skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Předně chci tímto poděkovat místnímu členu s nickem Hurdis za odprodej tohoto vozu a přenechání i karty vozidla.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Hurdis / 105L - komentáře:
-> Hurdis: :ony samozřejmě použít jdou ale třeba místní klempíři obecně nechtějí tyhle auta už dělat (což i chápu) a když už si člověk obouchá kolena a dotyčný svolí tak jakmile slyší Horka(autodemont) tak se mu chce ještě méně,je to zkrátka jen o práci navíc se spasováním atd,ale třeba u prahů už to je i o síle materiálu.Jestli jsem to dobře pochopil tak sháníš blatníky a čelo,tyhle věci ještě jdou docela dobře sehnat originál MB....
-> sep: Tak to je mi kamaráde jasné, pokud jde o přední eM blatníky, dla jsem si i práci s měřením. Rozdíl byl pouze v "krabacení" nebo neostrosti, či jak to popsat, vnitřních hran způsobených stářím forem a jejích otlučených a používáním obroušených dosedacích ploch a hran. Jinak jsem problém nenašel.
Pokud jde o užovku, tohle je moje první a asi poslední, tudíž do sundání originálů nemám s novými demonty srovnávací kousek, proto si nechám rád poradit a varovat.
A jelikož chci mít aspoň jednu škodovku pro radost (vztekání při opravách/úpravách 34 let starého málo jetého auta pomineme) a ježdění, rozhodně jí nerozeberu na hokusy-pokusy dříve, než příští zimu, popř. nebude-li letos hotov druhý kousek. (Mission impossible).
Sice jde jen o přední blatníky, čelo a drobné vyvaření (nepotvrzeno ale počítám s tím jako s klasikou) P-kapes a horních lemů podběhů, takže práce na víkend + druhý lak + třetí ustrojení, ale tolik času v sezóně s rodinou, prací, stavbou a dalším neřádstvem stěží rozložím do celého roku.
Takže jedno po druhém.
Bláznů s více škodovkami je zde plno, ale mnohaletá zkušenost mne utvrdila pouze v jednom. - Na kvalitní úrovni je stíhá pouze podnikatel v autodílech/servisech/prod eji.
Ostatní na letité etapy a většina asi na smlouvu se stvořitelem o nesmrtelnosti a věčném splácení dluhu.
Jedno auto kvalitně = drahý koníček, dvě auta kvalitně = velmi drahé a dlouhé šílenství, více = psychická porucha osobnosti.
Toto zjištění mne stálo velmi, velmi mnoho peněz nazbyt.
Každopádně díky za radu, omluva za sloh (asi to nejde stručně) a další postřehy budu jen a jen vítat. Rada od kolegy Tvého kalibru je vždy vyvážena zlatem.
Pokud jde o užovku, tohle je moje první a asi poslední, tudíž do sundání originálů nemám s novými demonty srovnávací kousek, proto si nechám rád poradit a varovat.
A jelikož chci mít aspoň jednu škodovku pro radost (vztekání při opravách/úpravách 34 let starého málo jetého auta pomineme) a ježdění, rozhodně jí nerozeberu na hokusy-pokusy dříve, než příští zimu, popř. nebude-li letos hotov druhý kousek. (Mission impossible).
Sice jde jen o přední blatníky, čelo a drobné vyvaření (nepotvrzeno ale počítám s tím jako s klasikou) P-kapes a horních lemů podběhů, takže práce na víkend + druhý lak + třetí ustrojení, ale tolik času v sezóně s rodinou, prací, stavbou a dalším neřádstvem stěží rozložím do celého roku.
Takže jedno po druhém.
Bláznů s více škodovkami je zde plno, ale mnohaletá zkušenost mne utvrdila pouze v jednom. - Na kvalitní úrovni je stíhá pouze podnikatel v autodílech/servisech/prod eji.
Ostatní na letité etapy a většina asi na smlouvu se stvořitelem o nesmrtelnosti a věčném splácení dluhu.
Jedno auto kvalitně = drahý koníček, dvě auta kvalitně = velmi drahé a dlouhé šílenství, více = psychická porucha osobnosti.
Toto zjištění mne stálo velmi, velmi mnoho peněz nazbyt.
Každopádně díky za radu, omluva za sloh (asi to nejde stručně) a další postřehy budu jen a jen vítat. Rada od kolegy Tvého kalibru je vždy vyvážena zlatem.
-> Hurdis: :demont sice cvaka na origo matricich ale koupenych uz jako vyrazene plus na nich nasekal dalsich x tisich kusu a posledni rok dva je to na presnosti dost znat....
-> Hurdis: demont mel dost vylitany formy- takze to litalo sem tam
-> Hurdis: no tak já nic nějak nepasoval,mě to dělali kamarádi a měli s tím dost problémy a to na žlutce mám ty spodky na blatníky origo
-> Mantrabeach: Měl jsi s demontem z originálních forem při pasování potíže?
-> Hurdis: moc bych to předem nelakoval protože nevíš jak to bude pasovat při dnešní výrobě.aby se to pak nemuselo upravovat
-> Hurdis: člověče ty zpátečky kostrou nebudou .. chce to proměřit kabeláž, spínač na převodovce spíná +, kostra je vzádu u světel společná s ostatníma žárovkama ..
-> Mantrabeach: Zatím to pozdržíme, teď potečou finance do Rapida, ale díky tomu třeba rovnou připravím novou plechařinu na předek do laku.
Dnes třetí zimní probuzení, vyhlídková jízda po městě se zastávkou na vysavači.
Promazány stěrače, vyměněno zpětné zrcátko, namontován otáčkoměr a zadní chromová couvačka.
Ta prozatím bez zapojení, nemám vyřešen problém se zpětnými světlomety.
Zpětná světla nesvítí, spínač na převodovce funguje, jelikož při zařazení zpátečky spadnou ručičky teploměru a palivoměru pod nulu. Předpokládám problém s kostrou, ale zatím jsem nenašel.
Promazány stěrače, vyměněno zpětné zrcátko, namontován otáčkoměr a zadní chromová couvačka.
Ta prozatím bez zapojení, nemám vyřešen problém se zpětnými světlomety.
Zpětná světla nesvítí, spínač na převodovce funguje, jelikož při zařazení zpátečky spadnou ručičky teploměru a palivoměru pod nulu. Předpokládám problém s kostrou, ale zatím jsem nenašel.
-> Hurdis: a jak vyvařování?bude?
Tak bude druhý pokus o dobový otáčkoměr. Tentokrát nový místo použitého, Japonsko místo DDR. Tenhle je větší než budík po babičce, snad to nebude v interiéru moc rušivý element.
-> Nwkt: Pouze potvrzení registrace a objednávky z 15.1.
Pravda, objednal jsem další zboží jako pozičky, kryty světel na vlek a zadní lampy na V3S, ale i tak.
No ještě je čas. Uvidíme.
Na objednávku ze škodateamu čekám už od léta, tam chodí spolehlivě asi jen kalendáře.
Z minimálního procenta zpožděných zásilek dorazila teď alespoň tato (bude fungl nová couvačka
k mlhovce).
Pravda, objednal jsem další zboží jako pozičky, kryty světel na vlek a zadní lampy na V3S, ale i tak.
No ještě je čas. Uvidíme.
Na objednávku ze škodateamu čekám už od léta, tam chodí spolehlivě asi jen kalendáře.
Z minimálního procenta zpožděných zásilek dorazila teď alespoň tato (bude fungl nová couvačka
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Hurdis: Ani žádná reakce od nich?
Nwkt 11.01.11 21:28:47 napsal:
že by www.velkoobchod-lubas.cz/ autopanely-7
Měsíc pryč, panel nejde a nejde, asi pro kazety s Van Halen, Rolling Stones a Daliborem Jandou na půdu nepolezu.
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
že by www.velkoobchod-lubas.cz/ autopanely-7
Měsíc pryč, panel nejde a nejde, asi pro kazety s Van Halen, Rolling Stones a Daliborem Jandou na půdu nepolezu.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> petr s: ja ho mel uz plastovy :-)
-> Nwkt: V pátek jsem objednal, uvidíme co doručí. Chybějící plech o kterém jsem neměl páru jsem našel na fotkách u Romana v OB, kde už díl nemá. Ale i z foto o nějakých 480x320 je mi celkem jasné jak to má vypadat a vyrobit to půjde hned z jakékoliv slabší pásoviny nebo tabule. Aspoň bude důvod v zámečnické dílně vymést pavučiny.
To je tak krásné auto, to snad ani možné není
![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Menší zklamání. Západoněmecký kousek se po montáži k životu neprobudil.
Ještě příště zkusím prohodit kabeláž, i když si jsem zcela jistý správným zapojením.
Asi bude problém v přístroji.![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Ještě příště zkusím prohodit kabeláž, i když si jsem zcela jistý správným zapojením.
Asi bude problém v přístroji.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
No vida, ani bych netušil, že je to stále tak běžně dostupné zboží. Díky.
Pokud doma nenaleznete, tak příští týden objednám na e-shopu.
Pokud doma nenaleznete, tak příští týden objednám na e-shopu.