skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
IF IN DOUBT, FLAT OUT !
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Vhml / Škoda 110LS - komentáře:
18:20:57
10.11.2015
10.11.2015
Tomáššš
-> Urbi: ďakujem za vysvetlenie
18:16:48
10.11.2015
10.11.2015
venni
-> Petr Urban 10.11.15 09:17:25: Petře,na vrakárně nám docházejí feldy,natož zachovalý stotřícy :)
18:09:23
10.11.2015
10.11.2015
Petr Urban
-> Tomáššš: to druhý. Ideálně na vyvrtávačce přerovnat dosedací plochy pro vložky, na určitou výšku odjet a přerovnat horní stranu bloku a to všechno o minimální potřebnou sílu jen aby byly plochy v absolutních rovinách, mašina musí umět jet do 0,01mm.
17:59:33
10.11.2015
10.11.2015
Tomáššš
-> m8rinek: s čím sa rovnajú bloky ? Dákym lisom alebo sa nechajú prejsť brúskou ?
17:42:57
10.11.2015
10.11.2015
m8rinek
-> vhml: Ho přivez, necháme ho přerovnat...
17:38:44
10.11.2015
10.11.2015
vhml
-> Petr Urban 10.11.15 09:17:25: jo, už mám doma tři, ale nedělám s iluze, že bude jeden lepší než druhej
09:42:18
10.11.2015
10.11.2015
radekp
-> vhml: To mě nenapadlo
09:17:25
10.11.2015
10.11.2015
Petr Urban
-> vhml: vrákáren je všude dost ... je to škodovka, plná republika těch krámů.
-> radekp: Ano slyšel jsem o podobných, ale souvislosti mi unikají zatím. Hliníkový blok a hlavu ideálně nové na pořádný motor... aspoň na to já jsem zvyklí. A litina potřebuje zřejmě nějaký čas.
-> radekp: Ano slyšel jsem o podobných, ale souvislosti mi unikají zatím. Hliníkový blok a hlavu ideálně nové na pořádný motor... aspoň na to já jsem zvyklí. A litina potřebuje zřejmě nějaký čas.
16:02:22
09.11.2015
09.11.2015
Tomáššš
ja som zas pocul ze cim viac mala liatinova hlava najazdene tak sa uz nemusela prerabat na bezolovo,lebo ze tie ventily si uz urobili vlastne tvrde sedla ako dosadali ...
15:50:29
09.11.2015
09.11.2015
vhml
-> radekp 09.11.15 15:36:55: ale tak to byla litina ne? Ta prostě musí uzrát. To je i jeden z důvodů popraskaných litinových 8k. Nová hlava na motor a hned naplno...
15:36:55
09.11.2015
09.11.2015
radekp
-> Urbi: Věřím že to víš, ale v éře turbomotorů v F1 stáj BMW hledala bloky, které měly najeto 100kkm+, nechávala je na dešti, údajně na ně i močili.
takže šup do stodoly pro blok s nejvíce kuřinci
takže šup do stodoly pro blok s nejvíce kuřinci
14:25:52
09.11.2015
09.11.2015
vhml
-> Petr Urban 09.11.15 14:15:03: teď mě ještě poraď kde takovej blok 130 asi vzít
14:15:03
09.11.2015
09.11.2015
Petr Urban
-> vhml: Hlavně to postav do nějaké x-krát vyhřáté černé svině bloku.... to se pak bude vše natahovat a kroutit jen tomu naložíš... Ideálně něco s min. kilometry a nikdy neměněným těsněním pod hlavou = aspoň základní jistota, že motor nevřel dlouhodobě natolik, že by fouklo těsnění a tudíž už zde může být možnost zbytečně velkého tepelného namáhání, někteří jedinci jedou bez vody do doby než se motor zastaví a z takového já bych nic stavět nechtěl.
16:02:01
08.11.2015
08.11.2015
vhml
Zvolna jsem zahájil přípravy nového motoru. Zatím jedna tyčka k rajčatům se zdvihem přes 7mm a nějaký pružení k tomu :-) Ještě tak mít blok, do kterýho bych to dal :-/
12:27:19
04.11.2015
04.11.2015
Burák
-> vhml: Fakt je, že jsem byl překvapenej, že ač jsme startovali 5 od koncem bylo za námi v Týnci asi 25 aut
11:12:24
04.11.2015
04.11.2015
vhml
-> Burák 04.11.15 11:01:44: No já právě v tý době Prahu vůbec neznal, takže o to větší zážitek to byl. Dneska už bych taky věděl kudy kam je to myšlený. Pravda, že jsme teda na karláku zabloudili, protože tam nikde není značka co je hlavní, ale pro pražáka, když to maluje je přirozený ject dolů.
11:01:44
04.11.2015
04.11.2015
Burák
-> vhml: Jo, to bylo super. Teda taklhle, no, já jsem na Karláku už věděl, kudy z Prahy jedeme, ale to bylo tak trochu tim, že to tam tak trochu znám. Jinak tu odbočku za Jiráskovým mostem netrefilo asi 70% závodících Ale bylo to hodně náročné, taky díky autu, kterým jsme jeli, To se s naším nynější salónním vozem srovnat nedá
Jinak, mně Praha připadá taková už moc komerční proti té Berounce. Voni Italové zablouděj beztak kdekoli.
Jinak, mně Praha připadá taková už moc komerční proti té Berounce. Voni Italové zablouděj beztak kdekoli.
22:05:11
03.11.2015
03.11.2015
vhml
-> Burák 02.11.15 20:50:18: Mě teda baví víc ta Praha , která je taková větší a hlavně delší. Na Berounce se vyspíš, odjedeš dvě SS kousek od hotelu a jseš hotov ( ale i to nám stačilo na jedno odstoupení a jedno utopení :-) ) . Jen mi teda sere, že kvůli praštěnejm Italů co neumí ject podle itíků už se nejezdí noční motanice po Praze. To mi loni bavilo snad ze všeho nejvíc.
10:02:22
03.11.2015
03.11.2015
Burák
-> Tuner#2: Jo, tady by byly fakt super fotky z lomu Kožlí, například, ale tam veřejnost nesmí. Jen akreditovaní fotografové
09:36:20
03.11.2015
03.11.2015
Pavel P@nkáč
-> vhml: vypadá to jako tahaní řepy ve známé pohádce