skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
-> dragon_cb_cz 16.11.16 16:42:48: Podle foto to každému z nich vyšlo s jiným přesazením. Viz. ve vedlejším tématu probírané IIHS. Takže spíše náhoda, jak píšeš, jinak z toho mohli vylézt (být převezeni) oba dva.
-> Jumbo: Pro porovnání životní prostor v té A4, z toho je snad celkem vidět které auto, jak říkáš dopadlo řádově hůř...
-> Jumbo: Co znamená "plné rychlosti"? To je 200, nebo snad 55km/h? Kdyby to bylo v plné rychlosti tak z toho auta nezbyla ani zadní náprava to mi věř.
Tak logicky je Audina taky dost pomuchlaná, na tom nevidím nic zvláštního, není to tank
Nicméně Tvé hodnocení stavu „střecha Volva se zdá docela "rovná" a AUDI má zlomené sloupky a dveře“ by mě snad i rozesmálo, kdyby se nejednalo o tragickou událost.
To by mě zajímalo co ted příjde za vysvětlení "nevysvětlitelného“ když "rovná" střecha nezabrala. Bud to musí být tím 100% tím že na Volvo někdo přidělal přední podběhy z nové Octavie-proto to bylo tak měkké, případně bylo moc „nový“ -auta z devadesátých let mají lepší železo takže jsou určitě bezpečnější. Poslední možnost je, že to celé někdo nakreslil v malování aby poškodil majitele starších aut, děcka neblázněte a smiřte se s tím že prostě lidi ve starých autech umírají častěji...
Tak logicky je Audina taky dost pomuchlaná, na tom nevidím nic zvláštního, není to tank

To by mě zajímalo co ted příjde za vysvětlení "nevysvětlitelného“ když "rovná" střecha nezabrala. Bud to musí být tím 100% tím že na Volvo někdo přidělal přední podběhy z nové Octavie-proto to bylo tak měkké, případně bylo moc „nový“ -auta z devadesátých let mají lepší železo takže jsou určitě bezpečnější. Poslední možnost je, že to celé někdo nakreslil v malování aby poškodil majitele starších aut, děcka neblázněte a smiřte se s tím že prostě lidi ve starých autech umírají častěji...
-> saskyn2: No, z tý fotky a článku je prd poznat, ale spíš bych tipoval, že tam právě rozhodla nějaká blbá náhoda spíš než stáří (nikde tam nevidím informaci o rozdílu stáří 10 let).
S těma bezrámovejma oknama máš pravdu - to mi nedošlo, takže beru zpět. Ale s tím bagem to podle mě trochu fail je (už jen protože tady prostě volant byl natočenej "ideálně").
Jinak já rozhodně netvrdím, že v moderních autech progres v bezpečnosti není - je, a velkej. Ale není to úplně přímočarý, že vždycky novější == lepší, fakt je to kus od kusu. 900C je pochopitelně dost extrém, takže se s tím dobře machruje
Ale určitě bys našel i spoustu jinejch příkladů, kdy moderní auto dopadlo jako relativní zklamání. Ale to by chtělo statistiky z reálnejch nehod, jinak je to dost teoretický tlachání.
S těma bezrámovejma oknama máš pravdu - to mi nedošlo, takže beru zpět. Ale s tím bagem to podle mě trochu fail je (už jen protože tady prostě volant byl natočenej "ideálně").
Jinak já rozhodně netvrdím, že v moderních autech progres v bezpečnosti není - je, a velkej. Ale není to úplně přímočarý, že vždycky novější == lepší, fakt je to kus od kusu. 900C je pochopitelně dost extrém, takže se s tím dobře machruje

-> saskyn2: Šlo mi o to, že v plné rychlosti nabral stojící stříkačku a kabina byla OK.
A k tvému odkazu. Je vidět, že i ta Audina je dost pomuchlaná, i když fotka stojí za velké kulové. Ale zase usuzujeme bez znalosti všech proměnných, třeba jestli byl řidič připoutaný, nebo ne, taky 150 kg a 2 metry borec dostane jiný náraz, než 70 kg a 165 cm. Z dostupných informací nejde říct, které auto dopadlo řádově hůř.
Navíc co vidím na té fotce, tak se zdá že Volvo dostalo ránu víc na stranu řidiče, střecha Volva se zdá docela "rovná" a AUDI má zlomené sloupky a dveře, kdoví jak to bylo...
A k tvému odkazu. Je vidět, že i ta Audina je dost pomuchlaná, i když fotka stojí za velké kulové. Ale zase usuzujeme bez znalosti všech proměnných, třeba jestli byl řidič připoutaný, nebo ne, taky 150 kg a 2 metry borec dostane jiný náraz, než 70 kg a 165 cm. Z dostupných informací nejde říct, které auto dopadlo řádově hůř.
Navíc co vidím na té fotce, tak se zdá že Volvo dostalo ránu víc na stranu řidiče, střecha Volva se zdá docela "rovná" a AUDI má zlomené sloupky a dveře, kdoví jak to bylo...
-> Jumbo: Asi nerozumím co má dokazovat když to nahulí do stříkačky???
Ale na tom prvním odkazu je to vypadá dobře, to asi jo, ale protože je to nějakej malinkatej Yaris z roku nebreč...jak říkám nový auto je někde úplně jinde Tak třeba tohle, to určitě taky není fingované a proč asi v Audině přežil a ve Volvu ho posbírali? Velikostně stejný auta, ale těch 10 let stáří rozhodlo...
www.policie.cz/clanek/dop ravni-nehoda-se-zranenim-a -umrtim.aspx

www.policie.cz/clanek/dop ravni-nehoda-se-zranenim-a -umrtim.aspx
-> saskyn2: Není reál, jako reál, tohle dopadlo trošku jinak...
www.autojunk.nl/2010/.../ crashtest-%E2%80%93-volvo- 940-vs-toyota-yaris
A tady jeden docela srandovní...
A dvě, co rozhodně nikdo nefingoval...
www.volvoforums.org.uk/sh owthread.php?t=96201
www.autojunk.nl/2010/.../ crashtest-%E2%80%93-volvo- 940-vs-toyota-yaris
A tady jeden docela srandovní...
A dvě, co rozhodně nikdo nefingoval...
www.volvoforums.org.uk/sh owthread.php?t=96201
-> dragon_cb_cz: Ono v reálu stačí abys měl jinak natočenej volant a už ten airbag nefunguje 100% jak by měl. Taky to CC je taky stará vrána z roku 2008, navíc bezrámová okna, takže si potvrdil přesně to co jsem říkal, auto z roku 2014 je na tom už zase úplně jinak. Ten test z toho roku 1982 teda všechna čest, to musím uznat máš pravdu, jen je taky otázka v jaké je to rychlosti, popřípadě v jakém stupni rozkladu korozí to auto bude v dnešní době. Jinak tohle si už určitě viděl že, to vypovídá za vše...
-> saskyn2: No spíš narážím na to, že se hlava a pytel pořádně nepotkaj a dveře u řidiče zmizí - srovnej s tímhle:
A C900 byla bezpečností ne roky ale desítky let napřed před konkurencí (neplést s 900NG co přišla po ní - ta na tom naopak byla dost bledě). Tenhle konkrétní IIHS test se v té době asi nedělal (nebo minimálně video najít nemůžu), takže přímý porovnání nenabídnu. Ale jsem si dost jistej, že 10x hůř bych na tom fakt nebyl.
Podívej se třeba tady: - rok 82, auto se vyrábělo od roku 78. A dopadne při čelním nárazu líp než jedničková Okta (o 20 let mladší).
A nebo trochu méně vědecky
A C900 byla bezpečností ne roky ale desítky let napřed před konkurencí (neplést s 900NG co přišla po ní - ta na tom naopak byla dost bledě). Tenhle konkrétní IIHS test se v té době asi nedělal (nebo minimálně video najít nemůžu), takže přímý porovnání nenabídnu. Ale jsem si dost jistej, že 10x hůř bych na tom fakt nebyl.
Podívej se třeba tady: - rok 82, auto se vyrábělo od roku 78. A dopadne při čelním nárazu líp než jedničková Okta (o 20 let mladší).
A nebo trochu méně vědecky

-> dragon_cb_cz: Tak to víš že jsou různý druhy testů, ale vzhledem k předsazení dopadlo relativně dobře ne? Nebo máš nějaké video s nějakým 20 let starým autem které by v případě takovéhle rány dopadlo líp? Když bys takovouhle ránu udělal v tebou zmíněném Saab-u 900 tak dopadneš 10X hůř

-> saskyn2: No hele, na téma iluzí:
Ono jedna věc je udělat auto na NCAP, druhá věc na IIHS test a třetí věc na "real life". A Švédové tohle prostě uměli/umí... nejsem kvalifikovanej srovnávat V70 a O3, ale že existujou druhy kolizí, při kterých bych raději seděl ve 30 let starém Saab-u 900, než v něčem moderním, tím jsem si teda sakra jistý. Čímž neříkám, že neexistujou jiný situace, ve kterých by to bylo naopak.
Což mi připomíná:
Ono jedna věc je udělat auto na NCAP, druhá věc na IIHS test a třetí věc na "real life". A Švédové tohle prostě uměli/umí... nejsem kvalifikovanej srovnávat V70 a O3, ale že existujou druhy kolizí, při kterých bych raději seděl ve 30 let starém Saab-u 900, než v něčem moderním, tím jsem si teda sakra jistý. Čímž neříkám, že neexistujou jiný situace, ve kterých by to bylo naopak.
Což mi připomíná:
-> saskyn2: Nebyl jsem fanda, dokud jsem do toho nesedl... Ale mas pravdu, nema smysl to resit, kazdemu po chuti...
-> OndraKrupi 15.11.16 10:30:36: Tak vzhledem k tomu, že Jumbo v nějakém jiném tématu psal že by v případě nehody raději seděl ve 20 let staré popelnici než ve trojkové oktávce, tak musí být bud blázen, nebo totální fanda, což pak hodně vysvětluje
Ale nač někomu brát iluze, nechme to být.

-> Rudy130: Já budu shánět 17ky kola na léto, ale jiná. ;-)
Takže moje původní 16ky budou teď taky na prodej.
Takže moje původní 16ky budou teď taky na prodej.
Kola prodána
-> havlik: Tak zrovna Jumbo díky tomu jaká všechna auta řídil v tomhle bude mít velmi dost porovnávacích informací.
Jinak i mě překvapilo, kolik možností to auto má, jak jsou tam některé věci řešeny.
Jinak i mě překvapilo, kolik možností to auto má, jak jsou tam některé věci řešeny.
Žádnej zázrak to není, ale vyloženě špatný to taky není, jízdníma vlastnostma se dá přirovnat k B5 Passatu.
-> Pavel P@nkáč: Já si nekupoval leštěnku na předvádění a chlubení se, ale pracanta, takže nějaké oděrky neřeším, s tím jsem to i koupil. A fráze "sedl do toho z Formana" je taky trochu zavádějící, v práci máme nové služebáky a upřímně radši jezdím v tom Volvu.
Každý podle chuti, já bych neměnil.
Každý podle chuti, já bych neměnil.
-> Jirik_Tuňák1983:


-> havlik 14.11.16 20:06:53: To nebudu komentovat, musel bych tě nazvat čurákem. 

-> Jirik_Tuňák1983: Jo skoro jako ty
-> havlik 14.11.16 18:49:43: Tak z toho auta má radost i když je to vůz ve stáří mnohých Felicií, no a teď s tím jel to Skotsko nebo kde to byl. Připadáš si zajímavej?
-> Pavel P@nkáč: 

-> havlik: ono když do toho zkočíš z formana tak asi dobrý jinak jestli je to to volvo co bylo na pohofestu Jumbovo tak stav jeho vozu od pohledu docela katastrofa:)
-> havlik: Je to asi o člověku, mě to auto hodně oslovilo...
-> Jumbo: Tak nevim V70 jsou něco málo najezdil jak řidič, tak o něco víc jako závaží, ale rozhodně jsem se z toho nijak neposral, jako je to vcelku slušně odhlučněný tak asi neslyšíš že tam něco mrdá a mlátí. to asi jo.
Nechce někdo alu na volvo? R17 7,5j dvě pneu ok a dvě na výměnu. Někomu tady bych je dál za 6000
-> havlik: Hele je to tak, ty sedačky a celkový pocit z auta jsou mazec. Řídil jsem hromadu i novějších aut, ale jak jsem sedl do Volva, málem jsem borcovi nacpal hotovost ještě před tím, než jsem si to vůbec promyslel... A ohledně toho samého mě varovali i borci na Volvo föru, že to tak může působit, já tomu sám nevěřil... Neříkám, že to je nejdokonalejší auto na světě, ale strašně lehko se při prvním svezení přehlíží chyby...
-> Jumbo: nejdokonalejší auto na světě



-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: Tak co já vím, tak V70 a koroze nejdou dohromady, takže tam budeš v klidu... Pokud jezdíš dálky, klidně bych se nebál nafty. Já mám první generaci, 1998, 2,5 TDi a nemůžu si stěžovat. Má to 103 kW, motor krásně táhne až do "nenaftových" otáček a krom rozvodů za rok a 25 000 km nepotřeboval nic.
Každopádně při nákupu počítej, že bude ještě potřeba investice. Nafťáky mají dost komplikované rozvody a běžně se pohybuješ okolo 12 000 Kč v neautorizáku servise. Jsou tam dva rozvodové řemeny, hromada kladek a na čerpadle se nastavuje předvstřik, což je dost komplikovaná věc (i já to nechal mechanikovi).
Jinak dávej bacha při výběru a pořádně hledej, protože jak sedneš do prvního, bude připadat jako nejdokonalejší auto na světě, ale nemusí být. Já měl docela štěstí, i když už jsem taky pár věcí musel na autě měnit.
Každopádně při nákupu počítej, že bude ještě potřeba investice. Nafťáky mají dost komplikované rozvody a běžně se pohybuješ okolo 12 000 Kč v neautorizáku servise. Jsou tam dva rozvodové řemeny, hromada kladek a na čerpadle se nastavuje předvstřik, což je dost komplikovaná věc (i já to nechal mechanikovi).
Jinak dávej bacha při výběru a pořádně hledej, protože jak sedneš do prvního, bude připadat jako nejdokonalejší auto na světě, ale nemusí být. Já měl docela štěstí, i když už jsem taky pár věcí musel na autě měnit.
-> Jirik_Tuňák1983: nemel, máme mondea
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček 11.11.16 16:27:52: A neměl už jsi náhodou Volvo, nebo si tě pletu?
-> Jirik_Tuňák1983: kolem 2002 ? nevim která je to generace -> Jumbo: abych pod tim nemusel každý týden ležet, aby to neschnilo před očima
doted jsem byl zvyklej na lpg ale už mě nebaví furt nastavovat ventily
jezdím i dálku kolem 700km

doted jsem byl zvyklej na lpg ale už mě nebaví furt nastavovat ventily

-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: A co od toho čekáš, kolik najezdíš? Jak dlouhé jezdíš cesty?
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček 11.11.16 13:59:48: Myslíš V70 první, druhé, třetí generace nebo jaké?
pánové, jaký motor doporučujete do V70?
A tady zbytek... Ale zdvizkou mi Volvo jeste nikdo nenakladal... 

Na stavbu jedine V70... Dneska nalozeno 1,5 palety... Tady krbova vlozka
-> jans: Ani jsem zatím nesháněl...
-> Jumbo:
Pěkné.
A roletku kufru jsi už sehnal?
Pěkné.
A roletku kufru jsi už sehnal?
Tak jsme prave dorazili... Nakonec bohuzel komplikace, vcera pri ceste na trajekt zaclo cukani od leveho kola az do volantu a nez jsme se nalodili, bylo to uz dost silne. Myslel jsem uz, ze to bude homokynetak a premyslel, jak s tim dojedu 1100 km do Brna. Asi 50 km od Amsterdamu najednou zaclo auto silene tahnout doleva a klasicky zvuk prazdne gumy, leve predni uplne bez vzduchu. Takze vesta trojuhelnik a sup do toho. Bohuzel mam v aute jenom dojezdovku, velke kolo se tam neda, kvuli 3ti rade sedadel, takze zadni kolo dopredu a dojezdovka dozadu. Jeste ze to jde zvednout za prostredek v tezisti a clovek vymeni obe kola naraz. A jakmile jsem se rozjel, doslo mi ze to nebyl kloub, ale pravdepodobne bublina na pneu, protoze rizeni uz bylo bez problemu... Takze 1050 km na dojezdovce max 90 mezi kamionama, luxusni zazitek... Ale Swen zase sezral jenom 50 l nafty az do Brna, coz je asi rekord... :-D
-> Jumbo: super !
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Verim, ale porad je to 18 let stare auto s 350 000 km za sebou... A ted uz teda dalsima 3400 za 8 dni, z toho 2300 po spatne strane silnice... Zitra poslednich 300 km na trajekt a pak v patek 1100 z Amstru do Brna... Ale zatim drzim 5,5 l/100 km, coz me hodne potesilo...
-> Jumbo 27.09.16 21:03:36: Myslíš, že je to nutné? Snad mu věříš, ne? 

Jinak pokud by měl někdo zájem, tak asi bude na prodej kamarádovo 900NG, 2.0 turbo, manuál, v pětidvířku... je tam čerstvě jiné turbo, srovnaná hlava s novým těsněním, vyčištěný chladící okruh atd. A momentálně je v tom stage 3 jednotka a lítá to jak postřelený divoký prase - pocitově plus mínus stejně jako jeho 9-5 Aero Hirsch (270 sobů).
Důvod prodeje: koupě 9-3OG cabrio
Důvod prodeje: koupě 9-3OG cabrio
