
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
-> dragon_cb_cz 26.04.18 15:03:39: To víš, to jsou ty zadní nápravy, které jsou tak strašlivě špatné a nepohodlné. 

Já taky nechápu co to auto snese. Pohodlí neskutečný , byť se to teda houpe všema směrama ale srandy je s tím ažaž

-> Kocvin: My měli XRD tuším? Každopádně jsme to koupili a ještě snad dva měsíce do toho nemuseli tankovat
Dlouhodobě jsme jezdili 4.8-5.2 litru, i když jsme ho nijak nešetřili a často jezdili úplně plný, krátký trasy atd... A hodnocení stejný - i když to bylo relativně front-heavy, tak to neuvěřitelně poslouchalo. Zní skoro absurdně říct, že 47kW atmosférický diesel bylo zábavné auto, ale je to tak. A pohodlí až až... jak říkám, jen klima chyběla.

-> venni 21.04.18 21:29:28: Netuším, ještě nemám v ruce velký TP..

-> Kocvin 12.04.18 23:45:42: podle tý značky je mě to nějaký povědomí.Nebyl kdysi v TP jeden z majitelů Valdman?
-> dragon_cb_cz 20.04.18 16:11:14: Jo ten mám taky, v bílé barvě a výbavě XS.. Nedám na něj dopustit, co se najezdí po republice a s minimálními náklady..
Navíc, vzhledem k tomu jak je auto malé, lehké a obratné, tak je i neuvěřitelně pohodlné.. :)
Navíc, vzhledem k tomu jak je auto malé, lehké a obratné, tak je i neuvěřitelně pohodlné.. :)
-> Kocvin: Já měl rád i ten náš atmosférickej chrochták. Měl svoje chyby, ale mít dnes možnost koupit ho za stejné peníze znova, tak to snad udělám... snad jen klima by mi chyběla.
-> dragon_cb_cz: Neboj, GTI to není.. 



-> Kocvin: A sakra 

-> Kocvin: jj. Zítra ještě překontrolovat šrouby a nasadit krytky na hlavy
-> MATTESS: Pěkně prokoukl.. 

Sobota odpoledne - přezuto, navoskováno, utřený prach, vyluxováno atd.
nemáte někdo na peugeot klubu registraci s 50+ příspěvkama? Chtěl bych tam nabídnout Peugeota...
-> Jirik_Tuňák1983: mě se to stalo až po těch největších mrazech, tak nevím, je to taky možnost...
-> Jumbo 03.04.18 10:07:20: Kolegovi praskl blok na P106 1.0, když tam nalil vodu a na podzim zapomněl, že tam není nemrzka.
Tak je prasklý blok motoru mezi 2. a 3. válcem, takže hotovo... Má nějakou cenu P106 s prasklým blokem? Z venku je torchu poťukaný a samo ze spodu rezavý, ale má docela pěkný interiér... COž je asi jedna z mála použitelných věcí, pokud někdo nemá mabourané auto stejné barvy... 

-> MB_CML: Sání se z hlavy nesundávalo, dával jsem dolů jenom svody a pak šlo pod svody nové těsnění, teoreticky by mohl být problém i tam... Jinak baterka byla odpojená skoro 7 hodin, když jsem na tom dělal, takže by asi resetováno být mělo...
-> Jumbo: To není kontrolka podle lambd, ale je to obecně chyba ve spalování. Potíž je v tom, že se patrně po odejití těsnění načetly nové hodnoty a teď to hlásí chybu. Nebo máš někde netěsnost, před lambdou, sání atd. Zkus přes noc odpojit baterku. Případně vymazat chybu na diag. a hlavně projít, jestli si to někde nepřisává, což bych vzhledem k vyššímu volnoběhu viděl jako nejpravděpodobnější 

Nazdar všichni. Nevíte co u PSA motoru 1,1 44kW (TU1JP) spouští oranžovou kotrolku motoru? Je to čistě jenom podle lambda sond, nebo i něco jiného?
Jde mi o to, že v sobotu fouklo na ženině P106 těsnění pod hlavou, jezdí autem každý den do práce a já jsem teď pondělí až pátek služebně v rajchu. V neděli jsem se do toho pustil, postupoval jsem podle příručky a myslím že jsem všechno udělal jak by se mělo. Auto po složeí chytlo na první otočení, jenom si drželo trochu vyšší volnoběh, ale dával jsem to za vinu studenému motoru. Jel jsem to projet a po cca půl kiláku (plus pár minut na volnoběhu) se rozblikala kontrolka motoru, která se následně rozsvítila a už nezhasla. Zkoušel jsem to vypnout a zapnout, ale zůstala svítit. Opatrně jsem to doklepal domů, auto se zdálo docela v pořádku, nijak nedýmilo, jen pořád drželo vyšší volnoběh a občas si kucknulo, kdy otáčky padly na volnoběhu skoro na 500 a pak zase naskočily. Rozvody jsem rychle prohlídl pod horním krytem, rozvoďák byl napnutý, takže tam bych problém neviděl. už bylo dost pozdě a já po 10ti hodinách práce neměl moc sílu to hledat, navíc jsem v pondělí brzo vstával.
Otázka zní, co jsem mohl podělat? Vačku i kliku jsem měl zajištěnou, tam snad k posunu nedošlo a hlavně bych to pak asi tak lehce nenastartoval. Hlavu i blok jsem vyčistil a těsnění vyměnil (původní vypadalo jako znak AUDI a trocha bordela kolem), olej i filtr jsou nové, chladící kapalina taky, odpojoval jsem jenom konektor do zapalovacího bloku, a dával jsem nové svíčky a vzducháč, jak jsem se tam motal tak jsem mohl pohnout s nějakým konektorem, ale nedokážu říct určitě.
Napadá někoho, co by to mohlo dělat případně co všechno může tu kontrolku rožnout? U motoru z roku 2000 nepředpokládám žádný sofistikovaný software...
Jde mi o to, že v sobotu fouklo na ženině P106 těsnění pod hlavou, jezdí autem každý den do práce a já jsem teď pondělí až pátek služebně v rajchu. V neděli jsem se do toho pustil, postupoval jsem podle příručky a myslím že jsem všechno udělal jak by se mělo. Auto po složeí chytlo na první otočení, jenom si drželo trochu vyšší volnoběh, ale dával jsem to za vinu studenému motoru. Jel jsem to projet a po cca půl kiláku (plus pár minut na volnoběhu) se rozblikala kontrolka motoru, která se následně rozsvítila a už nezhasla. Zkoušel jsem to vypnout a zapnout, ale zůstala svítit. Opatrně jsem to doklepal domů, auto se zdálo docela v pořádku, nijak nedýmilo, jen pořád drželo vyšší volnoběh a občas si kucknulo, kdy otáčky padly na volnoběhu skoro na 500 a pak zase naskočily. Rozvody jsem rychle prohlídl pod horním krytem, rozvoďák byl napnutý, takže tam bych problém neviděl. už bylo dost pozdě a já po 10ti hodinách práce neměl moc sílu to hledat, navíc jsem v pondělí brzo vstával.
Otázka zní, co jsem mohl podělat? Vačku i kliku jsem měl zajištěnou, tam snad k posunu nedošlo a hlavně bych to pak asi tak lehce nenastartoval. Hlavu i blok jsem vyčistil a těsnění vyměnil (původní vypadalo jako znak AUDI a trocha bordela kolem), olej i filtr jsou nové, chladící kapalina taky, odpojoval jsem jenom konektor do zapalovacího bloku, a dával jsem nové svíčky a vzducháč, jak jsem se tam motal tak jsem mohl pohnout s nějakým konektorem, ale nedokážu říct určitě.
Napadá někoho, co by to mohlo dělat případně co všechno může tu kontrolku rožnout? U motoru z roku 2000 nepředpokládám žádný sofistikovaný software...
-> Jirik_Tuňák1983: Moc hezký článek..
Jen škoda té blbě umístěné přední značky, ale to je prkotina..

Ty euro6ky mě fakt nebavi plastova vana na 2.0hdi potreboval jsem shodim rozvody a ani hever pod motor clovek dat nemuze

-> suri 15.03.18 14:40:44: To víš, to auta ještě něco vydržela.
-> Jirik_Tuňák1983: ten je top , kolega mal klasiku , asi aj s praskntou hlavou na konci /už to chytalo na tri valce studené/ , nakoniec kúpil Octaviu a toto predal za pár korún jednému družstevníkovi ... nemusím hovoriť že ten odvtedy na tom bol v Chorvátsku , v Polsku na trhoch a v Maďarsku :D
Nikdy se nevráááááátííííí....
www.autickar.cz/clanek/pe ugeot-205-gti-1-9-srsen-v- plechovce-a-dobiti-bastily ?utm_source...
www.autickar.cz/clanek/pe ugeot-205-gti-1-9-srsen-v- plechovce-a-dobiti-bastily ?utm_source...
Kdyby měl někdo peníze na víc... 
www.auto.cz/peugeot-205-t urbo-16-pts-clubman-1984-z ajimava-testovaci-mula-nen i-levna-119972?utm_source. ..

www.auto.cz/peugeot-205-t urbo-16-pts-clubman-1984-z ajimava-testovaci-mula-nen i-levna-119972?utm_source. ..
-> Skili: ten litr měla manželka ve P106. taky 4q. Jak vidělo kopec, chtělo tlačit
Ale na zimu ty žiletky 145 byly dobrý

-> Skili: taky jsem měl, na 33kW to lítalo jak hovado, ale musel jsem ho po ženě a jejím skákání po městě vždycky "rozjezdit" aspoň 25-30 km v neekonomickém režimu :-)
Pak jsem od kolegy sehnal Musketiery se 185/60R13 a to byla motokára a na živost to nemělo kupodivu až tak velký vliv, nějaké fotky zbyly tady www.citroen-club.cz/vozid lo/citroen-ax-327
Pak jsem od kolegy sehnal Musketiery se 185/60R13 a to byla motokára a na živost to nemělo kupodivu až tak velký vliv, nějaké fotky zbyly tady www.citroen-club.cz/vozid lo/citroen-ax-327

-> haso: Jo je to super autíčko, pod kapotou je 1.0 33kw a zrovna včera jsem na tachometru otočil 67 000km. Dostal jsem to za přepis s prasklým chladičem a ještě musím vyměnit kotouče a pravou poloosu ale to až najaře. Těch 33kw na normální ježdění po městě a nebo po okreskách stačí ale když přijde větší kopec tak by člověk snesl i víc, ale možná to je tím že je to jen 4 kvalt a 3 a 4ka jsou troch delší.
-> Skili: jej AXko, to musi byt super vozitko, co to ma nabehane a pod kapotou?
inak, dneska su to presne 3 roky co som kupil Saxo :) za tie 3 roky som snim nabehal 54tis km...a mal som 2 zavady, prva bola hned na zaciatku, ked mi odisiel potenciometern a klapke a padali mi otacky na 550 ot/min a druha bola asi 4tis km dozadu, ked mi odisla spojka (ale este som snou dosiel do servisu). Inak len bezny servis, olej, filtre, brzdy...*6
inak, dneska su to presne 3 roky co som kupil Saxo :) za tie 3 roky som snim nabehal 54tis km...a mal som 2 zavady, prva bola hned na zaciatku, ked mi odisiel potenciometern a klapke a padali mi otacky na 550 ot/min a druha bola asi 4tis km dozadu, ked mi odisla spojka (ale este som snou dosiel do servisu). Inak len bezny servis, olej, filtre, brzdy...*6
Tak jsem ve čtvrtek nahodil válečky 175/50 r13 a dneska jsem to byl pořádně projet a teda teď je z toho dobrá motokára. Ale dozadu se ty 175ky vlezou jen tak tak na každé straně mají asi 5mm.
-> vhml: 1.1 má menší průměr klapky a v ní jen jednu dírku.. 1.4 by měla mít dírky dvě a průměr větší..
Velikost poznáš jen kdybys měl druhou klapku ke srovnání, ale ty dírky by ti mohly napovědět..
Kdybys mi dal číslo řj tak ti to řeknu s jistotou..
HDZ - 280 000 724
KDY - 280 000 745
KDZ - 280 000 705

Kdybys mi dal číslo řj tak ti to řeknu s jistotou..
HDZ - 280 000 724
KDY - 280 000 745
KDZ - 280 000 705
-> Kocvin 28.02.18 12:29:27: a když je nečitelný?
Samozřejmě je varianta vyhodit svíčku a změřit zdvih, ale jestli lze snadno identifikovat i pohledem?

-> vhml: HDZ 1.1 KDY, KDZ 1.4.. Štítek je připevněný nýtem zepředu na bloku..
Jak u TU motoru v Pežotu 309 poznat jestli je to 1.1, nebo 1.4?
Myslím že už letos ani přezouvat nebudu.. Na těch letních to celkem jde..
-> palinator: to si pis :-) ostatne i volebni vysledky tu jsou jiny nez vetsinovy :-))
-> haso: Ta 1.4 55kw se nezdá, ale jede lépe jak kdejaké líné 1.6-1.8 jiných značek..
Koupil jsi moc dobře, ať slouží..

-> haso: s těmi doplňky mu to sekne. Před lety jsem přemýšlel nad dvoulitrem, který měl mít jen 75000km a taky měl tuším tento paket. Ale byl docela drahý, tak jsem to nechal plavat