skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
Mate nekdo zkusenost s XC90 2.5T benzin?Zacina se nam to s zenou libit,chteli bychom 7 mistne.Co jsem cetl,tak japonsky prevodovky jsou bezproblemovy,motor taky ok.Naftu co jsem cetl,tak jedine co se davala do faceliftu 2006 D5,do prvnich verzi byly pry problemy s turbama a vstrikama.
-> Sejki - zrušená registrace 01.07.16 11:43:15: Mě spojka zabírá taky krásně, ale ta dráha (zdvih) je zajímavá. Kdysi jsem četl v jednom starším testu na novější generaci S60ky něco o "intergalakticky dlouhé dráze spojkového pedálu". To jen tak pro zasmání. 
Jediné štěstí je, že to má dlouhé kvalty a dostatek síly, takže se nemusí moc řadit a na 2ku lze jet 20 nebo 120 a na pětku skoro to samé a jediné co se trochu mění jsou otáčky motoru myslim.

Jediné štěstí je, že to má dlouhé kvalty a dostatek síly, takže se nemusí moc řadit a na 2ku lze jet 20 nebo 120 a na pětku skoro to samé a jediné co se trochu mění jsou otáčky motoru myslim.

Ten co mam pujcenej radi luxusně oproti memu kde mi občas nejde vyradit nebo zařadit... Spojkou to asi nebude pac zabírá tak uprostřed..
-> Sejki: Ne, Aera byly běžně i v manuálu... ale mně ty sobí převodovky nepřijdou nic extra, tak nevím, jestli je manuál taková výhra. Nebo jsem možná nejel s žádným v tomhle směru dobrým kusem...
-> dragon_cb_cz: to je prave to ze aera jsou automaty ze? proto chci manual t a predelat na T
-> Sejki: Otázkou je, jestli si tolik polepšíš oproti tej naftě no... já s tím třílitrem teda nikdy nejel, ale prej je hodně fajn.
Se kdyžtak někdy zastav a můžeš vyzkoušet jak 9-5 Aero (2.3T 184kW, automat), tak 900NG (2.0T 136kW, manuál).
Se kdyžtak někdy zastav a můžeš vyzkoušet jak 9-5 Aero (2.3T 184kW, automat), tak 900NG (2.0T 136kW, manuál).
-> dragon_cb_cz: hele nevim, nerad bych koupil neco abych z toho byl pak zklamanej, momentalne ta verze 2.3t 125kw mi moc nesedi, otacky padaj moc pomalu, ale to je spis o softwaru nez o tom setrvacniku... na druhou stranu cim vic s tim jezdim, tim me to vic bavi... jaou tam nejaky veci ktery bych asi zmenil aby to vyhovovalo me... no uvidime...
-> Sejki: Jo, různý "podezřelý" auta se pohybujou po bazoši v rozmezí 15-25... vážně něco plánuješ? 

-> dragon_cb_cz: tak to jsem sehnal za 15 tis kc :-D
-> Sejki: Ideální je koupit za levno něco se zdechlým motorem a pak do toho rovnou šoupnout to co tam chceš mít 

-> dragon_cb_cz: takze to zas neni tak nic hroznyho koukam....
-> skodaman:
Bohužel, nic nedošlo.
Bohužel, nic nedošlo.

-> Apple STS Chvojkovice-Brod 28.06.16 23:37:43: Tohle mi neposílej před spaním
Modrej, třídvířko... ideál. Ale platí pro něj to samý co pro mojí 900NG, jen tady o dost extrémněji - takový blbě ovladatelný peklo na kolečkách
Ještě že to je řešitelný...
Jen škoda těch cen, dolů už asi nepůjdou a o tolik lepší auto než sériová 9-3 Aero to není, aby se vyplatilo za ní ty pálky dávat... cena za exkluzivitu no


Jen škoda těch cen, dolů už asi nepůjdou a o tolik lepší auto než sériová 9-3 Aero to není, aby se vyplatilo za ní ty pálky dávat... cena za exkluzivitu no

-> Sejki: Turbo a jednotka (nebo přesmahnout) a mělo by to stačit. Plnotučný motory mají snad o něco lepší výfukový ventily a písty, ale je v tom dost guláš a u pozdějších ročníků to snad bylo všechno sjednocené... ale nejasností v tomhle směru je docela dost.
Kamarád má právě LPT takhle přestavěný na "skoro Aero", jen má v jednotce trochu custom software, jednak protože E85 a druhak protože jeho převodovka není Aero a má tudíž minimálně na 1 a 2 nastavený trochu přísnější omezení krouťáku než sériový Aero. Má na tom už natočeno snad 70 tisíc nebo kolik a bez problémů (většina km na ethanol).
Kamarád má právě LPT takhle přestavěný na "skoro Aero", jen má v jednotce trochu custom software, jednak protože E85 a druhak protože jeho převodovka není Aero a má tudíž minimálně na 1 a 2 nastavený trochu přísnější omezení krouťáku než sériový Aero. Má na tom už natočeno snad 70 tisíc nebo kolik a bez problémů (většina km na ethanol).
-> palinator: máte to tam 

-> dragon_cb_cz: Dnes mi Karkul na chvíli přidržela plyn ve 4000 a tam ho na chvilku podržela. Poprvé jsem slyšel zvenku zvuk bez takového toho "poslechového" protůrování pro někoho, kdo chce slyšet lauf od BSR.
Zvuk je decentně tlumenej, ale jedním slovem FAMÓZNÍ, je to lahoda poslouchat. Musím jí poprosit častěji. Mám z toho fakt radost jako prase.
Zvuk je decentně tlumenej, ale jedním slovem FAMÓZNÍ, je to lahoda poslouchat. Musím jí poprosit častěji. Mám z toho fakt radost jako prase.

-> skodaman:
Mohl bys mi to prosím poslat ve větším rozlišení? Třeba na mail palinator@seznam.cz
Díky
Mohl bys mi to prosím poslat ve větším rozlišení? Třeba na mail palinator@seznam.cz
Díky
-> dragon_cb_cz: jak je narocny predelat to na velky T? Myslim co to vsechno obnasi mimo vetsiho turba...
-> Jirik_Tuňák1983: Jo, je větší, ale vedle sebe jsem možnost je porovnat neměl, takže jak moc výraznej rozdíl to je nevím.
-> dragon_cb_cz 28.06.16 13:42:45: Právě co? :-D Že je Mikrobiši větší, ano?
-> Jirik_Tuňák1983: No právě Aero má myšáka, ale LPTčka mají menšího Garetta...
-> dragon_cb_cz 28.06.16 12:52:36: Mě ten Mikrobiši zas tak malej nepřijde proti dnešním výrobkům. 

-> Jirik_Tuňák1983: Jj, motor dostává menší čočku, takže některý komponenty se nemusí tolik hrotit (písty třeba) a taky ti stačí menší turbo - menší lag.
-> dragon_cb_cz 28.06.16 12:06:25: Já nic, to voni.
A v čom je to nízkotlaký jakože "lepší"? Že tolik netlačí a tím pádem tak nějak "šetří" mechaniku?

-> Jirik_Tuňák1983: Zrovna LPT bys jako Volvař znát měl, to používáte i vy - nízkotlaký turbo.
A OG/NG je označení generace - old/new. Je to potřeba, protože u Saab-u měli to značení fakt neuvěřitelně zmatečný. "Klasická" 900 (taky značená 900C) co se vyráběla 78-93 je totiž úplně jiný auto než 900NG (to co mám já), kterou vyráběli 94-98. A aby v tom nebyl malej guláš, tak 1998-2002 vyráběli 9-3OG, což je ale ve skutečnosti jen výraznější upgrade 900 NG... a 2002-2010 dělali 9-3 NG, která zase s tou původní 9-3 nemá společnýho skoro nic
A OG/NG je označení generace - old/new. Je to potřeba, protože u Saab-u měli to značení fakt neuvěřitelně zmatečný. "Klasická" 900 (taky značená 900C) co se vyráběla 78-93 je totiž úplně jiný auto než 900NG (to co mám já), kterou vyráběli 94-98. A aby v tom nebyl malej guláš, tak 1998-2002 vyráběli 9-3OG, což je ale ve skutečnosti jen výraznější upgrade 900 NG... a 2002-2010 dělali 9-3 NG, která zase s tou původní 9-3 nemá společnýho skoro nic

-> dragon_cb_cz: tak ja prave nevedel co od toho cekat, ted uz to vim, ja nikdy v Aeru taky nejel tak nemuzu posoudit... Za komunistu mel tata Saaba 9000 ale to uz si pamatuju prd jak to jelo :)
-> dragon_cb_cz 28.06.16 11:46:02: Já vím píču o čem mluvíte, to je pořád samý Aero, NG, LPTčko.... 

-> Sejki: No je to LPTčko, co bys chtěl... nahoře jede Aero, který má právě patřičně jiný turbo.
-> dragon_cb_cz: jj tak to jo... Takze turbicko maj na spodek a cim to bude foukat vrsek to je saabu jedno... Navic mam spotrebu 9.4 a to je dost... C
-> Sejki: Protože je to 2.3t a ne 2.3T
To malý turbo už prostě nahoře nestíhá...
Jinak to s tím půltunovým setrvákem je docela dobrá charakteristika - a asi jsi i trefil hřebíček na hlavičku, protože těžší setrvák byla jedna z vývojových modifikací mezi B204/234 na B205/235. K tomu ještě ty vyvažováky... Reakce na plyn není silná stránka toho motoru. A je fakt, že u 900NG je to o fous lepší.

Jinak to s tím půltunovým setrvákem je docela dobrá charakteristika - a asi jsi i trefil hřebíček na hlavičku, protože těžší setrvák byla jedna z vývojových modifikací mezi B204/234 na B205/235. K tomu ještě ty vyvažováky... Reakce na plyn není silná stránka toho motoru. A je fakt, že u 900NG je to o fous lepší.
-> palinator: ten motor je daleko dravejsi proste klasika vraaaau vraaaau, kdezto 2.3T to je vraaaaaaaaaauuuuuuuuuuuuu
.... jak kdyby mel pultunovej setrvak... navic u 2.3T jsem cekal kdyz to seslapnu ze me to treba v 4tis ot min zatlaci do sedacky a ono to tak nejak jede od spodu jak dyzl
-> palinator: Údajně to je jízdně docela fajn motor. A těch 350Nm oproti 280Nm u LPTčka taky bude znát.
-> dragon_cb_cz:
A on je 3,0 TiD nějakej letec jo?
A on je 3,0 TiD nějakej letec jo?

-> Jirik_Tuňák1983: Čas od času to protáhnu myčkou (== udělal jsem to zatím asi třikrát) a s podobnou frekvencí to opláchnu ručně hadicí u Alčy rodičů.. nějak není čas to hrotit a nejezdí to na to 
-> Sejki: Věřím, proti 3.0 TiD téměř jistě... projížděl jsem to jednou v sedanu a žádnej zázrak to není. Jako vyloženej lenoch taky ne, ale když je člověk zvyklej na nějakou rozumnou motorizaci, tak to prostě neoslní no. Ale strčí se na to myšák, hrábne se do jednotky a hned je to jiná

-> Sejki: Věřím, proti 3.0 TiD téměř jistě... projížděl jsem to jednou v sedanu a žádnej zázrak to není. Jako vyloženej lenoch taky ne, ale když je člověk zvyklej na nějakou rozumnou motorizaci, tak to prostě neoslní no. Ale strčí se na to myšák, hrábne se do jednotky a hned je to jiná

-> dragon_cb_cz: ja mam ted pujceny 9-5 2.3 turbo 125kw a prijde mi ze to nejede...
-> dragon_cb_cz: Jsem si ho umyl před cca 3ma měsícema a furt to celkem drží a pěkně to kapičkuje při dešti. Používáš ňákou kosmetiku na Sobolka? Myješ v myčce a nebo růčo?
-> palinator: Charakteristiku současnejch turbobenzínů jsem slyšel něco jako "torque midrange, die at the top"
Což teda ale sedí trochu i na tu mojí 900NG - minimálně ve srovnání s 9-5 Aero. Ale tam je myšák no... Někdy si musím zase sjet se segry O1 1.8T, ta mi přišla, že se celkem točit nechá.
-> Jirik_Tuňák1983 22.06.16 21:44:46: Hrozný, jak si na to člověk zvykne, co? Dva roky zpátky, když jsem poprvý vážně zvažoval koupi Soba (shodou okolností taky 900NG Aero, mám na tuhle podivnost štěstí) tak mi přišlo, že to auto fakt jede... A teď jí mám a přijde mi to celkem vlažný
Protože mezi tím jsem si zvyknul na 9-5 - a už i ta mi přijde, že to není úplně ono.
Ještě že ten prostor pro upgrady je omezený jen obsahem peněženky
Ale zrovna u 900NG je možnejch spousta relativně dostupnejch a přitom docela zásadních vylepšení (nejen na motoru)...

-> Jirik_Tuňák1983 22.06.16 21:44:46: Hrozný, jak si na to člověk zvykne, co? Dva roky zpátky, když jsem poprvý vážně zvažoval koupi Soba (shodou okolností taky 900NG Aero, mám na tuhle podivnost štěstí) tak mi přišlo, že to auto fakt jede... A teď jí mám a přijde mi to celkem vlažný

Ještě že ten prostor pro upgrady je omezený jen obsahem peněženky

-> Jirik_Tuňák1983 22.06.16 21:29:14:
Já od začátku říkal že aktuální turbobenzín od VW je totálně o hovně, proto jsem měl na turbobenziny takovej náhled. Sobem/losem (či jakou zvěřinu tady Vítek jmenoval) jsem nejel nikdy, tak nevím.
Ale hlavně oceňuju, že se s T2 dokážete vskutku rozumně taky pobavit.
Já od začátku říkal že aktuální turbobenzín od VW je totálně o hovně, proto jsem měl na turbobenziny takovej náhled. Sobem/losem (či jakou zvěřinu tady Vítek jmenoval) jsem nejel nikdy, tak nevím.
Ale hlavně oceňuju, že se s T2 dokážete vskutku rozumně taky pobavit.

-> U-Geen:





-> Milan 136: a ty v zatacce jedou nebo parkujou?
-> Tuner#2 - zrušená registrace 22.06.16 21:36:10: tak s Eidym se nejde srovnávat s žádnou jinou škodovkou
mně byste ujeli okamžitě všichni, to je hrozný, jak to nejede.
Ještě jak jsem do toho přesednul z Octy
Ale nedostatek výkonu se snažím dostat alespoň v zatáčkách. Tam mi dost aut překáží

mně byste ujeli okamžitě všichni, to je hrozný, jak to nejede.
Ještě jak jsem do toho přesednul z Octy

Ale nedostatek výkonu se snažím dostat alespoň v zatáčkách. Tam mi dost aut překáží

-> Kocvin 22.06.16 22:01:29: Stejně jako já jsem poprvé seděl v GTi, tak Dan seděl poprvé v 5R 2.5T a byl nadšenej z jemného lineárního průběhu a nástupu momentu. Jenomže já jsem přesedával opačně, takže jsem čekal více (Volvo je všechno možné, ale rozhodně ne sportovní náčiní) a dostal méně. Proto byly mé dojmy možná tak rozpačité.
Takže stejné dojmy? Rozepiš to trochu, ať nemám dojem, že jsem si to vsugeroval.
Mám ale dojem, že asi ne.
Jinak se mi jako hračičkovi líbilo, že si tam může vyjet přehled spotřeby klidně za celej rok a v různá roční období, to je šikovné. K hovnu (k pumpě stejně musíš), ale šikovné. Příjemné bylo, že to i jako předohrab drželo ve vracečkách vybočenej zadek a netlačilo to čumák rovně ven, to by udělalo asi až za limitem.
Takže stejné dojmy? Rozepiš to trochu, ať nemám dojem, že jsem si to vsugeroval.
Mám ale dojem, že asi ne.
Jinak se mi jako hračičkovi líbilo, že si tam může vyjet přehled spotřeby klidně za celej rok a v různá roční období, to je šikovné. K hovnu (k pumpě stejně musíš), ale šikovné. Příjemné bylo, že to i jako předohrab drželo ve vracečkách vybočenej zadek a netlačilo to čumák rovně ven, to by udělalo asi až za limitem.