skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
IF IN DOUBT, FLAT OUT !
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Vhml / Škoda 110LS - komentáře:
20:05:49
23.09.2014
23.09.2014
vhml
-> TTomas 23.09.14 20:04:20: jo viděl jsem že to dělá i Millers. Zázrak neočekávám, ale stupínek ke stupínku a ono se to nakonci bude počítat...
20:04:20
23.09.2014
23.09.2014
TTomas
-> vhml: Pouzival jsem neco podobneho od Millersu a zadnej zazrak se nekonal.
11:48:19
23.09.2014
23.09.2014
vhml
Máte někdo zkušenost s aditivací chladících kapalin? Tohle mi docela zaujmulo. www.motul.com/system/.../
MoCool_GB.pdf?1290086772
Nedělám si iluze o zázraku, ale zase Motulu bych věřil, že to něco málo pomůže a je to za dostupný peníze ( 300Kč na 10litrů chladící kapaliny ).
Ještě mi napadlo jestli jsou nějaký rozdíly ve ,,výkonu" chladících kapalin. G11 vs G12++ atd. Motul opět vyrábí nějakou super kapalinu, ale náplň do stovky vyjde asi na 700Kč. Ne že bych na tom zkrachoval, ale kdyby G12++ byla dramaticky lepší než G11, vyšlo by to levnějš.
Nedělám si iluze o zázraku, ale zase Motulu bych věřil, že to něco málo pomůže a je to za dostupný peníze ( 300Kč na 10litrů chladící kapaliny ).
Ještě mi napadlo jestli jsou nějaký rozdíly ve ,,výkonu" chladících kapalin. G11 vs G12++ atd. Motul opět vyrábí nějakou super kapalinu, ale náplň do stovky vyjde asi na 700Kč. Ne že bych na tom zkrachoval, ale kdyby G12++ byla dramaticky lepší než G11, vyšlo by to levnějš.
16:37:28
16.09.2014
16.09.2014
vhml
-> m8rinek 16.09.14 16:17:38: a nějaký oddůvodnění? Vždyť je tam směšnej tlak na poměry hydrauliky...
16:17:38
16.09.2014
16.09.2014
m8rinek
-> vhml: Pokud to nemáš na beztlakou větev (vracečka do nádrže sucháče), tak bych dal tlakovou...
13:57:08
16.09.2014
16.09.2014
vhml
-> m8rinek 16.09.14 13:42:52: spíše shrnutí
Ještě mi trápí hadice. Má význam tam dávat hydraulický hadice? Podle mě je to nesmysl a musí bohatě stačit palivová s opletem. Do 20bar, do 125 stupnu... www.hadice.info/hadice-pr o-ropne-produkty/petrotec- bgo
Ještě mi trápí hadice. Má význam tam dávat hydraulický hadice? Podle mě je to nesmysl a musí bohatě stačit palivová s opletem. Do 20bar, do 125 stupnu... www.hadice.info/hadice-pr o-ropne-produkty/petrotec- bgo
13:42:52
16.09.2014
16.09.2014
m8rinek
-> vhml: deja vu? :D
12:37:15
16.09.2014
16.09.2014
vhml
-> m8rinek 16.09.14 11:55:02: sám nevím
Asi prostě dám dlohou pětku a kdyby to bylo špatně, tak jen nechám vyrobit nějakou jinou a na autě shodím zadní víko a přendám to.
Asi prostě dám dlohou pětku a kdyby to bylo špatně, tak jen nechám vyrobit nějakou jinou a na autě shodím zadní víko a přendám to.
11:55:02
16.09.2014
16.09.2014
m8rinek
-> vhml: Nějak nevim co chceš slyšet :D Hele představ si, že máš motor jako já a mezi 4-5 máš díru jako 4q, ale celý to je o 20kmph někde jinde :D.... Na to těžko odpovědět :D
11:31:54
16.09.2014
16.09.2014
vhml
-> m8rinek 16.09.14 11:31:05: ti děkuju za pěknou radu
11:31:05
16.09.2014
16.09.2014
m8rinek
-> vhml: Budeš muset tu 4 víc roztáhnout..
11:04:40
16.09.2014
16.09.2014
vhml
-> Luky 16.09.14 10:40:43: spočítaný to mám. Jen nedokážu takhle od stolu říct, jak to bude probíhat, až ve 90km rychlosti přeřadím ze 4000 na 2500...
On ten skok otáčkově je stejnej jako u sériovýho 4kvaltu. Jenže se odehrává o 20km vejš, kde už jsou úplně jiný odpory a s jinde položeným kroutakem nez u série.
On ten skok otáčkově je stejnej jako u sériovýho 4kvaltu. Jenže se odehrává o 20km vejš, kde už jsou úplně jiný odpory a s jinde položeným kroutakem nez u série.
10:57:34
16.09.2014
16.09.2014
Luky
Tak na pětku to točí v rozmezí cca 1500 až 4000 ot/min, v závislosti na aktuální rychlosti
Jsem rád že jsem mohl pomoci
Jsem rád že jsem mohl pomoci
10:44:30
16.09.2014
16.09.2014
Luky
-> m8rinek: já vim, proto se ptám, jestli chce vědět kolik to točí, jestli to bude alespoň nad volnoběžnými otáčkami jeho motoru
10:42:53
16.09.2014
16.09.2014
m8rinek
-> Luky: Má strach jestli ji vůbec zařadí s velkym skokem ve vysoký rychlosti :))). Navíc s motorem, kterej jede jinde než seriovka.
10:40:43
16.09.2014
16.09.2014
Luky
-> vhml: na hovno Teda na přesuny samozřejmě dobrý ale na závody je zbytečná. Což vím že na závody ji nepotřebuješ. Mám ti okouknout kolik to točí na pětku nebo si to spočítáš?
10:29:37
16.09.2014
16.09.2014
vhml
-> Luky 16.09.14 09:55:37: tradičně od Freiů
A ty jako velkomajitel rapidů mi řekni jak to jezdí na pětku :-D
A ty jako velkomajitel rapidů mi řekni jak to jezdí na pětku :-D
09:55:37
16.09.2014
16.09.2014
Luky
-> vhml: já se ptal na převodovku, ne chladič
08:42:50
16.09.2014
16.09.2014
vhml
-> Luky 16.09.14 07:41:10: chladič, ne převodovku...
Jinak mám zásadní dotaz na provozovatele pětikvaltů: Není ta pětka ( sp 3.9 ) přehnaně dlouhá? Mám strach aby to motor nějak rozumně uvezl. Přece jenom mám kroutak posunutej trochu vejš než série a v kombinaci s krátkou 4kou a sériovou pětkou tam bude dost velký skok. Nedokážu ale odhadnout jak velkej průser to bude...
Jinak mám zásadní dotaz na provozovatele pětikvaltů: Není ta pětka ( sp 3.9 ) přehnaně dlouhá? Mám strach aby to motor nějak rozumně uvezl. Přece jenom mám kroutak posunutej trochu vejš než série a v kombinaci s krátkou 4kou a sériovou pětkou tam bude dost velký skok. Nedokážu ale odhadnout jak velkej průser to bude...
07:41:10
16.09.2014
16.09.2014
Luky
-> vhml: zajímavá cena, to si tu převodovku dam do každého auta a ještě si pořídím náhradní pro případ že by se mi rozsypaly čínský kolečka