skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> castrol: U nás v kanclu se ptali, jestli geodeti, nebo lesáci...
-> suri 31.05.19 10:19:39: firemne auto
-> vhml 31.05.19 11:53:36: A druhá věc, že lidi jsou kurvy a bál bych se mít nový auto, že mi to někdo vomrdá na parkovišti atd... U starý ludry je mi to buřt :-D
-> Jirik_Tuňák1983 31.05.19 10:44:55: jako protivaha uspesne funguje návštěva a revize bankovního konta ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> suri:
ilúzie o ľuďoch som už stratil dávno, ale toto by ma nenapadlo...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 31.05.19 09:13:36: Včera jsem byl omrknout jeden vozeek v autosalonu. Příjezd OK, horší je, když následně odjíždíš.
To si člověk fakt říká, že to provozování starých aut je fakt zhovadilost a vlastně se ani nediví, že někdo přesedne třeba z výrazně postarší Audiny (A4, A6) do úplně nové Fabie, Rapida apod. Ano, ta Audina dříve stála balík, má sympatické drahé materiály, které už ale okousal zub času. Po nenadálém prozření pak vidí, že tady a tam, když ne teď, tak minimálně v horizontu 1 - 2 let do toho bude muset nasrat nějaké peníze. Vidí škrábance a nedokonalosti, které před vystoupením neviděl. No prostě je to mazec jak piča a nezmění na tom nic ani skutečnost, že člověk věnuje staršímu vozu maximální péči a vypadá, jako když téměř sjelo z pásu.
Ještě musím zmínit, že Karolíny Bravo II odolává morálnímu stárnutí úplně geniálně, asi stejně jako poslední gen. Punta - ta auta furt vypadají moderně a aktuálně zevnitř i zvenčí, ale u mojí S60 a Cromaňonce člověk vidí, že už je to poněkud slabší.
Naštěstí to u jednoho drží kult pětiválce a jakás takás nadčasovost a u druhého max pohodlí, nicméně nepopírám, že se s tím člověk po pár návštěvách autosalonů vnitřně nepere.
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: Jo, stáří si uvědomuju, jen sem myslel, že si víc drží cenu, ale to se asi týká spíš nafťáků....asi bude načase přehodnotit časový horizont výměny Felicie...
-> dragon_cb_cz: ale zas 1.8t jsou trochu vetsi naklady, ale zas to svezeni... vzdy je neco za neco
-> palinator 31.05.19 09:13:36: A já nechtěl bejt za negativa a on to tady napíše sám majitel nejnaleštěnější O1 v kraji
Ale je to tak no...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer: Moc to nesleduju, ale spíš jsi zaspal dobu - i 1.8T se dají v pohodě koupit okolo 40 tisíc už docela dlouho myslím. Vždyť to jsou všechno pomalu veteráni...
-> Borderer:
Však jsou to starý čubky který nemaj oproti konkurenci nic moc co nabídnout. Jedině to, že tolik nehnijou. Obzvlášť tahle verze před FL je podle mě naprosto nezajímavá.
Aut je všude jako sraček.
Však jsou to starý čubky který nemaj oproti konkurenci nic moc co nabídnout. Jedině to, že tolik nehnijou. Obzvlášť tahle verze před FL je podle mě naprosto nezajímavá.
Aut je všude jako sraček.
Koukal jsem z marnivosti po netu a to už se OI 1.6 (74kw) daj pořídit /dle inzerátu/ ve slušným stavu kolem 30 - 40 tisíc? Jsou to nějaký anomálie nebo sem jen zaspal dobu?
-> dragon_cb_cz 20.05.19 11:45:28: myslis, ze haldex tokto musim menit, kdyz jezdim jen na predek a zapnu si cerpadlo, jen kdyz nekde potrebuju projet? Coz v lete temer nehrozi, jedine navsteva kamose, kdyz zrovna hodne prsi :)
Ten interval bych dal treba na dvojnasobek, ale abych tomu zas neublizil, chci naklady snizovat a ne zvysovat :).
Ten interval bych dal treba na dvojnasobek, ale abych tomu zas neublizil, chci naklady snizovat a ne zvysovat :).
-> Jarda: Jj Haldex jsme měnili pravidelně dle předpisu.
-> Shader 19.05.19 16:11:21: me se osvedcilo to mit poradne prohraty jizdou, ale kdyz ma delsi zavit a na konci je zakarbonovanej, tak to bude problem :/
-> dragon_cb_cz 17.05.19 21:26:44: predepsany to neni, ale u naftovej to rakusaci menili, predepsanej neni ani zadni dif, jen haldex - 30 olej, 60 olej s filtrem
-> dragon_cb_cz 17.05.19 21:26:44: predepsany to neni, ale u naftovej to rakusaci menili, predepsanej neni ani zadni dif, jen haldex - 30 olej, 60 olej s filtrem
-> Shader 19.05.19 16:11:21: nahřát, já u feldy když nešla ven tak jsem udělal okolo svár aby se ohřála a povolila
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jak u OII 2.0TDi/125kW povolit lambdu? Je na to nějaký fígl nebo nějaký přípravek... mrcha nejde povolit. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: Neměnil, resp. až když to začalo dělat problémy. Jestli byl měněný někdy v minulosti netuším... to auto bylo celou dobu v rodině a jelo se podle servisky, nevím, jestli je předepsaný.
BTW, degradace vzduchem je důvod, proč se třeba na automaty přestaly dávat měrky... což byla věc, kterou jsem dřív nechápal, ale to vysvětlení dává dost dobrý smysl.
BTW, degradace vzduchem je důvod, proč se třeba na automaty přestaly dávat měrky... což byla věc, kterou jsem dřív nechápal, ale to vysvětlení dává dost dobrý smysl.
-> Jarda - zrušená registrace 17.05.19 18:20:09: jo na 4kole se sundavá úhlový převod zvlášt a až pak převodovku
-> dragon_cb_cz 17.05.19 19:22:55: 5q - do benzinovejch ovci se asi 6q nedaval, 6q ma naftova a i s tema km radi perfektne, ale mohlo to byt uz delany, to nikdo nevi
olej jsi tam menil? ja ho sice vymenil hned, ale byl uz degradovanej vzdusnou vlhkosti :/, no proste to nesmim na 2 vytocit na 6tis. a svihnout tam 3, jezdit se s tim normalne da, zatim... meziplyn mi u ovce nejak davat moc nejde, na rapidu jsem jeden cas radil s meziplynem stale
olej jsi tam menil? ja ho sice vymenil hned, ale byl uz degradovanej vzdusnou vlhkosti :/, no proste to nesmim na 2 vytocit na 6tis. a svihnout tam 3, jezdit se s tim normalne da, zatim... meziplyn mi u ovce nejak davat moc nejde, na rapidu jsem jeden cas radil s meziplynem stale
-> Jarda: Ty máš 5q nebo 6q? Na trojce jsem špatnej synchron na konci měl taky...
-> palinator 17.05.19 16:08:35: ja mam puvodni spojku a po 50tis.km je stale stejna a OK (ma 200tis.km), mam horsi synchron na 3, to je jedinej technickej problem toho auta, zamky jsem uz vyresil a nemam od te doby problem, byly tam vsude studenaky, mikrospinace jsem opotrebene nemel...
Brzdy jsem mel dobre, zadni jsem dal na naftovou a na svou jsem dal z TT quattro chladaky 257 misto 240 a predek brembo max RS, teda taky z TT misto 280 na 312
Jo jedine, co nedrzi jsou SB stabiku, ty uz mam druhe, ale ty tankodromy, co jsem s tim jezdil, zahul na 5tis.km je mozna vic, nez 100tis.km na dalnici, ono taky ze to je 4kola a tak jsem jel skoro kam jsem potreboval, ale 10cm diry ve zledovatelem snehu treba, v zime tu jsou silnice fakt brutus.
Ale ten stabik je divnej, ten na naftovej drzi.
Vcera jsem se stavoval za kamosem a bez 4koly bych se k nemu nedostal, kdyz prselo, takova bahnita cesta se slusnym stoupanim, uz se nedivim, ze ma subaro a diskosku. Se divil, ze jsem tam dojel octou :) pry ani nevedel, ze 1 se delala ve 4kole.
-> suri 17.05.19 13:50:17: i na 4 kole? cela napravnice musi dolu? ja vyndaval asi 6x prevodovku u nivy, 2x na favu, 1x na rapidu (teda jeste z nejakyho vraku asi 2x navic) a na felde dokonce nikdy nebylo treba a to jsem jich mel uz 7
Brzdy jsem mel dobre, zadni jsem dal na naftovou a na svou jsem dal z TT quattro chladaky 257 misto 240 a predek brembo max RS, teda taky z TT misto 280 na 312
Jo jedine, co nedrzi jsou SB stabiku, ty uz mam druhe, ale ty tankodromy, co jsem s tim jezdil, zahul na 5tis.km je mozna vic, nez 100tis.km na dalnici, ono taky ze to je 4kola a tak jsem jel skoro kam jsem potreboval, ale 10cm diry ve zledovatelem snehu treba, v zime tu jsou silnice fakt brutus.
Ale ten stabik je divnej, ten na naftovej drzi.
Vcera jsem se stavoval za kamosem a bez 4koly bych se k nemu nedostal, kdyz prselo, takova bahnita cesta se slusnym stoupanim, uz se nedivim, ze ma subaro a diskosku. Se divil, ze jsem tam dojel octou :) pry ani nevedel, ze 1 se delala ve 4kole.
-> suri 17.05.19 13:50:17: i na 4 kole? cela napravnice musi dolu? ja vyndaval asi 6x prevodovku u nivy, 2x na favu, 1x na rapidu (teda jeste z nejakyho vraku asi 2x navic) a na felde dokonce nikdy nebylo treba a to jsem jich mel uz 7
-> Jirik_Tuňák1983 16.05.19 20:19:08:
Já se za to spíš stydim.
Minimálně na 2 dveřích jsou zámky "někdy jo, někdy ne", přední brzdy zkroucený, spojka klouže a zas tam vepředu něco tluče, asi kosti (uložení stabiku už bylo dělaný). Najeto od koupi necelejch 20 tkm, zatim co se týče servisních nákladů nic moc.
Já se za to spíš stydim.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: však to je chvíla roboty
-> suri 17.05.19 11:58:37: jj, doufejme, ze ne... vyndavat prevodovku kvuli tomu je silenost, ale tak u zadohraba jsem kvuli lozisku taky vyndaval motor
-> Jarda: to skôr odíde valec alebo ložisko
-> suri 15.05.19 20:12:37: najeto tisic km a zda se OK
jen premyslum, proc k tomu vlastne doslo, jestli se ta trubka nejak netrepe a tim se to tesnenicko nevymackalo, ale tak jestli to tam je 335tis.km, tak asi OK, kdyz to vydrzi do najezdu pres 600tis.km, tak spokojenost :)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Borderer: Tak poprvé to bylo v roce 2015 kdy už motor cinkal, válec byl vyběhaný atd. Dala se klika na repas, nové ložiska, válec na výbrus apod. Podruhé bylo třeba když mi během Transpubliku ( takový závod ze západu republiky na východ) začala vyskakovat trojka (na kolečka a řadící automat jsem v tom roce 2015 nesahal, jelikož to vypadalo dobře a nic nevyskakovalo). A taky se mi to během toho závodu podařilo několikrát přidřít vlivem špatné směsi a velkých veder, takže zase bylo potřeba udělat výbrus. A když už byl motor rozdělaný, tak jsem pro jistotu vyměnil opět ložiska, gufera apod.
-> kraska98: Co se stalo, že 2 GO?
-> King: To je hodně dobré. Já si nedávno počítal náklady na fichtlu za posledních 5 let:
celkový nájezd 14350 km ( z toho 11tisíc za poslední 2 roky)
celkové náklady: cca 23900,- (jsou v tom i dvě generálky motoru, benzín, olej, stk, pojistka atd)
Celkově mi to tedy zatím vychází na 1,66 kč/km
celkový nájezd 14350 km ( z toho 11tisíc za poslední 2 roky)
celkové náklady: cca 23900,- (jsou v tom i dvě generálky motoru, benzín, olej, stk, pojistka atd)
Celkově mi to tedy zatím vychází na 1,66 kč/km
-> Tuner#2 - zrušená registrace 16.05.19 20:50:14: Setkal, ne na Oct, Budu to řešit - no asi jsem měl už před lety. Všichni tvrdí, že to nikdo neviděl, ale když se člověk pořádně koukne, tak jich to má spousta (alespoň v nějakým rozsahu r.v.). Stejně musím (nechat) udělat transparent, ten to jaksi nevydržel, tak co. Tam to společně s kroucením karoserie asi dělá nějaký tmel, možná to později ve výrobě vychytali. Moje auto má studenej odchov, takže od -29 do +40°C na slunci, dále mytí v létě, kdy fakt nemám čas laborovat s tím, jaký bude počasí a jestli ne/svítí slunce.
-> darklord 17.05.19 07:55:19: A co Ti je po tom, to tu vubec resit nechci, s tim stavem jsem mluvil o ovci a jasne ze mam auta v ruznem stavu, tak musim se zasobovat, kdybych se nahodou dozil duchodu, abych mel co delat :) uz vbec to neni Tvoje vec, delam presne to co me bavi navic, auta nejsou muj jedinej konicek.
-> Jarda: Ty si uz podla mna nevidis ani do ust. Tvoje tvrdenie "ja jsem perfekcionalista na techniku, ja musim mit vse top a jak se mi neco trosicku nelibi, tak se v tom hned musim vrtat, lidi jsou schopny jezdit s rozpadajicim se autem, ale ja resim kazdej zvuk, kazdou vulicku, jak neco nefunguje presne tak, jak ma" v tej zaplave stazovania a elaboratov na temu "co sa mi dnes rozbilo ci zhorelo" uz vypada naozaj smiesne. Nehovoriac o tom co som uz raz pisal - tym ze udrzujes x vrakov v "polopojazdnom" stave sa pripravis o strasne vela casu s rodinou. Ked tu furt vypisujes o nakladoch na prevadzku, vzdy ti tam chyba cena prace. Asi nerozumies tomu, ze ked aj nezaplatis servisakovi, tak ten cas stravis tou pracou ty sam. A travis s tym cas, za ktory si bud mohol peniaze zarobit, alebo ho stravit s rodinou. Pripada mi to ako nejaky chorobny stav, mozno by si sa mal nad tymto zamysliet. A nie, naozaj tu nemusis elaborovat odpoved s vypoctom tvojich nakladov na auto, alebo tym kolko casu travis s rodinou, to fakt nikoho nezaujima :) Len sa skus zamyslet, ci naozaj toto je to co od zivota chces, stale sa len vrtat po lakte vo vrakoch miesto toho aby si mal rozumne auto ako dopravny prostriedok, ktory ti setri cas miesto toho aby ti ten cas spotrebovaval.
-> SO545: jj video je trošku odfláknuté ale inak to funguje top , kedysi som chcel meniť stechu kvôli šibru na Octavii a nakoniec z toho zišlo ...
-> Mr._Nosferatu 16.05.19 21:45:03: a mam tam pocitat i virt? to by ty naklady byly fakt hodne velke :)
-> suri 16.05.19 21:21:33: v tom videu maju par chyb...ale asi toto lepidlo vyzaduje vycistit az na kov.
Aj u VW to bolo takto ale po case uz len jemne zmatnit forezu a lepit. Trosku to hrdzavelo.
To lepidlo drzi neskutocne. Crafter novej generacie pri vymene bocneho panelu karoserie pouziva len lepidlo...tesime sa.
Lepidla su dnes na spickovej urovni. Venujem sa okrajovo aj strojarine /moj odbor/ pouzivam vymedzovacie lepidla na loziska do 0,25mm vole...v pohode.Rozobrat jedine nahriatim alebo lisom.
Aj u VW to bolo takto ale po case uz len jemne zmatnit forezu a lepit. Trosku to hrdzavelo.
To lepidlo drzi neskutocne. Crafter novej generacie pri vymene bocneho panelu karoserie pouziva len lepidlo...tesime sa.
Lepidla su dnes na spickovej urovni. Venujem sa okrajovo aj strojarine /moj odbor/ pouzivam vymedzovacie lepidla na loziska do 0,25mm vole...v pohode.Rozobrat jedine nahriatim alebo lisom.
-> Jarda: Tak si do nákladů na provoz započítej 300kč za hodinu své práce a budeš na jiných hodnotách....
stejne to nechapu, vsichni tady pisi jak se mi to sere a pak jsou vsichni s nakladama na provoz nejak vys? to si trochu odporuje, ne?
ve firme mame pres 40 aut a neni den, kdy bych tam nevidel nejake nahradni vozidlo, jo vsichni budou rikat, jak jsou treba ty octy spolehlive, ale ze to mesic nonstop jezdi a pak to stoji 3 dny nekde na dilne, to uz nikdo nevidi
Kdyz vezmu, ze moje octa, kdyz byla nova stala okolo 700tis.kc a jeste s nejakyma nakladama najezdila 150tis.km, ja za ni dal 50tis.kc, vrazim do ni trebas 150tis.kc a najedu doufam tak min. 200tis.km (pokud ji nenaborim, coz je malem temer kazdy den :/) s jeste o 1kc nizsima nakladama na palivo diky LPG, tak co se asi vyplati? je to pekne svezeni a kupovat nove auto by me fakt ani nenapadlo, mozna si nekdy koupim novou buchanku, koncepcne 60let stary auto :). Navic vrtat se v tom me i bavi, nasranej jsem az kdyz tu samou vec musim delat vickrat....
-> SO545 16.05.19 21:20:44: jj, diky moc
-> Milan 136 16.05.19 21:16:49: aha, je to rozmazana fotka... ale je fakt, ze takoveto sireni trhliny je nepravdepodobne
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
ve firme mame pres 40 aut a neni den, kdy bych tam nevidel nejake nahradni vozidlo, jo vsichni budou rikat, jak jsou treba ty octy spolehlive, ale ze to mesic nonstop jezdi a pak to stoji 3 dny nekde na dilne, to uz nikdo nevidi
Kdyz vezmu, ze moje octa, kdyz byla nova stala okolo 700tis.kc a jeste s nejakyma nakladama najezdila 150tis.km, ja za ni dal 50tis.kc, vrazim do ni trebas 150tis.kc a najedu doufam tak min. 200tis.km (pokud ji nenaborim, coz je malem temer kazdy den :/) s jeste o 1kc nizsima nakladama na palivo diky LPG, tak co se asi vyplati? je to pekne svezeni a kupovat nove auto by me fakt ani nenapadlo, mozna si nekdy koupim novou buchanku, koncepcne 60let stary auto :). Navic vrtat se v tom me i bavi, nasranej jsem az kdyz tu samou vec musim delat vickrat....
-> SO545 16.05.19 21:20:44: jj, diky moc
-> Milan 136 16.05.19 21:16:49: aha, je to rozmazana fotka... ale je fakt, ze takoveto sireni trhliny je nepravdepodobne
-> SO545: táto béžová je presne ten prípad , v hornete menili sklo , videl som to , obrezané drôtom stlpiky , obrezané rohy , okno hodené na jednu stranu a nízko , tak som im o tom povedal samozrejme že to je dobre a neriešilo sa ... budú to možno štyri roky a rieši sa to , samozrejme rám v prdeli , vybrúsiť aj ošetriť to išlo ale aj tak neverím že to prežije nejakú extra dlhú dobu ... keby sa to urobilo hneď alebo po roku tak by to mohlo byť inak , ale hold kým netrčí 4cm koláč v rohu tak je to ok ... potom sú nešťastný keď vidia čo tam je po vysklení skla
-> Tuner#2 - zrušená registrace 16.05.19 20:50:14: raz som to riesil na uplne novom aute. Strecha je zvarana len na vrchu tie ohyby su len pretmelene karosarskym tesniacim tmelom. Vyrazali sme nove sklo jemnucko dptesnili zatreli korekcnou tuzkou a lakom a auto jazdi dodnes... Tak dotmelujeme aj pri vymene.
Ale uz som videl strechu na odpis po vymene skla na 4-5rocnom aute. Nejaky jebo to tak dodrbal ze to zhrdzavelo na prach... Ak poskriabeme lak pri vyrezavani okna a myslime si ze to staci zatriet primerom...neskutocne sa mylime
Mozem nafotit obcas to dokumentujeme ak pride zakaznik a uz sa mu niekto hrabal v celnom skle a nechceme aby to bolo na nas
-> Jarda - zrušená registrace 16.05.19 21:09:29: mozem sa popytat ale uz sme dlhsie neboli v kontakte.
Ale uz som videl strechu na odpis po vymene skla na 4-5rocnom aute. Nejaky jebo to tak dodrbal ze to zhrdzavelo na prach... Ak poskriabeme lak pri vyrezavani okna a myslime si ze to staci zatriet primerom...neskutocne sa mylime
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 16.05.19 21:09:29: mozem sa popytat ale uz sme dlhsie neboli v kontakte.
-> Jarda - zrušená registrace 16.05.19 21:09:29: Tam žádná prasklina není, maximálně orvaný tmel. Ale jak píše Suri, tak aby to nebylo spíš někde jnde.
-> suri 16.05.19 21:03:07: -> Milan 136 16.05.19 21:06:33: Díky kluci s dovolením jsem ho odkázal sem na Váš názor. Myslím, že tu není zodpovědnější lidí ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Milan 136: ono čo kus to originál , sem tam to posledujem a jedna je tam pekne hladká a jedna vyspravovaná tým tmelom čo sa tá strecha aj lepí ,tu to vyzerá obdobne a niekto to zrejme orval drôtom pri rezaní okna ...
ale osobne si nemyslím že len tu bude problém ... nakoniec to bude bežná odlepená sťahovačka alebo tak ...
ale osobne si nemyslím že len tu bude problém ... nakoniec to bude bežná odlepená sťahovačka alebo tak ...