skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Jirik_Tuňák1983: můžu tě ujistit že 80 procent majitelů 20 let starých aut vůbec klimu neřeší a jezdi s nefunkční.
-> saskyn2 12.06.19 11:00:11: To chápu, ale mám v tuhle chvíli vedle sebe dva kolegy, jeden má 20 let starý BMW a klima furt OK, další hodně jetého pássovce a taky OK. Vesměs neznám skoro nikoho, kdo by řešil nefunkční klimu z důvodu závady mechanické, elektronické a nebo z důvodu úniků u starých aut. Ale jako jo, levný je fajn. Jen se to nesmí vyšplhat u nějakého garážníka způsobem pokus omyl moc vysoko.
-> saskyn2: no cudzie značky stoja fakt za to , som rád že riešim 95% Škodovky ...
A zrovna přesně cena dílů je něco díky čemu má škodovka nad všemi navrch, kompresor prodávám 5500(nákupku zveřejnovat nebudu) pak přijede nějakej šrot typu hundai getz a kompresor 20t
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Životnost to má stejnou jak ostatní auta, akorát přesně jak píše suri, je to už starý a ta dostupnost slušných dílů za slušný ceny rapidně klesá, ještě nedávno jsem nakupoval nový origo klimachladiče po 1500, ted už ani ň, ještě že alespoň kompresor je stejný s O3, zrovna jdu jeden posílat![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: ako kde , ja mám pôvodný kompresor aj chladič a je notne rozstrielaný 370tis km ... nejde o to , ide to o to že sa tu nedá nič poriadne ani kúpiť , hold OII je už veterán tiež -> palinator: ja nerád riešim neoriginál celkovo ale sem tam sa niečo narýchlo musí , výsledok je kopa papierovania , vracania a objednanie aj tak originálu ...
-> suri 12.06.19 07:35:36: Na těch OII koukám nemá přísluš. klimatizace od kompresoru až poslední hadičku zrovna velkou životnost.
-> suri:
Tak dej Viku.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak dej Viku.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Zase mám solídne nervy na tieto ospevované kvalitné značky a to je len streda ...
Kayaba tlmiče zadné na caddy , výrobca zhodnotil alebo to meral nejaký murár že priemer tela v originále 39mm a v jeho prevedení 43mm nebude vadiť , bohužiaľ vadí , nedá sa tam uchytiť čidlo xenonu ...
Včera chladič HELLA klímový OII , po naplnení vypadla spodná zátka a chladivo skončilo pekne na zemi ...
skurvené výrobky fakt , roboty ako na kostole s tým , chladivo za 50€ v prdeli a nikto ti nič nezaplatí ...
Kayaba tlmiče zadné na caddy , výrobca zhodnotil alebo to meral nejaký murár že priemer tela v originále 39mm a v jeho prevedení 43mm nebude vadiť , bohužiaľ vadí , nedá sa tam uchytiť čidlo xenonu ...
Včera chladič HELLA klímový OII , po naplnení vypadla spodná zátka a chladivo skončilo pekne na zemi ...
skurvené výrobky fakt , roboty ako na kostole s tým , chladivo za 50€ v prdeli a nikto ti nič nezaplatí ...
-> minno: asi nie , nevyrieši to nič , ale nedivím sa , jazdia tu strašné vraky a toto je zase len bič na normálnych ľudí ako za pičovinu vytrieskať peniaze -> SO545: uvidíš , octavia dnes prešla na pohodu , aj emisie , horšie to majú PD čka tam sú problémy ...
-> suri 07.06.19 07:41:53: moje stare TDi dava emisie podla tabuliek na pohodu... auta do roku 1970 maju emisnu zrusenu... skoda ze auto tohto datumu nevlastnim.
Zatial sa nam v praci vratili s obmedzenou emisnou nove benzinaky ktore jazdia po meste... ale aj to sa poriesilo a dali to.
v lete idem na STK so 100kou to ma fakt tesi... ale nic sa neje take horuce ako sa navari...
obcas mam pocit ze na STK auta neprechadzaju lebo skoncil baksis... a to ze fest.
hladaju prkotiny ktore sa uz trosku off
Zatial sa nam v praci vratili s obmedzenou emisnou nove benzinaky ktore jazdia po meste... ale aj to sa poriesilo a dali to.
v lete idem na STK so 100kou to ma fakt tesi... ale nic sa neje take horuce ako sa navari...
obcas mam pocit ze na STK auta neprechadzaju lebo skoncil baksis... a to ze fest.
hladaju prkotiny ktore sa uz trosku off
-> suri: dlho to asi nepotrvá, pretože čo teraz? idú všetci dať do šrotu staré autá a kúpiť nové? to asi nie.
-> SO545: uvidíš emisie teraz po novom a bude po zábave , tu zháňajú technika STK a nikto sa nehlási , a veľa STK dostalo mastné pokuty a nikto už nechce privrieť oči nad ničím ... uvidíme dokedy to potrvá
-> SO545 06.06.19 22:07:06: a kolik od STK do STK najedes? ja sotva 80tis.km
kdyz je velkej dlouhotrvajici slejvak, tak mi nejak pretecou dvere ridice
nechapu, kanalky jsou dole pruchozi, jinde mi tam netece
No ted jsem jezdil jen rapidem a blue, vcera vezmu octu a po nastartovani sla dost divne na 3 valce, napred jsem myslel elektrika, motorak plnej tapicek :/, ted uz to chodi na vsechny, ale do 20km to vyhodi chudou smes a zacne jet jak bez turba (na benzin i lpg to stejne) jakou hadici ta potvora mohla prekousat? nic tam nesyci, objednal jsem si za 27kc stromecek proti kunam, to jsem zvedav, jestli bude fungovat, je to uz podruhe :/
kdyz je velkej dlouhotrvajici slejvak, tak mi nejak pretecou dvere ridice
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
No ted jsem jezdil jen rapidem a blue, vcera vezmu octu a po nastartovani sla dost divne na 3 valce, napred jsem myslel elektrika, motorak plnej tapicek :/, ted uz to chodi na vsechny, ale do 20km to vyhodi chudou smes a zacne jet jak bez turba (na benzin i lpg to stejne) jakou hadici ta potvora mohla prekousat? nic tam nesyci, objednal jsem si za 27kc stromecek proti kunam, to jsem zvedav, jestli bude fungovat, je to uz podruhe :/
-> Vojťas 04.06.19 13:58:53: obcas to zateka cez otvory pre skrutky naraznika a zadne svetla ...ak bol tukes na zadok a spravene to ma spatne tak je to istota...
-> suri 04.06.19 14:02:34: mam 15rocneho golfa v podstate O1 , naklady na udrzbu su v podstate par ecok STK na velku pohodu. Planujem mat to auto este par rokov...ak kupim nieco nove tak jedine na kseft alebo to bude motorka.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> suri 04.06.19 14:02:34: mam 15rocneho golfa v podstate O1 , naklady na udrzbu su v podstate par ecok STK na velku pohodu. Planujem mat to auto este par rokov...ak kupim nieco nove tak jedine na kseft alebo to bude motorka.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> suri: Stahovák už mám z práce na předku, tak použiju i na zadek, kroužky umím dremlem sundat taky... Tak se do toho asi pustím...
-> Jumbo: normálne matku dole , sťahovákom dole , a stiahnuť krúžok ložiska... núdzovo to ide urvať aj s kolesom a vnútorný krúžok sekáčom
Pánové, zadní ložiska na O1 jsou jednodušší, než přední, nebo podobná prasárna? Dle videa to vypadá jednoduše, ale vím, jak to bylo na předku...
-> Vojťas: Jenom takovej tip - nemůže tam téci těmi plastovými průduchy s gumovou membránou, které jsou v blatníku pod nárazníkem?
-> Vojťas: to netvrdím , ale veľký pokrok to nie je , OI je už na tom podobne , poriadne veci nekúpiš ,náhrady stoja za hovno , ale je toho veľa a je to lacné ... na SK je hon na čarodejnice čo sa týka STK takže dnes s tým už nechce nikto nič mať a proste 7 ročné auto je staré a hotovo ...
Kamaradovy tece do OI nekudy do kufru, mel tam vzdycky dva lavory v levej a pravej kapse
a na nic neprisel nikdo. Ale bude to nekde skrz kanalky strechy ne?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> suri: Chm, takže ve výsledku radši zůstat u felicie a peníze vložit jinam. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer: do OI tečie rádovo rovnako a aj viac ako do Felicie , o korozii sa nebavím ,aj tieto problém už OI má , menej ale má
-> Jarda: Tak mne asi nějaký to vrtání nevadí, ale už mne prostě nebaví po zimě lehnout pod auto a zjistit, že tam chybí kus podlahy. Už mne nebaví každou chvíli řešit, kudy do toho auta zase teče atd. Pokud tohle minimálně částečně u O I odpadne a mechanicky se to sere +/- stejně, bude to pro mne ideální auto, co bude mít jako bonus to, že je bezpečnější. Nesháním nějakou raketu nebo drahý auto, beru to z pohledu člověka, kterýmu na denní ježdění bohatě stačí komfort a jízdní vlastnosti Felicie.
-> U-Geen 31.05.19 23:28:43: Jj lidi si to hodně chválí a i videa co jsem viděl vypadaj slibně. Kdybych neměl pořád dost rozpaky dát půl míče za auto, tak do toho asi jdu.
-> Shader 03.06.19 20:08:03: Kabeláž ke vstrikům v hlavě třeba.
Zdravím. Co může způsobovat u OII/2.0TDi při volnoběhu "zákmity motoru"? Nejedná se vyloženě o vibrace, ale značně citelné zákmity. Někdy se stane, že po přidání plynu jakoby auto utne na chvíli přívod paliva a auto začne cukat (hodně cukat). Zákmity motoru se projevují stále, cukání sporadicky. Někdo tady psal, že zákmity na volnoběh může způsobovat netěsnost vstřiků, dále mě pak napadá lambda či dvojhmota? Auto půjde na diagnostiku.
-> suri 01.06.19 16:12:01: opravujeme auta SPP to je iny zakaznik a platia vsetko...ze to neriesia je ina vec
ak maju splatku nastavenu na vratenie polovraku potom je to ina situacia.
velkeho zakaznika poznas podla toho ze priamo v danej firme sa o auta stara zamastnanec leasigovky![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
ak maju splatku nastavenu na vratenie polovraku potom je to ina situacia.
velkeho zakaznika poznas podla toho ze priamo v danej firme sa o auta stara zamastnanec leasigovky
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> SO545: to je veľký zákazník tomu nenarátajú nič
-> suri 01.06.19 08:37:52: ale leasingovka im to spocita neboj sa...idu po inych chybach...ako to predaju je uz na inu debatu.
ja som mal zakaznika ktory reklamoval rezonaciu motora... tahal auto z jarku za vyfuk....
a jasne ze nakoniec sa priznal...
tento tyzden ma dojal manik s mercedesom...na aute skrabanec na celom boku a otazka ???
to auto tu musim nechat. ja : nie , poprosim adresu a korekcnu farbicku dostanete postou.
ja som mal zakaznika ktory reklamoval rezonaciu motora... tahal auto z jarku za vyfuk....
a jasne ze nakoniec sa priznal...
tento tyzden ma dojal manik s mercedesom...na aute skrabanec na celom boku a otazka ???
to auto tu musim nechat. ja : nie , poprosim adresu a korekcnu farbicku dostanete postou.
-> Jarda - zrušená registrace 31.05.19 14:12:13: Ona 1,8 20V byla tehdy vlajková loď Škody a.s., takže "co nejmíň vybavenou" je u ní utopie... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> bouchy 31.05.19 15:43:27: Doprastav, za čas to lease plan bude predávať ako po prvom majitelovi
-> Jirik_Tuňák1983: Pak už teda jedině Wankel ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: no tchan mel pujcenou Vitaru 1.4T a prej to jede neskutecne... teda samozrejme proti jeko 1.6ce :) btw dneska jsem poprvy Swift Sporta potkal a je to krasny
-> Jirik_Tuňák1983: V tomhle třeba hrozně chválí toho novýho Swifta Sport a obecně tu 1.4T - má to turbo nějak proklatě blízko motoru a díky tomu to prý má nahoře skoro atmosférickej projev. A stejnej princip je vlastně i u té 2.9V6 u Julči QV - turbo uprostřed v tom V.
-> dragon_cb_cz 31.05.19 20:08:07: Jasně
, ale auta kolem 300 PS mají stejně kolem 1400 - 1500 kg. Jinak je to možná o pohodlnosti, ale jízdu s nepřeplňovaným motorem jakéhokoliv objemu, už si neumím moc užít. Na druhou stranu mi ale moc nevyhovují turbomotory, které vyrazí vocpoda a ve 4000 to zdechne a výš už to nic nepředvede. To je zrovna problém těch jednohubek 1.2 a 1.0, ideálně ještě zabitý převodovkou, pokud se nejedná o automat. V případě benzínu jednoduše motor, který má start na míč dole a táhne do 6000, přestože turbo. Více asi do SZ.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Hrozně záleží na váze, současný auta hodně zhubly...900NG má taky jen 185 koní a dokážou s tím autem díky váze (pod 1300kg) cvičit velice solidně. Ale 300 to není no...
-> dragon_cb_cz 31.05.19 16:08:25: Jo jo, akorát jsem se seknul v tom výkonu. Od 250 PS by bylo lepší. Protože pod 200, nebo 150 - 200, mi nepřijde na svižnější přesuny odpovídající. ![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 31.05.19 14:12:13: Tuším že jedna z těch 1.6 měla nějaké problémy s diferáky.
-> Jirik_Tuňák1983 31.05.19 13:38:33: Jo jo, požadavky máme podobný, takže ti naprosto rozumím
-> Borderer 31.05.19 12:55:24: Jak píše Jarda, u O1 si zas tak moc nepomůžeš - jen já bych dodal, že hnít to bude taky. Hlavní výhoda je, že na rozdíl od feldy to má i trochu schopný motorizace, speciálně pokud se tomu pomůže (ta 1.8T celkem umí jet) a tak nějak celkový chování na silnici.
-> Jirik_Tuňák1983 31.05.19 13:38:33: Jo jo, požadavky máme podobný, takže ti naprosto rozumím
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer 31.05.19 12:55:24: Jak píše Jarda, u O1 si zas tak moc nepomůžeš - jen já bych dodal, že hnít to bude taky. Hlavní výhoda je, že na rozdíl od feldy to má i trochu schopný motorizace, speciálně pokud se tomu pomůže (ta 1.8T celkem umí jet) a tak nějak celkový chování na silnici.
-> suri: S tím snad lítali po čerstvém betonu ne? Nějaká cementárna, stavba,...?
-> Borderer 31.05.19 12:55:24: a myslis, ze u ovce to bude kepsi?
jen ta koroze tam nebude, kdyz vyberes lepsi kus a ikdyz se technika bude trochu min srat, tak na opravach stravis zase vic casu, protoze se temer vse hur rozebira a je toho tam vic, jedine funglovku a tocit to max. po 4 letech, jinak se v tom budes stejne vrtat
Jedine kup co nejvic zachovalou a co nejmin vybavenou 2.0 20V bez turba nebo smradlavou sdi, urcite ne AEE :) a 75kW nevim, v praci vlastne jedna tour byla a nejezdilo se mi s ni uplne spatne, ale spis VW1.6 neverim
Vzpominam, ze na te tour se delala nejak brzo GO prevodovky...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jedine kup co nejvic zachovalou a co nejmin vybavenou 2.0 20V bez turba nebo smradlavou sdi, urcite ne AEE :) a 75kW nevim, v praci vlastne jedna tour byla a nejezdilo se mi s ni uplne spatne, ale spis VW1.6 neverim
Vzpominam, ze na te tour se delala nejak brzo GO prevodovky...
-> dragon_cb_cz 31.05.19 12:47:06: A přitom já jsem tak skromný.
Chtěl bych, aby to mělo ideálně kolem 200 - 300 koní, 300 - 400 Nm, při normální jízdě normální spotřebu, pohodlné sedačky, něco moderních technologií, dostatečný prostor pro 4 lidi. Kufr stačí kolem 400 litrů na bagáž. Nemusí to být konby. Mělo by to tedy umožnit přesun dětí do školky, na společný nákup, dojet na dovolenou, ale na druhou stranu umožnit zábavné prasosvezení. Kvůli osobnímu přesvědčení by to nemělo spadat do koncernu a čehokoliv německého. Takže to se to vybírá ajncvaj. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MajoLR: pohode -> minno: zadné ložiská sú poriadne KO , ono aj na Vitare sa po brodení v rieke a blate mali raz za čas ložiská rozobrať a vymyť a naplniť novým tukom -> castrol: však je to na to , uvidíš keď bude na predaj
-> dragon_cb_cz: Toho sem si vědom a je jsou to taky dvě věci, proč ta felda pořád žije - LPG a levný provoz. Nicméně se dostávám do fáze, kdy už nemam čas (a asi ani chuť) řešit po zimě, kde co zase začalo hnít a kde musim zalátat díru. Když mam chvilku volnou, raději se věnuju užovce nebo se projedu na motorce, než ležet pod spotřebákem.
A s těma sedačkama mi přijde, že OI má strašně krátký sedáky, nevím jestli existovalo víc druhů, ale byl jsem služebně v Kadani s kolegovou OI a po příjezdu (cca 3,5 hodiny jízdy) mne bolely kolena.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 31.05.19 09:31:48: Jako na palivo? Možná no... u mě je palivo zatím vždy asi menšinou nákladů ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Borderer 31.05.19 09:49:45: Tak dokud není shnilá, tak je felda nepřekonatelná cenou dílů. A sedačky má možná lepší než O1, i když to taky není výhra. Zase bezpečnostně atd je O1 někde jinde no... ad nafťáky, tam je to taky složitější, protože buď to jsou odlítaný hrůzy, nebo jsou to zamaskovaný odlítaný hrůzy - a proto za to nikdo už ty peníze taky nechce dát. I když to zrovna náhodou odlítaná hrůza není - tak tomu stejně nikdo neuvěří, že to není past
A taky už to všechno hnije...
-> Jirik_Tuňák1983 31.05.19 10:44:55: Jak píšeš, není to ani tak o stáří, jako spíš o celkovém stavu - i když máš pocit, že to udržuješ pečlivě, tak prostě různý silentbloky a jiný uložení atd postupně získávaj svoje vůle, různě se to nasčítá... nikdy už to není nový. Otázkou je, jak rychle se s tím novým dostaneš do stavu, kdy už není o co stát a "staré staré" bylo vlastně lepší.
Já jsem třeba v tomhle ohledu teď hodně spokojený s SX4, ale marná sláva - kdyby to mělo spotřebu a dynamiku TSI s DSG, byl bych spokojenější. Ale zase by to třeba nemělo tu nulovou spotřebu oleje a charakter... tak nějak mám pocit, že si prostě nevybereš, každý má svoje.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Borderer 31.05.19 09:49:45: Tak dokud není shnilá, tak je felda nepřekonatelná cenou dílů. A sedačky má možná lepší než O1, i když to taky není výhra. Zase bezpečnostně atd je O1 někde jinde no... ad nafťáky, tam je to taky složitější, protože buď to jsou odlítaný hrůzy, nebo jsou to zamaskovaný odlítaný hrůzy - a proto za to nikdo už ty peníze taky nechce dát. I když to zrovna náhodou odlítaná hrůza není - tak tomu stejně nikdo neuvěří, že to není past
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 31.05.19 10:44:55: Jak píšeš, není to ani tak o stáří, jako spíš o celkovém stavu - i když máš pocit, že to udržuješ pečlivě, tak prostě různý silentbloky a jiný uložení atd postupně získávaj svoje vůle, různě se to nasčítá... nikdy už to není nový. Otázkou je, jak rychle se s tím novým dostaneš do stavu, kdy už není o co stát a "staré staré" bylo vlastně lepší.
Já jsem třeba v tomhle ohledu teď hodně spokojený s SX4, ale marná sláva - kdyby to mělo spotřebu a dynamiku TSI s DSG, byl bych spokojenější. Ale zase by to třeba nemělo tu nulovou spotřebu oleje a charakter... tak nějak mám pocit, že si prostě nevybereš, každý má svoje.
-> castrol: U nás v kanclu se ptali, jestli geodeti, nebo lesáci...
-> suri 31.05.19 10:19:39: firemne auto
-> vhml 31.05.19 11:53:36: A druhá věc, že lidi jsou kurvy a bál bych se mít nový auto, že mi to někdo vomrdá na parkovišti atd... U starý ludry je mi to buřt :-D
-> Jirik_Tuňák1983 31.05.19 10:44:55: jako protivaha uspesne funguje návštěva a revize bankovního konta ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)