout kapotu směrem k zadnímu oknu a rovnou tam ic přichytit, takže by šel obtokem auta vzduch do IC a z IC hodit rouru pod auto. Otázka je jak moc ten vzduch po zadním okně "teče"
-> TechniX: no nejlepší řešení to je, ale do kastle tímhle způsobem zasahovat nechci ještě mě napadlo hodit na IC ventilátor, kterej by hnal vzduch, ale to by nesměl být plastovej A nebo nadzdvihnout kapotu směrem k zadnímu oknu a rovnou tam ic přichytit, takže by šel obtokem auta vzduch do IC a z IC hodit rouru pod auto. Otázka je jak moc ten vzduch po zadním okně "teče"
10:41:26
27.03.2012
27.03.2012
havlik
-> Karel.: dát malou LR vanu na kapotu a vytáhnout to do ní
10:28:28
27.03.2012
27.03.2012
TechniX
-> Karel.: Samozřejmě nejlepší je to přidělat z boku ke stěně k zadnímu blatníku, tam udělat průduchy a tam opravdu je nápor studeného vzduchu, ale je to zásah do konstrukce karoserie a ani to mě se dělat nechce :( .. Já to budu řešit tak že IC schovám na příč za zadní čelo, tam udělám mřížku podobně jako měla například na zadním čele škoda 100, pak by to chtělo ještě na kapotě udělat průduchy, aby to tudy táhlo studený vzduch, prošlo motorákem a pak přes IC a zadním čelem ven... takhle to budu řešit já, samozřejmě to chce vymyslet na té kapotě něco rozumného aby tudy zase za deště netekla voda ..
10:01:51
27.03.2012
27.03.2012
Karel.
trošku se sem vecpu, řeším kam hodit intercooler, nejradši bych ho hodil doprava směrem dolů, jak je alternátor. Přidělat ho k zadnímu čelu a v čele pod nárazníkem udělat jakoby mřížku, nechce se mi hrabat do kastle, takže nějaký rozumný nápady díky Nebo ho dát nahoru a nechat otevřenou kapotu směrem k zadnímu oknu?
07:59:46
27.03.2012
27.03.2012
Dušan
-> TechniX: vypada to, ze to tlaci malo, protoze pri max zatezi na 5ku to po nejake dobe neukrmi. Proste to ve 190 prestane jet
07:44:25
27.03.2012
27.03.2012
TechniX
-> Dušan: při zátěži to máš dostatečně bohatý.. Když jedeš na půlku plynu a skrtící klapku uplně zavřeš tak by ti to mělo na tu chvilku schudnout.. jinak na volnoběh máš kolik lambdu ?
Většinou za normálu lambda v dobrých mezích a při zátěži to spadne do chudé směsy, u tebe je to uplně opačně...
Máš možnost změřit tlak paliva za regulátorem tlaku ?
Většinou za normálu lambda v dobrých mezích a při zátěži to spadne do chudé směsy, u tebe je to uplně opačně...
Máš možnost změřit tlak paliva za regulátorem tlaku ?
09:55:22
26.03.2012
26.03.2012
pistaa
-> Dušan: tie zvody ide vidiet aj v slnecny den.. a je to normalne..
23:20:35
25.03.2012
25.03.2012
Dušan
muze mi nekdo rict jaka ma byt hodnota lambdy pri nizke zatezi motoru ? Kdyz mam motor v zatezi - pul plynu az celej tak to mam bohaty a je to ok ( 11,9 - 12,9 ), ale pokud jedu v nizke zatezi a lehtam to tak je to chudy. ( 15 - 17 ). Patri to tak nebo se to malo krmi ? A ty rozpaleny svody s turbem je normalka ? ( jde to samozrejme videt jen ve tme )
15:46:26
22.03.2012
22.03.2012
pistaa
-> havlik: jj predstih
08:34:20
22.03.2012
22.03.2012
Dušan
taky myslim predstih, ale jak vidim tak si nejsem jist sam :)
08:06:27
22.03.2012
22.03.2012
havlik
podle mě předstih respektive rozsah regulace rozdělovače
08:04:16
22.03.2012
22.03.2012
vhml
tipuju KP
07:53:37
22.03.2012
22.03.2012
Dušan
-> pistaa: bavime se o predstihu, KP, nebo tlaku ?
22:30:40
21.03.2012
21.03.2012
pistaa
-> Dušan: mal som vyrazne vzdy menej a vazne vyrazne.. to ej mega vela to polame piesty toto ked tam date..
10:28:57
21.03.2012
21.03.2012
Dušan
-> Gemini: s tim to funguje max do tlaku 0.8, s 1b to fakt klepe i kdyz stahnu zaklad dolu ze se sotva toci motor
09:41:54
21.03.2012
21.03.2012
vhml
-> Gemini: aha, já to pochopil, že tohle je prubeh přímo na motoru, tj. ze se pouzivá základ 0 plus 20 stupnu odstredivky. Kolik se dává základ u R5? Taky 10?
08:35:04
21.03.2012
21.03.2012
Gemini
-> vhml: ved to je 20 stupnov odstedivej regulacie.......ako 880 rozdelovac.......... das 10 zakladny + 20 a si na optime
14:51:32
20.03.2012
20.03.2012
vhml
-> Gemini: to je hodně malej předstih. Je to ještě regulovaný i tlakem turba, nebo jen odstředivkou?
08:32:22
20.03.2012
20.03.2012
pavucina
To nikde nevyvracim, ale dlouho to neda, ja jsem tak odpalil MPi cerpadlo pri nabehu tlaku turba se zapojenym regulatorem tlacilo asi 4,5 a dlouho nejezdilo. Takze to rozhodne nedoporucuju. A to nemluvim ze vyrazne klesa mnozstvi co natlaci.
22:59:53
19.03.2012
19.03.2012
Jarda/felda
-> pavucina: bmm čerpadlo tlačí i 5 když je v kondici
15:31:13
16.03.2012
16.03.2012
pavucina
Dej tam z favorita/felicie BMM, to je na 1 bar a musi se toho valet vsude mraky, jen já jich mam nekolik. Pokud pudes jeste dál tak z felicie MPI, nejjednodusi cesta si myslim.
11:35:59
16.03.2012
16.03.2012
Karel.
-> Marcius: z jaký audiny prosím tě máš?
11:21:30
16.03.2012
16.03.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Karel.: takhle, třeba se to obechcat dá, musíš to zkusit namontovat, na projetí ti to stačit bude, ale určitě pořiď něco jinýho... jak gemini píše, něco obyč, ze stříkačky...
-> TechniX: tak tak, čerpadlo do nádrže budu mít jako další evoluci. teď tam mám nějaký externí z audi.. mám ho vedle startéru a před tím mám palivovej filtr na feldu 1.6.
-> TechniX: tak tak, čerpadlo do nádrže budu mít jako další evoluci. teď tam mám nějaký externí z audi.. mám ho vedle startéru a před tím mám palivovej filtr na feldu 1.6.
09:16:45
16.03.2012
16.03.2012
Gemini
na turbo karbec treba vysokotlake cerpadlo.....R5 GTT cerpadlo dava v serii 2,5 bar, cize tam moze ist hocijake externe cerp. zo striekacky
08:24:21
16.03.2012
16.03.2012
TechniX
-> Marcius: ano máš pravdu, já bych taky pracoval na tlaku 1 baru, když bych tlačil tlak turbodmychadla 0.6 bar.. Očekával sem že se k nám dováží i Facetky co mají 1 bar tlak a ono jaksi vůbec nic, takže to schrnem na přeplňovaný motor tyhle facetky co se tu běžně dají koupit jsou nepoužitelný, ale na karburátor atmosférický motor jsou super :) .. já to budu řešit zřejmě tím stylem že použiji nějaký palivové čerpadlo z nějakého auta co mi bude tlačit alespoň 1bar a zadělám ho do nádrže..
08:10:53
16.03.2012
16.03.2012
Karel.
-> Marcius: takže já když chci tlačit 1 bar tak mi je ta facetka naho*no
08:06:49
16.03.2012
16.03.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> TechniX: ale ty potřebuješ vyšší tlak než těch 0,4 ... když plánuješ plnit dejme tomu 1Bar, potřebuješ pumpu, která natlačí alespoň 0,4+1 = 1,4 Bar... tlak v sání před karburátorem působí na vše co je uvnitř a to je ten důvod, proč se dává regulátor tlaku... jinak by neměl smysl.
07:50:02
16.03.2012
16.03.2012
TechniX
-> vhml: zatím sem našel tuhle co tlačí nejvíce v tohmle obchodě www.jlracing.cz/jl-racing
/.../10693-Palivova-pumpa-
Facet-Blue-Top-Competition ale ta hodnota bude špičková, určitě stálý tlak bude 0,3-0,4 bar .. to sem čekal že se tu k nám dováží i výkonejší pumpy :-(
14:51:00
15.03.2012
15.03.2012
vhml
-> TechniX: jo, to je pak otázka, jestli to vůbec ta faceta utlačí
14:47:16
15.03.2012
15.03.2012
TechniX
-> vhml: Jestli ta pumpa bude trvale držet tlak bez kolísání, tak by to teoreticky šlo použít, ale přeci jenom bych radši doporučil je lepší mít vyšší tlak z čerpadla u kterýho klidně mohou být nějaké výkyvy, který se stabilizují pomocí oného regulátoru na menší a pevnej pracovní tlak
14:17:05
15.03.2012
15.03.2012
vhml
-> TechniX: od 3 do 8 psů, dle velikosti. což je někam k 0,5baru maximálně u největší kulatý facety
14:14:07
15.03.2012
15.03.2012
TechniX
-> vhml: Nevím kolik mají tlak Facet pumpy, ale nedávno sem tu měl katalog o Piergurg palivových čerpadel a pohybovalo se to kolem 1 baru na ty co sem koukal já.. Jinak tlak v palivové soustavě závisí na plnícím tlaku turbodmychadla, někde v katalogu u nějakého vozidla co měl SOLEX 32DIS sem viděl nastavení motoru plnící tlak turba 0,6 bar max a tlak v palivové soustavě byl 0,35bar max za regulátorem
14:05:09
15.03.2012
15.03.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
ten palivovej regulátor zdvihá základní tlak (0,35Bar) o hodnotu tlaku v sání, to si musíte zkusit, jestli to facetka natlačí... je pravda že jsem viděl několik turbokonstrukcí, kde se plnilo i normální AC pumpou, ale správně to není. já mám vysokotlaké čerpadlo a regulátor malpassi to stíhá bez problému korigovat.
13:51:46
15.03.2012
15.03.2012
vhml
-> TechniX: to je ale v pripade pouzití vysokotlakyho cerpadla ( udavanych 2,5bar) když dám klasickou nízkotlakou facetu ( 0,3bar) tak...?
13:45:30
15.03.2012
15.03.2012
TechniX
-> Karel.: tak to sem rád :)
-> vhml: aspoň u Solexu 32 DIS to bylo řešeno že čím výšší plnící tlak vzduchu tlačilo turbodmychadlo, tím více rostl tlak v palivové soustavě na nějakou určitou mez
koukej > 2121.cf.cz/images/info_13 697.jpg
-> vhml: aspoň u Solexu 32 DIS to bylo řešeno že čím výšší plnící tlak vzduchu tlačilo turbodmychadlo, tím více rostl tlak v palivové soustavě na nějakou určitou mez
koukej > 2121.cf.cz/images/info_13 697.jpg
13:41:17
15.03.2012
15.03.2012
vhml
-> TechniX: proč se používá regulátor tlaku? Na atmosférický motory potřeba není...
13:40:13
15.03.2012
15.03.2012
Karel.
-> TechniX: regulátor mám to mi je jasný, ale šlo o tlak paliva, tak to mám radost díky
13:39:27
15.03.2012
15.03.2012
TechniX
-> Karel.: Facet pumpa vyhovuje, podobně by se dala použít i palivové čerpadlo ze škoda1203 stejně tam musíš dodat ještě i regulátor tlaku paliva, takže možná zhruba pak z toho leze výsledný tlak kolem 0,35bar do karburátoru
13:23:53
15.03.2012
15.03.2012
Karel.
-> m8rinek: postačí jo?
13:05:46
15.03.2012
15.03.2012
m8rinek
-> Karel.: na karbec facetku...