skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Předně chci tímto poděkovat místnímu členu s nickem Hurdis za odprodej tohoto vozu a přenechání i karty vozidla.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Hurdis / 105L - komentáře:
07:03:50
08.03.2011
08.03.2011
sep
-> Hurdis: :ony samozřejmě použít jdou ale třeba místní klempíři obecně nechtějí tyhle auta už dělat (což i chápu) a když už si člověk obouchá kolena a dotyčný svolí tak jakmile slyší Horka(autodemont) tak se mu chce ještě méně,je to zkrátka jen o práci navíc se spasováním atd,ale třeba u prahů už to je i o síle materiálu.Jestli jsem to dobře pochopil tak sháníš blatníky a čelo,tyhle věci ještě jdou docela dobře sehnat originál MB....
19:47:26
07.03.2011
07.03.2011
Hurdis
-> sep: Tak to je mi kamaráde jasné, pokud jde o přední eM blatníky, dla jsem si i práci s měřením. Rozdíl byl pouze v "krabacení" nebo neostrosti, či jak to popsat, vnitřních hran způsobených stářím forem a jejích otlučených a používáním obroušených dosedacích ploch a hran. Jinak jsem problém nenašel.
Pokud jde o užovku, tohle je moje první a asi poslední, tudíž do sundání originálů nemám s novými demonty srovnávací kousek, proto si nechám rád poradit a varovat.
A jelikož chci mít aspoň jednu škodovku pro radost (vztekání při opravách/úpravách 34 let starého málo jetého auta pomineme) a ježdění, rozhodně jí nerozeberu na hokusy-pokusy dříve, než příští zimu, popř. nebude-li letos hotov druhý kousek. (Mission impossible).
Sice jde jen o přední blatníky, čelo a drobné vyvaření (nepotvrzeno ale počítám s tím jako s klasikou) P-kapes a horních lemů podběhů, takže práce na víkend + druhý lak + třetí ustrojení, ale tolik času v sezóně s rodinou, prací, stavbou a dalším neřádstvem stěží rozložím do celého roku.
Takže jedno po druhém.
Bláznů s více škodovkami je zde plno, ale mnohaletá zkušenost mne utvrdila pouze v jednom. - Na kvalitní úrovni je stíhá pouze podnikatel v autodílech/servisech/prod eji.
Ostatní na letité etapy a většina asi na smlouvu se stvořitelem o nesmrtelnosti a věčném splácení dluhu.
Jedno auto kvalitně = drahý koníček, dvě auta kvalitně = velmi drahé a dlouhé šílenství, více = psychická porucha osobnosti.
Toto zjištění mne stálo velmi, velmi mnoho peněz nazbyt.
Každopádně díky za radu, omluva za sloh (asi to nejde stručně) a další postřehy budu jen a jen vítat. Rada od kolegy Tvého kalibru je vždy vyvážena zlatem.
Pokud jde o užovku, tohle je moje první a asi poslední, tudíž do sundání originálů nemám s novými demonty srovnávací kousek, proto si nechám rád poradit a varovat.
A jelikož chci mít aspoň jednu škodovku pro radost (vztekání při opravách/úpravách 34 let starého málo jetého auta pomineme) a ježdění, rozhodně jí nerozeberu na hokusy-pokusy dříve, než příští zimu, popř. nebude-li letos hotov druhý kousek. (Mission impossible).
Sice jde jen o přední blatníky, čelo a drobné vyvaření (nepotvrzeno ale počítám s tím jako s klasikou) P-kapes a horních lemů podběhů, takže práce na víkend + druhý lak + třetí ustrojení, ale tolik času v sezóně s rodinou, prací, stavbou a dalším neřádstvem stěží rozložím do celého roku.
Takže jedno po druhém.
Bláznů s více škodovkami je zde plno, ale mnohaletá zkušenost mne utvrdila pouze v jednom. - Na kvalitní úrovni je stíhá pouze podnikatel v autodílech/servisech/prod eji.
Ostatní na letité etapy a většina asi na smlouvu se stvořitelem o nesmrtelnosti a věčném splácení dluhu.
Jedno auto kvalitně = drahý koníček, dvě auta kvalitně = velmi drahé a dlouhé šílenství, více = psychická porucha osobnosti.
Toto zjištění mne stálo velmi, velmi mnoho peněz nazbyt.
Každopádně díky za radu, omluva za sloh (asi to nejde stručně) a další postřehy budu jen a jen vítat. Rada od kolegy Tvého kalibru je vždy vyvážena zlatem.
18:55:54
07.03.2011
07.03.2011
sep
-> Hurdis: :demont sice cvaka na origo matricich ale koupenych uz jako vyrazene plus na nich nasekal dalsich x tisich kusu a posledni rok dva je to na presnosti dost znat....
18:47:02
07.03.2011
07.03.2011
VeTeV
-> Hurdis: demont mel dost vylitany formy- takze to litalo sem tam
20:47:33
06.03.2011
06.03.2011
Mantrabeach
-> Hurdis: no tak já nic nějak nepasoval,mě to dělali kamarádi a měli s tím dost problémy a to na žlutce mám ty spodky na blatníky origo
17:58:47
06.03.2011
06.03.2011
Hurdis
-> Mantrabeach: Měl jsi s demontem z originálních forem při pasování potíže?
12:48:39
06.03.2011
06.03.2011
Mantrabeach
-> Hurdis: moc bych to předem nelakoval protože nevíš jak to bude pasovat při dnešní výrobě.aby se to pak nemuselo upravovat
17:52:26
05.03.2011
05.03.2011
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Hurdis: člověče ty zpátečky kostrou nebudou .. chce to proměřit kabeláž, spínač na převodovce spíná +, kostra je vzádu u světel společná s ostatníma žárovkama ..
17:36:22
05.03.2011
05.03.2011
Hurdis
-> Mantrabeach: Zatím to pozdržíme, teď potečou finance do Rapida, ale díky tomu třeba rovnou připravím novou plechařinu na předek do laku.
17:34:16
05.03.2011
05.03.2011
Hurdis
Dnes třetí zimní probuzení, vyhlídková jízda po městě se zastávkou na vysavači.
Promazány stěrače, vyměněno zpětné zrcátko, namontován otáčkoměr a zadní chromová couvačka.
Ta prozatím bez zapojení, nemám vyřešen problém se zpětnými světlomety.
Zpětná světla nesvítí, spínač na převodovce funguje, jelikož při zařazení zpátečky spadnou ručičky teploměru a palivoměru pod nulu. Předpokládám problém s kostrou, ale zatím jsem nenašel.
Promazány stěrače, vyměněno zpětné zrcátko, namontován otáčkoměr a zadní chromová couvačka.
Ta prozatím bez zapojení, nemám vyřešen problém se zpětnými světlomety.
Zpětná světla nesvítí, spínač na převodovce funguje, jelikož při zařazení zpátečky spadnou ručičky teploměru a palivoměru pod nulu. Předpokládám problém s kostrou, ale zatím jsem nenašel.
10:49:19
19.02.2011
19.02.2011
Mantrabeach
-> Hurdis: a jak vyvařování?bude?
15:58:20
18.02.2011
18.02.2011
Hurdis
Tak bude druhý pokus o dobový otáčkoměr. Tentokrát nový místo použitého, Japonsko místo DDR. Tenhle je větší než budík po babičce, snad to nebude v interiéru moc rušivý element.
17:51:44
11.02.2011
11.02.2011
Hurdis
-> Nwkt: Pouze potvrzení registrace a objednávky z 15.1.
Pravda, objednal jsem další zboží jako pozičky, kryty světel na vlek a zadní lampy na V3S, ale i tak.
No ještě je čas. Uvidíme.
Na objednávku ze škodateamu čekám už od léta, tam chodí spolehlivě asi jen kalendáře.
Z minimálního procenta zpožděných zásilek dorazila teď alespoň tato (bude fungl nová couvačka k mlhovce).
Pravda, objednal jsem další zboží jako pozičky, kryty světel na vlek a zadní lampy na V3S, ale i tak.
No ještě je čas. Uvidíme.
Na objednávku ze škodateamu čekám už od léta, tam chodí spolehlivě asi jen kalendáře.
Z minimálního procenta zpožděných zásilek dorazila teď alespoň tato (bude fungl nová couvačka k mlhovce).
17:43:54
11.02.2011
11.02.2011
Nwkt
-> Hurdis: Ani žádná reakce od nich?
17:43:01
11.02.2011
11.02.2011
Hurdis
Nwkt 11.01.11 21:28:47 napsal:
že by www.velkoobchod-lubas.cz/ autopanely-7
Měsíc pryč, panel nejde a nejde, asi pro kazety s Van Halen, Rolling Stones a Daliborem Jandou na půdu nepolezu.
že by www.velkoobchod-lubas.cz/ autopanely-7
Měsíc pryč, panel nejde a nejde, asi pro kazety s Van Halen, Rolling Stones a Daliborem Jandou na půdu nepolezu.
22:23:10
16.01.2011
16.01.2011
U-Geen
-> petr s: ja ho mel uz plastovy :-)
20:33:41
16.01.2011
16.01.2011
Hurdis
-> Nwkt: V pátek jsem objednal, uvidíme co doručí. Chybějící plech o kterém jsem neměl páru jsem našel na fotkách u Romana v OB, kde už díl nemá. Ale i z foto o nějakých 480x320 je mi celkem jasné jak to má vypadat a vyrobit to půjde hned z jakékoliv slabší pásoviny nebo tabule. Aspoň bude důvod v zámečnické dílně vymést pavučiny.
18:46:20
16.01.2011
16.01.2011
mafes
To je tak krásné auto, to snad ani možné není
17:43:41
16.01.2011
16.01.2011
Hurdis
Menší zklamání. Západoněmecký kousek se po montáži k životu neprobudil.
Ještě příště zkusím prohodit kabeláž, i když si jsem zcela jistý správným zapojením.
Asi bude problém v přístroji.
Ještě příště zkusím prohodit kabeláž, i když si jsem zcela jistý správným zapojením.
Asi bude problém v přístroji.
10:08:43
12.01.2011
12.01.2011
Hurdis
No vida, ani bych netušil, že je to stále tak běžně dostupné zboží. Díky.
Pokud doma nenaleznete, tak příští týden objednám na e-shopu.
Pokud doma nenaleznete, tak příští týden objednám na e-shopu.